November 2020 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door mum2be2, 15 nov 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Spectre

    Spectre VIP lid

    5 nov 2015
    18.433
    17.394
    113
    Vrouw
    Ohja en we hebben een ster projector nachtlampje op haar kamer. Het mag vooral niet donker zijn en de deur moet open blijven.
     
    hibiscusje vindt dit leuk.
  2. Spectre

    Spectre VIP lid

    5 nov 2015
    18.433
    17.394
    113
    Vrouw
    Ze heeft een dokterskoffertje uitgezocht haha. Heeeel fijn indd :D
    Wat goed dat E. 's nachts ook al uit de luiers is!
     
    hibiscusje en Sado vinden dit leuk.
  3. Sado

    Sado VIP lid

    16 mei 2016
    18.233
    15.831
    113
    Hoe gaat het nu met slapen @hibiscusje? Al wat beter?
     
  4. hibiscusje

    hibiscusje Fanatiek lid

    31 mrt 2020
    2.204
    3.256
    113
    Vrouw
    Ik zit nu in de gang voor zn deur as we speak:|.

    Ik hoef niet meer in z'n kamer te zitten dus ben normaal geen uren meer bezig. Maar helaas vandaag wel al weer een uur er mee bezig.
    Hij raakt gewoon volledig in paniek.
    Hij slaapt soms 1 x per week/2 weken tussenin. Dan word hij snachts echt paniekerig wakker. Maar het gaan slapen blijft een dingetje. Hij wil gewoon dat ik in de buurt ben en anders in het paniek.
    Ik ga er maar geen heel ding van maken t zal vast niet tot zn 16e hoeven... t is nu gewoon even wat het is
     
  5. Spectre

    Spectre VIP lid

    5 nov 2015
    18.433
    17.394
    113
    Vrouw
    En als je gewoon wat aan t rommelen bent boven? Zodat hij je hoort.. bijv. de was doen. Helpt dat ook?
    Hier inmiddels geen problemen meer met het inslapen, wel met het doorslapen.

    Ik vind het wel pittig hoor.. en ook vermoeiend :oops: hoop dat die fase snel voorbij is haha.
     
  6. hibiscusje

    hibiscusje Fanatiek lid

    31 mrt 2020
    2.204
    3.256
    113
    Vrouw
    Overdag vind hij dat prima, maar savonds niet. Ik moet ook echt op de grond zitten zodat hij mn schaduw onder de deur door ziet zitten. Ik heb al geprobeerd een kussen neer te leggen maar daar trapte hij niet in. Ben inmiddels beneden hoor dus duurde dit keer 1.5 uur :(
     
  7. hibiscusje

    hibiscusje Fanatiek lid

    31 mrt 2020
    2.204
    3.256
    113
    Vrouw
    Wat gebeurt er dan met het doorslapen ? Word ze vaak wakker ?
     
  8. Spectre

    Spectre VIP lid

    5 nov 2015
    18.433
    17.394
    113
    Vrouw
    Ja ze wordt dan wakker, en wil dan niet meer in haar eigen bed.. soms slaapt ze bij ons verder, soms gaat ze liggen 'klieren' en ons wakker houden.
     
  9. Spectre

    Spectre VIP lid

    5 nov 2015
    18.433
    17.394
    113
    Vrouw
    Oeff ja dat is lastig. Slaapt hij nog in een ledikant?
    Y. heeft nu een dekbed deels over het ledikant liggen want dan lijkt het een tent en dat vindt ze fijn.. haha. Ze heeft ook een sterrenprojector.. ze moppert wel even bij het naar bed gaan, maar gaat dan wel gewoon liggen.
     
    hibiscusje vindt dit leuk.
  10. hibiscusje

    hibiscusje Fanatiek lid

    31 mrt 2020
    2.204
    3.256
    113
    Vrouw
    Oh dat is zo vervelend! Als ze dan nog gaan slapen valt t nog mee maar dat gedraai gekwebbel en gespeel in bed is zooo vervelend.
     
  11. hibiscusje

    hibiscusje Fanatiek lid

    31 mrt 2020
    2.204
    3.256
    113
    Vrouw
    J slaapt ondertussen nu 2 weken in een peuterbed en heeft 1 x tussenin geslapen omdat hij in paniek was.
    Hij vraagt nog elke avond of ik op.de gang ga zitten en doe dit meestal een minuut of 10. En daar is hij tot nu toe oke mee.
    Hij wilde dus totaal geen deken maar zijn slaapzak. Ik heb hem uitgelegd dat hij dan wel in bed moet blijven en mama of papa moet roepen.
    Dat doet hij dus ook netjes, hij komt niet zelf zijn bed uit. Dus dat gaat goed.
    In Januari na verjaardag, sinterklaas en kerst gaan we van zijn speentje af zien te komen. Hij gebruikt hem.alleen met slapen maar ik wil er vanaf en hij begrijpt het nu als ik het uitleg.

    Jullie nog leuke verjaardag sint kerst cadeau tips?
     
  12. Sado

    Sado VIP lid

    16 mei 2016
    18.233
    15.831
    113
    Hoi! Gelukkig gaat het al wat rustiger met het slapen van J, dat moet voor jullie een stuk fijner zijn :)
    Wil hij niet nu, voor alle festiviteiten, met de speen stoppen? Is misschien wat makkelijker dan net erna.

    E is volgende week zondag jarig, gewoon alweer 3 jaar! (Hoewel ze zelf, elke keer weer schaterend, blijft volhouden dat ze 12 jaar wordt:roflmao:)
    We hebben een Minnie Mouse thema feestje gepland, al weken geleden, zegt ze gisteren “mama, ik wil heeeeel graag een eenhoornfeestje!!” Zucht:D
    Versiering is al in huis en taart is allang besteld, dus we houden het bij Minnie, is ze ook nog steeds dol op.

    E is helemaal into poppen en met name de Barbies van haar zus, dus weet niet of je wat inspiratie uit haar cadeaus halen kan.
    Voor haar verjaardag krijgt ze een gemeubileerd Barbiehuis en 2 Barbies.
    Voor Sinterklaas en Kerst een mix van Barbies, Barbiespullen, verkleedkleding (oa van Peppa :D), puzzels en tekenspullen.
    Ook krijgt ze kinderparfum (vindt ze heel stoer) en een eigen kookschortje (ze helpt ons graag met koken).
     
    hibiscusje vindt dit leuk.
  13. hibiscusje

    hibiscusje Fanatiek lid

    31 mrt 2020
    2.204
    3.256
    113
    Vrouw

    Ah wat een bijdehandje is E al!
    En minnie is altijd leuk ze zal het vast leuk vinden op de dag zelf❤️

    Ik heb er aan zitten denken om er nu al mee te stoppen maar hij is nu al zo bezig en zegt bij veel dingen ineens dat hij het spannend vind of bang is. Het gaat nu eindelijk weer de goede kant op met slapen dat we besloten hebben in januari de speen weg te doen.

    Hahaha nee veel inspiratie kan ik niet opdoen vanuit e haar cadeautjes :roflmao:
     
    Sado vindt dit leuk.
  14. Sado

    Sado VIP lid

    16 mei 2016
    18.233
    15.831
    113
    Ze is écht bijdehand, ik denk dat dat met een 3e onvermijdelijk is, ze moet toch tegen broer en zus opboksen:o:
    Ze weet goed wat ze wil en kan aardig voor zichzelf opkomen, soms iets te goed, zegmaar:roflmao:
    Verder is het echt een lieverd, hoor, ik vind dit zo’n heerlijke leeftijd❤️.
    Al best een beetje zelfstandig en al zo’n grote meid, maar toch nog steeds een heerlijke knuffelkont. Ik ga nog even extra hard genieten van dit laatste jaar dat ik haar thuis heb, voor ook zij naar school gaat. Dus op onze vrije dagen met z’n tweetjes doen we leuke uitstapjes, en vaste prik is op vrijdag samen ergens een taartje eten.

    In januari hopen we een puppy te mogen krijgen (mams is over 3 weken uitgerekend :p) en dan gaan we denk ik ook vooral lekker veel op pad en wandelen samen, zodra dat kan :)

    Ik zal nog even nadenken wat ik mijn zoon op deze leeftijd voor de feestdagen en zijn verjaardag gaf, dus ik kom nog bij je terug met hopelijk wat betere inspiratie:roflmao:
     
    hibiscusje vindt dit leuk.
  15. Sado

    Sado VIP lid

    16 mei 2016
    18.233
    15.831
    113
    @hibiscusje Ik heb wat foto’s terug moeten kijken; mijn zoon was op deze leeftijd helemaal Paw Patrol idolaat, dus de meeste cadeaus stonden in het teken daarvan. Hij kreeg oa een Paw Patrol autoracebaan (spelen ze nog steeds graag mee!), de Paw Patrol toren en wat losse auto’s met de pups.
    Dus geeft je nog niet veel inspiratie vrees ik, sorry:roflmao:

    Misschien heeft @Spectre nog tips? :p
     
  16. Spectre

    Spectre VIP lid

    5 nov 2015
    18.433
    17.394
    113
    Vrouw
    Ohhhh de verjaardagen ja :)

    Volgens mij hadden we een duplo treinbaan gegeven, maar ik weet het niet meer zeker haha. Houten treinbaan kan ook nog, of dat was met kerst.. echt geen idee meer :p

    Voor Y. geven we een poppenwagen met haar verjaardag. Op haar verlanglijstje staan ook een pop en poppen accessoires. Ben benieuwd hoe ze het gaat vinden, ze speelt graag met haar popje die ze nu heeft dus denk dat ze het wel leuk zal vinden.
     
    Sado vindt dit leuk.
  17. Spectre

    Spectre VIP lid

    5 nov 2015
    18.433
    17.394
    113
    Vrouw
    @Sado nog gefeliciteerd met E. :) hebben jullie een leuk verjaardagsfeestje gehad?
     
  18. Sado

    Sado VIP lid

    16 mei 2016
    18.233
    15.831
    113
    Dankjewel! :)

    Zeker, haar Minnie Mouse-thema feestje is helemaal geslaagd en E is super verwend.
    Drie jaar alweer, ik kan het gewoon niet geloven:cry:
     
    hibiscusje en Spectre vinden dit leuk.
  19. Spectre

    Spectre VIP lid

    5 nov 2015
    18.433
    17.394
    113
    Vrouw
    Ahh wat leuk!
    Ja besef momentje he, het gaat zo snel!
    Ik was vandaag op kraamvisite bij een vriendin, zo klein dan weer :cry: En Y. lijkt dan alweer zo groot haha
     
    Sado vindt dit leuk.
  20. Sado

    Sado VIP lid

    16 mei 2016
    18.233
    15.831
    113
    Wat een contrast dan, he! Echt zo bijzonder wat een gigantische groei - in elk opzicht - ze maken in ‘slechts’ 3 jaar. Van hulpeloze mini hummeltjes naar ‘grote’ kindjes met een eigen wil en karaktertje, beetje zelfstandig al. Zo leuk om te mogen meemaken :D
     
    Spectre vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina