November 2017 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door Elsa86, 4 nov 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ilse84

Ilse84 Fanatiek lid

25 nov 2016
    1.278
    755
    113
    Ja het gaat wel. Tis erg pittig. Ze drinkt om de drie uur en dan ook snachts. Maar je bent dan een uur bezig met borst of fles, sonde en kolven. Dus zeer weinig slaap. Peuter is erg gevoelig en gaat snel over de rooie. Maar ben zo blij dat ik thuis ben. Lotte moet ook weer even landen hier. De sonde geeft iig veel rust. Zo weet ik in ieder geval dat ze genoeg vocht binnen krijgt.

2. Luckyme96

Luckyme96 Bekend lid

22 mei 2017
    553
    437
    63
    Vrouw
    Heftig Ilse! Hoe gaat het nu?

En danger: hoe gaat het bij jou?

Hier gaat het goed met de late fles eraf. Gemiddeld rond 7 uur wakker deze week ( gaat tussen 8 en half 9 erin) maar ook wel eens 5.30
    Ik vind het wel fijn, zelf lekker op tijd het bed in. Als hij om 5.30 wakker wordt slaapt hij na een klein flesje weer verder. Hij is verder heel vrolijk en het eten loopt lekker. Net als mijn dochter een overduidelijke voorkeur voor vers eten. Hij smult ervan. Al met al dank ik God op m’n blote knietjes voor hoe het allemaal loopt. Enkel het schuldgevoel naar mijn dochter heb ik veel moeite mee. Ze komt echt niks te kort, dat weet ik, maar vind het soms erg moeilijk combineren. Zo dat ieder evenveel aandacht krijgt, want dat schiet er met een baby nog wel eens bij in. Hoe ervaren anderen dat?

3. Ilse84

Ilse84 Fanatiek lid

25 nov 2016
    1.278
    755
    113
    Hier gaat het wel goed. Ik moet morgen op gesprek komen op mijn werk. Ik zit in mijn proeftijd en ik hoop maar dat ze mee denken.

De kinderarts heeft afgeraden om Lotte naar het kdv te sturen. Ook ivm met de sonde. Maar ja ik moet toch werken. Dus zit in de tweestrijd wat nu te doen. Ik hoop dat er de mogelijkheid is om thuis te werken. En aan de andere kant moet het leven toch ook doorgaan....

4. DangerBlonde

DangerBlonde Fanatiek lid

3 feb 2017
    3.491
    2.487
    113
    Vrouw
    Limburg
    Bah kan je niet langer de ziektewet in? Proeftijd sucks.. succes!

5. DangerBlonde

DangerBlonde Fanatiek lid

3 feb 2017
    3.491
    2.487
    113
    Vrouw
    Limburg
    Wat fijn! Zo lang je dochter ook vrolijk is vooral niet te druk maken meid, komt goed!

Hier ging het een kleine week heel goed, sliep ineens tot 7 uur! Ons trucje had gewerkt met langer wakker houden in de avond.
    Maar sinds eergisteren is het weer prijs. Ze zuigt ineens heel actief op de duim, weigert flesjes terwijl de flessen en hapjes niet aan te slepen waren, is ontroostbaar, helemaal overstuur huilbuien, slaapt een gat in de dag, doodmoe. Vandaag heeft ze met moeite 2 flesjes op waarvan we haar 1 met een lepel moesten geven, in de vorm van een papje met fruit en rijstebloem. Met de lepel eten wil ze met vlagen weer wel. Gisteren met moeite 3. Kauwt heel veel op de speen en duwt de fles steeds weg, overstrekt zich, valt dan bijna van de schoot af, ik snap er niks van. Sprongetje (zou 2 weken te vroeg zijn), tandjes kan ook nog( zie en voel nog niks) griep (al maakt ze geen zieke indruk en ze heeft geen koorts), vertel het mij maar pff. Hoop dat het snel over is. Heb haar uiteindelijk na weer een enorme huilbui een zetpilletje gegeven en het lijkt nu even beter te gaan.

6. Luckyme96

Luckyme96 Bekend lid

22 mei 2017
    553
    437
    63
    Vrouw
    Nou idd, lijkt me toch echt overmacht.. ik hoop dat ze met je mee kunnen denken en dat jullie samen tot een goed werkende oplossing voor beide kunnen komen. Tuurlijk gaat het leven door, maar soms gaan dingen nou eenmaal even voor.

7. Luckyme96

Luckyme96 Bekend lid

22 mei 2017
    553
    437
    63
    Vrouw
    Ja ik weet het, maar het blijft lastig :) mijn dochter kan het soms ook wel heel uitgesproken zeggen: ‘jij bent altijd met de baby bezig..’ maar ze weet ook stiekem wel en beetje dat ze mij er mee kan paaien :p

Lastig hoor, als ze na een zetpilletje wel rustig is zou je toch zeggen dat ze ergens last van heeft idd.. misschien toch de tanden die er aan zitten te komen? Omdat ze ook met eten weer moeilijk doet?

8. Ilse84

Ilse84 Fanatiek lid

25 nov 2016
    1.278
    755
    113
    Ik ben technisch gezien niet ziek. Dus ziektewet is geen optie denk ik. Daarnaast wordt ziektewet vergoed door uwv. Ik zou wel bijzonder verlof kunnen krijgen. Maar dat gaat uit he t potje van mijn werkgever denk ik.

9. PH1

PH1 Bekend lid

16 nov 2014
    924
    77
    28
    Vrouw
    Hier gelukkig geen schuldgevoel naar mijn dochter toe, maar dat komt misschien ook omdat ik niet werk en haar dus wel veel aandacht kan geven als Lenora slaapt.

Hier gaat Lenora om half 7 naar boven en daarna komt ze tussen 4 en 5 voor een klein flesje en rond 7 uur begint de dag! Vind het heerlijk. Om 7 uur liggen beide kids plat en is het papa en mama tijd

10. Sterretje31

Sterretje31 Bekend lid

8 nov 2014
    726
    75
    28
    Kan mijn dochter eens met de kindjes praten die wel ‘doorslapen’?

Hier blijft het elke avond/nacht weer een verrassing.
    Ene keer heeft ze rond 20:00 een fles van 150/5 en slaapt ze tot 3:30, andere keer meldt ze zich rond 23:00 uur, of 1 uur.
    Vannacht was het 00:30 en 5:30 maar tussendoor heeeeel erg onrustig en heb ik haar rustig kunnen houden door haar naast me te leggen en te knuffelen. Maar ja, dan slaap je zelf niet echt meer.... :(

Weet iemand trouwens of dit normaal is? Gister begin van de avond heeft ze zoete aardappel gegeten. Net tijdens het verschonen spuugde ze een golf oranje vocht met wat stukjes uit en had ze een dikke oranje poepluier. Zou toch denken dat die zoete aardappel wel uit haar maagje zou zijn toch? Na de zoete aardappel heeft ze nog 3 flessen gedronken...

11. Luckyme96

Luckyme96 Bekend lid

22 mei 2017
    553
    437
    63
    Vrouw
    Nee klopt, maar je zou evt aanspraak kunnen maken op zorgverlof? Meestal is dat onbetaald of gedeeltelijk. Jouw dochter is tenslotte wel van jou afhankelijk. Je hebt het over UWV? Waarschijnlijk zit jij dan in een bepaald traject (vermoed ik dan) en zou je misschien eens contact op kunnen nemen met een contactpersoon? Leg je verhaal daar eens voor en misschien kunnen ze je adviseren.. Veel sterkte.

12. Luckyme96

Luckyme96 Bekend lid

22 mei 2017
    553
    437
    63
    Vrouw
    Balen sterretje, ik ben er redelijk van overtuigd dat je weing kunt sturen in de kindjes, het is echt geluk hebben.. Maar ik zal Jack een vragen of hij met jouw dochter wil babbelen ;)

Misschien is de zoete aardappel toch niet goed gevallen, heeft ze het al vaker op?

13. Luckyme96

Luckyme96 Bekend lid

22 mei 2017
    553
    437
    63
    Vrouw
    Fijn dat het goed gaat!

14. Ilse84

Ilse84 Fanatiek lid

25 nov 2016
    1.278
    755
    113
    Ik zit niet in bepaald traject. Ik dacht als als je ziek bent je uitbetaald krijgt door uwv. Of zit nu te denken is dst alleen ten gevolge van zwangerschap haha.

15. Elsa86

Elsa86 VIP lid

30 jun 2014
    6.574
    3.507
    113
    Wat balen @Sterretje31 je mag wel even met Mis babbelen.

Mia heeft een aardig ritme te pakken
    8.00 uur: 210+7 en 1 schepje jbpm
    12.00 uur: 210+7 en 1 schepje jbpm
    16.00 uur: 210+7 en 1 schepje jbpm
    18.30 uur: 210+7 en 2 schepje rijstebloem

Voor de fles van 12.00 uur krijgt ze fruit en voor de fles van 16.00 uur krijgt ze groente.

Na de fles van 19.30 uur valt ze op haar speelkleed in slaap (pyjama en slaapzak heeft ze dan al aan). Als wij naar bed gaan nemen we haar mee en dan slaapt ze in haar bedje verder.

16. Sterretje31

Sterretje31 Bekend lid

8 nov 2014
    726
    75
    28
    Ja ze heeft het vaker gehad. Nou ja, misschien toch wat teveel ervan gehad (ze vindt het heerlijk!)

Jack al gevraagd of hij met Julie wil babbelen? Haha!
    Net weer even een andere fles geprobeerd (gebruikte een tijdje dr Brown maar drinken ging zo moeizaam) de fles van MAM (als eerste fles geprobeerd maar ze hapte nog zoveel lucht)
    Nu voor het eerst zonder problemen 120cc naar binnen en ook zonder heel veel lucht happen. Misschien toch weer eens even kijken hoe het met deze flessen gaat...

Ik merk trouwens dat ze van fruit niet zoveel moet hebben maar alle groentes die ze gehad heeft, vindt ze lekker. Nu net avocado gehad en dat vond ze heerlijk!

17. Luckyme96

Luckyme96 Bekend lid

22 mei 2017
    553
    437
    63
    Vrouw
    Klopt Ilse, UWV is over het algemeen bv WAZO (zwang.verlof) oid, meestal zit de werkgever bij een andere ziekteverzuimverzekering. Of je moet dus wat ik dacht, in een bepaald traject zitten (WIA oid)
    Wanneer had je dat gesprek nou? Hoop dat jullie eruit kunnen komen!

18. Luckyme96

Luckyme96 Bekend lid

22 mei 2017
    553
    437
    63
    Vrouw
    Ja hoor dat wil hij wel, Jack babbelt graag, zeker met leuke dametjes :)

Ja wie weet, is het gewoon verkeerd gevallen, er heerst ook veel deze dagen.. Drinkt ze moeizaam dan? Of begrijp ik het verkeerd?

19. Luckyme96

Luckyme96 Bekend lid

22 mei 2017
    553
    437
    63
    Vrouw
    Wat weegt Mia nou? Jack heeft ook een aardig gewicht (7.7 kilo!) en overweeg om ook een aantal flessen op te hogen naar 210. hij krijgt er nu 4 en soms in de avond een klein flesje als hij bv vroeg is voor zijn laatste fles

20. Elsa86

Elsa86 VIP lid

30 jun 2014
    6.574
    3.507
    113
    Laatste keer bij de CB was ze 7,2 kilo. Ik denk dat ze wel op de 7,5 kilo zit. Ze heeft eigenlijk altijd om 19.30 uur de laatste fles.

Deel Deze Pagina