November 2020 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door mum2be2, 15 nov 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mum2be2

mum2be2 Fanatiek lid

4 jan 2010
    3.916
    3.396
    113
    Vrouw
    Hier hebben ze trouwens geen CB boekjes meer standaard, alles gaat digitaal, je kan nog wel een boekje kopen voor jezelf als je dat wil.

2. Puckebell

Puckebell Fanatiek lid

30 jan 2020
    1.073
    1.276
    113
    Vrouw
    Friesland
    Dan vraag je je toch af wat ze allemaal doen daar hè.
    Ik ben benieuwd hoe het hier gaat volgende week

3. Labby

Labby Actief lid

16 mrt 2020
    345
    742
    93
    Vrouw
    @Sado wauw dat is echt lang!

Hier gaan mn hormonen op en neer. Gaat het het ene moment fantastisch, het volgende moment stort ik in elkaar. Ik merk dat de bevalling en het 2L bloedverlies toch veel met mn lichaam doet. Ondanks dat ik goed aan mn slaap kom, blijf ik extreem vermoeid. Van de week een beginnende borstontsteking gehad, wat gelukkig aan het bijtrekken is en ook laten testen op blaasontsteking. Blijk ik niet te hebben, maar wat het dan wel is.... ik blijf enorm veel pijn hebben. De huisarts zegt dat dat normaal is... ik kan nog niet verder dan 10 meter lopen of ik moet echt terug. Ook lang staan is echt geen optie. Hopelijk herstel ik komende week steeds meer.. ook twijfel ik of ik genoeg borstvoeding geef. Afgelopen nachten 2x op rij bijgevoed met kunstvoeding, want dan bleef D maar huilen. Daarna valt hij meteen in slaap. Alleen overdag is dat niet zo.. zo verwarrend.

4. Spectre

Spectre VIP lid

5 nov 2015
    19.818
    18.533
    113
    Vrouw
    Wat vervelend zeg dat je je nog zo naar voelt.. Is je hb mss nog geprikt naar aanleiding van het vele bloedverlies? Daar kun je je ook behoorlijk beroerd van voelen..
    Hopelijk voel je je snel wat beter!

Labby vindt dit leuk.
  5. Labby

Labby Actief lid

16 mrt 2020
    345
    742
    93
    Vrouw
    Lief!

Nee mn hb is niet meer geprikt. Misschien toch even aan de huisarts vragen maandag inderdaad

6. hibiscusje

hibiscusje Fanatiek lid

31 mrt 2020
    2.225
    3.264
    113
    Vrouw
    Ik snap je gevoel zo goed! hier een hb van 5 en ijzer tabletten waar ik dus niet tegen kan o_O.
    Ook je onderkant gevoel is herkenbaar voor me. Ik heb t idee dat me blaas verzakt is... Ik voel soms een bal en das vooral als ik net te lang gestaan of gelopen heb.
    Herstel valt me vies tegen en snap dat t een klap is op je lijf maar dit had ik toch niet helemaal verwacht. Hoop dat je huisarts je voor dat bloedverlies toch kan helpen.

7. Sado

Sado VIP lid

16 mei 2016
    19.042
    17.010
    113
    #287 Sado, 5 dec 2020
    Laatst bewerkt: 5 dec 2020
    Ik heb het gejinxt gisteren, màn wat een nacht:o: E. was de héle nacht aan het spoken, jammeren, huilen, pfffff. Wilde helemaal niets, zo ken ik haar helemaal niet! (Naweeën van sprongetje 1? Kan me van de vorige keren ook herinneren dat dat een laaaange was en dat ie vaak heftig was:rolleyes:)
    En daarbij ook sinds vanmorgen twee gigantisch stuiterende peuters, want tja, het is pakjesavond. Hellllllppppp :p
    Gelukkig hebben de oudste 2 wel uitgeslapen tot 09.10, dus heb in elk geval in (veel!) etappes nog een klein beetje kunnen slapen vannacht/vanmorgen. Maar het totaal aantal uren slaap zal echt minimaal zijn:o:
    Nou daaag, ik ga espresso nummer 6 van vandaag zetten, terwijl mevrouw E prinsheerlijk slapend aan het schommelen in de Mamaroo is. Zij wel.:roflmao:

Fijne Sinterklaasavond voor degene die het vieren :D

Spectre, miikka, hibiscusje en 2 anderen vinden dit leuk.
  8. Sado

Sado VIP lid

16 mei 2016
    19.042
    17.010
    113
    Wat rot dat je je zo voelt! Ik hoop dat je je gauw beter mag voelen, niet leuk zo :(

9. Sado

Sado VIP lid

16 mei 2016
    19.042
    17.010
    113
    Dit is voor mij herkenbaar van alle 3 de bevallingen! Is bij mij vanzelf overgegaan, maar het is zeker een goede om in de gaten te houden.

Rot dat je niet tegen de ijzertabletten kan! Is er een alternatief, of is het uitzingen?

hibiscusje vindt dit leuk.
  10. Maev

Maev VIP lid

4 dec 2014
    6.071
    5.553
    113
    @Sado hier een keer een redelijk rustige nacht. Alleen was L gisteren allemaal stik geluiden aan het maken in haar wieg dus kreeg gisteravond een paniekaanval met als gevolg nog geen fijne nachtrust.
    H snapt er gelukkig niet zoveel van dus die is nog geen stuiterbal, de oudste daarintegen is heel benieuwd wat hij allemaal krijgt, dan kan hij 12 zijn dit blijft spannend :roflmao:
    Zo nog even een rijm in elkaar draaien want dat waren we vergeten :|
    Vanmorgen mijn verjaardagscadeautje gehaald van de meiden, nieuwe bloempotten. Wil ik al jaren want is nu een bij elkaar geraapt zootje, en zag nu een mooie aanleiding omdat de randen van mijn stenen potten kapot waren.

11. Maev

Maev VIP lid

4 dec 2014
    6.071
    5.553
    113
    Heb je toevallig floradix of roosvicee ferro al geprobeerd? Dat werkt hier beter dan ijzertabletten de ferro wel afgewisseld met roosvicee pruimen anders kan ik niet naar de wc. En heel veel appelstroop, groene groente en rood vlees.

hibiscusje vindt dit leuk.
  12. Maev

Maev VIP lid

4 dec 2014
    6.071
    5.553
    113
    Voor diegene die sinterklaas vieren veel plezier.

Spectre, miikka en Labby vinden dit leuk.
  13. mum2be2

mum2be2 Fanatiek lid

4 jan 2010
    3.916
    3.396
    113
    Vrouw
    Floradix is idd een goed alternatief voor ijzertabletten.

@Sado, he bah, wat een nacht voor jullie!

@Maev, wat eng zulke geluidjes, en succes met sinterklaasviering.

Succes met sinterklaas voor diegene die het vieren!

Hier een uur gewandeld met Fenna, de jongste zoon en mijn man.

14. hibiscusje

hibiscusje Fanatiek lid

31 mrt 2020
    2.225
    3.264
    113
    Vrouw
    floradix kan ik zeker nog proberen.
    Ferro kan ik dus ook niet handelen. door prikkelbare darm krijg ik van die ijzertabletten of ferro zulke persdrang dat ik elk half uur op t toilet zit en daardoor krijg ik weer bloedingen vanuit me placenta wond. Dus is beetje averechts effect dan.
    Doe nu idd volkoren brood rood vlees groene groente icm vitamine c.
    Zal van de week even floradix op de kop zien te tikken. kan t allicht proberen!

Labby en Spectre vinden dit leuk.
  15. hibiscusje

hibiscusje Fanatiek lid

31 mrt 2020
    2.225
    3.264
    113
    Vrouw
    fijn te horen dat je het herkend en dat t vanzelf is weg gegaan! hoop dat ik dat geluk ook heb :)

Labby vindt dit leuk.
  16. Spectre

Spectre VIP lid

5 nov 2015
    19.818
    18.533
    113
    Vrouw
    Floradix heeft hier wel goed geholpen heb ik het idee. Ik was zo'n 650ml bloed verloren en zag ook echt bleek na de bevalling + slapjes, ben gelijk op een ijzer dieet gezet haha en de kraamzorg kwam bij iedere maaltijd de floradix brengen zodat ik het niet zou vergeten... met de dag zag ik m'n huidskleur verbeteren en kreeg ik meer energie.

Vanavond hebben we pakjes avond gevierd met onze oudste. Hij stond te stuiteren door de kamer haha, de kindjes zijn goed verwend ;) :)

Labby, hibiscusje en mum2be2 vinden dit leuk.
  17. Spectre

Spectre VIP lid

5 nov 2015
    19.818
    18.533
    113
    Vrouw
    @Sado vervelend zo'n nacht, hopelijk gaat het komende nacht weer goed:thumup:

Hier was het een regeldag vandaag geloof ik, voor zover dat kan met flesvoeding, ik hoor het eigenlijk alleen van bv mama's, maar Y. was echt heel onrustig vandaag en wilde telkens drinken.. constant was ze aan het zoeken met dr mondje.
    Ze is ook heel veel wakker geweest overdag, nu vanavond ligt ze dan weer veel te slapen. :)
    Achja, misschien een groeispurt :p past ze morgen ineens niet meer in maat 50 haha. Al wordt dat met sommige kleertjes sowieso al krapjes:|

18. Puckebell

Puckebell Fanatiek lid

30 jan 2020
    1.073
    1.276
    113
    Vrouw
    Friesland
    Hier ook fles en toch al wat geregel gehad Haha :o: het zou dus zomaar kunnen natuurlijk

Maev en Spectre vinden dit leuk.
  19. Areca

Areca Bekend lid

20 mrt 2020
    807
    1.338
    93
    Vrouw
    Ik kreeg geen meldingen! Vond t al zo stil niet dus hihi. Ik lees snel bij !

Sado, Puckebell, Labby en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  20. Puckebell

Puckebell Fanatiek lid

30 jan 2020
    1.073
    1.276
    113
    Vrouw
    Friesland
    F is vandaag gewoon al een maand oud :eek: waar blijft de tijd?!

Hier weer een pittige avond gehad met krampjes :(, daarna heeft meneer 5 uurtjes geslapen tot 4 uur dus dat was top maar hij wou na zijn fles niet meer slapen en was alleen stil als hij bij mij op mijn borst lag :o:
    Wij gaan zo even de hort op en vanmiddag kraambezoek dus nog even slapen zit er helaas niet in.

Iedereen een leuke Sinterklaas avond gehad?

miikka, Labby, Maev en 1 andere persoon vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina