Oke... J was net na t eten even aan het spelen. Maakt hij gewoon 3 keer een koprol?! Uhhh je bent nog geen 2 vriend...
Haha misschien de peutergym een idee? Wij waren vanmiddag even naar het strand met Y. Ze heeft zo genoten! De 1e x dit jaar dat we met haar op het strand waren (en dan woon je nog wel in Zeeland ) maar eerder was het er gewoon niet van gekomen ofzo en zomaar een paar uurtjes is al meer dan genoeg voor haar. De oudste was met opa mee voor een dagje strand en 's middags zijn wij nog even met Y. gegaan. Lekker met het zeewater kliederen, springen en spetteren en daarna door het zand rollen zo leuk om te zien!
Ohh zo leuk he hoe ze daar van kunnen genieten! 24 augustus is zijn eerste keer peutergym! Was een goede keus geweest om hem daar voor op te geven
Gaat goed hier ! J praat nog steeds niet echt dus dat knaagt wel een beetje aan me. Hij begrijpt wel echt alles ook ingewikkelde dingen dus heb niet het idee dat hij het niet kan maar maar gewoon geen zin in heeft ofzo. Hij weigert zoiezo alles op commando te doen. Ik dacht dat hij helemaal niet mee danste met liedjes maar nu stond per ongeluk in de auto" in de maneschijn " op , en hij danste hem compleet mee van trappetje tot en dat is 1 en dat is 2 . Als ik vraag waar is je neus doet hij het niet maar loopt hij vervolgens tijdens t spelen heel.de tijd zijn neus aan te wijzen. Dus soms voelt het een beetje alsof hij me voor de gek houd... Voor de rest over 2 weekjes zitten we lekker een weekje op beekse bergen. Ik zelf ben al 3 maanden aan het klooien met mijn gezondheid. Aantal kuren keelontstekingen bijholte ontsteking en nogmaals covid. Maar heb nu wel doorverwijzing voor de Kno arts. Hopelijk gauw wat verbetering daarin. Hoe is het met jullie? Al een idee voor E haar verjaardagscadeau?
E praat ook nog altijd super weinig, hoor, geen zorgen! Ze zegt: die, hebben, papa, mama, nee, ja en oma. Ze noemt haar speen “nana”. En ze doet een aantal dierengeluiden (koe, paard, dinosaurus, kat) als je ernaar vraagt. Ik vind het vooral jammer, het is zo leuk als je gesprekjes kan voeren❤️ Onze oudste sprak op deze leeftijd in 2-woorden zinnen, onze middelste sprak zelfs al in volledige zinnen en E, tja, die houdt t vooral op enkele steekwoorden en “gggggg” en “dada” Alles op z’n tijd! Het knopje in het koppie moet gewoon even omgaan. Wat schattig dat J meedanst met liedjes!! En een heerlijk vooruitzicht, een weekje naar Beekse Bergen! Veel plezier alvast Vervelend van het kwakkelen met je gezondheid…. Hopelijk kan de KNO arts iets voor je betekenen!
En wat betreft E’s verjaardag: géén idee. Nadeel van de jongste van 3 zijn, die ook nog eens maar ietsje ouder dan jezelf zijn. We hebben echt alles, ik kan gewoon niks meer bedenken…. Onze oudste kreeg de verjaardags Baby Born met nog wat extra toebehoren toen ze 2 jaar werd, misschien krijgt E dat ook wel, ze is dol op poppen. Hoewel we al een stuk of 5 Baby Born’s hebben, dus eigenlijk is het nog niet echt een top idee…. Ik hou me aanbevolen voor leuke cadeauideeën!
@hibiscusje begrijpelijk dat je er een beetje mee zit. Ik zou het gewoon nog even aankijken en anders informeren bij het CB? Ik ben wel van mening hoe vroeger erbij, hoe beter.. misschien kunnen zij een doorverwijzing geven voor logopedie? Dochter van onze vrienden heeft bij Kentalis gezeten voor TOS. Zij was al bijna 4 jaar toen ze daar werd aangemeld dus kon in groep 1 ook niet bij een reguliere school starten. Ze gaat nu wel gewoon naar een reguliere school en met haar spraak gaat het ook super! Dus ik zou zeggen volg hierin je gevoel! Wanneer jij denkt dat er hulp bij nodig is dan gewoon informeren bij het CB Vervelend ook van je gezondheid. Hopelijk gaat het snel beter en krijg je meer duidelijkheid bij de KNO arts. @Sado nou wat gaat het snel he Hebben jullie al cadeau ideeën? Ik vind het maar lastig hoor ik denk dat het een loopfiets gaat worden. Een step staat ook op haar verlanglijstje. Ze wil telkens met de step van haar broer, maar dat lukt natuurlijk nog niet. Hier gaat het niet heel super. Mijn man zit al van begin dit jaar thuis ivm zijn gezondheid en dat heeft best een impact op ons gezin en relatie.. We hopen op betere tijden! Met Y. gaat het super goed, ze gaat ineens zo snel in haar ontwikkeling! Volgende maand start ze bij de peutergroep van school.
Zie hierboven, geen echte cadeauideeën nog, helaas Hoop echt dat het gauw beter mag gaan met je man en met jullie. ❤️ Pittig zo…. Fijn dat het met Y zo goed gaat!
Ik heb het op de opvang aangekaart en gevraagd of hun zich zorgen maken en of ik er iets mee moet doen. Hun vinden hem heel sterk in zijn motoriek en maken zich nog niet zo'n zorgen. Zodra hij naar de peutergroep gaat hoort hij zoveel kindjes praten dat ze vaak zien dat ze dan ineens mee gaan doen. Maarja ik ben gewoon een verschrikkelijk overbezorgde moeder . Lastig he die cadeautjes @Sado ! @Spectre verdrietig van je man. Hopelijk snel betere tijden voor jullie!
Wat betreft logopedie, is dat niet een beetje erg vroeg op deze leeftijd? Ik maak me er persoonlijk totaal geen zorgen om….. Mijn broertje zei bijv geen wóórd tot zijn 2e verjaardag, daarna af en toe wat gebrabbel. Opeens ging rond 2,5 jaar het knopje om en kwam ineens de hele stortvloed aan woorden eruit. Inmiddels zit hij in 4 gymnasium Nooit problemen gehad. Overleg met het CB kan natuurlijk nooit kwaad Zoals ik net omschreef is E bijv ook onwijs laat met praten als ik haar vergelijk met haar broer en zus. Daarentegen liep ze wel 7 maanden eerder dan de oudste en zo’n 5 maanden eerder dan de middelste. Motorisch gezien is ze juist erg sterk, klimmen, klauteren, slingeren, rennen, dat soort dingen kunnen haar niet gek genoeg, haha. Kletsen wil dus nog nauwelijks, maar ze begrijpt alles en voert alle opdrachtjes (ook uit meerdere stapjes) hartstikke goed uit.
Ohhh Baby Born, ook zo leuk!! Alleen kijkt Y. niet naar poppen om hier ze speelt liever met auto's en dino's en opzich doet de duplo het ook wel goed hier. Misschien komt dat ook nog op haar verlanglijstje.
Met deze leeftijd zou ik het ook nog niet nodig vinden. Het is meer vanwege de wachtlijsten om daar rekening mee te houden. Maar het kan indd ook zo zijn dat ineens het knopje omgaat
Ik snap je ! De wachtlijsten zijn hier gelukkig niet zo lang een week of 4 daar had ik al naar gekeken
Weer zo lang geleden dat ik hier even kwam! Hoe is het met jullie? Hier beetje een hectisch jaar gehad.. veel gebeurd. Gelukkig gaat het met mijn gezinnetje goed! romy praat ook niet veel! Brabbelt veel in haar eigen taal. Speen heet kika.. oma en opa noemt ze oempaa. Papa en mama en dieren. Ze weet heel goed wat ze wil! Heel sociaal en ondernemend type. avond eten blijft een ramp maar heb ik los gelaten. echter wordt ik nu getest of mijn hormonen goed zijn. Heb sinds een jaar veel problemen met mijn menstruatie en kans is ook aanwezig dat ik vervroegd in de overgang zit. Arts zei wel zolang ik nog een menstruatie heb maak ik nog wel eicellen aan. Sinds half jaar is mijn wens voor de 2e ook heel erg aanwezig. Had het even los gelaten want mijn man wou liever wachten. Gezien ook dat alles duurder wordt/is. gezien mijn situatie wil mijn man ook niet meer wachten. Ook wordt het financieel moeilijk maar willen dat niet laten tegenhouden en wachten tot het misschien te laat is.. hopelijk is het ons gegeven!
@miikka spanned! Hopelijk is alles gewoon in orde en ben je niet vervroegd in de overgang! Fijn dat het met jullie verder goed gaat.
@miikka dan gaan de duimen hier draaien en hopen we snel leuk nieuws te horen. Hier gaat L echt ineens super snel, vandaag wilde ze ineens geen luier meer aan, wc plassen mama en jij op de trap zitten. Uiteindelijk niet gelukt en toen ik aangaf dat we het dan morgen weer zouden proberen mocht ik vanavond toch een luier aan doen. Gelukkig Aangezien we de 15e de sleutel krijgen slaapt ze momenteel in het campingbed. Hadden de babykamer verkocht, ze zijn alleen niet komen opdagen om op te halen dus nu hebben we een babykamer die uit elkaar staat Dinsdag krijg ik de zenuwblokkade en dan moet ik tot de inspectie en overdracht 2 dagen later plat liggen. 22 oktober komen de verhuizers en op de dagelijkse zaken na is zo goed als alles ingepakt en uitgezocht en hetgeen naar de stort moest naar de stort en hetgeen naar de kringloop/hulpverlening moest daarheen. Zaterdag of maandag nog een ritje en dan is het zover klaar. Mag mijn man alleen het gereedschap nog uitzoeken, want dat vraag ik pas 3 weken ofzo Vandaag zijn de nieuwe huurders komen kijken, ben benieuwd of ze kunnen aarden hier. Zo kwam het tenminste niet over, maar hey vader werkte bij de verhuurder. Heb maar wijselijk mijn mond gehouden (wist het al aangezien ik er ook bekende heb werken)