November 2020 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door mum2be2, 15 nov 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Maev

    Maev VIP lid

    4 dec 2014
    6.071
    5.553
    113
    @Puckebell de welbekende kraamtranen ook gehad dus. Ik schiet momenteel ook om dat soort dingen vol, dus volledig herkenbaar.

    Net even volledig leeg gekolfd, kwam op 170cc na het voeden. Morgen maar even bespreken want vind boven de 250 cc naast de voedingen kolven wel erg veel voor 4 dagen na de bevalling. En dan moeten de regeldagen nog komen :eek:
     
    Puckebell vindt dit leuk.
  2. Sado

    Sado VIP lid

    16 mei 2016
    17.911
    15.357
    113
    Ooooh over tranen gesproken, ik ontvang net een preview van de newbornshoot (nu een paar foto’s, alle 30-50 foto’s ontvang ik binnen nu en een week), niet goed voor m’n hormonen, dit:cry:


    Rot van de krampjes @Puckebell, zo zielig he :(
     
    Labby, Puckebell, Maev en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  3. mum2be2

    mum2be2 Fanatiek lid

    4 jan 2010
    3.896
    3.378
    113
    Vrouw
    @Puckebell , ahhh krampjes zijn ook zo sneu.

    Hier ontzettend last van stuwing en vocht in voeten, dat in combinatie met een puber die even een puberbui had tegen papa, janken jongen!!!! Ik hield niet meer op :cry:...
    Pfffff kraamtranen...

    Hopelijk morgen misschien wat minder stuwing. (Dat vind ik echt de hel :confused:, ergste van alles)

    Heb vandaag wel kraamvisite gehad (ik, die geen visite wou :p), mijn broertje, hij is zo trots, zijn enige nichtje, we hebben zulke gave cadeautjes gehad, wat een schatten!
    Dat maakte de avond wel weer wat beter.
     
    Labby, Puckebell, Maev en 3 anderen vinden dit leuk.
  4. Sado

    Sado VIP lid

    16 mei 2016
    17.911
    15.357
    113
    Oh bah stuwing, zo naar is dat.... Hier hielpen strakke topjes, koude koolbladeren daarin en op gezette tijden 2 paracetamol goed!
     
  5. mum2be2

    mum2be2 Fanatiek lid

    4 jan 2010
    3.896
    3.378
    113
    Vrouw
    Hoe lang duurde het bij jou?
     
  6. Sado

    Sado VIP lid

    16 mei 2016
    17.911
    15.357
    113
    Deze keer iets langer dan de vorige keren: zo’n 4 dagen, waarbij dag 2 het ergst was, brrrr.
    De vorige keren duurde het een kleine 2 dagen, van een ochtend tot de avond op de dag erna, waarbij de nacht ertussen het ergst was.
     
    mum2be2 vindt dit leuk.
  7. Maev

    Maev VIP lid

    4 dec 2014
    6.071
    5.553
    113
    Die darmkrampjes zijn echt de hel, L is al 2,5 uur aan het krijsen, dan lijkt het even af te nemen en begint het weer opnieuw. En er lijkt helemaal niks te werken :cry: wel heel veel scheetjes en boertjes die eruit komen. We wisselen nu af, man pakt haar af en toe over om even te lopen want ik kan alleen wiegen half zittend op bed omdat anders mijn buik zeer gaat doen.

    @mum2be2 hier kreeg ik als aanvullende tip tegen de stuwing zakjes met appelstroop in de vriezer en die erop houden bij gebrek aan koolbladeren. Misschien een optie tot je koolbladeren hebt. Andere optie is kraamverband in stukken knippen en vochtig maken en dan in de vriezer, maar dat vind ik zelf minder comfortabel zitten.
     
    mum2be2 vindt dit leuk.
  8. Ilse84

    Ilse84 Fanatiek lid

    25 nov 2016
    1.278
    755
    113
    Kom alvast even illegaal spieken in dit topic.. @ Maev wij hebben zelf sap simplex gebruikt. Daarvan werden de krampen beter handelbaar!
     
    Labby, Banoe en Maev vinden dit leuk.
  9. Sado

    Sado VIP lid

    16 mei 2016
    17.911
    15.357
    113
    Ik voel me als herboren na een heerlijke nacht :D
    Laatste flesje om 21.30 en toen zelf ook maar naar bed gegaan. E werd wakker om 03.00 voor een fles en sliep gauw weer verder tot 07.15. Na een flesje weer terug naar bed, ik werd 08.30 wakker (lekkuuuur!) en E begint nu net wat geluidjes in bed te maken :D
     
    Labby, Spectre, Puckebell en 2 anderen vinden dit leuk.
  10. mum2be2

    mum2be2 Fanatiek lid

    4 jan 2010
    3.896
    3.378
    113
    Vrouw
    Hier moesten we F ook wakker maken voor haar flesje vannacht om 3.45 :thumup: zat bijna 5 uur tussen.
    En toen 8.15 uur pas weer een flesje.
    We mogen echt niet klagen.

    Ze is weer goed gegroeid, nu 2755 gram.
     
    Spectre, Sado, Maev en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  11. Puckebell

    Puckebell Fanatiek lid

    30 jan 2020
    1.073
    1.276
    113
    Vrouw
    Friesland
    Jaa eerste paar dagen omdat ik zo verliefd op em ben en zo gelukkig ben met m’n gezin en dat was blijkbaar omgeslagen op onzekerheid.
    Vannacht ook weer, F was ontroostbaar en ik zat er ontroostbaar naast. Mijn man is maar even met F naar de woonkamer gegaan en daar sliep meneer direct o_O
    Zo kon ik even een uurtje slapen en is me man daarna weer gekomen en heeft F zelfs 5 uren doorgeslapen tot de volgende fles :eek:

    We gaan zo even het centrum in een paar dingen halen, wat een geregel zeg om alles mee te nemen :o:
    Eerste keer op pad met zijn allen :eek:
     
    Labby, Banoe, Spectre en 3 anderen vinden dit leuk.
  12. Maev

    Maev VIP lid

    4 dec 2014
    6.071
    5.553
    113
    @Puckebell leuk dat eerste uitje als gezin. Maar inderdaad dat voelt dan gelijk als een volksverhuizing, de eerste keer vakantie of nachtje weg is nog erger :roflmao:

    Ik ben benieuwd wanneer wij een rondje buiten kunnen lopen want dat zie ik fysiek op korte termijn niet gebeuren.
     
    Puckebell vindt dit leuk.
  13. Sado

    Sado VIP lid

    16 mei 2016
    17.911
    15.357
    113
    #33 Sado, 17 nov 2020
    Laatst bewerkt: 17 nov 2020
    Nou he:roflmao::roflmao: Kan me ons eerste weekendje weg als gezin van 4 nog goed herinneren, de oudste was toen 16 maanden en de toen-jongste 2 maanden. Moest zowat m’n halve inboedel meenemen:o::roflmao:
     
    Maev, Puckebell en mum2be2 vinden dit leuk.
  14. mum2be2

    mum2be2 Fanatiek lid

    4 jan 2010
    3.896
    3.378
    113
    Vrouw
    Succes!! Lekker even naar buiten!
     
  15. mum2be2

    mum2be2 Fanatiek lid

    4 jan 2010
    3.896
    3.378
    113
    Vrouw
    Hoe gaat ie met jou en je herstel?

    Hier gaat ie weer ietsje beter, maar gebruik nog wel 4 x per dag paracetamol.
    Ik zal mijn verhaal nog even uittypen, derde keizersnede is geen aanrader :(.
     
  16. Puckebell

    Puckebell Fanatiek lid

    30 jan 2020
    1.073
    1.276
    113
    Vrouw
    Friesland
    Haha en dan gaan wij ook nog emigreren met enkele maanden :eek: help!!!

    Ik kan ook nog echt niet ver, ga nu naar 2 winkels die naast elkaar zitten en we in de buurt kunnen parkeren.
    Hier wel al geminderd met paracetamol naar 2 x 2 per dag en dat gaat opzich prima.
     
    Maev en mum2be2 vinden dit leuk.
  17. mum2be2

    mum2be2 Fanatiek lid

    4 jan 2010
    3.896
    3.378
    113
    Vrouw
    Heeft de Corona crisis nog invloed op jullie emigratie? Of is dat geen probleem verder?
     
  18. Spectre

    Spectre VIP lid

    5 nov 2015
    18.018
    17.037
    113
    Vrouw
    Kom hier ook af en toe spieken hoor:D
    Hopelijk kan ik snel aansluiten
     
    Banoe, Maev, Puckebell en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  19. Puckebell

    Puckebell Fanatiek lid

    30 jan 2020
    1.073
    1.276
    113
    Vrouw
    Friesland
    Tot nu toe nog niet.
    Mijn man is alleen nog een bedrijfje begonnen met een vriend en het lijkt erop dat er een grote opdracht is vanaf maart , dat zou dan betekenen dat we nog enkele maanden langer blijven aangezien dat de spaarrekening goed spekt.
    Vanaf 1 maart hebben we alleen geen huisje meer dus dat is eerder een probleem :roflmao:
     
    Sado en mum2be2 vinden dit leuk.
  20. Maev

    Maev VIP lid

    4 dec 2014
    6.071
    5.553
    113
    In principe mag ik niet klagen over het herstel maar het valt me soms wel even zwaar net als vannacht mede omdat ik H niet uit haar bed kan halen maar ook niet met L kan rondlopen. Maar kan nog niet zonder de 4x 2 paracetamol deels doordat het onderin mijn buik echt nog pijn doet maar ook omdat mijn heup nog veel pijn doet. Morgen gaan ze toch even kijken of ik toch nog tijdelijk diclofenac krijg tot die ontsteking weg is zodat het herstel fysiek ook wat makkelijker wordt. Morgen gaat H in ieder geval even een dagje naar opa en oma zodat wij beide even wat meer rust kunnen nemen.
    Vandaag was wel even een drukke dag omdat we ook adviesgesprek hadden voor de middelbare van D. Advies was VWO want hij zit nu al op dat niveau met de entreetoets. Betekent gelukkig maar 3 scholen bekijken begin 2021 :D
     
    mum2be2 vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina