Mijn kindjes pakten heel moeilijk de speen. De speentjes van MAM zijn nog het beste te pakken. De oudste heeft nu wel de speen van difrax en dat gaat goed (alleen als ie naar bed gaat heeft ie speentje) J houdt alleen haar speen in als ze haar slaapzakje aanheeft want die houdt de speen een beetje tegen
Hier geen speentje, wordt meteen uitgespuugd. Wel heel veel kwijlen nu ook en op de vingers zuigen. Alle speelgoed, truitjes, mouwen en wat ze ook te pakken krijgt gaat haar mond in. Heb een paar dagen ook de temp in de gaten gehouden ivm vuurrode wangen af en toe gedurende de dag, maar hier is het gewoon een teken dat ze doodmoe is. Na het slapen zijn de rode wangen ook weer weg. Ze wordt ineens echt groot en zwaar nu vind ik, jeetje wat gaat dat snel! 1 maart begin ik ook met een nieuwe baan. Enerzijds veel zin in maar anderzijds ook wel spannend om zo veel weer weg van huis te zijn. Hopelijk went het snel.
Wanneer ging hij de speen pakken? ZIt er echt op te wachten of ze gaat duimen, de speen gaat pakken of geen van beide... Ze heeft zoveel zuigbehoefte en als ze even de speen pakt in bed is ze helemaal zen... maar ja dan tuft ze hem uit en gaat ze huilen en is er weer onrust.. Zal haar echt helpen met in slaap vallen.
Toen hij met 3 maanden in de puckababy mini ging, hield hij hem tegen met die slaapzak (ik ben fan van slaapzakjes Hahaha) weet eigenlijk niet meer wanneer hij hem volledig vast hield...
Vandaag naar het consultatiebureau geweest. Mademoiselle heeft haar 2de prikje gehad. Is ze goed boos over geweest de rest van de dag. Wilde lekker gaan slapen. Dus die ligt al sinds half 6 in bed. Ze is eindelijk 60cm. Groeit weel goed in haar eigen tempo. Hier begin ik ook 1 maart met mijn nieuwe baan. Heb er wel zin in. Is echt mijn ding en kan niet wachten om weer wat te gaan doen. Heb nu iets méer als een jaar verplicht thuis gezeten. Heb het helemaal gehad.
I feel you haha ik ruim een half jaar en daarvoor nog maar een paar uurtjes per dag ellendig werken.. dat was meer dan lang genoeg.. succes met je nieuwe baan! En hopelijk voelt je meisje zich morgen weer de oude.
Leuk! Veel plezier alvast 1 maart Ik ben gisteren officieel aan mijn nieuwe baan gevonden en ben compleet wat anders gaan doen. Best spannend en stiekem wel verfrissend om er even uit te zijn
Bedankt @DangerBlonde en @Ilse84. Jullie ook veel plezier en succes. Iedereen trouwens die weer beginnen of al begonnen zijn. Hier is vanochtend sprongetje 4 begonnen. Er werd iemand me toch een partij boos wakker. wilde direct de fles. Mocht geen aandacht aan haar broer besteden. Ik moest haar constant vasthouden. Kon mezelf niet eens klaarmaken.
Hier ook een sprongetje. Slapen is zoooooo saai.... Ze wil alles zien en bekijken. Als ze een uurtje slaapt op een dag is het veel... Gisteren haar tongriem en lipbandje geklieft. Heb nu eens goed in haar mond kunnen kijken en toen ik het zag wist ik het zeker dat we er goed aan zouden doen. Ingreep was even kort maar pittig en nasleep valt heel erg mee. Nu kan Lotte haar tong uitsteken en met de bv trekt haar bovenlip niet meer naar binnen
Hooii dames!! Ben schandalig lang niet wezen kijken hier! Maar... i am back. Hoe gaat het hier? Kan niet alles terug lezen. Dus ik reageer een beetje algemeen: * dames die weer aan het werk zijn... vind je het prima om weer te werken of toch lastig? * hier gaan de slaapjes redelijk. N komt rond 08.00 uur in bed en valt rond 10/11 in slaap in de kinderwagen, box of bij mij. Dit zijn lichte hazenslaapjes. Smiddags rond half 2 erin tot 4/5 uur en dan savonds weer! * hoevaak drinken jullie kindjes? Mijn dochter 5x. Ze is erg hongerig dus krijgt 2x210/7 en 3x180/6. Savonds voor ze naar bed gaat nog 60/2. Tijden zijn ong 08 00- 12.30 -17.00 - 22.00 - 04.00 uur.. met on 20.00 uur dus een extra slokje * kunnen er al kindjes rollen? * lachen jullie kindjes ook zo veel? * hoe oud zijn jullie kindjes nu en hoe lang/zwaar?
@SJ86 Mia krijgt 1x 150+5 En 4x 180+6. Afgelopen 2 nachten kwam ze weer om 5.00 uur, daarvoor al een tijdje tussen 7 en 8. We proberen haar in haar bedje te laten slapen en overdag lukt dat nog niet, doet dan hazenslaapjes terwijl ze in de kinderwagen wel lang slaapt. En in de avond is het wisselend. De ene avond slaapt ze wel goed en de andere avond niet. Laatste keer op het CB woog ze 6360 gram en was 63.8 cm. Hier wordt er heel wat afgelachen. Als ik 's morgens haar slaapzak uitdoen, dan giert ze het uit. Werken bevalt hier goed. Ik vind het heerlijk om 's avonds een paar uurtjes te werken en overdag gewoon thuis te zijn. Rollen gebeurt hier nog niet. Emma was daar ook vrij laat mee en Fayèn juist heel vroeg.
- Ik moet aanstaande maandag weer naar het cb. De laatste keer was ze 5140 gr en 58 cm. Dit was op 15 januari en ze is op 9 nov geboren! - Lenora rolt nog niet, maar vind ook niet dat ze genoeg de kans krijgt om te oefenen. - Lachen doet ze volop en ze voert al hele gesprekken (Haar zus deed dit niet, dus vind het extra leuk!) Hier gaat het nog steeds niet goed met Lenora. Weet ook echt even niet meer wat ik er nou mee moet!
Ik heb geen idee hoe groot en hoe zwaar meisje nu is, laatste keer was de 5400 en 63,5 begin februari. Heb t idee dat ze weer een spurt heeft gemaakt want vind haar een stuk zwaarder ineens haha. Lengte gaat nu even rustig, ze zit nog steeds in 62. Ze drinkt 4 of 5x 180+6, laat ik aan haar over hoeveel ze wil. Tijdje meer 5 gehad en nu weer meer 4. Laatste flesje krijgt een schepje rijstebloem erdoor en dat gaat prima. Slaapt sinds een week van half 12 tot half 7-7 uur. Per vergissing een enkele keer tot half 8-8 uur Ik begin donderdag weer met werken, spannend! Hier wordt ook wat af gelachen en veel getrappeld en met speeltjes gespeeld, houdt ze goed vast en rammelt ermee. Rollen kan ze van de rug net tot de zij maar nog niet verder. En terug van buik naar rug ook nog niet. Ze vindt op de buik liggen ook echt niet leuk. Ze wil heel graag rechtop zitten. Zo zit ze in de kinderstoel af en toe 10 minuten en dat vindt ze prachtig. Verder zit ze in de Doomoo en schommelt dan zelf makkelijk een uur met een speeltje in haar handjes, zo lang ze een van ons maar kan zien is ze tevreden en lacht ze veel. Zij blij ik blij, want ik heb Mn handen vrij om te koken bijvoorbeeld haha. We zijn ook begonnen met stukjes fruit proeven. Het hapje spuugde ze drie weken geleden nog uit, ik laat haar nu een beetje likken en sabbelen aan een stukje wat ik vasthoudt. Vindt ze prachtig. Slaapjes overdag wisselen. Ene keer wil ze maar 15-45 min slapen per keer en de andere keer slaapt ze 3 uur. Wel altijd in haar eigen bedje. 3 slaapjes per dag gemiddeld. @Ilse84 hopelijk knapt Lotte snel op en gaat het nu beter! @PH1 wat gaat er niet goed? @Katin87 een tandje Ahh het gaat snel!
Lenora is al meer dan een maand aan het kwakkelen. Ben toen bij de dokter geweest en ze heeft een virus. Het gaat steeds op en af nu.. Paar dagen goed en dan ineens weer slecht. Vuurrode wangen, geen lucht kunnen krijgen, verhoging en onrustig slapen en drinken omdat ze het benauwd heeft. Gelukkig niet meer zo erg als toen we naar het ziekenhuis moesten omdat ze buiten bewust zijn raakte, maar het gaat nog steeds niet goed.
Hier bevalt werken ook wel maar zou toch graag dagje minder werken (werk 32 uur nu). Geluid maken heeft ze ook uitgevonden en is nu hele dagen aan het kletsen met hoge piepen/ gilletjes tussendoor, geweldig! Vd week bij de fysio geweest en ze blijkt iets achter te lopen in de ontwikkeling van der buikspieren waardoor ze soms overstrekt. Heb wat oefeningen meegekregen en moet over 3 weken terug. Gisteren ook eerste hapje geprobeerd, verse worteltjes. Ik kreeg er nog nieteens een hap in dus denk dat ze er nog niet klaar voor is. Omrollen doet ze ook nog niet, vanaf wanneer moeten ze dat kunnen?