Hai meid. Ik heb dat ook na een lange zware dag. Maar ik heb wel een opgezette eierstok door de ivf nog....bij je eerste echo zouden ze naar je eierstokken moeten kijken en kunnen zien of ze vergroot zijn. Die van mij is 10 bij 8....dis echt flink en dat kan tot 16 weken duren
Oké ja ik heb het vorige keer al mee gekregen bij me intake bij de verloskundig maar vind het best wel moeilijk eigenlijk.. Maak een abbonement aan voor dit onderwerp heb ik ook gedaan! Veel makkelijker opzoeken!
Toen ik de verloskundige belde voor een eerste afspraak had de assistente het al meteen over de combinatietest. Ze wilde weten of ik daarover iets had gehoord van de gynaecoloog. Wat dus niet zo is en toen we de afspraak hadden vastgezet zei ze dat dat een goed moment is om de combinatietest te bespreken.Dus ik ga er vanuit dat ze morgen eea gaat uitleggen. Ik wist niet wat het was heb het opgezocht en ik ga die test niet doen...
Oh ja en ik ben benieuwd of ik een echo krijg. Ik denk het niet maar hoop het wel. Heb de laatste tijd veel buikpijn en misselijkheid is veeeel minder waardoor ik me zorgen maak. Het is meer dat ik de echo wil voor een bevestiging dat jet wel goed gaat.. Pff zo onzeker allemaal
He meiden! Ik heb vandaag de eerste echo gehad en alles zag er goed uit! Ons spookje is nu 8,5mm wat precies klopt met de termijn. Hij/zij zit op de goede plek en had een goed hartje. JEEEJ! Wij krijgen een aparte afspraak met info over al die testen. Dat is nog puur informatief. Waarom kiezen jullie er wel/niet voor?
Had nog gevraagd of m'n eierstokken nog vergroot waren, maar relatief gezien voor een ivf behandeling valt het heel erg mee. Dus dat is ook wel een fijne bevestiging.
Wat fijn dat alles goed is, Buko! Mooie foto! Journey, probeer gewoon een echo te krijgen. Ik kan me voorstellen dat je daar een geruster gevoel bij krijgt. En wat betreft die NIPT en/of combinatietest: ik volg het nieuws sinds vorige week goed en ben helemaal op de hoogte, en zie niet in waarom ik in hemelsnaam nog een combinatietest zou doen als we nu ook (voor dezelfde prijs) een NIPT kunnen laten doen. Ik ga het ook zeker doen, ik wil heel graag weten of m'n kindje gezond is. Mocht je nieuwsgierig zijn, op deze website staat alle informatie van het ministerie. Maar misschien loop ik al veel te veel op de zaken vooruit... Ik moet eerst even afwachten of mijn eerste echo wel in orde is. Het wachten duurt zo lang!!
Oh en misschien nog een interessant detail: schijnbaar kan met een NIPT ook al heel betrouwbaar het geslacht bekend gemaakt worden. En de NIPT kan al vanaf 11 weken... Dus voor nieuwsgierige dames en heren...
Wij kregen vanuit het zkh ook een NIPT test aangeboden als we zouden willen. Wordt vergoed vanwege de ietsss verhoogde kans op aangeboren afwijkingen bij icsi.
Ik krijg de nipt of de combinatietest ook niet vergoed.. maar ik denk ook niet dat ik het ga doen.. bij ons allebei komen er geen syndromen in de familie voor en ik zou ons wondertje zowiezo nooit af willen staan voor een downsyndroom.. alleen die andere 2 syndromen zijn wel heel eng.. ik ben er nog niet helemaal over uit.. ik vind het heel moeilijk.. nog maar even goed over nadenken maar..
Bij de eerste echo wilde ze ons ook van informatie voorzien, maar waren ze verbijstert door de tweeling dat er niks is blijven hangen. Ik twijfel ook enorm. De combitest doen we sowieso niet. Maar de nipt. Komen toch 2 kindjes bij. Hebben het bij onze zoon en dochter niet gedaan. Volgende week nog maar eens goed over hebben bij de volgende echo.
In het ziekenhuis deden ze net alsof dat standaard was ike en natas, vandaar dat ik het zo zei. Maar blijkbaar niet dus? Wij weten ook niet of we het willen eigenlijk, maar gaan wel naar de informatie ochtend. Of nouja, het is gewoon een uurtje met info.. Ik probeer de informatie overal over ook een beetje te doseren eerlijk gezegd. Echt alles is nieuw haha, dus moet alles nog opsponzen
Bij ons is ook gezegd dat we het zelf moeten betalen en is er niks gezegd op een verhoogde risico ivm ivf of icsi. Het gaat mij ook helemaal niet om het moeten betalen....van mij hoeft die test niet. Als er echt wat aan hem mankeert dan zien ze dat ook met de 20 weken. Een kindje met down is net zo welkom! En om het geslacht hoeft het ook niet wij willen een verassing.
Zo denken wij exact t zelfde dunnie het geslacht willen wij alleen wel graag weten maar daar ga ik een pretecho voor nemen Hihi hopelijk al voor de 20 weken. Voor mij is het ook allemaal nieuw en erg spannend hoor buko!
Wij (ik....) willen het geslacht ook wel weten. Zou willen dat ik iets meer geduld had wat dat betreft haha. Kindje met down is bij ons trouwens ook hartstikke welkom.
jaa met 20 weken krijgen we een uitgebreidere echo ivm ivf/icsi... althans hier in het AZM! ga ook niet voor de nipt test... Met 15 weken ga ik ook voor een pretecho voor t geslacht, ben zooooooo benieuwd!! Maar eerst vandaag een goede echo krijgen natuurlijk!