November 2020 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door mum2be2, 15 nov 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sado

    Sado VIP lid

    16 mei 2016
    17.872
    15.311
    113
    #2661 Sado, 1 okt 2022
    Laatst bewerkt: 1 okt 2022
    Hoe is het hier?

    Nog precies vier weken tot E’s tweede verjaardag, time flies :D
    We zijn uiteindelijk voor de Vtech Ijscokar als cadeau gegaan. En we hebben een verjaardagstaart met Peppa big besteld, want ze is he-le-maal weg van Peppa

    Wat vinden jullie kleintjes zoal leuk nu? E werd als (pasgeboren) baby al erg aangetrokken door alles met muziek en dat vindt ze nu nog steeds super leuk. Dansen, “zingen”, muziekinstrumenten, ze is er gek op, zo leuk :)
    Verder kleurt ze graag en speelt ze graag met poppen én auto’s (grote broer en zus, he:o:).

    We hebben de afgelopen week best wat gespook van haar in de avonden en nachten gehad. Ik vermoed een mentaal sprongetje want er komen nu met de dag meer woordjes uit, leuk!

    Kleding kopen is af en toe wat ingewikkeld. Ze zit qua lengte (ruim) in maat 98 maar qua breedte helemaal niet, dus het is vaak een puzzel wat mooi past, haha.
    Ik heb van de week de voetenzak weer in de kinderwagen gedaan, maar daar past ze dus eigenlijk ook niet meer in, lange benen:o:
    Ze loopt prima zelf, flinke stukken ook al, maar toch is het nog wel even handig als ze ook in de kinderwagen kan. Maar even iets op verzinnen, dus.

    Fijn weekend, allemaal!
     
    86Hoop, hibiscusje en Spectre vinden dit leuk.
  2. Spectre

    Spectre VIP lid

    5 nov 2015
    17.982
    17.017
    113
    Vrouw
    Hier vindt Y. ook vanalles leuk. Ze vindt het soms nog lastig om met 1 iets te spelen. Vaak pakt ze alles tegelijk zonder er echt mee te spelen, maar als we haar een beetje op weg helpen kan ze ook rustig gaan zitten spelen met de duplo blokken, een houten puzzel of het keukentje. Kleuren doet ze ook heel graag en ja muziek is wel haar favoriet, ze begint dan helemaal mee te swingen.
    Praten wordt ook steeds meer en ze zegt nu ook 2-woorden zinnen als; 'mama kijk' 'papa fiets' 'y... ook' 'broer spelen'.
    Ben ook alvast begonnen met haar verlanglijstje voor haar verjaardag. Van ons krijgt ze in ieder geval een loopfiets. De taart wordt Cocomelon thema (in haar woorden; de baby's) ze wil ook niks anders kijken op tv (zucht):roflmao:

    Afgelopen week ook afscheid genomen van de babygroep, volgende week start ze bij de peutergroep, weer een nieuwe fase :)
     
    hibiscusje en Sado vinden dit leuk.
  3. hibiscusje

    hibiscusje Fanatiek lid

    31 mrt 2020
    2.201
    3.255
    113
    Vrouw
    Hier gaat ook alles prima.
    J probeert steeds meer te zeggen.
    Nog niet helemaal duidelijk of echt veel maar voor ons wel steeds duidelijker.
    Auto is oto
    Tijger is tijge
    Vis is iss
    Eten is ete
    Dus er gebeurd wat !

    Voor zijn verjaardag gaan wij voor een keukentje. Wil een ikea keukentje zelf gaan pimpen.

    Zijn vorige week een midweekje naar beekse bergen safari resort geweest en hij heeft het zo goed gedaan. Hij sliep daar prima in een camping bedje.
    En hij vond het echt geweldig die dieren langs ons huisje te zien komen.

    J gaat 2 weken na zijn verjaardag naar de peutergroep.
    Vond dit eerder heel eng en spannend maar hij is de laatste tijd zo ontzettend gegroeid in zijn ontwikkeling dat ik er meer vertrouwen in heb.

    Hij zit gemiddeld in maat 86. Ik had vorig jaar 2 winterjassen gekocht in 80/86 welke dus blijkbaar wat groot vielen. Deze past hij nu nog!
    Merk wel dat hij lekker groeit maar op zijn tempo.

    Ik zal zo nog wat foto's van de laatste tijd op de fb groep zetten !
     
    Spectre en Sado vinden dit leuk.
  4. Areca

    Areca Bekend lid

    20 mrt 2020
    807
    1.338
    93
    Vrouw
    Hi allemaal. Wat leuk om al jullie fotos te zien op de fb groep! Wat worden alle kindjes knap en groot! En wat knap al die dingen die ze al kunnen. Wauw over 4 weken onze eerste dreumis alweer 2. Ik kan me nog herinneren dat we hier begonnen met schrijven over alle mijlpalen in onze zwangerschappen! Was ook zo leuk om van elkaar te volgen! En alle geboortes! Wat is de tijd vlug gegaan zeg! (L)

    Met R gaat het goed. Ze is een gelukkig lief mooi meisje. R. Praat nog steeds niet (dus in november komt de doorverwijzing er naar het audiologisch centrum) en ook kan ze nog niet perse gericht dingen doen. Maar dat is niet erg, alles op haar eigen tempo. Wel word ze steeds meer een boefje. Wat leuk is om te zien haha!
     
    86Hoop, hibiscusje, Sado en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  5. miikka

    miikka Bekend lid

    7 feb 2020
    520
    1.017
    93
    Vrouw
    Dit is binnen 2 min… sinds gister misselijk maar heb normale klachten voordat ik ongesteld ga worden.
    En dacht hebben echt vruchtbare periode gemist want waren beide druk.
    Dit is de eerste maand dat wij probeerde. Ik ben in shock
     

    Bijgevoegde bestanden:

    86Hoop, Ilse84, Maev en 3 anderen vinden dit leuk.
  6. Spectre

    Spectre VIP lid

    5 nov 2015
    17.982
    17.017
    113
    Vrouw
    Ohh wat Spannend! :D ziet er positief uit :D gefeliciteerd!
     
    miikka vindt dit leuk.
  7. miikka

    miikka Bekend lid

    7 feb 2020
    520
    1.017
    93
    Vrouw
    Ik ben onregelmatig ongesteld.. heb net 2 andere merk testen gepakt(geen early) foto van net is early.

    Ook positief wel iets lichter streepje. Nog steeds in shock. Nu weet ik waarom ik zo misselijk ben

    1e maand al raaak oohh.. dit had ik totaal niet aan zien komen
     
    86Hoop vindt dit leuk.
  8. Sado

    Sado VIP lid

    16 mei 2016
    17.872
    15.311
    113
    Ooooo spannend :):)
     
    miikka vindt dit leuk.
  9. hibiscusje

    hibiscusje Fanatiek lid

    31 mrt 2020
    2.201
    3.255
    113
    Vrouw

    WOWW gefeliciteerd! Wat bizar en ontzettend fijn 1e maand bingo!
    Lekker blijven plakken kleine broer of zus ❤
     
    miikka vindt dit leuk.
  10. miikka

    miikka Bekend lid

    7 feb 2020
    520
    1.017
    93
    Vrouw
    Kwaliteit is kut. Test van 3-10 is al goed ingedroogd maar test van vanochtend leek lichter.
    Test van vanmiddag was wel oploop te zien. Ben een middag tester(had ik vorige keer ook)
    Alleen minder duidelijk dan op de foto.
    (Ben nog steeds test verslaafd haha)

    blijft spannend. Misselijkheid is al minder.

    en mag van geluk spreken dat het zo snel al raak is maar verwacht er nog niet teveel van!
     

    Bijgevoegde bestanden:

    Maev, Spectre en Sado vinden dit leuk.
  11. Spectre

    Spectre VIP lid

    5 nov 2015
    17.982
    17.017
    113
    Vrouw
    #2671 Spectre, 4 okt 2022
    Laatst bewerkt: 4 okt 2022
    Ik zou met die kv test blijven testen, die vind ik het meest duidelijk qua oploop :) spannend, ik duim voor je!
     
    miikka vindt dit leuk.
  12. Spectre

    Spectre VIP lid

    5 nov 2015
    17.982
    17.017
    113
    Vrouw
    Volgens mij hebben we hier last van de 24 maanden slaapregressieo_O
    Y. wil ineens niet meer slapen in haar eigen bed, raakt helemaal overstuur bij het naar bed brengen en niks lijkt te helpen. Zowel 's middags als 's avonds. Maar ze heeft haar middagdutje echt nog wel nodig..
     
  13. miikka

    miikka Bekend lid

    7 feb 2020
    520
    1.017
    93
    Vrouw
    Oploop te zien in vergelijking met de test van gister. En test is 5 min geleden gedaan. Test is gewoon bijna een knaller!!
     

    Bijgevoegde bestanden:

    86Hoop, Maev, hibiscusje en 2 anderen vinden dit leuk.
  14. Spectre

    Spectre VIP lid

    5 nov 2015
    17.982
    17.017
    113
    Vrouw
    Ziet er goed uit!! Zo leuk :) wanneer ben je dan ongeveer uitgerekend?
     
    miikka vindt dit leuk.
  15. miikka

    miikka Bekend lid

    7 feb 2020
    520
    1.017
    93
    Vrouw
    tussen de 13/14 juni
    En wat zo leuk was een vriendin van mij vertelde ons gisteren dat ze ook zwanger was. Ze is nu 9 weken dus wij schelen straks een paar weken.

    ik hoop dat alles goed blijft gaan
     
    Spectre vindt dit leuk.
  16. miikka

    miikka Bekend lid

    7 feb 2020
    520
    1.017
    93
    Vrouw
    Zwanger is bedoel ik! Haha hormonen :roflmao:
     
  17. Sado

    Sado VIP lid

    16 mei 2016
    17.872
    15.311
    113
    Mooi joh!!! :) Gefeliciteerd!
     
    miikka vindt dit leuk.
  18. Areca

    Areca Bekend lid

    20 mrt 2020
    807
    1.338
    93
    Vrouw
    Wat leuk!!! Gefeliciteerd <3
     
    miikka vindt dit leuk.
  19. miikka

    miikka Bekend lid

    7 feb 2020
    520
    1.017
    93
    Vrouw
    Ben echt lekker zwanger..
    misselijk kotsen moe..(en dit is nog niet alles haha) totaal andere zwangerschap dan bij de vorige! Over 2 weken heb ik de eerste echo spannend! Hoop dat alles goed is.

    Hoe is het verder met iedereen?
     

    Bijgevoegde bestanden:

    Maev, Spectre en hibiscusje vinden dit leuk.
  20. Sado

    Sado VIP lid

    16 mei 2016
    17.872
    15.311
    113
    Ziet er prachtig uit! Super spannende en leuke mijlpaal, de eerste echo, leuk :)


    Hier alles ok, over 2 weken is E jarig, dus druk bezig met de voorbereidingen voor haar Peppa thema :rolleyes: feestje :)
     
    hibiscusje vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina