November 2017 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door Elsa86, 4 nov 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. chantalvl

    chantalvl Fanatiek lid

    23 mrt 2017
    2.698
    1.692
    113
    Vrouw
    Hoi hoi. Even een vraagje voor de ervaringsdeskundigen onder ons.
    Zijn er hier mensen die ks hebben gehad en daarna bv hebben gegeven? Hoe snel daarna werd je ongesteld?

    Onze kleine man is 21-9 geboren en heb ongeveer 3 weken echt gevloeid, daarna is het overgegaan op wat oud bloed waarvan er steeds kleine beetjes kwamen. Nu werd dat 3 dagen geleden ineens erger en vannacht was er ineens veel vers bloed.
    Zou ik 7,5 week na de ks ongesteld zijn geworden?
     
  2. Elsa86

    Elsa86 VIP lid

    30 jun 2014
    6.461
    3.448
    113
    Ik was na 8 weken weer ongesteld, maar ik heb geen bv gegeven.
     
  3. Miesjella

    Miesjella Bekend lid

    18 jan 2017
    641
    279
    63
    NULL
    NULL
    Gefeliciteerd :)!! Proberen je rust te pakken en lekker te genieten.
     
  4. Miesjella

    Miesjella Bekend lid

    18 jan 2017
    641
    279
    63
    NULL
    NULL
    Hier ben ik met precies een week voor het eerst naar buiten gegaan. Kleine meid dik ingepakt en een lekker gebreide deken eroverheen. Bij thuiskomst getempratuurt en was prima.
     
  5. Ilse84

    Ilse84 Fanatiek lid

    25 nov 2016
    1.278
    755
    113
    Ik heb een kz snee gehad en met borstvoeding en ben ruim 9 maanden later weer voor het eerst ongesteld geworden.
     
  6. PH1

    PH1 Bekend lid

    16 nov 2014
    924
    77
    28
    Vrouw
    Lenora was vandaag weer aangekomen! Soms vind ik het gewoon eng dat alles zo goed gaat!
     
    Miesjella vindt dit leuk.
  7. billy112

    billy112 Actief lid

    20 mrt 2014
    493
    143
    43
    Hoe ziet jullie kraamweek eruit?
    De gene met andere kids, blijven jullie in bed en hoeveel dagen?
     
  8. Elsa86

    Elsa86 VIP lid

    30 jun 2014
    6.461
    3.448
    113
    Ik 'moest' 4 dagen in bed blijven. Werd me in het ziekenhuis al gezegd. Dit vanwege mijn ruptuur. Vanaf de 5e dag ging ik zo rond koffietijd/middaguur naar beneden en bleef dan beneden totdat we de kinderen naar bed brachten. Als die in bed lagen bleef ik ook boven. Dan was ik ook echt op.

    We ontbeten met z'n allen boven. Daarna werden de kinderen aangekleed door de kraamhulp. Zij nam ze mee naar beneden en ik ging douchen. Daarna ging ik naar beneden.
     
  9. PH1

    PH1 Bekend lid

    16 nov 2014
    924
    77
    28
    Vrouw
    Ik ben heel mobiel en voel me super goed, dus vanaf het eerste moment al uit bed.. Ga alleen smiddags even liggen als Selena een middagdutje doet
     
  10. ike

    ike Fanatiek lid

    5 jul 2013
    1.573
    118
    63
    Gehandicaptenzorg
    Waalwijk
    Ik heb dan geen andere kinderen maar heb 2dagen op bed gelegen. Daarna alleen nog maar een middagdutje.
     
  11. Elsa86

    Elsa86 VIP lid

    30 jun 2014
    6.461
    3.448
    113
    Oh Ja, middagdutje deed ik wel.
     
  12. LenaMill

    LenaMill Fanatiek lid

    3 aug 2014
    4.261
    997
    113
    Hier vandaag wel wat last van de knip. Het trekt enorm. Welke pijnstillers nemen jullie daarvoor? Korneel mag vandaag met ons naar huis. Zijn heupjes zijn nov niet volledig ontwikkeld en hij krijgt hiervoor op tweede kerstdag opnieuw een echo. Voor de rest scoorde hij 99/100 op zijn check-up. Ik ben blij. Hij komt ook terug goed bij nu we flesjes geven. Ik ben in de wolken met ons mooi lief manneke. X
     
    Aanne88 vindt dit leuk.
  13. Miesjella

    Miesjella Bekend lid

    18 jan 2017
    641
    279
    63
    NULL
    NULL
    Ik heb geen knip gehad maar had soms wel dat ik de hechtingen voelde trekken. Ik mocht van de vk om de 6 uur 2 paracetamol nemen.

    Wat fijn dat hij het zo goed doet. Wel even spannend mbt zijn heupjes, maar ook dat zal vast goed komen.

    Lekker genieten van je beebje
     
  14. DangerBlonde

    DangerBlonde Fanatiek lid

    3 feb 2017
    3.491
    2.487
    113
    Vrouw
    Limburg
    Hier ook langzaam aan het proberen om uit de bubbel te komen. Ben wel nog erg moe en slaap als het even kan in de middag nog een uurtje. Dan savonds na het avondeten rond 8 uur alvast lekker naar bed tot de voeding van 9 uur en dan proberen te slapen tot de laatste voeding van 12 uur. Probeer de voedingen met Mn vriend af te wisselen zodat een van ons altijd even kan slapen. Na 12 uur meld meisje zich tussen 5 en 6 meestal voor de volgende voeding. Mag wat dat betreft niet klagen. Overdag is ze heel rustig.
    Ze is heel erg vies van een (beetje) natte luier dus we verschonen wel veel. Dan begint ze meteen te huilen. Ze drinkt nu 85 cc x 6 (soms 7) voedingen op een dag.

    Ben op dag 6 voor het eerst even bij schoonmoeder op bezoek geweest, kostte me toch wel erg veel energie. Vandaag op dag 8 even mee boodschappen gaan doen, na 2 winkels moest ik even zitten in de auto :rolleyes: enorme druk op Mn bekkenbodem. Maar vloeien was niet toegenomen bij thuiskomst, dus nu lekker weer even liggen.
    Meisje hier heeft buiten een lekker dik jasje met een muts aan en een los mutsje er onder. Handschoentjes aan (ook hier een met ijsklontjes handen maar wil ze niet onder de deken haha) en een lekkere fleece reisdeken eroverheen. En voor buiten hang ik een hydrofiel luier over de maxicosi of kinderwagen tegen de wind.
     
  15. ike

    ike Fanatiek lid

    5 jul 2013
    1.573
    118
    63
    Gehandicaptenzorg
    Waalwijk
    Hier een regeldag vandaag, ze ligt bijna continu op mij. Soms alleen voor huid op huid contact maar merendeel van de tijd is ze ook aan het drinken. Het begon gisteravond met naar bed gaan.
    Vanmiddag haar even een uurtje bij papa in de draagdoek kunnen doen zodat ik kon slapen.
     
  16. Miesjella

    Miesjella Bekend lid

    18 jan 2017
    641
    279
    63
    NULL
    NULL
    Heftig zijn dat soort dagen hè. Ik had het zaterdag, gelukkig dag erna over.

    @DangerBlonde : jouw meisje doet het al goed snachts, fijn hoor!
    Hier lig ik ook elke middag wel even een uurtje, dacht dat ik dat niet zou kunnen maar is toch wel lekker :).
     
  17. ike

    ike Fanatiek lid

    5 jul 2013
    1.573
    118
    63
    Gehandicaptenzorg
    Waalwijk
    @Miesjella hier gaat het vandaag geloof ik nog door.
     
  18. DangerBlonde

    DangerBlonde Fanatiek lid

    3 feb 2017
    3.491
    2.487
    113
    Vrouw
    Limburg
    Die regeldagen lijken me echt heftig zeg!
    @Miesjella ik mag idd niet klagen. Maar met flesvoeding is het denk ik toch anders dan met borstvoeding?
    Ze heeft hier ook echt wel haar huiluurtjes hoor met name in de avond een of twee keer, soms vlak voor het naar bed gaan en soms midden in de nacht na de voeding. Krijgen we haar ook echt niet in bed totdat ze op onze arm in slaap valt.
    Moet zeggen nu de ontlasting goed op gang is dat het wel iets beter gaat. Heeft wel nog regelmatig wat krampjes. Ga op advies van de kraamzorg wat biologische druppels proberen door de melk te doen, kijken of dat helpt. In Nederland heet het infacol, in Duitsland sab simplex. Iemand ervaring mee? Ga dadelijk een flesje sab halen bij een vriendin die had het over van haar kindje.
     
  19. Ilse84

    Ilse84 Fanatiek lid

    25 nov 2016
    1.278
    755
    113
    Hier ervaring me nsav simplex. Werkt redelijk maar verwacht er geen wonderen van. Wij hebben de test gedaan: afwasmiddel in water. De druppels op het schuim laten vallen. De druppels losten idd op. Dus het zal wellicht de scherpe randjes eraf halen. Lotte blijft krampjes houden.

    Denk dat ik gisteren ook een regeldag heb gehad. Iedere keer maar een paar minuten drinken om het uur en erg onrustig. Moest mijn borsten vertellen dat ze snel zindelijk moeten worden, want liep de hele dag met natte vlekken op mijn shirts
     
  20. ike

    ike Fanatiek lid

    5 jul 2013
    1.573
    118
    63
    Gehandicaptenzorg
    Waalwijk
    Regeldagen zijn inderdaad pittig, vooral de nachten.
    Ik geef nu sinds een week ofzo infacol met de laatste voeding voor de nacht, dit scheelt wel veel.
     

Deel Deze Pagina