November 2020 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door mum2be2, 15 nov 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Maev

    Maev VIP lid

    4 dec 2014
    6.071
    5.553
    113
    Oh wat fijn dat gevoel dat het hartje klopt. Al kan ik mij wel voorstellen dat het blije gevoel niet overheerst als je ziek en beroerd bent. Hopelijk voel je je wel snel beter.
     
    miikka vindt dit leuk.
  2. Areca

    Areca Bekend lid

    20 mrt 2020
    807
    1.338
    93
    Vrouw
    Wauw! Ons kleine meisje werd dit weekend 2! Wat is ze super mega verwend zeg :) ze had t geweldig. Hellaas vannacht wel last van dat ze nog helemaal overprikkelt was. Het is ook wat al die mensen.

    :) Maar ze had in elk geval genoten en dat is t belangrijkst!
     
    86Hoop, hibiscusje, miikka en 2 anderen vinden dit leuk.
  3. Sado

    Sado VIP lid

    16 mei 2016
    17.911
    15.360
    113
    Gefeliciteerd!!! :) Fijn dat ze een leuke verjaardag heeft gehad
    Hoe gaat het verder met haar?
     
    hibiscusje vindt dit leuk.
  4. Areca

    Areca Bekend lid

    20 mrt 2020
    807
    1.338
    93
    Vrouw
    Hi Sado! Dankjewel!

    En met R gaat het goed! Ze is lief, tevreden en eigenlijk een superleuk meisje. R kan nog niet praten, dus ze gaat nu (zodra alle verwijzingen en indicaties er gaan komen) naar een speciale psz! Zodat ze haar daar kunnen begeleiden en de aandacht kunnen geven die ze nodig heeft. Dus dat is spannend nog allemaal.
     
    Spectre en Sado vinden dit leuk.
  5. Areca

    Areca Bekend lid

    20 mrt 2020
    807
    1.338
    93
    Vrouw
    Toch maar even reageren anders word hij gesloten. Hoe gaat het met jullie allemaal? :)
     
    Spectre vindt dit leuk.
  6. hibiscusje

    hibiscusje Fanatiek lid

    31 mrt 2020
    2.201
    3.255
    113
    Vrouw
    Ik had je berichtje helemaal gemist!
    Met ons gaat het goed J zijn laatste kiezen zijn aan het doorkomen.
    Half januari gaat hij op de opvang naar een groep van 2 tot 4.Hij zegt wel steeds meer woordjes maar vind het niet belangrijk genoeg om er echt mee bezig te zijn. De opvang denkt dat hij dit wel zal gaan doen zodra hij tussen de oudere kindjes zit.
     
    Sado vindt dit leuk.
  7. Spectre

    Spectre VIP lid

    5 nov 2015
    18.024
    17.039
    113
    Vrouw
    Hier gaat het goed!
    Y. is een super vrolijk meisje, ze zit wel echt in de '2=nee' fase haha :D
    Verder geen bijzonderheden.. ze slaapt goed, ze eet goed, drinkt nu ook veel beter sinds ze uit een gewone beker kan drinken. Praten wordt ook steeds meer.

    Gaat R. inmiddels al naar de speciale psz? :)

    En ben ook benieuwd hoe het met @miikka gaat en de zwangerschap? :)
     
    Sado vindt dit leuk.
  8. Sado

    Sado VIP lid

    16 mei 2016
    17.911
    15.360
    113
    Hai!

    Hier gaat het met E ook allemaal z’n gangetje. Ook in de heerlijke “zelluf doen” en “nee!” fase :D
    Ze wordt al een echt dametje en is dol op tutten met haar zus en met poppen spelen. Maar haar broer zien we ook veel in haar terug, ze klimt en klautert graag, speelt graag met auto’s en blokken. Een mooie mix, haha.

    We kijken uit naar de kerstdagen. We zijn allemaal lekker 2 weken vrij straks:thumup:

    Verder drukdrukdruk met veel regelen, we hebben nl een nieuw huis gekocht waar we in het voorjaar ingaan.

    Hoop dat het met iedereen goed gaat, fijne feestdagen alvast!
     
  9. Maev

    Maev VIP lid

    4 dec 2014
    6.071
    5.553
    113
    @Sado gefeliciteerd met jullie nieuwe huis.
    @Spectre hopelijk kunnen jullie wel sneller terecht dan de wachttijd die er nu voor staat.

    Hier is het sinds begin deze maand pret, eerst H flink ziek, vervolgens geopereerd en L volgde haar op zodra ze zich na de operatie wat beter voelde. Ben wel blij dat ze sinds gisteren weer is gaan drinken. Qua ontwikkeling etc verbaas ik mij echt over de snelheid, D was snel, H was nog sneller en L overtreft alles. Dermate dat ze bij het cb nu toch maar gingen overleggen om haar echt met 2,5 of liever zelfs daarvoor nog naar de psz te laten gaan, om meer uitdaging te krijgen. Als het aan L zelf ligt gaat ze met H mee naar de basisschool :roflmao:
     
  10. miikka

    miikka Bekend lid

    7 feb 2020
    520
    1.017
    93
    Vrouw
    Fijne feestdagen allemaal!

    Tot nu toe gaat alles goed! 13 weken echo was ook goed!

    en vnvd weer een controle hartje luisteren. Ben nu al 14,5 wk zwanger gaat zo snel. Binnenkort even bezig met R haar nieuwe kamer. Pas met de 20 wk echo weten wij het geslacht(duurt veel te lang haha) maar met de nub theorie weet ik bijna zeker dat het een meisje is.

    verder kwa kwaaltjes gaat het redelijk. Mag njet klagen maar ik word gek vd vermoeidheid, slaap erg slecht.

    met R gaat het ook goed. Binnenkort wel naar kno arts ivm chronische verkoudheid. Beïnvloed haar spraak namelijk.

    hoe is het met iedereen? En met de kindjes?
     
    86Hoop, Sado en Spectre vinden dit leuk.
  11. Sado

    Sado VIP lid

    16 mei 2016
    17.911
    15.360
    113
    Fijn dat de zwangerschap goed gaat! :) Hopelijk ga je gauw beter slapen.
     
  12. Areca

    Areca Bekend lid

    20 mrt 2020
    807
    1.338
    93
    Vrouw
    Hoe is t hier
     
    hibiscusje vindt dit leuk.
  13. Sado

    Sado VIP lid

    16 mei 2016
    17.911
    15.360
    113
    Ik heb dit berichtje helemaal gemist:o:

    Hier gaat alles prima! E. is een ahum, heerlijke 2-jarige. De keren “NEE, MAMA, NEE, NIET!” per dag zijn niet meer op 4 handen te tellen:D
    Verder wordt het echt al een grote meid. De middagslaapjes zijn al even klaar, een speentje heeft ze inmiddels al een paar maanden niet meer en we gaan in het weekend eens kijken of ze op het potje wil. Haar grote zus was volledig (dag- en nacht) zindelijk op deze leeftijd, dus met een beetje mazzel hebben we E ook gauw uit de luiers ;)

    Hoe gaat het met R. @Areca? Gaat ze nu naar een speciale psz?
    Hoe gaat de zwangerschap @miikka?
    Gaat de gezondheid van je man inmiddels wat beter @Spectre?
     
    Spectre vindt dit leuk.
  14. hibiscusje

    hibiscusje Fanatiek lid

    31 mrt 2020
    2.201
    3.255
    113
    Vrouw

    Nou hier dus ook ik krijg en 0 meldingen van de topics welke ik volg super vervelend.

    Hier gaat alles z'n gangetje, J is ook lekker sterk in eigen wil en vol energie (wij daardoor iets minder :p)
    Maar we mogen niet klagen, praten gaat zo snel niet maar hij doet zijn best, elke week zien we wel verbetering of horen we nieuwe woorden/klanken dus geloof gewoon dat hij het praten wat lastig vind en dat is oké.
    Hij doet nog wel middag slaapjes en geloof niet dat ik hem al zindelijk hoef te gaan maken want hij zegt het nog niet eens als hij moet poepen of gepoept heeft. Dus daar ga ik nog niet aan beginnen.

    Ohja leuk vooruitzicht we gaan in mei terug naar de dierentuin waar we een kamer bij de walrussen hadden. Hebben dezelfde kamer geboekt en zoooo veel zin in :D
     
    Spectre en Sado vinden dit leuk.
  15. Spectre

    Spectre VIP lid

    5 nov 2015
    18.024
    17.039
    113
    Vrouw
    Hier gaat het goed hoor!
    Y. zit ook heerlijk in de 2=nee fase en ze wil werkelijk ALLES zelluf doen :$:$:o::roflmao: heel vermoeiend soms hahah vooral ook wanneer ze haar zin niet krijgt en gewoon midden in het gangpad van de winkel gaat liggen. Gelukkig laat ze het schreeuwen en drammen achterwege, ze is best goed af te leiden met iets anders :p

    Ze is wel nog heel gehecht aan tuttie, durf hem nog niet weg te doen :oops:
    Vorige week een nieuw potje gekocht, omdat ze telkens erg nieuwsgierig is wanneer wij naar de wc gaan, dan wil ze ook zitten (wel gewoon met broek en luier aan). Soms wil ze ook erop zitten wanneer haar luier al vol zit :roflmao: Maar het is een begin..
    Middagslaapje doet ze ook nog (probeer ik er zo lang mogelijk in te houden):o: soms ook wel eens een dag dat ze niet slaapt, voornamelijk bij de opvang wanneer ze met meerdere kindjes in 1 slaapkamer liggen, dan is het keten haha.

    Met mijn man zijn gezondheid gaat het gelukkig steeds beter en kunnen ook weer dagjes weg plannen! Over een paar weken heeft hij nog een behandeling, hopelijk de laatste :thumup:
     
    86Hoop, Sado en hibiscusje vinden dit leuk.
  16. miikka

    miikka Bekend lid

    7 feb 2020
    520
    1.017
    93
    Vrouw
    Hier gaat het ook goed!
    Wij krijgen weer een meisje!

    verder blijf ik erg vermoeid en merk dat de zwangerschap mij goed tegenvalt. Al mijn energie gaat uit na werk en R, in de avond ben ik dan niet te genieten. Ik mag eigenlijk niet klagen.

    Ben al voorbij de helft dus aftellen haha
     
    86Hoop, Maev, hibiscusje en 2 anderen vinden dit leuk.
  17. Maev

    Maev VIP lid

    4 dec 2014
    6.071
    5.553
    113
    Ik krijg ook geen meldingen meer, maar de afgelopen tijd ook wel druk bezig geweest door van alles.

    Ik ben echt heel blij als de nee fase voorbij is. L is daarbij echt een mama kindje en een opa's kindje want zowel mijn man als moeder zijn niet goed wanneer 1 van ons er is. Ze gaat wel heel snel met haar ontwikkeling dus er is nu overleg met de psz of ze echt dit schooljaar nog mag starten zodat ze voldoende uitgedaagd wordt.
    Qua zindelijkheid wil ze wel, maar lukt het nog niet helemaal, waar ze dan vooral zelf heel boos over wordt. Het frustreert haar enorm. We mogen binnenkort voor haar ook naar de kno arts vanwege de grote amandelen, maar eerst dinsdag weer langs de oogarts en de orthopeed want haar voetstand is niet goed, lijkt qua stand in ontspanning veel op het klompvoetje van H. Dus ben benieuwd.

    Voor de rest vooral druk met van alles regelen, krijg nu wekelijk thuiszorg en heb een medische keuring gehad voor mijn balansrolstoel met als resultaat dat de keuringsarts de gemeente heeft gemaand om de aanvraag met spoed te behandelen omdat het een onhoudbare situatie is. Hij was bovendien van mening dat 1 uur en 15 minuten per week te weinig thuiszorg was in deze situatie, mede vanwege de pijnstillers in combi met pijnbestrijding en dan nog amper wat kunnen. Vermoeden is dat de goedaardige tumor minimaal aan het bloeden is omdat mijn klachten verergeren en uitbreiden.
    De oudste gaat wel samen met mij de moestuin achter doen (mag hij middels een verslag als overstijgend project voor school gebruiken) en volgende week de tuin aanleggen met mijn man. Voor een extra zakcentje en zoals het er nu naar uitziet begint hij van de zomer met een bijbaantje bij de mtb werkplaats van de fietsenzaak hier.
     
  18. Sado

    Sado VIP lid

    16 mei 2016
    17.911
    15.360
    113
    Nog een meisje, wat leuk! :) Het is pittig he, een zwangerschap, als je er nog eentje rond hebt lopen…. Je kan toch minder rusten.
    Hoop dat de energie gauw een beetje terugkomt!
     
    miikka vindt dit leuk.
  19. Sado

    Sado VIP lid

    16 mei 2016
    17.911
    15.360
    113
    Oh heerlijk ja, die acties in het openbaar:roflmao: Het leven is ook zó zwaar als 2-jarige!!!

    Wat fijn dat het met je man beter gaat en jullie leuke dingen kunnen doen! :) Dat moet opluchten
     
  20. Sado

    Sado VIP lid

    16 mei 2016
    17.911
    15.360
    113
    Da’s een heel leuk vooruitzicht! :D
    Fijn dat alles goed gaat!
     
    hibiscusje vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina