November 2017 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door Elsa86, 4 nov 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Elsa86

    Elsa86 VIP lid

    30 jun 2014
    6.461
    3.448
    113
    Hier geen last van kraamtranen gehad. Bij Emma pas toen de kraamzorg weg was en bij Fayèn wel rond de 5e, maar alleen omdat ze niet wou aanhappen.
     
  2. PH1

    PH1 Bekend lid

    16 nov 2014
    924
    77
    28
    Vrouw
    Heey dames! Ik kom gezellig meeschrijven.

    Gisteren om 17:51 is Lenora geboren. Alles gaat heel goed alleen is ze vrij veel misselijk en spuugt wat oud bloed zo af en toe. Met mij gaat het ook goed, maar door de snelle bevalling merk ik dat ik soms wat moeite heb met het allemaal te laten indalen!

    De bv verloopt hier tot nu toe prima. Ze klokt er al lekker op los!
     
    DangerBlonde, Miesjella, ike en 2 anderen vinden dit leuk.
  3. ike

    ike Fanatiek lid

    5 jul 2013
    1.573
    118
    63
    Gehandicaptenzorg
    Waalwijk
    @PH1 van harte gefeliciteerd met je dochter!

    @Aanne88 logisch dat je erg trots bent! Dat mag je ook zeker zijn!

    @DangerBlonde tja kraamtranen, ik vind die term stom. Ik heb zeker wel gehuild, maar alle keren was er een reden voor en de hormonen zullen het vast versterken, maar denk dat ik zonder hormonen ook gehuild had.
    Ik heb gehuild toen er gedoe was over haar gewicht, er was sprake van mogelijk een ziekenhuisopname en dat terwijl wij net die dag uit het ziekenhuis kwamen. Ik was razend en verdrietig.
    Ook kan ik zo huilen als ik eraan denk hoe goed ons meisje het doet. Tot 21 weken ben ik doodziek geweest en ze heeft er niks aan overgehouden. Ze is zo sterk. En dan moet ik alweer huilen, nu ook bijna.
    Ook kan ik zo huilen als ik bedenk hoe gezegend wij zijn. Mijn man zou ivm zijn spierziekte maar 18 worden, is nu 35 en zie ons als gezinnetje.
    En zo kan ik nog wel wat dingen bedenken, op het zkh verhaal na allemaal positieve dingen.

    Leuk om te horen dat jullie kindjes ook zo beweeglijk zijn. Ze hebben er zin in!

    Vandaag hebben we de geboortekaartjes verstuurd. Onze kaartjes konden pas na de geboorte gemaakt worden dus daarom ze nu pas kunnen versturen. Ik moet zeggen dat dat wel heel fijn is, we hebben nu nog weinig kraambezoek gehad omdat de meeste mensen toch eerst op het kaartje wachten. Dus heerlijk rustig met zn 3en kunnen starten. En waarschijnlijk vanaf volgende week meer kraambezoek.
     
    Aanne88 vindt dit leuk.
  4. SJ86

    SJ86 Fanatiek lid

    19 feb 2015
    2.068
    39
    48
    Hoiii...

    Was 25 nov uitgerekend, maar met 36 + 2 is mijn dochter geboren. Ben ingeleid wegens risico's (bij mij) door erge zwangerschapsvergiftiging.

    Klets graag mee
     
  5. DangerBlonde

    DangerBlonde Fanatiek lid

    3 feb 2017
    3.491
    2.487
    113
    Vrouw
    Limburg
    @PH1 nogmaals gefeliciteerd! Neem maar lekker je rust om alles te laten bezinken!

    @ike dat is ook nogal wat wat jij op je bordje hebt gekregen! Natuurlijk versterken die hormonen ook een heleboel. Kun je ondanks alles wel genieten van je kraamtijd? Geen zwarte wolkjes?
    Moet zeggen tot nu toe de zwarte wolkjes waar ik bang voor was zijn er niet. Mijn grijze wolken van de ellendige zwangerschap hebben wel plaats gemaakt voor roze. Met af een toe een grijs onverklaarbaar stipje wat ze dan kraamtranen noemen.
    Hier ook nog geen kraambezoek behalve directe familie die ik niet weg kon houden haha. Had ook even echt totaal geen behoefte aan bezoek. Veel te moe voor en genoeg mensen aan Mn bed deze week aan kraamzorg, verloskundigen, huisarts, JGZ etc. Blij als we lekker rust hebben met zn drietjes en ik slaap overdag ook nog.

    @SJ86 welkom bij de club en gefeliciteerd met je dochter! Rust maar goed uit, zijn jullie wel al lekker thuis samen?
     
  6. Miesjella

    Miesjella Bekend lid

    18 jan 2017
    641
    279
    63
    NULL
    NULL
    @SJ86 : welkom en gefeliciteerd!
     
  7. ike

    ike Fanatiek lid

    5 jul 2013
    1.573
    118
    63
    Gehandicaptenzorg
    Waalwijk
    @SJ86 van harte gefeliciteerd! Gaat het goed met jou en je dochter? Merk je dat ze prematuur is?

    @DangerBlonde ach ik ben dat gewend ;) dat ik soms meer op mijn bordje krijg dan ik denk aan te kunnen. Maar kennelijk kan ik het toch aan :)
    Nee geen zwarte wolken, alleen even met haar gewicht 2 weken terug. Maar ze doet het nu zo goed dus de wolk is verdwenen
     
    DangerBlonde vindt dit leuk.
  8. Ilse84

    Ilse84 Fanatiek lid

    25 nov 2016
    1.278
    755
    113
    Heftig Ike! Lijken mij reden genoeg om af en toe de kranen eens flink open open te zetten.

    Hier ooo veel huilen om positieve dingen. Vandaag was haar grote zus zo lief voor de babe. Ik zie al echt dat ze een band opbouwen. Lotte reageert vaak op Evi (mijn oudste) en Evi helpt mee geeft kusjes en is super lief.
     
  9. Miesjella

    Miesjella Bekend lid

    18 jan 2017
    641
    279
    63
    NULL
    NULL
    @ike : heftig! Denk wel om jezelf.

    @Ilse84 : lijkt me geweldig om je beide kids zo te zien met elkaar, geniet van deze momenten!

    Hier geen kraamtranen gehad en die gaan niet meer komen ook denk ik.

    Vandaag wel een zware dag vind ik, ben nu voeding nummer 14 aan het geven. Ook wil ze absoluut niet in der bedje liggen en heeft ze erg veel last van krampjes.
     
  10. ike

    ike Fanatiek lid

    5 jul 2013
    1.573
    118
    63
    Gehandicaptenzorg
    Waalwijk
    Weer een regeldag Miesjella?

    Bedankt voor de lieve woorden. Ik denk ook aan mijzelf hoor. Mijn schoonouders hadden aangegeven dat zij wel op ons meisje willen passen na een slechte nacht zodat wij bij kunnen komen. Ik heb aangegeven na zo'n nacht meer baad te hebben aan hulp bij het huishouden of een maaltijd ofzo. Dat is voor hen ook goed. Zo hebben wij vandaag ook bij hen gegeten. Dat kost mij dan wel energie maar geeft ook veel rust omdat ik niet over het eten na hoef te denken. En zij zien hun kleindochter graag.
     
  11. PH1

    PH1 Bekend lid

    16 nov 2014
    924
    77
    28
    Vrouw
    Bedankt allemaal!

    Even een update van hier. Lenora is erg tevreden en rustig! Helaas wel meer dan 7% afgevallen, dus dit moeten we even in de gaten houden.

    Ik merk dat ik mezelf wat voorbij loop, dus probeer nu extra rust te pakken! Vandaag nog een drukke dag en daarna wordt het hopelijk minder.
     
  12. ike

    ike Fanatiek lid

    5 jul 2013
    1.573
    118
    63
    Gehandicaptenzorg
    Waalwijk
    @PH1 de kraamzorg heeft het steeds over 7 en 10 procent afvallen, maar hoor nu van veel moeders dat dat bij hun kindjes het geval is. Bij 7 procent ben ik gaan kolven om melkproductie op gang te brengen/meer te stimuleren. Toen ze 9 procent was afgevallen kwam er 1 dag flesvoeding als bijvoeding bij. Zo konden we voorkomen dat ze de 10 procent aan tikte en opgenomen moest worden in het ziekenhuis. Inmiddels is de productie hier goed op gang en komt ze goed aan.
     
  13. Miesjella

    Miesjella Bekend lid

    18 jan 2017
    641
    279
    63
    NULL
    NULL
    Inderdaad weer een regeldag, gelukkig heeft ze de afgelopen uurtjes wel lekker in der eigen bedje geslapen zodat ik ook even rust had.

    Wat fijn dat je schoonouders je zo willen bijstaan!
     
  14. PH1

    PH1 Bekend lid

    16 nov 2014
    924
    77
    28
    Vrouw
    Wij hadden gisteren besloten om het even te laten voor wat het is omdat ik duidelijk wel voeding heb, maar we eerder het idee hadden dat haar lichaam het gewoon vrij snel verwerkt omdat ze al binnen 24 uur van de zwarte poep af was. Ben erg benieuwd hoe de weging vandaag gaat zijn en anders gaan we inderdaad vandaag beginnen met bij kolven.
     
  15. baboon

    baboon Lid

    21 jul 2017
    81
    16
    8
    Vrouw
    Hi allemaal, ik kom ook weer meekletsen! De afgelopen week erg in een bubbel gezeten en nauwelijks online geweest. Wordt nu wel een beetje tijd om uit de bubbel te komen ;)

    Ons meisje was ook 10% afgevallen. Ik ben toen begonnen met nakolven na iedere voeding om mijn productie meer te stimuleren. Dat was maar 1.5 dag nodig. Toen de kraamhulp donderdag voor het laatst was, zat ze weer bijna op haar geboortegewicht. Vind het wel spannend dat ze nu voorlopig niet gewogen wordt. Ik ga komende week denk ik ook naar zo''n weeguurtje bij het consultatiebureau. Nu kolf ik alleen na de ochtend voeding nog 1 keer af om mijn borsten goed leeg te krijgen. Ik gebruik de libento james. Een relatief betaalbare dubbelzijdige elektrische borstkolf. Bevalt me erg goed tot nu toe!

    Borstvoeding werd op een gegeven moment zo pijnlijk dat ik zat te huilen tijdens het voeden en ook echt opkeek tegen de voedingen. Heb toen een lk laten komen. Die heeft me geleerd hoe ik haar beter kan laten aanhappen en sindsdien gaat het gelukkig veel beter. Alleen nog een beetje pijn bij het aanhappen zelf en de tsr.

    Zijn jullie al met je kindje naar buiten geweest? Wij hebben eergisteren een klein rondje gewandeld met de kinderwagen en ik vond het superspannend. Wa's steeds bang dat ze het koud zou hebben (er stond veel wind). Ze ligt eigenlijk altijd met haar handjes omhoog boven de deken en dat worden, ook in bed, echt ijsklontjes. Wat voor dekentje gebruiken jullie in de wandelwagen?
     
  16. baboon

    baboon Lid

    21 jul 2017
    81
    16
    8
    Vrouw
    Oh, het slapen is hier trouwens ook wisselend. Eind avond / begin nacht is ze erg onrustig en lukt het eigenlijk nooit om haar in haar eigen bedje te leggen. Ik heb nu net een nacht met erg weinig slaap achter de rug. Tot 5 uur kwam ze om het uur voor een voeding. Daarna gelukkig tot 8 uur doorgeslapen. Overdag slaapt ze afwisselend bij ons, in de box of in haar wiegje. Heeft ook regelmatig last van krampjes.

    Ik ga denk ik vanavond eens proberen om haar savonds minder lang achter elkaar te laten slapen.
     
  17. baboon

    baboon Lid

    21 jul 2017
    81
    16
    8
    Vrouw
    Oh, het slapen is hier trouwens ook wisselend. Eind avond / begin nacht is ze erg onrustig en lukt het eigenlijk nooit om haar in haar eigen bedje te leggen. Ik heb nu net een nacht met erg weinig slaap achter de rug. Tot 5 uur kwam ze om het uur voor een voeding. Daarna gelukkig tot 8 uur doorgeslapen. Overdag slaapt ze afwisselend bij ons, in de box of in haar wiegje. Heeft ook regelmatig last van krampjes.

    Ik ga denk ik vanavond eens proberen om haar savonds minder lang achter elkaar te laten slapen.
     
  18. ike

    ike Fanatiek lid

    5 jul 2013
    1.573
    118
    63
    Gehandicaptenzorg
    Waalwijk
    Ph hopelijk is ze vandaag weer aangekomen.

    Baboon geniet van je bubbel! Hier ook zo een die met haar handjes boven de dekens ligt, vd week toen er veel wind stond heb ik een dooky bij de kinderwagen gebruikt zodat ze meer beschut lag. Ik heb 2 boxdekentjes die niet heel dik zijn die ik samen in de wandelwagen gebruik. Als ik er aan denk verwarm ik de wagen voor met een kruik.
    Fijn dat het aanhappen nu beter gaat.
    S nachts ieder uur voor een voeding komen is wel vaak. Zo kom jij ook niet aan je nachtrust toe.
     
  19. billy112

    billy112 Actief lid

    20 mrt 2014
    493
    143
    43
    Hi meiden

    Ik ben afgelopen woensdag moeder geworden van onze zoon (2e kindje).

    Gaat super woog 3300 gr en is alweer aangekomen en krijgt BV.

    Ik zelf heb geen hechtingen of iets alleen bijkomen met kleuter van 4 is nog een uitdaging.
    Ook vind ik de visite best veel en druk dus vandaag lekker allleen met mijn gezin en de kraamhulp
     
    Aanne88 vindt dit leuk.
  20. Elsa86

    Elsa86 VIP lid

    30 jun 2014
    6.461
    3.448
    113
    Libento...dat was de kolf die ik ook had bij de 2e. Wat een fijne kolf was dat.
     

Deel Deze Pagina