November 2020 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door mum2be2, 15 nov 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Maev

    Maev VIP lid

    4 dec 2014
    6.071
    5.553
    113
    @hibiscusje he bah... pittige weken. Laat als hij gaat wisselen de volwassenversie van de tand gelijk controleren. D heeft een zwakke plek op zijn definitieve voortand na tig keer vallen met zijn melktand. Daar is, als ik het goed begrepen heb dezelfde laag over gezet die ze normaal alleen op de snijvlakken van de kiezen zetten.

    Hier was het vanmorgen even paniek, H blijkt positief op corona dus die heeft direct een puffer en promethazine gekregen. En juist gisteren nog bij de diëtist en tandarts geweest natuurlijk o_O vanmiddag dus een telefonisch spoedoverleg met de kinderarts of en wanneer ze haar opnemen uit preventie. Zolang ik niet positief test en klachten heb lopen bij mij de onderzoeken en controles wel door, mede omdat de mri dus niet helemaal goed was. De aarbeienvlek (hemangioom) zoals L die heeft blijk ik ook te hebben alleen dan in mijn ruggenwervel en dat kan dus wel kwaad, ook al is het een goedaardig gezwel.

    L is gelukkig nog niet ziek of positief, maar die zal haar zus wel opvolgen. Dus vermoed dat we voorlopig wel zoet zijn in huis. :|

    Vandaag eens kijken of de eerste plantjes van de moestuin overgepot kunnen worden.
     
  2. Spectre

    Spectre VIP lid

    5 nov 2015
    18.011
    17.030
    113
    Vrouw
    Oh bah wat een pech! Blijft de tand wel gewoon zitten??
    Beterschap, hopelijk snel weer de oude.

    Hier is Y. eigenlijk sinds de bmr prik niet meer snot-vrij geweest, dat is nu bijna 3 weken terug... gelukkig gaan we richting het voorjaar dus hopelijk ook weer minder snottebellen en virussen ;)
     
  3. Spectre

    Spectre VIP lid

    5 nov 2015
    18.011
    17.030
    113
    Vrouw
    @Maev ook weer pech bij jullie... :( sterkte en beterschap !
     
  4. hibiscusje

    hibiscusje Fanatiek lid

    31 mrt 2020
    2.201
    3.255
    113
    Vrouw
    Ja de tand blijft gewoon zitten en zijn volwassen gebit heeft gelukkig geen risico kunnen lopen.

    Fingers crossed voor een mooi voorjaar en zomer met minder snottebellen
     
    Spectre en Maev vinden dit leuk.
  5. Areca

    Areca Bekend lid

    20 mrt 2020
    807
    1.338
    93
    Vrouw
    Hi allemaal!

    Zo ik heb al meer dan een week een ellende griep. (geloof me pfff. Die griep is erger dan covid. Wat een ellende)

    R. Doet het goed. Ze gaat steeds meer lopen. Is heel tevreden en kan zo goed zelf spelen. Zo trots op mijn kleine teddybeer.

    Hoe gaat het met jullie? Onze dreumissen alweer bijna 1.5.... hoe dan.
     
    Spectre vindt dit leuk.
  6. Maev

    Maev VIP lid

    4 dec 2014
    6.071
    5.553
    113
    Beterschap... hopelijk snel hersteld.
    Hier doen we geloof ik iedere 8 weken 1 gezinslid corona of zo :confused: en tot nu toe steeds 2 weken erna 1 van mijn ouders :|
    Eerst was het D, 2 weken later mijn moeder. Nu was het een week of 2 geleden H en vandaag bleek mijn vader positief. En wij en L zijn nog steeds negatief. Wel flinke verkoudheid gehad zowel toen D als H corona hadden.

    Hier is L enorm bezig met leren praten, echt een mini papagaai :roflmao: en ze bijt ook steeds meer van zich af naar H toe. En daar moet H wel even aan wennen. H blijft wel nog wat last hebben van de corona, ene moment gaat het super andere moment is het echt een ziek vogeltje op de bank. L zit overduidelijk in een sprongetje en haar hoektanden komen door.
    Ze is ook voor het eerst naar de tandarts geweest, zolang hij op afstand bleef wilde ze haar tanden wel laten zien en haar mond open doen maar zodra hij dichterbij kwam ging die mond op slot :roflmao: ach over een half jaartje weer , echte controle doen ze sowieso pas vanaf 3/4 jaar daarvoor is speels checken.
     
  7. Sado

    Sado VIP lid

    16 mei 2016
    17.906
    15.348
    113
    Ohhh ik heb de vorige berichtjes helemaal gemist.
    Ah wat naar van de val en zijn tandje @hibiscusje! En dan ook nog een buikgriep erover heen, bleh :(

    @Areca Fijn dat het goed gaat bij jullie en ze goed aan het lopen is. Zo leuk he :D
    Is inderdaad een vreselijk griepje, he? Alle drie de kinderen hebben het hier tegelijk gehad, zijn er al met al goed zoet mee geweest 2,5 week lang. :$

    Hier gaat verder alles z’n gangetje:thumup: Met hulp van de dermatoloog is E’s eczeem ein-de-lijk gewoon helemaal weg. Na maanden van zoeken naar de oplossing, eindelijk geen nare uitslag meer rondom haar mondje!
    En verder is ze zo’n heerlijk ondernemende, lieve, vrolijke dreumes❤️ Vooral dol op haar grote broer en zus, onze katten, muziek en dansen :D
    Ze zijn vandaag alle 3 een nachtje bij opa en oma logeren, en wij hebben een heerlijk avondje voor onszelf. We nemen de kinderen eigenlijk overal mee naar toe, maar eens lekker met z’n 2en uit eten is ook weleens fijn :)
     
    86Hoop, Spectre, hibiscusje en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  8. Maev

    Maev VIP lid

    4 dec 2014
    6.071
    5.553
    113
    @Sado dat hebben wij volgende week zaterdag :D kids naar opa en oma en wij naar bløf en dagje Amsterdam. Heb kaartjes voor ripley's believe it or not, ben wel benieuwd. Vond het al heel wat dat ik mijn man mee kreeg naar Amsterdam, voorheen weigerde hij het echt als feyenoord-fan :roflmao: alleen nog een leuk eettentje vinden :D

    En met een beetje geluk kunnen we dan beide even bijkomen van het gesprek met de neuroloog komende week want daar zie ik wel tegenop. Ik hoop eigenlijk dat ze dat gezwel wel weg kunnen halen in mijn ruggenwervel want het zint me niet echt dat het er zit.
     
    Spectre vindt dit leuk.
  9. hibiscusje

    hibiscusje Fanatiek lid

    31 mrt 2020
    2.201
    3.255
    113
    Vrouw

    Wat fijn dat E haar eczeem weg is!
    Geniet lekker van jullie avondje samen.

    J was helaas nog niet klaar kreeg nog even een fikse oogbol ontsteking erbij.

    Nu ondertussen gaat t een stuk beter maar was echt zo heftig om te zien arm guppie.

    Wij gaan in mei naar de vrienden van ! Dat word de 1e keer dat we zonder J weg gaan.
    Ik ga hem zelf op bed leggen dus hopelijk slaapt hij gewoon goed en hoeft hij niet getroost te worden dan zal hij er weinig van mee krijgen.
     

    Bijgevoegde bestanden:

  10. Spectre

    Spectre VIP lid

    5 nov 2015
    18.011
    17.030
    113
    Vrouw
    Och wat vervelend, beterschap!

    Hier ook niet helemaal fit. Al een lange tijd stress ivm gezondheid van mijn man en dat resulteert nu in lichamelijke klachten. Ik bleef maar afvallen, terwijl mijn eetpatroon naar mijn idee gewoon hetzelfde was.... gelukkig is dat nu weer stabiel.. mijn nek en schouders zitten vast en last van een overbelaste pols dus de fysio heeft het druk met mij haha. Mijn man wacht op een operatie al vanaf januari dus het is gewoon even een rot periode, lichamelijk kan hij niet veel dus kunnen ook niks plannen en het voelt gewoon best zwaar allemaal. Achja, er komen vast ook weer betere tijden aan..

    Met Y. gaat het heel goed! Ze is zo heerlijk vrolijk. Brabbelt wat af en probeert alles na te zeggen.. en sinds deze week loopt ze écht goed en steeds meer dus hebben haar eerste schoentjes gekocht :)
     
  11. Spectre

    Spectre VIP lid

    5 nov 2015
    18.011
    17.030
    113
    Vrouw
    @Sado heerlijk ervan genieten samen! Is ook gewoon fijn af en toe en ik vind dat zelf ook eigenlijk wel belangrijk om regelmatig te doen.
     
  12. Spectre

    Spectre VIP lid

    5 nov 2015
    18.011
    17.030
    113
    Vrouw
    @Maev spannende week voor jullie! Hopelijk goed bericht bij de neuroloog
     
    Maev vindt dit leuk.
  13. Spectre

    Spectre VIP lid

    5 nov 2015
    18.011
    17.030
    113
    Vrouw
    Och wat sneu! Fijn dat het inmiddels weer beter gaat.
     
  14. Maev

    Maev VIP lid

    4 dec 2014
    6.071
    5.553
    113
    Ik hoop het ook, wat ik nu begrepen heb is het niks doen, operatief verwijderen (mits het kan) of bestralen (wat geen garanties geeft, is nog niet bewezen effectief). Weet je al wanneer je man geopereerd kan worden? Of is daar nog helemaal geen zicht op?
     
  15. Spectre

    Spectre VIP lid

    5 nov 2015
    18.011
    17.030
    113
    Vrouw
    Dan zou een operatie nog de beste uitkomst geven? Ik hoop het voor je!
    Hij heeft een mri gehad hier in het plaatselijke ziekenhuis.. daar kunnen ze helaas niks voor hem doen omdat het te complex is. Nu is hij overgedragen aan het Erasmus, maar hij kan er pas in mei terecht. Dan krijgt hij denk ik eerst een gesprek daar en hopelijk gelijk ook te horen wat het behandelplan is. Er stond 'spreekuur' op de brief.. dus ik zei al tegen hem; zou volgende week gewoon bellen om te vragen wat het spreekuur precies inhoudt..
    Want ze hebben zijn dossier overgedragen dus een beetje onzin om weer alles opnieuw te bespreken.. dus ik hoop dat er dan ook gelijk een behandelplan klaar ligt eigenlijk.
     
  16. Maev

    Maev VIP lid

    4 dec 2014
    6.071
    5.553
    113
    Herkenbaar, hier is het dat ik erachteraan gebeld had want de neuroloog had dus de uitslag van de mri niet ontvangen (terwijl die samen met de handorthopeed is aangevraagd die hem wel ontvangen had). Dus vraag mij af of we al iets van een behandelplan krijgen woensdag, nichtje van mijn vader die belde al (mijn vader had het verteld en die werkt in het zkh) dat de neuroloog waarschijnlijk eerst wil uitsluiten of er meerdere zijn en of ze ook in mijn hersens zitten. Omdat L er 1 heeft op haar bovenbeen is de kans ook nog aanwezig dat het erfelijk is en integenstelling tot die op L haar bovenbeen kan dit dus wel kwaad omdat het kan gaan bloeden (begreep dus van dat nichtje dat die dingen pas opvallen zodra er sprake is van een bloeding en daarbij behorende schade). En als het erfelijk is dan worden alle 3 de kinderen de rest van hun leven regelmatig gecontroleerd. Nichtje raadde ook eerder bestraling aan dan de operatie omdat de jongste 2 nog zo klein zijn en dus niet zelfstandig, operatie betekent dat ik de eerste 6 weken allen met hulp mag draaien en dus een bed beneden moet hebben incl 24-uurs zorg. Daarna mag ik pas opbouwen en dat lag dus specifiek aan de wervel waar die in zit. Haar verwachting was dat de arts sowieso niet wilde opereren tenzij mijn nek ook gelijk gedaan moest worden, maar dan mag ik niet meer autorijden etc. Bestraling zou aldus de onderzoeken mogelijk kunnen zorgen dat het in ieder geval niet meer gaat bloeden, geloof dat dat overigens wel dan bij het erasmus is omdat daar het onderzoek voor die behandeling loopt. (Af en toe is het best fijn als je familie hebt die op dat soort afdelingen werkt, scheelt veel Google)
     
  17. Spectre

    Spectre VIP lid

    5 nov 2015
    18.011
    17.030
    113
    Vrouw
    @Maev dat klinkt best heftig allemaal! Een operatie is dan niet ideaal indd met 2 kleine kinderen en 24uurs zorg. Ik hoop dat het 'meevalt' en best spannend dus ook of het erfelijk is... sterkte nog met afwachten, heb je er veel pijn van?

    Onze ervaring is ook dat je soms beter zelf nog erachteraan kunt bellen. Rotterdam is hier niet echt naast de deur dus vind het wel fijn om vooraf een beetje te weten waar we aan toe zijn.
     
  18. Maev

    Maev VIP lid

    4 dec 2014
    6.071
    5.553
    113
    Qua pijn, mijn klachten zijn altijd ergens anders op gegooid, maar kan dus wel daardoor veroorzaakt worden. Heb al sinds mijn ongeluk pijn in mijn rug, nek en heup en zakte regelmatig door mijn benen net alsof er geen gevoel meer in zat, dus weet al 9 jaar niet anders, zeg maar. Maar werd altijd op stress en spanning gegooid dus op de recidiverende slijmbeursontsteking na nooit onderzoeken gehad. Daar kwam 3,5 jaar geleden mijn armen en handen bij wat gegooid werd op cts. En omdat ze niks in mijn polsen en ellebogen vonden hebben ze een mri van mijn nek laten doen. Daar kwam dus ook de bovenste ruggenwervel bij in beeld, waardoor nu het balletje is gaan rollen. Maar zover ik begrepen heb nu is dat in ieder geval een groot gedeelte in verband gebracht kan worden met dat gezwel en ze verwachtten dat in mijn onderrug hetzelfde speelt als in mijn nek (russenwervelschijven uitgedroogd) maar dan met uitstulpingen wat de verlammingsverschijnselen kan verklaren.
    Ergens ben ik dus wel blij dat ik voor een second opinion ben gegaan en 2 artsen trof die wel verder gingen en wilde kijken.

    Zou overigens zeker even naar het erasmus bellen dan, toen wij daar voor icsi kwamen werd van tevoren alles uitgelegd incl wachttijden etc bij de behandelingen. Maar wij kwamen daar alleen na de punctie tot de terugplaatsing.
     
    Spectre vindt dit leuk.
  19. hibiscusje

    hibiscusje Fanatiek lid

    31 mrt 2020
    2.201
    3.255
    113
    Vrouw
    Heftige tijd komt eraan voor jullie.
    Hou je ons op de hoogte?
     
  20. Maev

    Maev VIP lid

    4 dec 2014
    6.071
    5.553
    113
    Zal ik doen. Eerst maar eens afwachten hoe en wat de arts donderdag mee komt.
     

Deel Deze Pagina