November 2020 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door mum2be2, 15 nov 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. hibiscusje

    hibiscusje Fanatiek lid

    31 mrt 2020
    2.201
    3.255
    113
    Vrouw
    Ik schrok net!

    ik was J zn tandjes aan het poetsen zie ik ineens een blauwe plek op zijn tandvlees.
    Blijkt dat gewoon te kunnen van doorkomende tandjes/kiezen.
    Zo sneu!
     
    Spectre vindt dit leuk.
  2. Spectre

    Spectre VIP lid

    5 nov 2015
    18.018
    17.037
    113
    Vrouw
    Aii heeft hij er veel last van?

    Ik vind deze leeftijdsfase pittig pfft... Y. zit eigenlijk al een paar weken niet lekker in haar vel en dat is goed te merken.. maar afgelopen nacht ging gelukkig weer beter! :thumup:
     
  3. hibiscusje

    hibiscusje Fanatiek lid

    31 mrt 2020
    2.201
    3.255
    113
    Vrouw
    Mwah hij lijkt soms net een wild dier hoe hij op alles probeert te kauwen en dat gaat zeg maar met wild heen en weer schudden met zn hoofd er aan toe :roflmao:.
    En heeft weer heftige luiers maar voor de rest lijkt t mee te vallen.

    Vervelend voor Y en jullie. Wij zijn daar net een beetje uit ik denk dat hij vooral meer wou dan hem fysiek lukte en dat dat hem frustreerde. Nu hij weer wat meer kan is zn humeur ook beter. Kan dat het misschien ook voor Y zijn?
     
    Spectre vindt dit leuk.
  4. Spectre

    Spectre VIP lid

    5 nov 2015
    18.018
    17.037
    113
    Vrouw
    @hibiscusje gelukkig valt het tot nu toe mee!

    Ja dat kan het ook zeker zijn hoor, denk gewoon een combinatie van alles bij elkaar.. tanden, niet fit zijn, ontwikkeling gaat ineens hard (ze wijst sinds afgelopen week alles aan en is begonnen met lopen achter haar loopkar) .. en denk dat ze dat allemaal moet verwerken ofzo. Afgelopen dagen was ze ook ineens klaarwakker om 11 uur 's avonds bijv en wilde dan echt niet gaan slapen (niet bij ons en niet in haar eigen bed) en was ook niet dat ze overdag te veel had geslapen. Achja... het is een faseeee :p
     
    hibiscusje vindt dit leuk.
  5. hibiscusje

    hibiscusje Fanatiek lid

    31 mrt 2020
    2.201
    3.255
    113
    Vrouw
    Vandaag bij cb geweest voor zn prikjes.
    Begonnen ze ineens over zn gewicht. Kinderarts verklaarde t 2 weken geleden op meer beweging vandaar die dip.

    J is 75 cm en 8.9 kilo

    hoe groot en zwaar zijn jullie babys:oops:
     
  6. Spectre

    Spectre VIP lid

    5 nov 2015
    18.018
    17.037
    113
    Vrouw
    Klinkt goed!! Wat zei ze dan over zijn gewicht?
    De arts heeft het gewicht en de lengte niet in de computer gezet de laatste keer :$ toen was het rond de 7,5kg ... maar ze was ook ziek geweest kort daarvoor. Denk dat we nu wel richting 8kg gaan. Zal thuis nog eens wegen
     
  7. hibiscusje

    hibiscusje Fanatiek lid

    31 mrt 2020
    2.201
    3.255
    113
    Vrouw
    Dat hij niet meer zijn lijntje volgt en dat we het in de gaten moeten gaan houden en hem meer eten aan bieden.
    Hij drinkt nog 2 soms 3 flessen!
    4 boterhammen
    2 stuks fruit
    yoghurt tussendoor
    avondeten rond de 200a300 gram
    krijgt regelmatig iets te "snoepen" tussendoor. Maisvingers rijstewafels koekjes van de kleine keuken.
    Ik weet niet hoor maar wat moet ik m gaan geven dan? o_O
     
    86Hoop vindt dit leuk.
  8. Sado

    Sado VIP lid

    16 mei 2016
    17.911
    15.356
    113
    E is al een hele tijd niet gemeten/gewogen. Heb het CB vorige week moeten afzeggen omdat we allemaal verkouden waren, irritant…:rolleyes:

    De laatste keer was met een kleine 10 maanden, toen was ze uit m’n hoofd 76cm lang en woog ze 9,5kg
    Ben vooral benieuwd hoe lang ze nu is, want maat 86 wordt al behoorlijk kort:o:
    We gaan volgende week vrijdag in het inloopspreekuur voor meten/wegen en de 11-maanden vaccinaties.
     
  9. Sado

    Sado VIP lid

    16 mei 2016
    17.911
    15.356
    113
    Ik zou ook niet weten hoe je daar meer van maken moet, klinkt voor mij als meer dan prima hoeveelheden, eigenlijk…

    Hadden ze tips?
     
  10. Sado

    Sado VIP lid

    16 mei 2016
    17.911
    15.356
    113
    #2290 Sado, 3 dec 2021
    Laatst bewerkt: 3 dec 2021
    E’s dag ziet er qua eten/drinken doorgaans nu zo uit:

    Ontbijt: 1-1,5 boterham met beleg, beker melk
    Tussendoor: fruit + beker thee/zeer verdunde diksap/water
    Lunch: 1-1,5 boterham met beleg, beker melk. Soms heeft ze nog trek en krijgt ze nog een cracotte of beschuitje oid of een extra boterham
    Tussendoor: variërend, bakje yoghurt, koekje, extra fruit, wat rauwkost, beker thee/zeer verdunde diksap/water
    Avondeten: wat de pot schaft
    Voor het slapengaan: we maken nog dagelijks een 90/3 flesje opvolgmelk, maar ze drinkt hooguit 15-30ml per dag.
    Wil in de komende dagen eens proberen of we ook met deze fles kunnen stoppen, dan zijn we helemaal flesje-af:thumup:


    Ze eet qua tussendoortjes de laatste tijd vooral graag druiven en snacktomaatjes (snij ik beide in kwarten).
    Haar favoriete broodbeleg is hummus en kipfilet.
     
    hibiscusje vindt dit leuk.
  11. Spectre

    Spectre VIP lid

    5 nov 2015
    18.018
    17.037
    113
    Vrouw
    Nee joh klinkt goed hoor! Lekker laten praten :rolleyes: Y. is ook naar de - lijn gezakt. Nouja jammer dan, ze bewegen nu veel meer dus de groei qua gewicht gaat dan wat langzamer. Haar broer ging ook rond deze leeftijd minder hard en is nog steeds heel slank.
    Y. krijgt ook nog 2 a 3 flesjes melk... 2 a 3 boterhammen, stuk fruit, tussendoortje, avondeten goede portie voor een dreumes.. ontwikkeling gaat goed dus ik maak me geen zorgen.
     
    hibiscusje en Sado vinden dit leuk.
  12. Spectre

    Spectre VIP lid

    5 nov 2015
    18.018
    17.037
    113
    Vrouw
    Ohja en gewone melk drinkt ze niet graag (net als haar broer) diksap vindt ze ook niks.. water drinkt ze wel, maar ook maar een paar slokken. Dus een wat slechte drinker, maar haar flesjes melk gaan er goed in nog:oops:
    Soms krijgt ze wat volle yoghurt met diksap erdoor als toetje bij het avondeten..
     
    hibiscusje vindt dit leuk.
  13. Sado

    Sado VIP lid

    16 mei 2016
    17.911
    15.356
    113
    Ik vind ze vaak ook echt wel paniekvogels bij het CB, hoor…. Terwijl juist zíj zouden moeten weten dat kindjes doorgaans niet exact volgens het boekje groeien/ontwikkelen en dat één enkele moment-opname niet zoveel zegt:o:

    Kom er niet graag.
     
    hibiscusje en Spectre vinden dit leuk.
  14. Spectre

    Spectre VIP lid

    5 nov 2015
    18.018
    17.037
    113
    Vrouw
    Nee en zeker bij je eerste kindje is dat gewoon niet leuk als ze zulke dingen zeggen... nu weet ik wel beter.
     
    hibiscusje en Sado vinden dit leuk.
  15. hibiscusje

    hibiscusje Fanatiek lid

    31 mrt 2020
    2.201
    3.255
    113
    Vrouw
    Nee ze zei gekscherend dat t gelukkig december is dus dat die lekker kan gaan snoepen:confused:...

    maar als t een puntje was waar ik rekening mee had moeten houden had de kinderarts dat toch ook aangegeven? :rolleyes:
     
  16. hibiscusje

    hibiscusje Fanatiek lid

    31 mrt 2020
    2.201
    3.255
    113
    Vrouw

    Gelukkig had de kinderarts er geen zorgen over dus maak ik me niet direct druk. Maar toch vind ik het jammer dat het even gezegd moet worden.
     
    Sado en Spectre vinden dit leuk.
  17. Sado

    Sado VIP lid

    16 mei 2016
    17.911
    15.356
    113
    Lekker gaan snoepen. :roflmao: Lekker een slagroomtaartje erin elke dag:thumup:

    Tuurlijk, ik zou ook eerder van de kinderarts dan van het CB uitgaan.

    Ik weet zelf nog goed dat er “zeker een notitie moest worden gemaakt” van mijn zoon die als kleine baby “niet frequent genoeg lachte” want “dat zou zeker kunnen duiden op algemene communicatie problemen”.
    Hij is nu 3,5 jaar en naast dat ie vaak genoeg lacht:roflmao: vertelt hij me nu dagelijks dingen waarvan ik denk: kind hoe wéét je dat.

    Oftewel: ik zou het CB zeker met een korreltje zout nemen.
    Zo te lezen is J een vrolijk en een zich goed ontwikkelend jongetje, die prima hoeveelheden eet. De een is nu eenmaal wat langer/korter/dikker/dunner dan de ander. Is bij ons als volwassenen niet anders, dus snapt nooit zo goed waarom jonge kinderen volgens het CB wel perfect aan allerlei voorwaarden zouden moeten voldoen
     
    mum2be2 en hibiscusje vinden dit leuk.
  18. mum2be2

    mum2be2 Fanatiek lid

    4 jan 2010
    3.896
    3.378
    113
    Vrouw
    @hibiscusje, sorry hoor maar wat een onzin weer van het CB! Je ventje doet het prima, dit is volkomen normaal. En hij eet meer dan genoeg als ik het zo lees. Echt met een korrel zout nemen hoor.

    Hier gaat F nu naar maat 80 toe, 74 wordt nu te klein.
    We maken maat 3 van de luier op en gaan over op 4.

    Ze loopt ineens megasnel van de bank naar de tafel etc. En elke dag probeert ze wel even los te staan. Verder een echte waaghals, ze klimt via de voorruit haar elektrische auto op en als ik dan zeg: Nee!! laat ze gewoon los en gebruikt de motorkap als glijbaan :eek:
     
    Spectre, Sado en hibiscusje vinden dit leuk.
  19. mum2be2

    mum2be2 Fanatiek lid

    4 jan 2010
    3.896
    3.378
    113
    Vrouw
    Hier eet F dit:

    - broodje met 100 ml melk
    - fruit en sap
    - 1-2 boterhammen
    - sap en maisvingers/koekje
    - avondeten en toetje
    - pyjamapapje
     
    hibiscusje vindt dit leuk.
  20. Areca

    Areca Bekend lid

    20 mrt 2020
    807
    1.338
    93
    Vrouw
    Riley is een lange dame, was met 11 maanden 77cm (iets langer maar ze meten geen halve maten) en. 9700 gram.
    Riley haar schema is dit.

    *Beker melk als ze wakker word.
    *Fruit
    Slaapje
    *Twee broodjes met beleg en sap
    *Tussendoortje met sap
    *Avond eten
    *Papfles 210+7
     
    Spectre en mum2be2 vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina