November 2017 moeders uit de MMM

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Wish31, 11 mrt 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Natassj

Natassj Actief lid

12 jan 2016
    334
    9
    18
    Wauw super leuk dat we al een behoorlijk groepje hebben!

Ik geloofde het eigenlijk pas echt na de eerste echo dan zie je ook echt daadwerkelijk wat er in je buik gebeurt heel bijzonder!
    Ik heb ook last van een opgezette buik maar de dokter liet zien op de echo dat me eierstokken ook nog behoorlijk opgezet waren dus niet zo gek dan..

Moeten jullie ook allemaal naar de verloskundige? Ik dacht eigenlijk dat je bij een gynaecoloog onder behandeling zou blijven na een ivf /icsi zwangerschap ?

Heel veel succes morgen dunnie geniet ervan!

Buko ik krijg die uitleg over die onderzoeken volgende week bij de verloskundige maar ik wil daar ook wel eerst t fijne van weten want wil ook absoluut geen risico nemen dat er wat mis kan gaan!

2. ike

ike Fanatiek lid

5 jul 2013
    1.573
    118
    63
    Gehandicaptenzorg
    Waalwijk
    De 1e echo is bij de gynaecoloog in het zkh waar je behandelt bent en als je dan goed gekeurd wordt mag je naar de gewone verloskundige.

3. Buko

Buko Fanatiek lid

19 dec 2016
    2.222
    2.003
    113
    Jaa, ik denk ook dat ik het pas 'echt' geloof als ik iets in mijn buik zie hoor! Lijkt me zo'n emotioneel en bijzonder moment. Zou het door de ivf komen dat we allemaal een wat gevoeligere buik hebben?
    Ik heb van mezelf een hele platte buik (mn kont en benen daarentegen ;)), maar hij is best opgezet en gevoelig? Vooral 's avonds is het een ballonnetje.

4. ike

ike Fanatiek lid

5 jul 2013
    1.573
    118
    63
    Gehandicaptenzorg
    Waalwijk
    S avonds een opgeblazen buik gebeurd vaker. Ook bij niet mmm vrouwen. De punctie kan wel meespelen. Ik heb een cryo in eigen cyclus terug gekregen dus dat is anders.

5. biepje80

biepje80 Actief lid

14 mei 2016
    193
    32
    28
    NULL
    NULL
    Hoi dames,

Mag ik met jullie mee kletsen? Ik ben nu zwanger van de tweede terugplaatsing van een eerste icsi.

Volgende week woensdag hebben we onze 1e echo op 7 weken. Spannend allemaal.

Ik heb ook erg last van een opgezette buik, geen enkele broek zit echt nog makkelijk, leve de kleedjes ;). De punctie is al geleden van rond kerst, dus mijn lijf zou de punctie toch al een beetje moeten verwerkt hebben. Dit was ook bij mij een cryo terugplaatsing in eigen cyclus, dus geen utro of zo meer gebruikt.

6. Journey18

Journey18 Actief lid

27 apr 2015
    134
    46
    28
    NULL
    NULL
    Oké opgezette buik is dus typisch. Ik doe steeds wijdere shirtjes aan om het te verbergen omdat ik bang ben dat iemand straks iets vraagt en ik niet kan liegen 😳

7. dunnie

dunnie Actief lid

5 sep 2015
    230
    140
    43
    Tiel
    Hier ook een hele opgezette buik. Maar ook nog wel een grote eierstok...dus dat zal er ook mee te maken hebben. Ik trek nu gewoon wat ruimere shirtjes aan en ik doe mijn knoop soms los.

Als het gaat om ziekenhuis of verloskundige...wij hebben 3 echo's in het ziekenhuis. Ik heb ook al een afspraak bij de verloskundige, mijn derde afspraak heb ik een dag na de echo bij de verloskundigen. Hoe meer hoe beter!

Vandaag ook weer een echo gehad. Bibi is gegroeid! En nu 10.3 mm dus een ruime cm. Zijn hartje knippert ook fantastisch mooi!!

8. ike

ike Fanatiek lid

5 jul 2013
    1.573
    118
    63
    Gehandicaptenzorg
    Waalwijk
    Wat fijn Dunnie!

9. Buko

Buko Fanatiek lid

19 dec 2016
    2.222
    2.003
    113
    Echt geweldig dunnie! Super blij voor je. Met hoeveel weken had jij je eerste echo?

10. Hagedisje

Hagedisje Actief lid

12 jun 2015
    342
    40
    28
    Idd het groepje uit 2015 Ike! Leuk om te lezen dat jij nu ook zwanger bent :) Mijn verhaal komt wel in een besloten groepje ..

Ik geloof zeker wel dat ik zwanger ben, vanochtend nogmaals een test gedaan en ook genoeg te merken aan mijn lijf. Vind het alleen wel heel spannend allemaal en zal blij zijn als ik de eerste echo achter de rug heb en het er goed uit ziet.

Ik heb ook een opgezette buik, de hele dag door eigenlijk. Broeken zitten al niet lekker meer ;)

11. Natassj

Natassj Actief lid

12 jan 2016
    334
    9
    18
    Wat bijzonder he zo'n echo dunnie!
    Ik mag woensdag al bij de verloskundige komen hihi dan mogen we weer even kijken!
    Kan niet wachten!

12. dunnie

dunnie Actief lid

5 sep 2015
    230
    140
    43
    Tiel
    Ja heel bijzonder! Ik blijf hopen en kaarsjes branden dat alles goed blijft gaan. Mijn eierstok is nog steeds mega!! Ik dacht 4 bij 7 maar Dat was 1 folikel.....alles bij elkaar is meer dan 10 cm!!! En het kan tot 16 weken duren...pffff gelukkig voel ik het niet maar de angst dat hij dubbel klapt is wel groot....

@Buko, met precies 6 weken had ik de eerste echo. Nu met 7.2 en straks met 9.2

13. Natassj

Natassj Actief lid

12 jan 2016
    334
    9
    18
    Mijn eierstokken waren ook nog opgezet en ze had t over wat cystes maar heb er eigenlijk niet over doorgevraagd omdat ik zo bezig was met t hartje ze zei ook dat het verder geen kwaad kon alleen dat ik nog wat buikpijn kon hebben ervan..

14. Buko

Buko Fanatiek lid

19 dec 2016
    2.222
    2.003
    113
    Aah dan heb ik goede hoop dat we over 1,5wk (als alles goed blijft gaan..🍀🍀) een hartje zullen zien. Eerste echo is met 6+6.

Zijn jullie ook al aan het fantaseren over namen? En is het voor jullie je eerste kindje? Hagedisje, voor jou niet vermoed ik.. 🙁

15. bloempje123456

bloempje123456 Actief lid

13 dec 2016
    136
    0
    16
    Yess!! Een mooi kloppend hartje!! ❤️ Zo blij!!! 😍 Ook klopt de grote perfect mer de termijn! Ook zijn we nog een beetje verrast, ik blijk een 2e holte in mn baarmoeder te hebben, waarschijnlijk is er in de aanleg sprake geweest van een tweeling, maar deze holte is nu leeg. Heel gek nieuws, maar we zijn heel blij met 1 kloppend hartje en gaan hier volop van genieten. Over 2 weken weer een echo, nog een keer in het ziekenhuis ivm een erfelijke ziekte aan de kant van mn vriend, maar we denken niet dat dit extra problemen zal geven. Een extra check is natuulijk nooit mis.

@ Dunnie, wat fijn dat jij ook weer een goede echo hebt gehad!!

@ alle nieuwe mensen, leuk! Welkom en gefeliciteerd ook allemasl!!

@ besloten groepje worden, wat mij betreft prima! We zijn nu al met best veel of niet? Fijn als we elkaar ook goed kunnen blijven volgen!

@ kwaaltjes, bij mij valt het echt reuze mee. Alleen snel moe en gevoelige borsten. Ook wel al een aantal broeken die minder lekker zitten en ben al 1 kg aangekomen! 😁

16. biepje80

biepje80 Actief lid

14 mei 2016
    193
    32
    28
    NULL
    NULL
    Bloempje, wat super van je goede echo. Wel raar van die 2e holte in de baarmoeder. Hadden ze bij jou 2 embryo's ingebracht bij de terugplaatsing? Mijn huisdokter zei deze week ook zo iets raar op de echo die we woensdag krijgen. Dan zouden we weten of het er ééntje of 2 zijn. Ik lachte het een beetje weg, maar vroeg me nadien af of dat nog kon. De embryo was al 6 dagen oud bij de terugplaatsing, kan dat dan nog een ééneiige tweeling? Goed dat je nog eens extra kan gaan, dan ben je toch weer een beetje extra gerust gesteld.

@ Dunnie: leuk dat je ook een goede echo hebt.

@ Buko: wij waren al behoorlijk snel met de namen. Voor we echt begonnen proberen hebben we eens puur voor de lol op restaurant onze voorkeuren vergeleken, en tot nu toe blijven we toch wel bij onze top 3. Kan natuurlijk veranderen he, nu zijn we nog niet echt op zoek gegaan naar andere namen.

@natass: wat leuk dat je binnenkort al terug een echo krijgt. Bij ons staat die voor woensdag gepland op 7 weken in het ziekenhuis en daarna bij de gynaecologe op 12 weken (in de veronderstelling dat alles goed blijft gaan :cool:). Wel raar dat dat zo verschillend kan zijn.

17. ike

ike Fanatiek lid

5 jul 2013
    1.573
    118
    63
    Gehandicaptenzorg
    Waalwijk
    Even gegoogeld: Meestal ontstaat een 1 eige tweeling tussen de 5 a 10 dgn na bevruchting. Hoe ontstaan tweelingen
    Het is dus een optie.

18. bloempje123456

bloempje123456 Actief lid

13 dec 2016
    136
    0
    16
    Ik heb Ovulatie Inductie gehad, dus geen terugplaatsing, maar een eisprong opgewekt met puregon en pregnyl en daarna zelf klussen.. Er was dit keer 1 eitje gedprongen (dachten we). Vorige cyclus was het wel een dubbele eisprong. Daarom waren we wel erg verrast, dus ze hebben bij de echo voor de pregnyl iets gemist of het zou idd een ééneiige moeten zijn dan idd.

19. Hagedisje

Hagedisje Actief lid

12 jun 2015
    342
    40
    28
    Ik wist niet dat follikels zo lang zo groot konden blijven! Hopelijk slinken ze snel tot normale proporties.

Namen, dat vonden we vorig jaar al zo lastig, zal nu niet makkelijker worden ;)

Wat fijn dat je een goede echo hebt gehad Bloempje!

20. Natassj

Natassj Actief lid

12 jan 2016
    334
    9
    18
    Hoe gaat het nu dames?

Deel Deze Pagina