hey ladies, even een vraagje. Wij willen in juni op vakantie gaan, ze is dan net 7 maanden. We willen gaan vliegen maar vragen ons af wat we mee moeten nemen.. kinderwagen is veels te zwaar maar weet niet of ze al in een buggy kan?!
@Elsa86 poeh he het gaat echt zo snel met die maatjes! Ze drinkt wel goed! Heb hier ook de eerste fles geen vaste tijd hoor. Baby is helaas geen robot die je op de klok kan instellen. Wij worden ook niet altijd op dezelfde tijd wakker en hebben honger he? @Mikkie32 een draagzak of doek misschien een optie? Zag ik laatst op het vliegveld iemand doen met een baby en dat zag er prima te doen uit. Je kan de kinderwagen gewoon als odd size bagage inchecken, volgens mij betaal je daar niet eens overal extra voor. Neem je een verschoningsmatje en een hydrofiel of twee in je handbagage mee dan kan je haar op het vliegveld af en toe even op de grond of de stoel naast je leggen. Een buggy is denk ik nog wat vroeg voor een kindje van 7 maanden.. Google maar eens op op vakantie met een baby, je vindt veel handige tips! Heb ik toevallig laatst ook gedaan haha was er ook over na aan het denken voor dit jaar.
Nou ik ben blij als de rust hier wedergekeerd is haha. In 4 maanden tijd een kind gekregen, de feestdagen doorgekomen, een huis gekocht, verhuizen, en vandaag aangenomen bij een nieuwe baan voor 2 jaar. Doe ik niet nog eens allemaal in 4 maanden tijd haha over drie weken is de verhuizing voorbij en dan kan ik in alle rust weer lekker genieten en 1 maart beginnen bij mijn nieuwe baan. Heb me de hele maand februari nog even lekker vakantie gepakt aangezien ik nog tig verlofdagen over heb.
Ja ik vond het fijn! Het kwam op mij niet belerend over, zeker ook omdat er meerdere methodes in staan. (Heb met mijn eerste dochter ria blom gevolgd, haha dat was pas belerend) . Je kunt kiezen wat er bij je past, je manier van opvoeden en gezinssituatie. Het us wel zo dat ze zeker tegen het is slaap laten huilen is en dat ook duidelijk aangeeft in haar boek. Haar plan met ritmes erin volg ik niet echt. Maar de methode zonder huilen heb ik gevolgd en heb nu na twee dagen resultaat en mijn avonden terug. Daarnaast geeft het mij persoonlijk een veel beter gevoel dan haar (eigenlijk uit onmacht) te laten huilen! Merk ook dat Lotte hierdoor een stuk rustiger is.
@Mikkie32 ik zou ook voor een draagdoek gaan, alleen als het te warm is (warmer dan 25) is het een mindere optie. Luchtige ringsling zou dan misschien nog wel kunnen. Een vriendin die recent op vakantie is gegaan heeft een kinderwagen op locatie gehuurd. Misschien is dat een optie. Buggy is ze wellicht nog iets te klein voor, maar als ze tegen die tijd kan zitten zou het wel kunnen.
@Ilse84 ik ben zeker ook tegen laten huilen. Vanmorgen na alles geprobeerd te hebben"wilde" ik haar 10 minuutjes laten huilen, nou ik gaf dat zo op. Misschien moet ik het boek dan nog maar eens lenen.
Draagzak zit ik ook aan te denken maar twijfel ik daarover ivm temperatuur idd. . Geen idee hoe warm het in juni in Spanje is (willen naar Canarische eilanden). Kinderwagen lijkt me te onhandig, is best zwaar nml en via transavia mag je voor de baby niet meer dan 10 kg meenemen. De kinderwagen lijkt wel zoveel te wegen , of meer. Zal eens gaan speuren op internet. Zal ook eens het resort bellen idd @Ilse84! Tnx voor de tips.
@Mikkie32 Emma was 7,5 maand toen we naar Gran Canaria gingen. Wij hebben wel een buggy gekocht. Van nijntje, die we behoorlijk plat kunnen leggen. Ging prima. Vorig jaar juni naar Lanzarote geweest en de temperatuur was rond de 30 graden. Ik zou het te warm vinden voor een draagdoek. @DangerBlonde gefeliciteerd.
Ja dat heb ik ook geprobeerd. Soms ging ze dan wel slapen, uit pure vermoeidheid, maar werd ze na 10 minuten nog driftiger wakker. Dus ja de 'makkelijke' manier werkte hier niet echt. Wat ik prettig vond is om een methode te kiezen en dan vol te houden. En als je gefrustreerd wordt of het te lang duurt lekker in de draagzak, hier werkte pushen de hele dag op een vervelende manier door.
Dank voor de felicitaties! Hebben jullie trouwens al je tweede menstruatie gehad? Ik zit er nu middenin. Hoe is die bij jullie gegaan? Hij is gelukkig iets minder heftig dan de eerste, maar wel nog steeds heftiger dan wat ik normaal gewend ben. Vooral snachts heb ik er last van, slaap onrustig omdat ik bang ben om door te lekken. Stond vanmorgen op en moest weer meteen naar de wc rennen omdat alles er uit liep. Nu is dat lopen wel normaal als je de hele nacht gelegen hebt maar de hoeveelheid vind ik toch nog wel veel. Had uit voorzorg al een dik nachtverband gepakt wat ik in de kraamweek ook had. Toen ik bij de wc kwam was ik toch aan twee zijkanten al een beetje er naast gelekt...
@DangerBlonde ik zit er op te wachten. Voor en tussen mijn zwangerschappen was mijn cyclus tussen de 28 en 33 dagen en nu zit ik op dag 35. Ik weet dat het heel erg ontregeld kan zijn, maar dat heb ik nog nooit gehad.
Ik wacht nog op mijn eerste menstruatie! Ik leg haar nu voor de derde dag eerder weer in bed en het lijkt positief uit te pakken!
@PH1 ben je nu helemaal gestopt met de bv? Ik wacht ook nog op mijn eerste menstruatie maar geef nu nog fulltime bv. E is alweer 3 maanden! Vandaag is ze bij de gastouder gaan wennen. Het ging goed, alleen stoeide ze met het flesje. Ze adviseerde om 1x pd een flesje te geven, bij mij pakt ze hem niet meer, eerder wel. Bij anderen pakt ze hem wel maar stoeit omdat ze voorkeur voor de borst heeft. Ik zal het dagelijks gaan doen maar omdat ze het bij anderen wel pakt vind ik het wel wat overbodig.
Ja nu zo'n 3 weken geleden. Heb eergister met pijn in mijn hart meer dan 10 liter moedermelk uit de vriezer door de gootsteen moeten spoelen. Lenora reageert er zo slecht op en wou het eerst bewaren tot ze een maand of 6 was, maar werd er zo droevig van.
Hier net de 1e achter de rug en net zoals voor zwangerschap maar minimaal ongesteld gelukkig. Benieuwd hoelang cyclus nu duurt.
Hier ook nog niet ongesteld maar ik geef bv en nog in de nacht. Toch heb ik het idee dat mijn eisprong is geweest eergisteren, dus verwacht hem binnen twee weken. Echt balen. Met mijn oudste dochter duurde het ruim 9 maanden voordat ik weer een menstruatie kreeg, dus hoop daar stiekem op.
Ik zit ook nog te wachten op mijn eerste menstruatie. Geef nu alleen nog savonds en sochtends bv. @PH1 : Ahh wat naar , dan kun je het idd maar beter wegdoen zodat je het ook niet meer hoeft te zien liggen.
Ik ga ook eens proberen om meisje eerder in bed te leggen. Ze slaapt uiteindelijk wel maar krijst soms van oververmoeidheid nog een tijdje en dan staan we met haar weer op de arm. Toch eens proberen voor een uur voorbij is weer terug te leggen.. Hier is het ook ontregeld @Elsa86 . Maar dat was het bij mij sowieso al door de PCOS. Ik zat nu op 36 dagen volgens mij. Maar heb ook wel eens 45 of 52 dagen en dan weer 30. Geen peil op te trekken. Wel super fijn voor de meiden die niet zo’n heftige bloeding hebben! Ik ga denk ik maar de ergste dagen voorlopig dubbelop gebruiken, tampons en maandverband. Heb ik in elk geval tijd genoeg om naar de wc te rennen smorgens..