November 2020 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door mum2be2, 15 nov 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. miikka

miikka Bekend lid

7 feb 2020
    520
    1.019
    93
    Vrouw
    Hier was echt een hectische dag! Ook nog op mijn verjaardag. Had R in een badje gedaan en van het badje had ze genoten.
    Bij het afdrogen stopte ze ineens met huilen kreeg ze een soort van aanval met trillende oogjes en was stijf. Het leek wel op een epileptische aanval.

ik had het consultatiebureau gebeld en die zeiden bel naar de huisarts. Dus wij naar de huisarts maar gelukkig niks aan de hand! Is een hele normale reactie en sommige baby’s hebben dat. Door alle inspanning etc. Maar was mij kapot geschrokken en was helemaal van slag.

huisarts vond dat wij een gezonde volmaakt baby hebben.

uiteindelijk ben ik nu blij dat wij het toch hebben uitgezocht want ik was echt geschrokken vanmiddag.

door alle spanning is van onder weer dik opgezwollen dus komende 2 dagen heb ik toch geen bezoek en ga ik plat!

2. Sado

Sado VIP lid

16 mei 2016
    19.371
    17.446
    113
    Oh jeetje @miikka, kan me voorstellen dat dat heel erg schrikken is!! :eek:
    Gelukkig is er niks aan de hand!

Gefeliciteerd met je verjaardag :)

miikka vindt dit leuk.
  3. Puckebell

Puckebell Fanatiek lid

30 jan 2020
    1.073
    1.276
    113
    Vrouw
    Friesland
    @miikka Oeh dat is behoorlijk schrikken zeg :eek: gelukkig is er niks aan de hand.

Gefeliciteerd met je verjaardag!

miikka vindt dit leuk.
  4. Spectre

Spectre VIP lid

5 nov 2015
    20.063
    18.858
    113
    Vrouw
    @miikka wat naar zeg, snap heel goed dat je geschrokken bent!
    Nog gefeliciteerd met je verjaardag :)

miikka vindt dit leuk.
  5. Spectre

Spectre VIP lid

5 nov 2015
    20.063
    18.858
    113
    Vrouw
    Y. is super onrustig na iedere voeding.. zuchten, steunen, persen alsof ze moet poepen maar het niet lukt... ik denk krampjes?
    Hoe lang geef je het de tijd om aan voeding etc te wennen? Iedere baby heeft daar min of meer last van natuurlijk. Misschien als het zo aan blijft houden dat ik dan een andere fles probeer, maar voor nu wil ik nog niet te veel veranderen. Het is wel echt sneu :( ze wordt er ook telkens wakker van.

6. Sado

Sado VIP lid

16 mei 2016
    19.371
    17.446
    113
    #246 Sado, 2 dec 2020
    Laatst bewerkt: 2 dec 2020
    Hmmm, da’s vervelend :( Volgens mij zeggen ‘ze’ dat je (nieuwe) voeding zo’n 2-3 weken de kans moet geven, maar mijn zoon had in de kraamweek al eerste signalen van zijn koemelkallergie (zeg niet dat Y dat heeft, hoor! maar om een beeld te schetsen van dat die 2-3 weken dus niet altijd opgaat).

Heeft ze wel goede poepluiers? Of heeft ze die (te) weinig? Wat obstipatie misschien?
    Of misschien een gek idee, maar zou ze niet bijv. nog gewoon honger na een fles kunnen hebben? Dat ze daarom wat moeilijk doet?

Lastig he, konden ze het maar vertellen...

Spectre vindt dit leuk.
  7. Maev

Maev VIP lid

4 dec 2014
    6.071
    5.553
    113
    @miikka kan me je schrik goed voorstellen, goed dat je er gelijk actie op ondernomen hebt en het even hebt laten nakijken. Beter 1x teveel als 1x te weinig. Ik was wat dat betreft heel blij dat het hier in de kraamweek gebeurde, kraamzorg en verpleegkundige (laatste nog in het zkh) hebben toen meegekeken. Maar hier wordt het sowieso extra in de gaten gehouden ivm epilepsie bij de oudste en mijn neefje. Mocht hetbooit nog eens gebeuren probeer er dan een filmpje van te maken.
    En gefeliciteerd met je verjaardag!

@Spectre in principe geven ze aan 2-3 weken tenzij de klachten steeds verder verhevigen. Poept ze wel goed? L moppert ook vaak na de voeding en lijkt dan krampjes te hebben maar dan wil ze vaak nog even tutten en dat vinden mijn borsten echt niet leuk. Of er zitten boertjes dwars. Merk wel dat het meer is wanneer ik melkproducten op heb, dus stellen ons voor nu in dat ze daar toch niet goed tegen kan net als haar zus en ik zelf.

Hier zijn we vandaag voor het eerst naar mijn ouders geweest om te eten. Wel afgesproken dat we de sint bij ons thuis vieren zaterdag. Vonden mijn ouders ook een beter idee vanwege de rust voor de kids.

miikka en Spectre vinden dit leuk.
  8. Spectre

Spectre VIP lid

5 nov 2015
    20.063
    18.858
    113
    Vrouw
    Jaa zeker lastig als je niet weet wat het is.. wat voor symptomen waren dat dan van koemelk allergie?
    Ze heeft zo'n 1 à 2 poep luiers op een dag.. honger is het niet, want na haar flesje is ze gewoon tevreden, maar daarna begint ze dus met dat kreunen en steunen alsof er wat dwars zit. Dit houdt een tijdje aan en daarna valt ze wel in slaap, maar soms wordt ze er ook weer wakker van.
    Overmatig huilen doet ze dan weer niet gelukkig en 's nachts slaapt ze ook best goed. Dus we kijken het sowieso nog even aan. Als we merken dat ze er echt veel last van blijft houden, kunnen we eventueel HA voeding proberen of een andere fles.

9. Sado

Sado VIP lid

16 mei 2016
    19.371
    17.446
    113
    Fijn dat ze niet veel huilt en ‘s nachts ook lekker slaapt! Qua luiers klinkt dat ook gewoon prima, toch?
    Hmmm, wat lucht in haar lijfje? Doet ze goed boertjes? Ja blijft toch gissen, he:$
    Goed om het even aan te kijken, wie weet gaat het ook vanzelf weer over!

Wat betreft de koemelkallergie symptomen van mijn zoon:
    Hij kreeg in de kraamweek al een soort van best heftige babyacne (dat werd steeds heftiger en bleek later eczeem te zijn die tot ín zijn neus en oren en over zijn volledige nek/hals aan toe zat).
    Vanaf een week of 2 begon er een enorme onrust in zijn lijfje te komen: steeds met zijn armen en benen zwaaien en schokken (eerst vlak na voedingen, daarna de hele dag door), nauwelijks tevreden met de armpjes omhoog liggen, steeds zijn gezicht vertrekken, sliep maar weinig, etc. Kort daarna begon het vele huilen (al kun je het beter krijsen noemen, want het ging door merg en been en was overduidelijk van pijn), projectiel spugen, etc. Ook wat gekke andere kwaaltjes als ontstoken ogen die maar niet weggingen (vanaf de kraamweek ook al)
    Had gelukkig een super lieve, goed meedenkende huisarts en kreeg met 6 weken Nutramigen voorgeschreven. Binnen 24 uur hadden we al een totaal ander kind: rustig en tevreden.

10. Spectre

Spectre VIP lid

5 nov 2015
    20.063
    18.858
    113
    Vrouw
    @Sado ach wat zonde zeg, nee zo klinkt het niet als koemelkallergie (gelukkig). Ik ga er voor nu maar vanuit dat het de gewoonlijke buikkrampjes zijn..

11. Sado

Sado VIP lid

16 mei 2016
    19.371
    17.446
    113
    Heb net de uitslag van de hielprik gekregen: helemaal goed, niets gevonden! :) Fijn!

Banoe, miikka, Puckebell en 5 anderen vinden dit leuk.
  12. Labby

Labby Actief lid

16 mrt 2020
    345
    742
    93
    Vrouw
    @miikka jeetje wat schrikken! Gelukkig is het niks, maar ik kan me de onrust goed voorstellen!

@Sado fijn dat de uitslag goed is!

Hier net het consultatiebureau langs geweest. D. Is in 1 week tijd op volledig borstvoeding met 200 gr aangekomen. Helemaal blij! Hij weegt nu 3900gr. Vandaag alweer 2 weken oud!

Verder mogen we hem door laten slapen snachts, we hoeven hem niet meer wakker te maken. Hij komt van zelf. Zo fijn!

Banoe, miikka, Puckebell en 5 anderen vinden dit leuk.
  13. Spectre

Spectre VIP lid

5 nov 2015
    20.063
    18.858
    113
    Vrouw
    Ik ben ook wel benieuwd wat Y. nu weegt.. Denk toch ook al wel richting de 3900gr.
    Volgende week komen ze van het cb even wegen en morgen belt ze nog over hoe het gaat enz.

Banoe, Labby, Sado en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  14. mum2be2

mum2be2 Fanatiek lid

4 jan 2010
    3.916
    3.396
    113
    Vrouw
    @Sado, fijn dat de uitslag van de hielprik goed was!

@Labby, hoe zijn de foto’s geworden? Wat is de kleine goed gegroeid, mooi zo!

@hibiscusje, hoe zit het Womboo buidelshirt? En wat goed dat je zo doorgaat met BV in een flesje, topper! Had je nou al uitslag van de test?

@miikka, oh verschrikkelijk als ze allemaal aan je baby willen zitten, bloedirritant inderdaad. Nog gefeliciteerd met je verjaardag. En wat eng zo’n aanvalletje, hopelijk is het niks en blijft het hierbij.

Hier heeft nog niemand F vastgehouden, was advies VK en wij konden ons daar prima in vinden. Visite heeft alleen gekeken, helemaal top.

@Ilse84, je kleintje groeit goed, al op geboortegewicht na 1 week, fijn! En fijn dat je zelf ook goed hersteld. En leuk 2 van die kleine moedertjes, de grote zusjes.

Ik ben dus nog helemaal niet buiten geweest met F, ze is namelijk een beetje verkouden, niezen en klein beetje snotterig, dus we doen voorzichtig aan.
    Morgen moet ik wel naar het CB dus dat wordt de 1e keer alleen op pad.

@Maev, leuk maandag de newborn shoot!

@Spectre, groot gelijk heb je met je schoonmoeder en niet vasthouden als het je niet zint. Niet leuk dat je kleintje zo onrustig is na elke voeding, hopelijk snel een oplossing. Hier heeft F het alleen in de avond. Van 6-10 is ze redelijk onrustig en heeft ze krampjes. Nu al een aantal avonden op rij....

@Puckebell, spannend die voorbereidingen voor Portugal!

Hier gisteren even een ontzettende OFF day....
    Mijn keizersnede heelde mooi, tot maandag... en gisteren keek ik en was ie knetterrood en branderig en gaf ook wat vocht af....Paniek!!! Heb lopen janken, alles ging hier tegelijk K*T, ik moest flink mopperen op grote broers, F spuugde veel.... aarrggghhhhh....
    Ondertussen gemaild met huisarts en die schreef direct een zalfje voor, dus nu al 2x aangebracht en wat een verschil, geen pijn/branderigheid meer, fijn!
    Dus nu weer stapje terug...(en ik deed al weinig)

Morgen naar het CB dus met F, ben benieuwd, woensdag woog ze 3115 gram.

Banoe, Spectre, miikka en 3 anderen vinden dit leuk.
  15. hibiscusje

hibiscusje Fanatiek lid

31 mrt 2020
    2.225
    3.264
    113
    Vrouw
    shirt is helaas vertraagd door de post nl Black friday chaos :(.
    Was gelukkig negatief getest.

Heb wel geluk mijn vriend mag nog een week extra thuis blijven dus is komende week nog lekker thuis moet dan een week werken en is dan weer 2 weken vrij.
    Dus dan zitten we ondertussen alweer in januari als ik t helemaal alleen moet doen dus heb nog even de tijd te herstellen en mijn draai te vinden.

Dinsdag gaan wij naar t consultatiebureau dus dan zal hij weer gewogen worden. Groeien doet hij zoiezo want maat 1 luiers zit niet fijn meer:cry:. Vind t allemaal zo snel gaan. Zo lang als dat de zwangerschap duurde vliegen deze dagen voorbij

Banoe, Spectre, miikka en 3 anderen vinden dit leuk.
  16. hibiscusje

hibiscusje Fanatiek lid

31 mrt 2020
    2.225
    3.264
    113
    Vrouw
    Fijn dat t zalfje zoveel verlichting geeft!
    En ook hier is er niemand die J nog heeft vastgehouden hoor !komt vanzelf wel

mum2be2 vindt dit leuk.
  17. Puckebell

Puckebell Fanatiek lid

30 jan 2020
    1.073
    1.276
    113
    Vrouw
    Friesland
    :oops:@mum2be2
    He bah niks aan zo’n dagje. Hopelijk is het vandaag weer beter!
    Fijn dat het zalfje wel gelijk helpt want dat gevoel is natuurlijk niet de bedoeling.

Hier hebben tot nu toe alleen mijn moeder en mijn schoonvader F vastgehouden en verder nog niemand en dat bevalt prima.

Vanaf vanmiddag begonnen met vast ritme te creëren door middel van slaap training aangezien ik toch het idee begon te krijgen dat F af en toe behoorlijk oververmoeid is.
    En het gaat tot nu toe al een stuk beter :eek:
    Na de volgende fles gaan we hem ook alvast in zijn wieg op de slaapkamer leggen en dat vind ik me toch een potje vreemd (hij is tot nu toe altijd in dezelfde ruimte geweest met ons :oops:)

Labby vindt dit leuk.
  18. Sado

Sado VIP lid

16 mei 2016
    19.371
    17.446
    113
    Wat goed van het aankomen @Labby! Netjes hoor! :)

Ahh dat klinkt pijnlijk @mum2be2 :( Gelukkig werkt het zalfje goed.

@hibiscusje Fijn van de negatieve test!

Labby vindt dit leuk.
  19. Labby

Labby Actief lid

16 mrt 2020
    345
    742
    93
    Vrouw
    @mum2be2 ja de foto's zijn prachtig geworden! Wilde er een paar uploaden hier... maar ze zijn helaas te groot qua mb..
    Balen van je off day zeg! Ik had m gisteren ook. Hopelijk heb je vandaag een betere dag!

@Puckebell fijn dat de slaaptraining lijkt te werken!

@hibiscusje fijn dat je nog een weekje langer hebt met je vent! Gaan hard zo he die dagen.. eind volgende week gaat mijn vriend ook weer werken. Gelukkig thuis ivm Corona, maar de dagen vliegen echt zo voorbij!

Puckebell vindt dit leuk.
  20. Maev

Maev VIP lid

4 dec 2014
    6.071
    5.553
    113
    @mum2be2 fijn dat het zalfje snel werkt.
    @hibiscusje super dat de test negatief was
    @Sado dat heeft nog best even geduurd voor je iets hoorde van de hielprik dan? Wel fijn dat alles goed was.

Voor hetgeen ik nu verheet op te reageren, sorrie mijn hoofd slaat maar beperkt op momenteel.
    Hier heeft mijn man vandaag een gesprek gehad bij een bedrijf wat hem heel graag wil hebben. Nu even wachten met wat voor salaris voorstel ze komen. Er is de afgelopen 2 weken veel op werk gebeurd en dermate dat hij nu dat gesprek in is gegaan en er ook echt serieus voor open staat.

Labby en Spectre vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina