November 2017 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door Elsa86, 4 nov 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. DangerBlonde

    DangerBlonde Fanatiek lid

    3 feb 2017
    3.491
    2.487
    113
    Vrouw
    Limburg
    Heb net even zitten neuzen in je nieuwe topic @Miesjella , wat leuk weer allemaal nieuwe meiden!
    Hoe erg ik er nog helemaal niet aan toe was een ruime maand geleden, stiekem begint het wel weer te kriebelen. Iets met de ontzwangerperiode is volgens mij nu echt voorbij. Voel me nu na 9 maanden ook eindelijk weer mezelf en niet meer zo hormonaal en emotioneel haha :rolleyes: hoe hebben jullie het ontzwangeren allemaal ervaren?
    Maar ook al begint de wens voor een tweede wel te komen, ik wil toch nog even wat langer genieten van de eerste. En van mijn man haha. Even weer lekker de gewone dagelijkse gang van zaken en laat meisje nog maar even wat zelfstandiger worden. Nog even geduld hier dus...
     
    Miesjella vindt dit leuk.
  2. ike

    ike Fanatiek lid

    5 jul 2013
    1.573
    118
    63
    Gehandicaptenzorg
    Waalwijk
    Hoi allemaal, ik ben lang weg geweest, nu weer wat bijgelezen.
    Een tweede komt hier voorlopig nog niet en misschien blijft het bij ons meisje. We hebben altijd gezegd dat we niet weten of we opnieuw aan ICSI beginnen. We hebben wel nog 2 cryo's. Maar er is een grote kans dat ik weer Hyperemesis gravidarum krijg en dus heeeeeel veel ga spugen. Dat was voor ons al bijna traumatisch, laat staan voor ons dochtertje.

    Vakantieplannen hebben wij niet qua op vakantie gaan. Dit jaar blijven wij gewoon thuis en gaan dagjes weg. In september heb ik vakantie en we hebben al heel wat op de planning staan. Volgend jaar willen we waarschijnlijk wel op vakantie, we denken nu aan Dwingeloo in Drenthe. Hier zijn wij 11 jaar geleden ook geweest samen. Nederland is voor ons het meest praktisch ivm de zorg en hulpmiddelen die wij voor mijn man nodig hebben.

    Wat gaat de ontwikkeling hard zeg! Sinds een paar dagen kruipt ze, echt op handen en knieën. Iedere dag zien we de snelheid omhoog gaan en de afstanden groter worden.
    Ze laat zichzelf nu ook van ons bed afzakken. Ze kijkt eerst over het randje, even afstand inschatten en draait zich dan om, om met haar voeten eerst naar beneden te zakken en dan de rest. En dan staat ze naast ons bed. Ik houd haar natuurlijk nog wel vast, maar ik hoef bijna niks re doen. Ze doet het volledig zelf.
    Sinds 2 weken slaapt ze geregeld door, nog niet iedere nacht maar wel een paar keer per week.

    Ontzwangeren, tja ik weet het niet. Ik geef nog steeds borstvoeding, dus nog genoeg hormonen in huis haha maar ik vind mijzelf niet enorm emotioneel ofzo.

    Qua ritme, ja dat is heel verschillend. Go with the flow.
     
    Miesjella vindt dit leuk.
  3. chantalvl

    chantalvl Fanatiek lid

    23 mrt 2017
    2.698
    1.692
    113
    Vrouw
    Leuk!! Wij gaan naar centerparcs het Heijderbos, en misschien nog een aantal dagen naar vrienden in Denemarken. Maar vooral lekker uitrusten, ben wel toe aan vakantie hahaha.
     
  4. chantalvl

    chantalvl Fanatiek lid

    23 mrt 2017
    2.698
    1.692
    113
    Vrouw
    Ik heb voor mijn gevoel helemaal niet aan het ontzwangeren geweest ofzo. Mijn zwangerschap is zo abrupt geëindigd dat het voor mijn gevoel ook ineens klaar was. Hopelijk gaat het bij een eventuele volgende allemaal anders, en kan ik er dan wat beter van genieten. Al moet ik zeggen dat ik nu ineens erg bang bent dat het allemaal weer gaat gebeuren.

    Wij wachten ook sowieso tot we getrouwd zijn (10-05-2019) want ik wil natuurlijk op mijn eigen bruiloft wel een glaasje drinken. :p
    Ik hoop dat tegen die tijd ik het niet meer zo eng vind om opnieuw zwanger te worden.

    Toch wel apart, de angst was er eerst helemaal niet, maar sinds ongeveer 2 maanden heb ik ineens erg veel moeite met hoe het allemaal is gegaan. :oops:
     
    Miesjella vindt dit leuk.
  5. ike

    ike Fanatiek lid

    5 jul 2013
    1.573
    118
    63
    Gehandicaptenzorg
    Waalwijk
    Misschien omdat de verwerking nu pas begint, chantal? Waarschijnlijk wordt je bij een volgende zwangerschap extra in de gaten gehouden?
    Ik zal als we voor een tweede gaan ook wat voorzorgsmaatregelen moeten treffen. Zoals uitpuilende voorraadkast, diepvries met maaltijden, extra aankomen op gezonde wijze.
     
  6. chantalvl

    chantalvl Fanatiek lid

    23 mrt 2017
    2.698
    1.692
    113
    Vrouw
    Ja ik moet sowieso 'toestemming' vragen voordat ik mag beginnen met proberen om zwanger te worden. En als ik zwanger ben dan moet ik inderdaad onder controle van het ziekenhuis en waarschijnlijk ook ascal slikken tijdens zwangerschap. En extra bloedcontroles om te controleren of de leverwaarden en trombocyten waardes goed blijven.
    Maar ondanks al die extra controles lijkt het me wel weer spannend. Laatst heb ik mijn medische dossier er even bij gepakt, maar van al die bloedwaardes ben ik wel geschrokken. Had destijds niet in de gaten dat het zo erg was, ondanks dat ik me echt slecht voelde.
     
  7. Elsa86

    Elsa86 VIP lid

    30 jun 2014
    6.463
    3.449
    113
    Zo he, ik heb heel veel berichten gemist. Iets met geen meldingen gekregen.

    Mia gaat steeds vaker en langer op haar knieën liggen, maar kruipen doet ze nog niet. Verder is het schema hetzelfde als een maand geleden.
    Wij zijn al op vakantie geweest. Een weekje naar Center Parcs Hochsauerland, was heerlijk en erg mooi weer gehad.

    Afgelopen maandag heeft mijn man te kennen gegeven dat hij ook een 4e zou willen. Het duurt nog even, maar de verwachting is dat ik volgend jaar voor de zomervakantie mijn spiraal laat verwijderen. Tenzij ik tegen die tijd niet meer ongesteld wordt door de spiraal, dan laat ik hem nog even zitten. Maar tot nu toe wordt ik nog gewoon ongesteld.
     
    DangerBlonde en Miesjella vinden dit leuk.
  8. Sterretje31

    Sterretje31 Bekend lid

    8 nov 2014
    726
    75
    28
    Praten praten praten... Tip die ik je wil meegeven. Deel je gevoelens en je angsten met je naasten of als je toch meer begeleiding wilt, met een POH ggz oid...

    Buurvrouw van mij haar eerste kindje had ook HELLP en is ook heel heftig geweest allemaal (lees:kantje boord), haar 2e kindje is allemaal super gegaan en niks aan de hand.
     
  9. chantalvl

    chantalvl Fanatiek lid

    23 mrt 2017
    2.698
    1.692
    113
    Vrouw
    Fijn om te horen dat het ook goed kan gaan bij een 2e. Ik weet ook wel dat de kans veel kleiner is bij een volgende zwangerschap. En meestal als je het weer krijgt dan is het later en in minder mate, maar toch. Ik wil het ook m'n vriend niet aandoen, die heeft echt gedacht dat hij het ziekenhuis zou verlaten zonder vriendin en zonder kind.
     
  10. Miesjella

    Miesjella Bekend lid

    18 jan 2017
    641
    279
    63
    NULL
    NULL
    @DangerBlonde : Leuk idd om weer een clubje te hebben om hierover te kunnen praten, is toch weer spannend :). Ontzwangeren heb ik zelf niet echt gemerkt, op wat horrormonen na hahaha...

    @chantalvl : Ik snap dat je wilt wachten tot na de trouwerij, niet leuk als je dan voor bob moet spelen om zo'n mooie dag. En ook behoorlijk spannend voor jullie na wat er tijdens de eerste zwangerschap en bevalling gebeurd is. Hopelijk gaat het een volgende keer stukken beter!

    @Elsa86 : Wat leuk! Dat wordt een drukke boel bij jullie :)!

    Even iets heel anders; voor de dames met een dochtertje, denken jullie al na over oorbelletjes? Wij willen ze volgende maand laten schieten. Iemand hier ervaring mee?

    Daarnaast zit ik me al suf te piekeren over het kado voor der verjaardag. Zit nu te denken aan een armbandje en een eerste zilveren bestek set.
     
  11. chantalvl

    chantalvl Fanatiek lid

    23 mrt 2017
    2.698
    1.692
    113
    Vrouw
    Hier ook al verjaardag cadeaus issues. haha

    Ik heb geen dochtertje maar ik vind toch altijd oorbellen maar niks op zo'n jonge leeftijd. Iemand bij ons in de vriendengroep heeft een dochtertje van 1,5 met oorbellen, en vind het eigenlijk maar zielig. Ik zou met zoiets wachten tot ze zelf die keuze kunnen maken.
    Toen ik jong was, was het voor jongens ook stoer om 1 oorbel te hebben, dus mijn ouders hadden dat laten schieten bij mijn broertje, nou toen hij wat ouder was vond hij het vreselijk, en duurde een eeuwigheid voor dat gat dicht was.
     
  12. Elsa86

    Elsa86 VIP lid

    30 jun 2014
    6.463
    3.449
    113
    @Miesjella hier 3 meiden, maar oorbellen krijgen ze pas als ze er zelf om vragen. En het liefst pas vanaf 6 jaar ofzo. Ik vind het echt geen kijk bij jonge kinderen :oops:. Sorry, geen ervaring dus.
     
  13. ike

    ike Fanatiek lid

    5 jul 2013
    1.573
    118
    63
    Gehandicaptenzorg
    Waalwijk
    @chantalvl wat heftig voor jouw vriend. Ik snap wel dat je het eng vindt om voor een 2e te gaan.

    @Miesjella mijn dochtertje krijgt pas oorbellen als ze 6 is ofzo en liever zelfs niet. Ik heb ze gekregen toen ik er om vroeg toen ik 6 was, maar ik heb er veel ellende mee gehad. Gaatjes die ontstoken waren. Reageren op oorbellen die niet echt zilver waren en later kon ik zelfs alleen tegen echte gouden oorbellen.

    Verjaardagscadeau's zijn wij al volop mee bezig. Het lijstje is al rond gestuurd aan de familie. Zelf hebben we wat cadeautjes al gekocht bij de efteling, daar wonen wij vlak bij en vindt ze echt enorm leuk! Een sieraad heb ik over nagedacht, maar doe ik misschien liever als ze iets ouder is. Kinderbestek moeten wij al aan gaan schaffen hahaha. Ze kan al eten met een vork, dus tijd voor eigen bestek.
     
    chantalvl vindt dit leuk.
  14. Elsa86

    Elsa86 VIP lid

    30 jun 2014
    6.463
    3.449
    113
    Verjaardag cadeau ben ik echt totaal nog niet mee bezig. Bij de 2e vond ik het al lastig en nu bij de 3e meid weet ik helemaal niet wat ik moet geven/vragen.
     
  15. Miesjella

    Miesjella Bekend lid

    18 jan 2017
    641
    279
    63
    NULL
    NULL
    Jullie zijn dus geen fan van vroeg oorbelletjes schieten, ik was zelf 9 maanden toen ik ze kreeg en gelukkig altijd mee blij mee geweest. Onze gedachten was dat het nu makkelijker is dan wanneer ze een jaar of 2/3 is omdat ze zich er dan meer bewust van is.

    @ike : nu al zelf met een vork eten, wat knap! Ik durf het nog niet zo goed om het haar zelf te laten doen, bang dat ze een oog uitprikt ofzo :roflmao:
     
  16. chantalvl

    chantalvl Fanatiek lid

    23 mrt 2017
    2.698
    1.692
    113
    Vrouw
    Wij hebben inderdaad ook al zilver bestek met naam gegraveerd van de opa en oma van mijn vriend gekregen. De vork gebruiken wij al om brood mee te geven, maar het echt zelf laten doen durf ik ook nog niet zo goed. haha

    Ik had ook al op jonge leeftijd oorbellen, en wou later toen ik een jaar of 10 was een 2e gaatje in mijn oor. Ik vond dat zelf dus allemaal prima. Maar ik vind het wel altijd fijn als je die keuze zelf kan maken, vooral omdat mijn broertje er uiteindelijk heel erg over heeft geprotesteerd. :p
     
  17. PH1

    PH1 Bekend lid

    16 nov 2014
    924
    77
    28
    Vrouw
    Ik ga over een paar weken een lijstje maken voor sinterklaas en de verjaardagen van de meiden (Selena is van 30 december). Ik wil sowieso het 365 dagen boek van Dikkie dik aanschaffen en vaak doen we ook iets voor de zomerperiode erbij omdat ze al zoveel krijgen in de maand december en nu dus ook november!

    Hier krijgt ze oorbellen als ze haar A diploma haalt. Mits ze dat wil!
     
  18. ike

    ike Fanatiek lid

    5 jul 2013
    1.573
    118
    63
    Gehandicaptenzorg
    Waalwijk
    @PH1 wij hebben dat boek. Is echt heel leuk! Ze is sowieso dikkie dik en muziekfan, dus op het lijstje staat vanalles van dikkie dik en muziek.

    @Miesjella en @chantalvl ik had wat bestek betreft geen keus hahaha. Van de week bleef ze tijdens het eten maar aan mijn arm trekken. Toen ik een plastic vork pakte wist ze meteen wat ze er mee moest doen. Ze probeerde echt in het eten te prikken. Al lukte dat niet helemaal en bracht het goed naar haar mond. We gebruiken de kleintjesmethode en eten doet ze dus allemaam zelf. Eerst met de handen maar nu dus ook met vork en lepel. Pap zit dan wel overal maar ach dat poetsen we weer schoon.
     
    Miesjella vindt dit leuk.
  19. chantalvl

    chantalvl Fanatiek lid

    23 mrt 2017
    2.698
    1.692
    113
    Vrouw
    Haha heerlijk. Wij geven hem vaak een plastic lepel als wij zelf zijn mondje vol prikken. Heeft hij toch het idee dat hij iets doet. Haha.
     
  20. Elsa86

    Elsa86 VIP lid

    30 jun 2014
    6.463
    3.449
    113
    @Miesjella het is niet dat ik het zielig vind hoor, maar ik vind het gewoon echt niet mooi. Misschien een beetje bot gezegd, maar ik vind het er heel ordinair uitzien:oops:Ik weet zeker dat als mijn dochters er om gaan vragen en dan niet 1x vragen maar echt blijven zeuren, dat ze er dan ook nog wel blij mee zijn als ze ouder zijn;)

    Maar goed, dat is natuurlijk mijn mening.
     
    Miesjella vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina