November 2017 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door Elsa86, 4 nov 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. baboon

baboon Lid

21 jul 2017
    81
    16
    8
    Vrouw
    Hij kan op batterijen, maar dan nog is het best een gedoe vind ik. Je zit toch met de slangetjes enzo. Ik heb een libento james. Op zich een prima ding verder.

2. ike

ike Fanatiek lid

5 jul 2013
    1.573
    118
    63
    Gehandicaptenzorg
    Waalwijk
    Ja dat is waar, de slangetjes blijven.

3. SJ86

SJ86 Fanatiek lid

19 feb 2015
    2.068
    39
    48
    #843 SJ86, 13 jan 2018
    Laatst bewerkt: 13 jan 2018
    Even wennen misschien? Hoe gaat dat nu?

4. SJ86

SJ86 Fanatiek lid

19 feb 2015
    2.068
    39
    48
    @manaolana
    Mijn dochtertje slaapt nog in haar kleertjes... zij wordt ook ingebakerd.

@Katin87
    Wat vervelend zeg. Gaat het nu al wat beter? Doe je haar in de draagdoek of wandel je met haar? Helpt dat?

@baboon
    Ik ben niet naar een babyzwemmenles geweest met mijn zoontje toen. Met N. nu hebik er nog niet eens aangedacht. Ik moet eerlijk zeggen dat ik met mijn zoontje ook pas rond een maand of 4/5 ben gegaan, dus dat zal vast nog wel een keertje komen :) .. maar dan gewoon lekker samen met mijn man en zoontje van 1.5 jaar.

Ik hoef pas 20 april weer t werken. Doordat mijn dochtertje 4 weken te vroeg was heb ik natuurlijk die extra tijd nog met haar door het standaard aantal verlofweken. Daarbij heb ik nog recht op 3 vakantieweken geloof ik, die krijg ik er achteraan en als klap op de vuurpijl heb ik gekozen voor een aantal volledige ouderschapsverlof weken. De rest neem ik tot augustus op, zodat ik maar 2 dagen in de week hoef te werken tot dat moment. Daarna over naar 3 weken.

5. elita

elita Bekend lid

25 feb 2014
    720
    74
    28
    NULL
    NULL
    Ik heb de Medela freestyle. Werd standaard met een accu geleverd dus eens in de zoveel tijd opnieuw opladen ( kolf nu maar af en toe dus om de 2 weken opladen, bij eerste kon ik 3-4 kolfbeurten per dag doen en dan moest ik hem na 5 dagen opnieuw opladen).
    Is een lekker compacte kolf, maakt wel redelijk veel geluid met kolven maar dat vind ik niet zo erg. Werd netjes gekeverd met een tas, koeltas en koelelement.
    Heb hem toen ook bij mijn verzekering ingediend Em kreeg ook een groot deel ervan vergoed in 2015.

Ik moet 1 feb weer werken. Heerlijk sj86 dat je zo lang thuis bent.

6. DangerBlonde

DangerBlonde Fanatiek lid

3 feb 2017
    3.491
    2.487
    113
    Vrouw
    Limburg
    @baboon ik vind een puckababy ook duur. Ik baker nu in met een XL hydrofiel (gewoon een van de Action) en dat gaat helemaal prima. Overdag dekentje er overheen met slapen en snachts een gewone slaapzak. Puckababy is vast super fijn maar ik vind 60 euro voor een slaapzak erg veel voor de korte tijd dat ze er in past.

Verhuizen en werken kwam even tegelijk ja. Gelukkig hoeft er aan het huis niks drastisch verbouwd te worden. Alleen verven, wat repareren en schoonmaken en een vloertje boven.

Schema: hier loopt het ook wel eens door elkaar hoor. Als ze ineens om half 4 snachts komt of om half 6, dat verschuift het schema toch wel. Snachts maak ik haar echt niet wakker voor een fles. Trek ik overdag wel weer recht met de uren. Beetje puzzelen soms.

Nou ik zit nu in Londen, ik mis mijn meisje toch wel hoor! Vanavond zijn we de stad in gegaan en dat helpt wel wat als afleiding. Even genieten van 2 nachten kunnen doorslapen.. zul je zien dat ik straks om half 5 toch gewoon wakker ben haha :p

7. SJ86

SJ86 Fanatiek lid

19 feb 2015
    2.068
    39
    48
    Zeker heerliji @elita .. bij mijn zoontje had ik dat ook. Zo heerlijk! Vind het standaard aantal bijna belachelijk .

@baboon .. geniet lekker in Londen. Vior je het weet zit je er weer midden in

8. Elsa86

Elsa86 VIP lid

30 jun 2014
    6.571
    3.507
    113
    Mia slaapt ook nog in haar kleertjes. Ik heb ook geen pyjama in maat 62, wel in 68 dus ik denk dat ze vanaf dan een pyjama aan krijgt. Ik heb ook geen stugge kleding meer, dus het zal ook niet vervelend slapen. Gisteren nog een keer weer ingebakerd (had ik sinds de inenting niet meer gedaan), maar ze slaapt er niet meer langer door. Dus ze gaat nu in de puckababy newborn bag. Ik heb hem alleen gekocht omdat hij nu 20 euro was.

Vandaag gaan we ons huis opruimen. Morgen komt de makelaar foto's maken en dan gaat ons huis in de verkoop.

9. Sterretje31

Sterretje31 Bekend lid

8 nov 2014
    726
    75
    28
    Ik combineer nu nog bv en kv. Ze laat nog steeds halve flessen kv staan. Gisteravond 120cc bv gegeven in de fles en dat ging wel op. Ze heeft wel weer iets meer krampjes en mega stink scheetjes :eek:

Zo! Ik hield al van puckababy maar nu helemaal!

Ze heeft zo goed geslapen vannacht! En zonder problemen in bedje kunnen leggen. Heb haar gisteravond dus flesje gekolfde melk gegeven, moest haar daarna nog verschonen, slaapzakje aan, in bedje gelegd, speentje erin, toen was het paar keer zwaai zwaai zwaai met haar armpjes en ze was vertrokken
    Normaal zat ik continu te wiegen, zingen, wiebelen, enz... en dat zeker een half uur lang.

Om 3 uur even aan de borst gehad en daarna sliep ze ook zo weer verder en om 6:30 weer aan de borst. Ze ligt nu nog lekker bovenop m’n man te slapen terwijl ik hier een ontbijttafel klaar zet :)

manaolana vindt dit leuk.
  10. DangerBlonde

DangerBlonde Fanatiek lid

3 feb 2017
    3.491
    2.487
    113
    Vrouw
    Limburg
    @SJ86 ik zit in Londen, niet @baboon haha ;)

@Elsa86 wat leuk gaan jullie ook verhuizen! Tijd voor een groter huisje?

@Sterretje31 oh wat heerlijk! Je hebt even wat bij kunnen slapen dus?

11. Elsa86

Elsa86 VIP lid

30 jun 2014
    6.571
    3.507
    113
    @DangerBlonde groter zal het niet worden. We willen zelf bouwen. En mijn man wil graag terug naar het dorp waar hij vandaan komt.

12. manaolana

manaolana Niet meer actief

#852 manaolana, 14 jan 2018
    Laatst bewerkt door een moderator: 14 jan 2018
    Ik denk er ook over om hem te gaan halen? Waar heb jij hem gevonden voor 20 euro :eek:? En is ie dan nieuw? Hier geeft ze duidelijk aan dat ze genoeg heeft van de puckababy piep dus nu slaapt ze in een te grote slaapzak van de prenatal die een kraamcadeau was haha. Op zich gaat het goed en fijn dat het inbakeren zo vanzelf over is gegaan ;). Maar ik geef haar toch liever een passende slaapzak. Ookal is het hoofdgat wel goed, de mouwen en lengte is echt te groot.

@DangerBlonde veel plezier in Londen!

13. manaolana

manaolana Niet meer actief

Wij hebben gister een probeerverpakking van 100 ml geprobeerd en die dronk ze volledig op in 15 min :p. Niet omdat ik nu wil stoppen met de BV maar vind het fijn om te weten dat de ook KV pakt en dat dat altijd achter de hand is als ik er niet ben en er geen melk ontdooid is. Ze heeft geen krampjes oid gekregen dus ga er vandaag nog een geven denk ik. Koud water in de magnetron gedaan, maar ja als je die niet hebt lijkt mij jouw methode prima :).

14. baboon

baboon Lid

21 jul 2017
    81
    16
    8
    Vrouw
    Ik ben ook heel benieuwd waar jij die puckababy newborn bag gevonden hebt voor 20 euro @Elsa86 .

Klinkt veelbelovend @Sterretje31 . Hopelijk blijft het zo goed gaan!

Aan iedereen wiens baby in een slaapzakje slaapt: gebruiken jullie de slaapzak alleen snachts of ook overdag? En liggen ze er dan met of zonder kleertjes in? Lijkt me erg warm met kleertjes? Maar overdag 100 keer aan en uitkleden lijkt me ook een beetje veel van het goede...

Norah slaapt overdag nu ingebakerd en snachts in een wikkeldeken. Ze groeit bijna uit haar wikkeldeken, dus moet dan op zoek naar iets anders. De nachten gaan al een tijdje redelijk goed. De laatste twee helaas weer wat minder, maar dat komt misschien doordat we overdag met slaaptraining bezig zijn en we haar een beetje uit haar ritme gooien. Overdag lukt het me bijna nooit om haar langer dan 1 slaapcyclus in bed te houden (als dat al lukt). Heb haar net ook maar weer in de draagdoek gestopt, zodat ze daarin verder kan slapen. Ze doet alleen maar hazenslaapjes...Tenzij ze in de draagzak of draagdoek zit, dan slaapt ze wel lekker door. Is alleen nauwelijks vol te houden. Kom zelf dan nergens aan toe. Weet niet goed hoe dit te doorbreken. Sinds we inbakeren, lukt het meestal wel om haar in bed in slaap te laten vallen. Meestal even jammeren en daarna gewoon slapen, maar maximaal 1 cyclus (als ze dat al haalt). Ze is daarna vaak nog wel moe, maar krijg haar niet meer in slaap in bed (geprobeerd: kalmeren, speentje geven, wiegen, erbij blijven tot ze weer slaapt, steeds 5 minuten laten huilen en dan pas troosten en weer in bed leggen met speentje, alleen speentje terugstoppen zonder verder iets te zeggen, over hoofdje strelen zodat de oogjes dichtvallen, etc.). Ze slaapt dan wel heel makkelijk verder als ik haar draag in de draagdoek of draagzak. Hoe is dit bij jullie? Wat is een beetje de maximale wakkere tijd die jullie aanhouden en de minimumtijd voor de slaapjes? Ik heb het idee dat ze overprikkelt raakt als ze langer wakker is.

15. Elsa86

Elsa86 VIP lid

30 jun 2014
    6.571
    3.507
    113
    @baboon en @manaolana hij was in de aanbieding bij de baby dump. Helemaal nieuw.

Ze slaapt alleen 's nachts in een slaapzak en met haar kleertjes.

16. ike

ike Fanatiek lid

5 jul 2013
    1.573
    118
    63
    Gehandicaptenzorg
    Waalwijk
    @baboon hier ook korte slaapjes. Ze doet het er goed op dus ik laat het maar zo. Ook als ze na de bv op mij in slaap is gevallen is ze vaak met 30 minuten weer wakker.

Hier gewoon lakentje en dekentje. Al vanaf het begin kleed ik haar om ivm dag nacht ritme: overdag kleertjes in de nacht boxpakje.
    2 weken terug wilden we beginnen met slaapzakje omdat ze straks bij de gastouder daar ook in slaapt, ze zweette zich kapot terwijl ze alleen een rompertje aan had. Het slaapzakje uitgedaan en na het dutje getempt 37.6 sindsdien de temperatuur in de gaten gehouden en zit ze steeds zo hoog (eerder was ze 36.5) sindsdien slaapt ze alleen in een rompertje, vaak zelfs met korte mouw en dan duwt ze vaak zelf ook nog het dekentje weg. Vaak ligt het dekentje nog net over haar beentjes maar vd week zag ik op de babyfoon dat ze het helemaal weggeschopt had.
    Morgen een afspraak maken bij de ha want vind die temperatuur wel wat raar en ze zweet zo snel, ik hoef haar echt geen 5 minuten te laten huilen want dan drijft ze in het zweet.

17. Ilse84

Ilse84 Fanatiek lid

25 nov 2016
    1.278
    755
    113
    Ik heb ook aan babyzwemmen gedaan, maar ben gestopt nu ik Lotte heb gekregen. Hoe deed jij dat met twee kids? Ben erg benieuwd...

Babyzwemmen vind ik echt een aanrader! Was zo leuk om te doen. Vooral nu mij oudste war ouder is. Ze is zo vrij en vrolijk in het water...

18. Ilse84

Ilse84 Fanatiek lid

25 nov 2016
    1.278
    755
    113
    Jaaa heb ik ook gekocht en ben er super tevreden over. Heb meer opbrengst en kolf korter dan met mijn ardo.

ike vindt dit leuk.
  19. Elsa86

Elsa86 VIP lid

30 jun 2014
    6.571
    3.507
    113
    @Ilse84 op zaterdag ging ik samen met mijn man. Ik met de jongste en hij met de oudste. Maar omdat het op vrijdag niet zo druk was ging ik liever op vrijdag. Dan ging ik met mijn moeder. Ik ging dan eerst met de baby. Mijn moeder zat aan de kant met de peuter. Die zat in de kinderstoel met wat drinken en eten. Als babyzwemmen afgelopen was kleedde mijn moeder haar aan en ging ik verder met peuterzwemmen.

Ilse84 en ike vinden dit leuk.
  20. Aanne88

Aanne88 Bekend lid

19 feb 2016
    741
    233
    43
    We doen ons mannetje nu ook minder vaak in bad en dat scheelt nu al veel. Klop de berg halen we idd ook weg zo.

Deel Deze Pagina