November 2020 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door mum2be2, 15 nov 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sado

Sado VIP lid

16 mei 2016
    19.067
    17.022
    113
    Geen tips voor het slapen trouwens, pittig van de gebroken avonden/nachten….

Mij schoot hetzelfde als @Spectre te binnen: misschien overdag (te) veel slaap?

2. Ilse84

Ilse84 Fanatiek lid

25 nov 2016
    1.278
    755
    113
    Nee denk het niet. Ze gaat wel twee keer per dag maar als ze naar bed gaat is ze ook echt moe, niet gek met die gebroken nachten ook. Vorige week lukte het bijv om overdag op het kdv niet te slapen maar was het in de nacht ook gewoon feest. Dacht aan een sprong maar daarvoor lijkt het me nu te lang duren.

3. Maev

Maev VIP lid

4 dec 2014
    6.071
    5.553
    113
    Ik heb zojuist uit frustratie de dentinox maar eens geprobeerd bah wat is dat vies. Maar het heeft voor een kleine 15 min wel even de scherpe randjes eraf gehaald :D

4. Maev

Maev VIP lid

4 dec 2014
    6.071
    5.553
    113
    Hier qua slapen merken we echt dat ze get duidelijk zelf aan geeft. De nachten zijn goed zolang we haar echt op die momenten op bed leggen, zowel overdag als in de avond. Anders zijn het nachten met veel huilen en troosten, vroeg wakker zijn etc.
    We zitten nu alleen in de fase dat als ik haar op bed leg ze alles bij elkaar krijst en als man het doet niet :rolleyes: de middelste wil dan weer persé door mij op bed gelegd worden anders blijft ze roepen dat ze moet plassen tot ik naar boven ga.

5. 86Hoop

86Hoop Actief lid

8 feb 2020
    167
    318
    63
    Vrouw
    Overdag leggen we op bed zodra we tekenen zien van moeheid. Als we hem eerder dan dat neerleggen slaapt ie sowieso niet in en blijft ie staan en huilen, en ook als hij moe oogt is het vaak eerst huilen en frustratie: ik wil helemaal niet liggen juh! Maar we houden echt vol als hij al in zn ogen wreef of moe eruit zag en dan gaat ie uiteindelijk wel slapen. Helaas is het eigenlijk altijd dan maar een half uur slaap. En dan staan en huilen en ‘uit!’ roepen. In de wagen slaapt hij ook veel minder, want alles is leuk om hem heen.. ik heb juist begrepen dat van slaap slaap komt, dus ik denk al maanden: zou hij altijd n btje oververmoeid zijn dan? Maar zo ziet hij er ook gelukkig helemaal niet uit en hij is normaal actief en overdag bijna altijd gezellig en goed gehumeurd. Dus ik heb n btje geaccepteerd dat hij gewoon weinig slapen wil en wij moe zijn daardoor, maar er overdag heel veel leuks voor terugkrijgen :)

6. Ilse84

Ilse84 Fanatiek lid

25 nov 2016
    1.278
    755
    113
    Echt bizar dat ze je zo lang met zenuwpijn laten lopen.... Slaap je wel een beetje?

7. Maev

Maev VIP lid

4 dec 2014
    6.071
    5.553
    113
    Gelukkig nog wel wat, maar daar had ik al medicijnen voor. Maar die pijn put ook enorm uit want kauwen gaat lastig, althans doet veel pijn, terwijl ik echt zo enorm honger heb.

8. Sado

Sado VIP lid

16 mei 2016
    19.067
    17.022
    113
    Volgens mij is dit ook een beruchte slaapregressie periode, toch? Rond de 14 maanden.

9. hibiscusje

hibiscusje Fanatiek lid

31 mrt 2020
    2.225
    3.264
    113
    Vrouw
    :cry::cry::cry::cry::cry:

T gaat net een beetje goed hier.....

10. mum2be2

mum2be2 Fanatiek lid

4 jan 2010
    3.916
    3.396
    113
    Vrouw
    Heeft iemand de BMR inenting al laten zetten?
    F moet maandag, en ik dacht dat dit altijd wel heftig was...

11. hibiscusje

hibiscusje Fanatiek lid

31 mrt 2020
    2.225
    3.264
    113
    Vrouw
    eind deze maand moet J.
    cb zei wel dat bij de vorige prikjes het vooral de dagen na de prik voor verhoging kan zorgen en de BMR 2 weken later.
    Ik hou mn hart vast want J reageert altijd op z'n prikjes en ben zo bang dat hij er heel ziek van word.

12. Sado

Sado VIP lid

16 mei 2016
    19.067
    17.022
    113
    E is eind februari pas aan de beurt, dus zij nog niet.

Mijn oudste had nergens last van na de BMR, mijn zoon wel, goed ziek geweest. Het is inderdaad een beruchte….
    Het duurt, itt de andere vaccinaties, doorgaans wel even voor ze er klachten van krijgen, een aantal dagen.

13. hibiscusje

hibiscusje Fanatiek lid

31 mrt 2020
    2.225
    3.264
    113
    Vrouw
    Hoezo is E pas eind feb aan de beurt ?

14. Sado

Sado VIP lid

16 mei 2016
    19.067
    17.022
    113
    Omdat we wat achterlopen ;)
    Ze heeft 2 weken geleden pas de 11 maanden vaccinatie gehad.
    Dus de BMR krijgt ze met 16 ipv 14 maanden.

Edit: Medio februari is het, trouwens, zie ik nu. Zoon moet eind februari.

15. hibiscusje

hibiscusje Fanatiek lid

31 mrt 2020
    2.225
    3.264
    113
    Vrouw
    Ah ja J ook en ik vroeg dus ook of die bmr niet verschoven moest worden. Maar ik kreeg t antwoord dat ze zelfs de 11 maanden prik samen met de bmr kunnen geven maar dat dat niet zo lief is dus dat ze dat daarom niet doen.

Gek he dat je overal ander advies krijgt.

Sado vindt dit leuk.
  16. Sado

Sado VIP lid

16 mei 2016
    19.067
    17.022
    113
    Ja het verschilt soms ontzettend per CB en dan ook nog eens per medewerker… Ze zeiden tegen ons dat ze graag zo’n 6 weken tussen de 2 vaccinaties wilden houden. Geen idee waarom, hoor, niet gevraagd en had ze hoe dan ook apart willen doen.

Zat met mijn oudste in dezelfde situatie. De 11-maanden vaccinatie kreeg ze met zo’n 13 maanden en was hoogzwanger toen ze 14 maanden oud was. Ik wilde niet het risico lopen dat ze ziek zou zijn van de BMR terwijl ik moest bevallen:rolleyes: Ben uiteindelijk 2 weken later bevallen en de klachten van die vaccinatie komen 1-2 weken later, dus het is een goede beslissing geweest, haha.

Anyhow: het was toen ook geen enkel probleem, het CB stelde zelf voor de vaccinatie wat later te geven, ik geloof dat ze ‘m uiteindelijk met een maand of 18 pas heeft gekregen.

hibiscusje vindt dit leuk.
  17. mum2be2

mum2be2 Fanatiek lid

4 jan 2010
    3.916
    3.396
    113
    Vrouw
    Oke thanks voor de ervaringen. We gaan het zien.
    Ben vooral erg benieuwd naar haar gewicht, ze groeit als kool nu. Maat 80 nu :D, een mini vergeleken bij jullie kids las ik al ;)
    Ze eet ook als een bootwerker, vooral avondeten is niet normaal, ze eet evenveel als onze 11 jarige :eek:

86Hoop, Spectre, Sado en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  18. Maev

Maev VIP lid

4 dec 2014
    6.071
    5.553
    113
    L heeft vandaag haar bmr en meningokokken prik gekregen. Van de 1e kunnen ze reageren tussen dag 7 en 12 uit mijn hoofd en van de 2e juist de 1e dagen. BMR is hier alleen altijd spannend, D zijn 1e grote epileptische aanval was direct na de vaccinatie indertijd en ondanks dat we weten dat het aan de betreffende batch lag blijft het spannend. Maar goed op wat boos doen heeft L er tot op heden geen last van.

mum2be2 vindt dit leuk.
  19. mum2be2

mum2be2 Fanatiek lid

4 jan 2010
    3.916
    3.396
    113
    Vrouw
    Gaat alles nog goed daar?
    En met jou en je kiespijn? Is het nog uit te houden?

20. Spectre

Spectre VIP lid

5 nov 2015
    19.832
    18.554
    113
    Vrouw
    Oh help ik was doe afspraak helemaal vergeten! Ik dacht volgende week, maar dat is een werkdag en ik kan last minute geen vrij krijgen. Ik denk dat ik de afspraak even ga verzetten.

Deel Deze Pagina