November 2017 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door Elsa86, 4 nov 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Zwitsal

Zwitsal Bekend lid

19 mei 2017
    988
    1.449
    93
    Vrouw
    Wat betekend 120+4?
    Ik ben echt een leek. Ben zo bang dat ik 'm te weinig of teveel geef

2. Elsa86

Elsa86 VIP lid

30 jun 2014
    6.570
    3.507
    113
    120 ml water en 4 scheppen voeding

3. elita

elita Bekend lid

25 feb 2014
    720
    74
    28
    NULL
    NULL
    Ik kom ook meekletsen. Ben nog wel erg druk.
    De 15e bevallen. Zoonlief van 2 accepteert t goed. Borstvoeding gaat oké maar hij clustert nu 3 nachten op rij wat wel doorbroken kan worden door 1 flesje bijvoeding per macht van 30 ml ( gelukkig maar want daardoor afgelopen nachten nog 3-4 uur slaap kunnen pakken). Slaap s middags dan ook 2 uurtjes bij.
    Hier ook een kind die door het clusteren zn ritme omgooit ( of andersom) bijna iedere nacht is hij van 23-3 onrustig. Hopelijk snel wat beter.
    Geniet enorm van Mn mannetjes.

4. Elsa86

Elsa86 VIP lid

30 jun 2014
    6.570
    3.507
    113
    Pfff dat clusteren lijkt me zeer vermoeiend. Maar het hoort erbij.

Mia heeft sinds 3 dagen in de avond mama honger. Overdag slaapt ze prima in de kinderwagenbak, maar na het flesje van 19.00 uur wil ze dat niet meer. Ze wil dan alleen maar bij mij liggen. Gelukkig liggen de andere 2 dan in bed. Alleen Fayèn heeft vaak nog wel eens moeite met slapen. Gisteren viel ze tegen 22.00 uur bij ons in bed in slaap. En vanmorgen om 5.45 uur wakker.

Even mijn meisje spammen

Bijgevoegde bestanden:

Aanne88 en DangerBlonde vinden dit leuk.
  5. ike

ike Fanatiek lid

5 jul 2013
    1.573
    118
    63
    Gehandicaptenzorg
    Waalwijk
    Wat een scheetje! Wat is ze al groot.

6. DangerBlonde

DangerBlonde Fanatiek lid

3 feb 2017
    3.491
    2.487
    113
    Vrouw
    Limburg
    @Zwitsal hier ook flesvoeding! Nu 90cc met 3 scheppen, (altijd 30 cc per schep staat ook op je pak voeding als t goed is) gaan waarschijnlijk een dezer dagen ook naar 120+4 aanbieden maar hoeft ze niet op te drinken. Ophogen gaat per 10 ml hier, je kan 120 aanmaken en afgieten naar 100 of gewoon aanbieden en kijken wat ze drinken. Ons is verteld dat je tot het eerste bezoek aan het consultatie bureau met 1 maand mag ophogen tot 120 max dus dat mag je gerust geven. Hier 6-7 voedingen per dag om de 3-4 uur ongeveer. Baby kijkt geen klok dus als ze na 3 uur honger heeft krijgt ze m na 3 uur en als t na 4,5 uur is na 4,5 uur. In de nacht maken we haar ook niet wakker, ze meldt zichzelf wel. De ene keer wil ze 6 voedingen en soms nog een 7e in de nacht. Soms zit daar wel 5 of 6 uur tussen snachts als we geluk hebben en dat was ook prima voor de nacht. Daarmee een tevreden kindje hier!
    Staat je dus niet blind op de tijdschema’s maar kijk gewoon even wat je kindje wil. Kan moeilijk tegen je baby zeggen dat ze nu niks krijgt haha ;) Je kunt ze niet teveel voeden als je 6-7 keer max 120 aan houdt, ze spugen toch uit wat ze teveel hebben. Probeer de huilbui voor te zijn, als ze gaan zoeken met de mond naar een speen of smak geluidjes maken hebben ze vaak al honger (of het neh huiltje van de Dunstan babytaal als je die herkent!). Dan zijn ze uiteindelijk ook minder gulzig!

@Elsa86 wat een dotje! Ik herken de mama honger in de avond haha hier ook gisteren en eergisteren ineens niet meer na de laatste fles in dr eigen bed maar weer tussen ons in tegen mij aan. De hele dag overdag verder geen probleem.

7. DangerBlonde

3 feb 2017
    3.491
    2.487
    113
    Vrouw
    Limburg
    Maar je kan indien vorige post voor jou niet werkt ook even overleggen met cb of je meer mag voeden als je daar onzeker over bent? Daar zijn ze voor! Misschien is het met een 7e fles wel opgelost voor jullie!

8. DangerBlonde

3 feb 2017
    3.491
    2.487
    113
    Vrouw
    Limburg
    Hoe lang duurt het voordat borsten weer een normaal formaat hebben? :eek: Pas nu nog geen enkele bh.. en de stuwing is ver er uit wat ik zo kan voelen..

9. Samila

Samila Actief lid

25 apr 2015
    399
    46
    28
    NULL
    NULL
    Hahaha, dat heeft nog even tijd nodig. Hangt er vanaf of je vet in je borsten opslaat ( zoals ik) en dus wat kilootjes kwijt moet of dat er niets is bij gekomen in dat gebied.
    Ik kan mijn oude broeken wel weer aan maar van boven gaat er niets dicht

10. Aanne88

Aanne88 Bekend lid

19 feb 2016
    741
    233
    43
    Dames even vraagje over de flesvoeding. Hier hebben ze gezegd 90cc water + 3 scheppen tot dat consultatiebureau zegt dat je meer mag geven, maar zie dat sommigr van jullie meer geven. Kleine man heeft een goede biologische klok en komt om de 3 uur en geeft soms veel terug en soms niks. Zou hij dan meer mogen hebben??

11. Samila

Samila Actief lid

25 apr 2015
    399
    46
    28
    NULL
    NULL
    @Aanne88
    Ik zou niet meer geven. Hier magenda ik tot 110 geven tot het consultatiebureau aangeeft dat ze meer mag. Het gaat namelijk ook met gewicht van de baby...aantal voedingen. Het is een formule waarmee ze de hoeveelheid berekenen.

Aanne88 vindt dit leuk.
  12. Elsa86

Elsa86 VIP lid

30 jun 2014
    6.570
    3.507
    113
    Die formule is: 150 x aantal kilo lichaamsgewicht. In mijn geval: 150x4,4=660 cc per 24 uur.

Hier krijgt ze meestal 6 voeding, dus dan doe je 660:6= 110 cc per voeding.

Het is een richtlijn en een gemiddelde, dus als ze er iets boven zit of iets eronder, dan is dat niet erg.

Omdat ik Mia een keer extra moest komen wegen ben ik donderdag op het CB geweest. En toen zeiden ze dat ik naar de 120 mocht.

Als je kleintje tevreden is met de 90+3, zou ik gewoon dat blijven geven. Het is beter om 8x kleine flesjes te geven dan 6x grote flessen. Hier wordt 90 cc niet meer geaccepteerd, vandaar dat we ook op 120 zitten.

Samila en Aanne88 vinden dit leuk.
  13. Aanne88

Aanne88 Bekend lid

19 feb 2016
    741
    233
    43
    Bedankt meiden!!

14. Sterretje31

Sterretje31 Bekend lid

8 nov 2014
    726
    75
    28
    Hey meiden,

Zelf zou ik denken, heeft je kindje honger, dan moet er voeding in. Maar ik geef bv dus kan er weinig advies over geven...

Misschien een handige tool, de app van Dunstan baby taal. Leer de verschillende huiltjes van je kindje herkennen en weet of het een honger huiltje, kramp huiltje, boertje huiltje of ongemak huiltje is.

Hier gaat alles erg goed. Voelde vandaag tijdens een beweging opeens iets ‘knappen’ down under. Bleek dat de hechting los was geknapt en die kon er dus uit :) kan gelijk prettiger zitten :)

Jeetje, een week geleden lag ik nog in een ziekenhuis bedje met steeds meer buikkrampen... niet wetende dat ik de volgende ochtend m’n kindje vast zou houden.

DangerBlonde en Miesjella vinden dit leuk.
  15. billy112

billy112 Actief lid

20 mrt 2014
    493
    143
    43
    @Sterretje31 bijzonder is dat hè je beleefd de dag dan weer zo opnieuw ofzo.

Ik geef ook bv. Overdag komt hij keurig om de 3 a 3,5 uur en slaapt hij heeeel veeeel. Vanaf 19.00 wat onrustiger en komt hij tot 00.00 om de 2 uur. Eerst deed ik dan een uur rekken maar nu voed ik hem
    Dus vaker, ik merk dat hij hierdoor wel 5 uur slaapt snachts dus dat gaat ergens op lijken. Ik slaap ook 2 uur overdag want dochter zit op school. Al met al alles bv. Best aanpoten hoor

16. Ilse84

Ilse84 Fanatiek lid

25 nov 2016
    1.278
    755
    113
    Oe vijf uur achter elkaar slapen ben jaloers. Kleine meid laat er max 3,5 "uur tussen vaak twee uur.

17. DangerBlonde

3 feb 2017
    3.491
    2.487
    113
    Vrouw
    Limburg
    @Samila hm afwachten dus haha ik moet nog wel wat kilo’s kwijt dus het kan nog komen. Ik pas mijn oude kleding nog niet, sommige truien en shirts die wat wijder vallen of mee rekken wel. Spijkerbroeken kan ik vergeten. Pas nu net in mijn ruimste zwangerschapsbroek en die zit nog vrij strak. Houd het voorlopig maar op leggings met een rokje of een jurkje..

@Aanne88 hier max 120+4 tot eerste bezoek maar wij hangen nog op 95 met 6-7 voedingen. Als je kindje veel teruggeeft heeft t geen zin om meer te voeden denk ik, dan kan je beter een extra fles geven tussendoor als hij er om vraagt.

@Sterretje31 bizar he haha hier komt de bevalling ook nog wel vaker de film voorbij. Ondanks dat ik er goed op terug kijk toch soms wel twijfels als ik andere mensen hoor die trots vertellen dat ze zonder pijnstilling de bevalling hebben gedaan. Toch ergens achter in Mn hoofd het stemmetje van falen..

Hier een redelijk ritme snachts om de 4 uur nu,overdag verschilt het nog wel eens tussen de 3 en 4,5 uur. En gisteren ineens een uitschieter van 2 uur.

18. ike

ike Fanatiek lid

5 jul 2013
    1.573
    118
    63
    Gehandicaptenzorg
    Waalwijk
    Dangerblonde dat is geen falen hoor. Ik hoopte het ook zonder te kunnen, is niet gelukt. Maar als ik vertel dat ik bij 4cm ontsluiting al enorme persweeen had zeggen mensen zelf al oe dat kan niet zonder pijnstilling. En al konden zij het wel, ik weet dat ik het nodig had.

19. DeboraV

DeboraV Actief lid

3 apr 2017
    122
    20
    18
    Vrouw
    NULL
    België
    Ik merkte gisteren toch ook dat we op een regeldag zaten (groeispurt) ze was onrustig en kwam heel vaak vragen om de borst.
    Gewoon het ritme van je baby even meevolgen denk ik dan. Is even wat lastiger maar ze is nog zo klein he.
    Deze nacht heeft ze heel de nacht bij me geslapen. Slaapt ze dan ook wat langer lijkt me.

20. Elsa86

Elsa86 VIP lid

30 jun 2014
    6.570
    3.507
    113
    @DeboraV hier slaapt ze ook langer als ze bij mij ligt. Vannacht was het 3.00 uur en vanmorgen 5.45 al weer. En toen ze bij mij lag is ze toch nog weer in slaap gevallen tot 7.00 uur.

Gisteren naar het CB geweest met Fayèn en toen sprak ik een moeder die ook 3 kinderen kort op elkaar heeft. Zij gaf aan dat ze het eerste jaar loodzwaar vond. Ik lees geregeld van mensen dat ze de overgang van 1 naar naar 2 kinderen zwaarder vonden dan van 2 naar 3. Ik kan nu zeggen dat dat bij mij andersom is. Ik denk dat ik het minder zwaar ga vinden tegen de tijd dat Mia minder flessen krijgt en ook even kan wachten tot ze aan de beurt is:p

En toch wil ik niet dat ze te snel groot wordt. Het is toch echt wel mijn laatste baby:cry:

Deel Deze Pagina