November 2020 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door mum2be2, 15 nov 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Spectre

    Spectre VIP lid

    5 nov 2015
    18.412
    17.378
    113
    Vrouw
    Snel een berichtje voordat het topic sluit :p

    Hoe gaat het hier met iedereen?

    @miikka is de baby inmiddels geboren?
     
    Sado vindt dit leuk.
  2. Sado

    Sado VIP lid

    16 mei 2016
    18.222
    15.807
    113
    #2742 Sado, 28 jun 2023
    Laatst bewerkt: 28 jun 2023
    We kletsen veel te weinig! :D

    Ik heb weinig te melden, het gaat hier z’n gangetje. We zijn 1,5 maand geleden overgegaan naar het nieuwe huis en zitten inmiddels weer in ons oude ritme en zijn helemaal gewend.
    E. had eigenlijk geen moeite met de verhuizing, de twee oudsten een beetje, maar dat is ook allemaal op z’n pootjes terecht gekomen :)

    Verder gaat alles helemaal prima, E. is een heerlijke lieverd en een gezellige kletskous. De boze peuterbuien nemen we voor lief, gelukkig vallen die (vooralsnog) best mee :D

    We kijken uit naar de zomervakantie. Een lange vakantie zat er niet in dit jaar, we zijn door de verhuizing een beetje door onze verlofdagen heen aan het raken :p maar we hebben wel een reisje naar Disneyland geboekt.
    De oudsten zijn er pre-Corona tijd vaak met ons geweest (allemaal disney nerds hier thuis :D), maar voor E wordt het de eerste keer. We hebben er zoooooo’n zin in. E. is dól op Minnie en Mickey dus ze is helemaal blij dat ze ze in het echt kan gaan zien. Ze vertelt alles en iedereen dat ze naar Minnie Mouse toegaat en haar een dikke knuffel gaat geven. Zo lief :D

    Ik ben benieuwd hoe het bij iedereen gaat :)

    @hibiscusje Hoe staat het met de klapperende eierstokken? :D
    @miikka Al babynieuws??
    @Areca Hoe gaat het nu met Riley? Zit ze nu op de speciale psz?
     
    Spectre vindt dit leuk.
  3. hibiscusje

    hibiscusje Fanatiek lid

    31 mrt 2020
    2.204
    3.256
    113
    Vrouw

    Ahh heerlijk lekker naar disney! Zo leuk!
    Mn klapperende eierstokken zijn in beraad:roflmao:.
    Aan 1 kant zou ik het heerlijk vinden aan de andere kant vind ik het zo ook prima. Ik zie op tegen een evt zwangerschap, ben bang dat ik spijt krijg omdat ons leven nu lekker loopt, En dat ik me schuldig zal gaan voelen tegenover J.
    Dus voorlopig ben ik nog in discussie met mijn hoofd en hart.
    Dus nog geen zwangerschapsupdate vanuit hier.
     
    Sado vindt dit leuk.
  4. Sado

    Sado VIP lid

    16 mei 2016
    18.222
    15.807
    113
    Jullie zijn ook niet al te lang geleden naar Disneyland geweest, toch? Hoe was het? :)

    Bekende dilemma’s hoor, een eventuele nieuwe baby is niet zomaar iets. Rustig je tijd nemen om na te denken over wat je/jullie wil(len) :)
     
  5. hibiscusje

    hibiscusje Fanatiek lid

    31 mrt 2020
    2.204
    3.256
    113
    Vrouw
    Klopt in november toen J 2 werd. Was geweldig hij vond het zo mooi en ik genoot er ook zo van dat hij het net zo leuk vond als wij ❤️. Geniet ervan ze zullen het vast geweldig vinden.
     
    Sado vindt dit leuk.
  6. Sado

    Sado VIP lid

    16 mei 2016
    18.222
    15.807
    113
    Heerlijk, super leuk! Leuk is dat ook he, je kind zien genieten, misschien nog wel het allerleukste :D

    Kijk er mega naar uit, onze laatste keer Disneyland is in december 2019 geweest. Toen kwam Corona, toen werd E geboren, toen raakten we gebonden aan de schoolvakanties (want de oudste werd 5 jaar), etc. Het werd dus toch een stuk moeilijker om te gaan dan voorheen.
    Maar nu gaan we woehoooeeeee :D
     
  7. hibiscusje

    hibiscusje Fanatiek lid

    31 mrt 2020
    2.204
    3.256
    113
    Vrouw
    Super leuk ❤️ ook wel leuk dat E nu wat ouder is dan kan je de vuurwerkshow ook wat makkelijker met ze gaan bekijken.
     
    Sado vindt dit leuk.
  8. Sado

    Sado VIP lid

    16 mei 2016
    18.222
    15.807
    113
    Disney Dreams zit er niet voor ons, helaas, die is pas om 23.00 elke dag:( Het park is lang open ivm de zomer.
     
  9. hibiscusje

    hibiscusje Fanatiek lid

    31 mrt 2020
    2.204
    3.256
    113
    Vrouw
    Ohhh ja tuurlijk zomer! Ja dat word wel heel ambitieus met 3 kleintjes
     
  10. miikka

    miikka Bekend lid

    7 feb 2020
    520
    1.017
    93
    Vrouw
    Hooiii iedereen!

    niet aan gedacht om jullie ook een berichtje te sturen door alle hectiek!

    14 juni is ons meisje N geboren. Ben thuis bevallen, echter was haar gewicht 2375 gram en moesten direct naar het ziekenhuis, gelukkig was alles goed en mochten wij de volgende dag naar huis. Eerste dagen thuis waren super, roze wolk. Toen kwamen de kraamtranen, en uiteindelijk is dat gevoel erg lang blijven hangen. Nu begin ik pas mentaal iets beter te voelen.
    Mijn bekkenklachten worden nu ook eindelijk wat minder.

    Echt na 1,5/2 weken ging het ook erg slecht met N, na bezoeken aan de huisarts en kinderarts door slecht drinken en afvallen heeft ze waarschijnlijk ook koemelkallergie. Door het gewicht mag ze niet afvallen en als dit een paar dagen langer duurde was ze opgenomen. Gelukkig hebben wij gelijk een machtiging gekregen voor 2 maanden zodat wij de voeding vergoed krijgen. En einde vd maand wordt er gekeken naar de testen etc.

    dus helaas opnieuw geen roze wolk maar veel zorgen. Gelukkig worden wij nu wel serieus genomen en hebben wij korte lijnen met het consultatiebureau/kinderarts en huisarts.

    N is nu sinds donderdag aan koemelkvrije voeding en ze drinkt weer en komt eindelijk aan.

    Haar grote zus is helemaal verliefd op haar, net als het altijd zo is geweest.

    ik kan niet alles kwijt over de laatste weken van de zwangerschap/bevalling en daarna, kan ik wel heel boek over schrijven haha.

    Maar kort geschreven gelukkig doet N het heel goed en de bevalling was super. Maar de nazorg in ziekenhuis en de zwangerschap was niet goed. Hadden een hele stomme rare verpleegkundige.

    ik zal proberen om op fb binnenkort een foto te plaatsen.

    xx
     
    Spectre vindt dit leuk.
  11. miikka

    miikka Bekend lid

    7 feb 2020
    520
    1.017
    93
    Vrouw
    Haha ik zie nu pas wat voor typ fouten ik had gemaakt. Automatische spelling haha.
    Het is wel duidelijk dat het zelfs niet goed ging
     
  12. hibiscusje

    hibiscusje Fanatiek lid

    31 mrt 2020
    2.204
    3.256
    113
    Vrouw
    Ik lees je bericht nu pas gefeliciteerd met de geboorte van N ❤️ dat jullie maar gauw kunnen gaan genieten
     
  13. Sado

    Sado VIP lid

    16 mei 2016
    18.222
    15.807
    113
    Oeps, hier ook helemaal gemist.
    Van harte gefeliciteerd @miikka! Hoop dat alles goed gaat met jullie
     
  14. Spectre

    Spectre VIP lid

    5 nov 2015
    18.412
    17.378
    113
    Vrouw
    Ohhh in heb dit bericht ook helemaal gemist! Gefeliciteerd @miikka ❤️
    Hopelijk gaat het met de speciale voeding beter nu en komt ze snel aan.
     
  15. Spectre

    Spectre VIP lid

    5 nov 2015
    18.412
    17.378
    113
    Vrouw
    Vandaag Y. voor het eerst zonder luier naar de opvang gebracht en ze is gewoon droog gebleven!! :) Zo trots!
    Morgen mag ze een cadeautje uitzoeken.

    Verder gaat het super. Ze is een heerlijke, eigenwijze peuter die precies weet wat ze wil haha :)
    Nog 2 weken werken en dan hebben we vakantie. Heerlijk even samen genieten.

    Hoop dat het goed gaat met iedereen!
     
    Sado vindt dit leuk.
  16. Beheer

    Beheer Administrator
    Medewerker

    11 feb 2005
    16.142
    2.858
    113
    hibiscusje vindt dit leuk.
  17. hibiscusje

    hibiscusje Fanatiek lid

    31 mrt 2020
    2.204
    3.256
    113
    Vrouw
    Onze guppen zijn alweer bijna 3!

    Slapen jullie kids al in een peuterbed?
    Hoe slapen ze überhaupt? J heeft sinds een paar dagen dikke paniek als we zijn kamer uit gaan. Dus tips zijn welkom!
     
  18. Sado

    Sado VIP lid

    16 mei 2016
    18.222
    15.807
    113
    Jaaa, E is over ruim anderhalve maand alweer jarig:eek: Tijd vliegt.

    E. sliep sinds ergens eind vorig jaar met haar ledikantje open. Sinds onze verhuizing, afgelopen mei, heeft ze een nieuwe kamer en een peuterbed :)

    Wat rot dat J zo’n paniek heeft met slapen. Hebben we met E. gelukkig niet, maar mijn oudste had dat ook heel erg rond deze leeftijd.
    Wij gaven haar toen een nachtlampje en lieten de deur beneden een stukje open, zodat ze ons kon horen. Dat leek wel wat te helpen, hoewel het ook wel echt een kwestie van de fase uitzitten was. :$
     
    hibiscusje vindt dit leuk.
  19. Sado

    Sado VIP lid

    16 mei 2016
    18.222
    15.807
    113
    #2759 Sado, 10 sep 2023
    Laatst bewerkt: 10 sep 2023
    Heeft Y een leuk cadeautje uitgekozen?
    Heerlijk he, uit de luiers zijn :D

    Gaat hier ook super:thumup: E is inmiddels zowel overdag als ‘s nachts helemaal uit de luiers (deze week ook met de luiers ‘s nachts gestopt). Ze pakte het super snel op, echt fijn.
     
    Spectre en hibiscusje vinden dit leuk.
  20. Spectre

    Spectre VIP lid

    5 nov 2015
    18.412
    17.378
    113
    Vrouw
    Ohhhh zo herkenbaar!! Dit heeft Y. ook sinds de vakantie eigenlijk. Ze slaapt afwisselend in eigen bed/ ons bed. Eerst wilde ze helemaal niet in eigen bed/kamer. Het was echt dra-ma. Heel hard huilen en roepen, we konden haar ook niet steeds terug in eigen bed leggen want dan hield ze haar broer ook wakker.. denk weer een slaapregressie fase??
    Nu de afgelopen dagen gaat het weer wel wat beter in eigen bed, ze klimt wel zelf uit bed en vaak kruipt ze dan 's ochtends bij ons in bed.
    Ze ligt nog in haar ledikant, maar we gaan binnenkort het grote bed in orde maken. Hier geen peuterbed want dat vind ik wat zonde van het geld aangezien ze er ook snel weer uitgegroeid zijn.
     
    hibiscusje vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina