Hoi, Dit weekend echt mega misselijk geweest. Vandaag (nu ik terug moet gaan werken) gelukkig terug heel wat beter. Woensdag de eerste echo, spannend! Hopelijk is alles ok. Hoe gaat het ondertussen met jou? En de rest van de dames ook natuurlijk?
Vandaag weer zo misselijk geweest....pfff....maar ach. Het blijf toch de bevestiging. Alleen is al kokhalzend over het werk lopen door alle geuren niet zo grappig...al denken mijn collega's daar anders over haha.
Vandaag heel slechte dag. Heb nauwelijks binnen kunnen houden van wat ik gegeten en gedronken heb. Morgen weer telefonisch contact met de huisarts.
Awhh vreselijk he die misselijkheid! Ik moet zeggen dat het bij mij wel minder is als vandeweek.. of ik heb gewoon een paar goede dagen..Hihi.. Bijna woensdag biepje! Super spannend!
Hallo allemaal, Gefeliciteerd allemaal! Mag ik me hier ook melden? Ik ben voor de eerste keer pril zwanger na de 3e IUI. Ik vind het super spannend. Na een knaltest op zaterdag (16 dpo) ben ik maar opgehouden met testen, maar ik hoop zó dat alles goed gaat. Als het goed is ben ik op 30 november uitgerekend, dus ik zou ook buiten de lijst kunnen gaan vallen. Ik hoop niet dat dit een probleem is. Ik heb 10 april m'n eerste echo. Ik ben heel benieuwd! Vond het in ieder geval leuk om te lezen hoe jullie die eerste echo's hebben ervaren.
Welkom Zaza! Super leuk dat je ook mee komt kletsen. En gefeliciteerd!! Die eerste testen zijn zooo spannend hè.. Aan de ene kant klap je uit elkaar van vreugde, aan de andere kant ben je nog zo onzeker als wat. Ik heb dat nog steeds trouwens haha. Heel blij als we de eerste echo hebben gehad! Hoop misselijkheid hier dus.. lijkt me super vervelend. Bij mij valt het tot nu toe erg mee. In de ochtend een klein beetje een weeïg gevoel, maar is te verwaarlozen. In de middag of als ik honger heb speelt het soms nog even op, maar mag echt niet klagen. Heb op dit moment sowieso even weinig klachten (ja, moeeeeeeeeeeeee) dus word daar meteen onzeker van. Morgenmiddag komt MvM. Hopelijk dan weer gewoon een positieve test.. Is dan twee weken geleden dat ik getest heb. Fijne dag allemaal! Hopelijk niet te misselijk xx
Welkom Zaza Ik ben met vlagen wat misselijk, maar daar blijft het gelukkig bij. Lijkt me rot om niets binnen te kunnen houden, sterkte dames!
Dames heb een vraagje. Ik ben eigenlijk sinds dag 1 van de zwangerschap steeds ziek geweest. Dan gaat het ene paar dagen goed en dan weer verkouden. Nu ook al een week weer verkouden keelpijn. Nu heb ik al niet zo'n sterke weerstand en kan me voorstellen dat die nog lager wordt als je zwanger bent, maar kan ik meteen om een onderzoek vragen bij de verloskundige? Dat ze meteen bloedprikken om eea vast te stellen of kan ik hiervoor Beter naar de huisarts? Welkom Zaza maakt toch niet uit dat je misschien 'buiten de lijst valt'. Ik ben begin nov uitgerekend dus kan ook er buiten vallen
Ohh, wat een hoop misselijkheid hier... Ik ben gelukkig niet misselijk, alleen in de ochtend merk ik dat ik wel snel genoeg moet eten, anders voel ik me niet helemaal top. Ook ben ik net die man/vrouw van de Snickers reclame als ik honger heb.. Hehe... Verder Moeeeeeeee.... Gaap.. En m'n borsten zijn een cup maat groter, m'n vriend vindt me nu al mooi zwanger, hahaha! @ Journey, wanneer heb je de eerste afspraak bij de verloskundige? Als dat nog even duurt zou ik de huisarts even bellen. @ Zaza, welkom. @ Buko, bij mij zijn ze vorige week ook van MvM geweest. Ik heb de dag ervoor zelf nog getest om zeker te weten dat deze ook positief zou zijn als zij zou komen...
Bloempje hahah ik vind dat wel heel schattig van je vriend hoor. Dat hij dat nu al vindt. Mijn afspraak is volgende week dinsdag. Bij nader inzien kan ik idd nog wel even wachten.
Dag allemaal! Super leuk om te zien wat er allemaal geschreven wordt hier!! Die kloppende echo's, positieve testen, klachten... Gefeliciteerd allemaal! Succes met jullie misselijkheid, dat lijkt me nog het meeste vervelend. Zelf ben ik ook behoorlijk moe, wat weeïg (meestal in de avond en soms in de ochtend), flinke borsten en heb ik moeite met avondeten. Nog 1 lange week tot de echo. Voelt soms echt onwerkelijk lang voordat ik mag spieken of alles goed zit. Voel me wel echt zwanger, dus dat geeft wel rust. Maar nog 7 nachtjes Hier nog aan niemand verteld, eerst een goede echo zien. Heb wel al boekjes voor mijn ouders gekocht die ik dan ga inpakken 'oma/opa voor beginners'. Kan niet wachten tot ik die mag gaan geven! Mijn schoonouders gaan voor de 3e keer opa en oma worden. Hiervoor moeten we nog iets leuks bedenken. Iemand nog tips?
Hoi hoi, mag ik ook mee schrijven. Ben rond 21 november uitgerekend van ons 3e kindje. Ik ben 32 jaar en woon in Drente. Bij onze dochter hebben we 1,5 jaar in de mmm gezeten, onze zoon was een cadeautje en deze zwangerschap weer hulp nodig gehad. Morgen de eerste echo. Mijn man gaat 4 weken weg dus heb een wat vroegere echo. Ben alleen alweer heel erg misselijk. Vanmorgen huisarts gebeld en gevraagd of ik alweer aan de emesafene mag. Vorige twee zwangerschappen ook erg misselijk geweest tot 16/14 weken en bij de eerste ook opgenomen geweest. Dat wil ik nu voorkomen helemaal omdat mijn man dus weg gaat. Was ff vergeten hoe heftig ik de eerste 3,5 maand vond.
Wat rot dat je zo misselijk bent. Ik.heb er ook heel veel last van en probeer nog met allerlei huis tuin en keuken middeltjes onder controle te houden. Ik wil eigenlijk liever niet aan de medicijnen tenzij het echt niet meer te houden is. Wat is dat voor spul? Die emesafene? Liefs
Lijkt me echt heel heftig, constant zo misselijk zijn. Volgens mij word je daar vooral super moe van? Ik ben al zo moe zonder misselijk te zijn Snap dat je dat wilt voorkomen, zeker als je een maand in je eentje voor jullie twee kleintjes moet zorgen. Sowieso best spannend, dat je man nu vier weken weg gaat! Fijn dat je al wel een vroege echo kunt krijgen, hopelijk is alles goed!
Welkom! Ik mag sinds gisteren toch ook de emesefane zetpil gebruiken, 1x pd. Tja wat het precies is weet ik niet maar werkt bij misselijkheid en braken en is veilig tijdens de zwangerschap. Het is inderdaad erg vermoeiend vooral het braken vind ik. Ik word er ook echt heel slap van. Morgen heb ik ook mijn 1e echo. Het dan ook maar even bij de gynaecoloog aangeven. Ik kan nu geen stuk lopen en de gyn zit helemaal achteraan in het zkh. Mijn moeder gaat mee (ik ben te ziek en slap om auto te rijden, wil geen gevaar op de weg zijn) en zal mij in een rolstoel duwen. Zal leuk spektakel zijn haha mijn man in een elektrische rolstoel en ik er in een rolstoel achteraan geduwd haha.
Dunnie, het is een zetpil tegen misselijkheid en zorgt er dus oook voor dat het spugen (grotendeels) ophoudt. Kon bij mijn zoontje echt niet zonder. Het is inderdaad veilig om te gebruiken. Nuko, ja ben ook zeker erg moe. Dochter vraagt ook steeds ook wat er is en hoe het komt dat ik moet spugen. Misschien gaan we het morgen vertellen als de echo goed is. Even afwachten. Heftig zeg ike. Ik hoop dat nu toch echt voor te blijven. Heb geen zin in weer een opname. Het is ook een visueze cirkel. Door het spugen raak je uitgedroogt en door uitdroging wordt je weer misselijk. Heb bij dochter 3 dagen aan een vochtinfuus gelegen met 15 weken en daarna was het ook over en kon ik gaan genieten. Even goed laten controleren of je niet uitgedroogt bent. Hopelijk heb je morgen een goede echo.
Hooooooi dames!! Ik kom graag mee kletsen met jullie!! Bij mijn zoontje heb ik 4 ivf/icsi behandelingen gehad voor succes en nu de eerste icsi poging meteen raak! Nog een weekje tot de eerste echo... dan ben ik 7 weken en 5 dagen.. man man man wat duurt dat lang zeg haha zooooo blij als t eindelijk zo ver is!
MvM is net weg en het was gelukkig een mega knaltest. Al na één druppeltje plas kleurde het teststreepje maximaal en pas aantal seconde daarna het controle streepje. Dus Hummie zit er nog! En nu.. plassen maar! Oh en alle boekjes doorkijken hihi.
Hoi iedereen, Vandaag de eerste echo gehad. Wat was dat spannend. Gelukkig is alles goed en konden we het hartje op de monitor zien flikkeren. Toch een beetje gerustgesteld nu. Nu proberen tussen de misselijke vlagen door toch een beetje te genieten. Veel succes morgen Ike!