November 2020 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door mum2be2, 15 nov 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Maev

    Maev VIP lid

    4 dec 2014
    6.071
    5.553
    113
    Hebben ze ondertussen al bijgesteld naar onder het half jaar ;) en zeldzame gevallen onder het jaar.
    Hier heeft alleen D ze gehad tot op heden, maar ondat ik het dus voor het half jaar heb gehad ben ik toen direct getest op antistoffen en die heb ik dus niet. Nu was het toen redelijk makkelijk op te lossen want woonde toen bij mijn ouders. In theorie mag ik mij laten inenten maar die vaccinatie is met kippenei dus mag ik niet.
    Hadden van de week al een bericht van school dat het in de kleuterklas heerst en er zitten bij H nogal wat kinderen met broertjes en zusjes in de kleuterklas.

    Maar hij had het behoorlijk flink dus.
     
  2. Sado

    Sado VIP lid

    16 mei 2016
    17.906
    15.350
    113
    Hoe gaat met iedereen? :)
     
    hibiscusje vindt dit leuk.
  3. hibiscusje

    hibiscusje Fanatiek lid

    31 mrt 2020
    2.201
    3.255
    113
    Vrouw
    Hier gaat alles prima hoor J is erg ondernemend en vooral onvoorzichtig dus ik ben hele dagen bezig om of zn vallen te voorkomen of te "genezen".

    En bij jullie?
     
    Ilse84 vindt dit leuk.
  4. Sado

    Sado VIP lid

    16 mei 2016
    17.906
    15.350
    113
    Och, jongens af en toe, he. Ik was bij m’n zoon soms bang dat mensen dachten dat ik hem mishandelde. Constant overal blauwe plekken (ook lekker midden op zijn voorhoofd), schrammen, schaafwonden, kapotte broekeno_O Gelukkig wordt het ooit beter, haha :D


    Hier gaat ook alles goed!
    We blijven nog wat stoeien met de eczeem van E. Haar laatste 2 tanden komen nu door en dat zorgt meteen voor een énorme oplaaiing van de rode plekken om haar mond.
    Maar verder is onverminderd een vrolijke lieverd.

    We leven nu lekker toe naar de zomervakantie en kijken erg uit naar onze eerste volwaardige vakantie met z’n vijfjes (vorig jaar ivm Corona alleen dagjes weg gedaan). Het wordt een vlucht van 15 uur, waar ik met 3 kinderen van 1,5, 4 en 5 niet perse naar uitkijk:roflmao:, maar daarna hopelijk een heerlijke vakantie.

    Fijn weekend allemaal!
     
  5. hibiscusje

    hibiscusje Fanatiek lid

    31 mrt 2020
    2.201
    3.255
    113
    Vrouw
    ohhh lekker waar gaat de reis naartoe?
     
    Sado vindt dit leuk.
  6. Spectre

    Spectre VIP lid

    5 nov 2015
    18.014
    17.032
    113
    Vrouw
    Hier gaat ook alles goed. Y. is ook lekker ondernemend, wil alles zelf doen en het woordje 'nee' weet ze ook al goed te zeggen haha. Ik vind deze leeftijd best pittig maar tegelijkertijd ook weer heel leuk!

    @Sado spannend! Ben ook wel benieuwd waar de reis naar toe gaat?
     
    Sado vindt dit leuk.
  7. Ilse84

    Ilse84 Fanatiek lid

    25 nov 2016
    1.278
    755
    113
    Hier alles goed!

    J is ook een ondeugende dame aan het worden, waar ik enorm van geniet. Ze loopt alleen niet nog en dat is soms wel lastig en pittig omdat ik momenteel met een hernia rondloop... Kruipen gaat ook als een malle, en ontzettend snel. Ze heeft er gelukkig veel plezier in. Van de week is ze ook gericht papa en mama aan het zeggen en ondanks dat ze het al een tijdje geleden deed en ermee gestopt is begint ze nu echt alles na te zeggen.
     
    Sado vindt dit leuk.
  8. Maev

    Maev VIP lid

    4 dec 2014
    6.071
    5.553
    113
    @Sado klinkt goed, al kan ik ook wel begrijpen dat je naar de vlucht ansich niet echt uitkijkt.

    Ik weet in ieder geval dat meiden net zo erg en op sommige vlakken zelfs erger kunnen zijn dan jongens. We hebben weliswaar minder tanden door de lippen tot op heden (althans bij L) maar dat haalt ze op andere vlakken dan wel weer in :roflmao:

    Na 2 bestaande woningen bezichtigd te hebben, die eigenlijk toch wel wat tegenvielen (de 1e omdat ik gewoon 2 dagen ziek ben geweest door een allergische reactie op de hond die op dat moment niet aanwezig was en de 2e omdat de mogelijkheden en ruimte toch wel erg tegen viel). Kwamen we er de avond voor koningsdag achter dat er een nieuwbouwwoning terug de verkoop in was gegaan, omdat de kopers zich na kopen hadden terug getrokken. Dus daar direct achteraan gegaan, en die hebben we nu onder optie. Aangezien ze alles wel vlot rond willen hebben en wij vooral dingen duidelijk willen hebben voor we een definitieve handtekening zetten, zijn we daar de afgelopen dagen sinds koningsdag heel druk mee geweest. Om het zo even te zeggen de cunetten voor de fundering zijn al gegraven en ze willen de fundering voor het einde van de maand storten :|
    En gelijktijdig loopt er voor mij en de meiden medisch gezien ook alles nog doorheen. Krijg ik 22 juni een pijnblokkade voor mijn rug, heup en been, loopt de pijnbestrijding bij mijn handen wel maar vooral aan de al geopereerde hand minder dan gehoopt en qua kracht is het eerder slechter dan beter geworden.
    En om het nog wat drukker te krijgen hebben we het verzoek van schoonvader gekregen om te kijken hoe zijn vermogen verminderd kan worden zodat er bij overlijden onder of in ieder geval dichtbij het belastingvrije erven gekomen kan worden. Hij heeft zelf alleen vaste telefoon en tv, en uiteraard de krant :roflmao: maar daardoor dus nauwelijks toegang tot veel informatie.

    Kort gezegd loopt mijn hoofd dus wel redelijk over en zit ik al weken over mijn fysieke grenzen te gaan. Maar goed het is wel voor de toekomst en een bepaalde rust voor de toekomst, ook van mijn schoonvader en dat is mij dat wel even waard. Mijn contactpersoon van het UWV daarintegen is het nu wel duidelijk dat het echt teveel belasting is om te werken, dat hou ik met wat wilskracht misschien max een jaar vol, maar dan ga ik er nog slechter voor staan dan nu. En wat tot nu toe wel duidelijk is, is dat alles wat ze tot nu toe gevonden hebben niet operabel is of een operatie qua werk geen verschil gaat maken tussen wel of niet dingen kunnen. Confronterend, maar goed het is wel duidelijk en helaas aanzienlijk meer dan wat wij al die tijd geweten hebben.

    En als dit allemaal geregeld is hoop ik ergens eind juni toch wel mijn rust te kunnen pakken en toe te gaan leven naar 2 weken in alle rust te ontspannen en genieten op de camping. :D
     
    Ilse84 en Sado vinden dit leuk.
  9. Sado

    Sado VIP lid

    16 mei 2016
    17.906
    15.350
    113
    @Spectre
    Dominicaanse Republiek :)
     
    Ilse84, Maev en Spectre vinden dit leuk.
  10. Spectre

    Spectre VIP lid

    5 nov 2015
    18.014
    17.032
    113
    Vrouw
    Heerlijk vooruitzicht!!
     
    Sado vindt dit leuk.
  11. Sado

    Sado VIP lid

    16 mei 2016
    17.906
    15.350
    113
    Oef wat rot van de hernia! Hoop dat dat gauw beter mag gaan!
     
    Ilse84 vindt dit leuk.
  12. Maev

    Maev VIP lid

    4 dec 2014
    6.071
    5.553
    113
    Ik schrik mij net helemaal kapot, was de tuin en plantenkas aan het sproeien springt er ineens dit uit :eek:
     

    Bijgevoegde bestanden:

    Sado en Spectre vinden dit leuk.
  13. Ilse84

    Ilse84 Fanatiek lid

    25 nov 2016
    1.278
    755
    113
    Dank je wel! Als het goed is word ik deze week gebeld door de neuroloog!
     
    Sado en Spectre vinden dit leuk.
  14. Ilse84

    Ilse84 Fanatiek lid

    25 nov 2016
    1.278
    755
    113
    Hahaha surprise!
     
    Maev vindt dit leuk.
  15. miikka

    miikka Bekend lid

    7 feb 2020
    520
    1.017
    93
    Vrouw
    Hier gaat het prima.. romy doet het heel erg goed! Motoriek super! Woordjes beginnen nu beetje te komen maar in haar eigen taal.
    Ontzettend druk met van alles, rare periode gehad. Mijn man zit nu ook even in onzekere periode. Zijn nu bezig met wat onderzoeken. Hopelijk niks ernstigs.

    En zoals jullie weten kriebelt het ontzettend erg ondanks alles voor een 2e. Mijn man wil nog echt niet ook ivm financiële plaatje(snap ik heel goed, heb nog geen vast contract enz)

    Maar goed gisteravond was er iets op en hadden gezegd gaan wel voor het zingen de kerk uit.. was die dat ff vergeten... was niet volledig maar als je in je vruchtbare periode zit.. ja kan je het al raden..

    Ergste is nog ondanks het kleine mini beetje, hoop ik dat het raak is. Haha oepsie
    Maar heb nu een hele onregelmatige cyclus en wordt redelijk kort na de eisprong ongesteld normaal.
     
    Sado en Spectre vinden dit leuk.
  16. Sado

    Sado VIP lid

    16 mei 2016
    17.906
    15.350
    113
    Sterkte met je man! Ik hoop dat alles goedkomt.

    Ojee, precies in je vruchtbare periode :p spannend!
     
    miikka vindt dit leuk.
  17. Sado

    Sado VIP lid

    16 mei 2016
    17.906
    15.350
    113
    Hoe gaan de middagslaapjes bij jullie kleintjes?

    E gaat rond 13.00 naar bed en slaapt dan tot +/- 15.45.
    De laatste tijd is ze echter lekker aan het spoken ‘s avonds (niet aan het klieren/huilen ofzo, maar ze kan gerust nog anderhalf uur liggen ginnegappen in bed voor ze in slaap valt) en ze is ‘s morgens regelmatig een stuk vroeger dan voorheen wakker:o:
    Vraag me dus een beetje af of ze niet al klaar is met overdag slapen (was de oudste ook lang voor haar 2e verjaardag al), maar vind dit wel erg vroeg, hoor. Help.:o:
     
  18. hibiscusje

    hibiscusje Fanatiek lid

    31 mrt 2020
    2.201
    3.255
    113
    Vrouw
    J slaapt nog veel meestal 2 soms 1 slaapje.

    gisteren bijvoorbeeld

    7:15 wakker
    10:30 dutje
    12:30 wakker
    16:00 dutje
    17:15 wakker
    19:00/19:30 naar bed

    Dus denk niet dat hij een goed voorbeeld is voor je.
    Ik probeer hem af en toe sochtends later zn dutje te laten doen maar hij staat dan bij de deur of trap te mopperen dat hij echt wil slapen.
    Hij zal het nodig hebben.
    Als we weg gaan valt hij vaak in de auto in slaap en ook in z'n wagen als het er tijd voor is.
     
    Sado vindt dit leuk.
  19. Spectre

    Spectre VIP lid

    5 nov 2015
    18.014
    17.032
    113
    Vrouw
    Oeff dat zou al vroeg zijn indd:o:
    En haar iets eerder uit bed halen 's middags? Dat ze max. 2 uurtjes slaapt?
    Y. gaat rond 12 uur er in en slaapt tot 14.00 / 14.30.
    's avonds gaat ze 18.30/19.00 naar bed. Ze slaapt dan vrijwel direct.
    's Ochtends is ze ook wel rond 7.00 wakker.
     
    Sado vindt dit leuk.
  20. Sado

    Sado VIP lid

    16 mei 2016
    17.906
    15.350
    113
    Ik denk dat ik haar inderdaad vanaf nu wat eerder wakker ga maken. Doe ik af en toe wel, maar dus niet consequent.

    ‘s Avonds gaat ze rond 19.00 naar bed. Ze slaapt normaal tot +/- 08.15, maar is de laatste tijd regelmatig rond 07.00 ‘al’ wakker.
     
    Spectre vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina