November 2017 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door Elsa86, 4 nov 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. DangerBlonde

DangerBlonde Fanatiek lid

3 feb 2017
    3.491
    2.487
    113
    Vrouw
    Limburg
    Poeh hoe dan ook heftig zeg..

2. DangerBlonde

3 feb 2017
    3.491
    2.487
    113
    Vrouw
    Limburg
    Hoe gaat het vandaag met iedereen?

3. Miesjella

Miesjella Bekend lid

18 jan 2017
    641
    279
    63
    NULL
    NULL
    Hier gaat het goed hoor.

Vandaag vond mevrouw het alleen niet leuk om naar de winkel te gaan. Ze raakte heel erg in paniek in de maxicosi. Haar even eruit gehaald en toen was ze gelijk stil. eenmaal thuis heeft ze wel lekker 3 uur geslapen.

Hoop dat ze vannacht ook beter wil slapen dan gister. Ze wilde gister gewoon niet in der eigen bedje.

4. Ilse84

Ilse84 Fanatiek lid

25 nov 2016
    1.278
    755
    113
    Hier ook alles goed. Ik heb lichamelijk echt wat pech gehad met blaasontsteking 2x, reuze aambeien, hechtingen, bronchitis en nu netelroos.... (extreme jeuk) waar kk dus niets voor mag hebben. Maar nu lijkt het de goede richting op te gaan. Borstvoeding gaat echt onwijs goed, en Madame komt per drie a vier dagen 170 gram aan!!!!

Miesjella vindt dit leuk.
  5. Ilse84

Ilse84 Fanatiek lid

25 nov 2016
    1.278
    755
    113
    Hier wil Lotte ook niet in haar eigen bedje slapen. Denk ook dat het komt dat ze erg verkouden is.

6. Elsa86

Elsa86 VIP lid

30 jun 2014
    6.570
    3.507
    113
    Hier gaat het ook goed. Mia was dinsdag op het weeguurtje weer afgevallen. Dus ik had met de verpleegkundige afgesproken dat ik gisteren terug zou komen en ze was zowaar weer bijna 100 gram aangekomen in 2 dagen tijd. Dinsdag ga ik nog een keer naar het weeguurtje. Ze is een tevreden meisje die eigenlijk maar heel weinig huilt.

Het is ontzettend druk met 3 meiden onder de 3, maar ik zou het niet anders willen.

7. Ilse84

Ilse84 Fanatiek lid

25 nov 2016
    1.278
    755
    113
    Poe respect elsa. Vind met met twee al druk, met drie zou ik denk ik aan niets meer toekomen, dan mijn kids. Nu is het al alsof hier een bom ontploft is :)

8. Samila

Samila Actief lid

25 apr 2015
    399
    46
    28
    NULL
    NULL
    Hier moe. Morgen heb ik mijn kraamfeest. Net voorbereidingen voor het eten getroffen en de versiering opgehangen. Heb best wel wat gelopen gisteren en vandaag. heb nu heel veel pijn aan m'n baarmoeder.
    Kleine meid doet het goed. Woensdag wil ik haar gaan wegen. Ik wilde afgelopen woensdag al gaan maar ben daar niet aan toegekomen met alle kinderen.
    Best pittig hoor aandacht verdelen over 3 kinderen. Ga je zien dat ze alle 3 op het zelfde moment mijn aandacht vragen. Oudste wil over school vertellen. Middelste wil wat eten of drinken zoals gewoonlijk en jongste gilt de boel bij elkaar alsof ze wordt geslacht omdat ze niet wil wachten en direct haar fles eist.:D gezellige drukte. Nog 2 maanden om er aan te wennen en dan moet het gesmeerd lopen.:rolleyes::|

9. billy112

billy112 Actief lid

20 mrt 2014
    493
    143
    43
    Overdag hebben we hier een engel van een baby maar de nachten..... pffffff volgens kraamhulp draait hij dag/nacht ritme om. Iemand dit ook?

10. DangerBlonde

3 feb 2017
    3.491
    2.487
    113
    Vrouw
    Limburg
    @Elsa86 3 onder de 3 wauw respect!

@Ilse84 jij hebt ook pech gehad he met al die kwaaltjes! Gaat het nu beter met jullie? Het lijkt mij ook enorm wennen als er een tweede komt om de aandacht te verdelen. Of een derde zoals bij @Samila en @Elsa86 . Ben daar wel wat huiverig voor merk ik als ik zie hoeveel een kind me nu aan tijd kost, zou gaan twijfelen aan mezelf of ik de tweede dan evenveel aandacht zou kunnen geven en de eerste zich niet achtergesteld voelt..

@billy112 hier ook een avondspoker haha, overdag meldt ze zich alleen voor de fles kf een vieze luier of krampjes, rond de fles van 9 uur savonds wordt ze wakker en blijft wat wakker en soms jengelen tot de laatste fles rond 12. Nachten zijn wisselend. Vannacht moest ik om half 4 er uit voor de luier en de fles en de andere nacht komt ze pas rond 6. Ben blij dat ik nu nog de voedingen met mijn partner kan afwisselen, dan kan een altijd verder slapen (meestal pak ik 9 uur, hij 12, ik de nacht en hij de ochtend). Ben wel al aan het op kijken tegen het moment dat hij weer moet gaan werken over een week. Gelukkig werkt hij meestal vanaf de middag tot savonds of snachts. Maar dan zal ik toch meer alleen moeten doen, dat wordt wennen..

11. DeboraV

DeboraV Actief lid

3 apr 2017
    122
    20
    18
    Vrouw
    NULL
    België
    Hier gaat alles goed. Ons meisje zat 1 week na haar geboorte al bijna weer op haar geboortegewicht. Borstvoeding gaat ook heel goed, is de eerste keer dat ik bv geef.
    Het gaat zo goed dat ik het bijna niet luidop durf te zeggen. Bang om het te vervloeken.

Met mij gaat het ook wel goed, maar in het begin was ik toch ook wat flauw hoor. Ook te snel willen gaan wandelen en zo waardoor ik ook dat gevoel had dat er vanalles zakte daar beneden. Even wat rustiger aan gedaan dan.

12. Miesjella

Miesjella Bekend lid

18 jan 2017
    641
    279
    63
    NULL
    NULL
    Onze kleine meid gaat ook begin van de avond clusteren. Vaak ga ik rond 9 uur naar boven en voordat ze echt in der bedj ligt is het tegen 01.00 - 02.00 uur. Gister voor het eerst ook een speentje gegeven. Ze had al zoveel gedronken en bleef vragen maar enige wat ze deed was sabbelen en Mn tepels vonden dat op een gegeven moment niet zo fijn meer ;).

De bv gaat bij mij ook als vanzelf, heel blij mee want als het veel moeite zou hebben gekost had ik het niet gedaan.

13. Katin87

Katin87 Fanatiek lid

20 feb 2017
    1.348
    3.093
    113
    Hee meiden, ik heb dan ook eindelijk dit forum gevonden, haha. Ik heb mee-geschreven maar vooral gelezen in het november 2017 topic. Onze meid is inmiddels al ruim vijf weken. Alles gaat goed, herken veel en wat jullie schrijven. Ook onze dochter wou ‘s nachts alleen bij ons liggen en heeft erg last van krampjes. Nu gaat het wel iets beter en laat ze ‘s nachts ongeveer 4 uur tussen de voedingen.
    Volgende week krijgt ze een echo voor haar heupjes. Hier ben ik best zenuwachtig over, aangezien ze hier veel risico voor heeft. Ik had als baby heupdysplacie en zij lag ik stuit en ik had weinig vruchtwater. Allemaal risicofactoren..

14. DangerBlonde

3 feb 2017
    3.491
    2.487
    113
    Vrouw
    Limburg
    Spannend hoor! Kan me voorstellen dat je je daar zorgen over maakt. Heel veel succes volgende week, ik hoop voor je dat ze het niet heeft!

15. billy112

billy112 Actief lid

20 mrt 2014
    493
    143
    43
    Dames die BV geven een vraag.
    Ik geef volledig bv en heb nog noet gekolft. Ik wil eigenlijk 1 keer per 2 dagen flesje geven. Ivm leren fles drinken en als ik een keer alleen de deur uit moet er voeding in huis is.
    Hoe kan ik dit het best aanpakken? Wanneer kolven en hoeveel?

16. ike

ike Fanatiek lid

5 jul 2013
    1.573
    118
    63
    Gehandicaptenzorg
    Waalwijk
    Billy ik kolf als ze 1 borst niet drinkt deze kolf ik dan af. Er zijn ook veel mensen die in de ochtend nakolven, na een nacht zitten ze vrij vol en krijg je er best wel wat uit ook al heeft ze al gedronken. Ik kolf 10-20 minuten.

Huer vrijdag ook voor het eerst een speen gegeven. Ze had krampjes en wilde alleen mijn vinger, daarom speen geprobeerd. In haar bedje gooide ze hem eruit, in mijn armen deed ze het wel.

Veel kindjes gooien dag en nacht ritme om.

17. Sterretje31

Sterretje31 Bekend lid

8 nov 2014
    726
    75
    28
    Zo! Eindelijk weer even online!
    Moet zeggen dat ik m’n telefoon bijna niet meer in de handen heb gehad afgelopen week.
    Het is soms ook wel heel erg druk hoor, vooral ook met m’n dreumes van 1,5 die heel erg aan de nieuwe situatie moet wennen...

Nog even terugkomend op een reactie in het andere topic (weet even niet meer van wie het was) maar ik was juist blij dat ik zo snel mogelijk naar huis kon. Had nog wel paar uur langer mogen blijven, maar wij hadden zelf zoiets van, hup hup!!! Naar huis toe!!!
    Zal misschien ook anders zijn wanneer het je eerste kindje is (en er thuis niet nog 1 of meer meer zijn die je mist)
    Maar moest met m’n eerste kindje ook 4 dagen blijven vanwege de keizersnee en vond het verschrikkelijk in het ziekenhuis... kwam daar totaal niet tot rust.

Ik zal later een poging doen tot dingen teruglezen, maar jullie hebben al zoveel gekletst ;)

18. Zwitsal

Zwitsal Bekend lid

19 mei 2017
    988
    1.449
    93
    Vrouw
    Veel meegelezen met jullie in het andere topic en wil mij nu hier ook aanmelden. (En wat actiever meeschrijven als de kleine het toe laat ;)).
    Baby is vandaag alweer 3 weken, wat gaat het snel, veel te snel.
    Voor de mama's die flesvoeding geven: hoeveel en om de hoeveel uur krijgt jullie kleintje momenteel de fles?
    Hier moeten we om de 4 uur voeden van CB, maar hij is zoo hongerig als hij 4 uur moet wachten. Met als gevolg dat hij zo gulzig is, dat hij weer beetjes terug geeft. Hij krijgt dan 5x 120cc en 1x 150cc.
    Vind het zo moeilijk om een goede oplossing voor hem te vinden.

19. ike

ike Fanatiek lid

5 jul 2013
    1.573
    118
    63
    Gehandicaptenzorg
    Waalwijk
  20. Elsa86

Elsa86 VIP lid

30 jun 2014
    6.570
    3.507
    113
    @Zwitsal Mia krijgt 120+4 aangeboden, maar ze hoeft dat niet op te drinken. Soms zit er 3 uur tussen, soms 4. En soms 2,5 of 4,5 uur.

Deel Deze Pagina