November 2020 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door mum2be2, 15 nov 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mum2be2

mum2be2 Fanatiek lid

4 jan 2010
    3.916
    3.396
    113
    Vrouw
    @Puckebell , he getsie balen zeg! Maar waarom bel je nu niet ipv wachten tot maandag? Dat zijn best nog wel wat dagen.

@Sado , Hier ook altijd voor de voeding verschonen, altijd al gedaan ;)

Hier druk met inpakken van de zolder, gaat best wel wat werk inzitten o_O, doe elke ochtend als F slaapt wat dozen. Van de week aan de kamers van de jongens beginnen, al het speelgoed uitzoeken :|.

Morgen wordt de middelste 10 jaar, dus hij mag trakteren op school en we vieren het verder alleen met ons vijfjes. (Iedereen stort geld op zijn rekening en stuurt een kaartje)

Spectre, Puckebell, Labby en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  2. Areca

Areca Bekend lid

20 mrt 2020
    807
    1.338
    93
    Vrouw
    Hi all, sorry dat ik hier niet zoveel praat haha..;) hoop dat alles goed met jullie gaat!

Ilse84, Spectre en Labby vinden dit leuk.
  3. Maev

Maev VIP lid

4 dec 2014
    6.071
    5.553
    113
    @Sado ik ben van H gewend om voor de voeding te verschonen vanwege reflux. Bij D deed ik het volgens mij ook vooraf vanwege verborgen reflux. Vermoed dat ook L iets van reflux heeft of in ieder geval veel slijm maar dat gaan we morgen met het cb bespreken.

4. hibiscusje

hibiscusje Fanatiek lid

31 mrt 2020
    2.225
    3.264
    113
    Vrouw
    hier ook verschonen voor de fles. Al heeft J er wel een houtje van om hem na de fles weer volledig vol te poepen:roflmao:

Sado, Spectre en Puckebell vinden dit leuk.
  5. mum2be2

mum2be2 Fanatiek lid

4 jan 2010
    3.916
    3.396
    113
    Vrouw
    Ja hier wordt ook altijd in een verse luier gepoept :D

hibiscusje en Puckebell vinden dit leuk.
  6. Puckebell

Puckebell Fanatiek lid

30 jan 2020
    1.073
    1.276
    113
    Vrouw
    Friesland
    Je ziet de melk in zijn mondje komen en weer wegstromen en daarna gaat ie helemaal te keer van de pijn. Maar ook slecht slapen en vaker drinken, de hik en tong veel uitsteken.

haha wij deden het na de voeding om dat je anders bezig kon je bezig blijven :roflmao: al valt dat nu gelukkig wel mee

7. Puckebell

Puckebell Fanatiek lid

30 jan 2020
    1.073
    1.276
    113
    Vrouw
    Friesland
    @mum2be2 ooh ja dat kan natuurlijk ook nog. Ga ik morgenvroeg gelijk doen!

mum2be2 vindt dit leuk.
  8. Spectre

Spectre VIP lid

5 nov 2015
    19.827
    18.545
    113
    Vrouw
    Hier ook altijd voor de voeding verschonen, als ik het erna doe, dan gaat ze spugen. Y heeft ook wel wat reflux symptomen, maar gelukkig niet zo ernstig dat ze er niet van kan slapen of dat ze veel pijn heeft.. hopelijk groeit ze erover heen.

9. Spectre

Spectre VIP lid

5 nov 2015
    19.827
    18.545
    113
    Vrouw
    Vraagje, wanneer gaan jullie weer aan de anticonceptie?
    Herstel gaat deze keer veel sneller down under dus beter maar op tijd erbij zijn haha. Nu wil ik wel wachten met seks tot ik helemaal gestopt ben met vloeien, maar vroeg me af of ik ook al daarvoor kan starten met de pil? Of beter eerst een menstruatie afwachten?

10. Puckebell

Puckebell Fanatiek lid

30 jan 2020
    1.073
    1.276
    113
    Vrouw
    Friesland
    Ik krijg begin januari een spiraal dus nu eerst maar met condoom tot die tijd want ook al is mijn man praktisch onvruchtbaar, het risico wil ik even niet lopen :roflmao:
    Ik dacht altijd dat het beter is te wachten tot je menstruatie met de pil maar kan het ook mis hebben natuurlijk (laaaaang geleden voor mij Haha)

Spectre vindt dit leuk.
  11. mum2be2

mum2be2 Fanatiek lid

4 jan 2010
    3.916
    3.396
    113
    Vrouw
    Hier aan de VK gevraagd, 2 opties, 3 weken na de bevalling beginnen en dan de hele pilstrip nog aanvullende bescherming, of 1e menstruatie afwachten en dan meteen beschermd.

Ik ben na 3 weken begonnen, en wij doen gewoon nog niks deze pilstrip, sowieso nog niet zo snel na de KS. ;)

Spectre vindt dit leuk.
  12. Ilse84

Ilse84 Fanatiek lid

25 nov 2016
    1.278
    755
    113
    Flut. Vandaag niet helemaal lekker. Ruim 39 graden koorts. Ff blaasontsteking checken heb ik dus enorm veel leukocyten in m'n urine. Daarnaast heb in mega gestuwde en pijnlijke borsten. Even met de verlos gesproken en ze denkt aan borstontsteking... Pfff lekker dan.

13. Spectre

Spectre VIP lid

5 nov 2015
    19.827
    18.545
    113
    Vrouw
    Hè getsie, niks aan... sterkte, kun je iets krijgen tegen de borstontsteking?

14. hibiscusje

hibiscusje Fanatiek lid

31 mrt 2020
    2.225
    3.264
    113
    Vrouw
    Ik ben al 3 jaar van de anti conceptie af en twijfel over een spiraaltje.
    We gaan nu gewoon weer voor condoom.
    Ik doe t mentaal niet zo lekker op die hormonen.

15. Puckebell

Puckebell Fanatiek lid

30 jan 2020
    1.073
    1.276
    113
    Vrouw
    Friesland
    He bah zeg klinkt niet fijn! Hopelijk snel weer fit

16. Spectre

Spectre VIP lid

5 nov 2015
    19.827
    18.545
    113
    Vrouw
    Ik heb eigenlijk altijd de pil gebruikt, maar voel mij ook beter zonder. Maar goed dat is geen optie voor nu hihi, ik zit ook te denken aan een spiraaltje maar wil eerst wat meer info enz.

hibiscusje vindt dit leuk.
  17. Labby

Labby Actief lid

16 mrt 2020
    345
    742
    93
    Vrouw
    Ai! Dat klinkt niet goed... maar heb je dan niet dat je borst in de fik staat? Ik heb nu 2x bijna een doorgezette borstontsteking gehad en die doet eeeeecht pijn. Rustig aan (voor zover dat kan)!

18. Sado

Sado VIP lid

16 mei 2016
    19.065
    17.022
    113
    Ik ben na 3 weken weer met de pil begonnen. Beide vorige keren ook, de eerste keer vloeide ik toen nog af en toe.

Spectre vindt dit leuk.
  19. Sado

Sado VIP lid

16 mei 2016
    19.065
    17.022
    113
    Oeffff :( Sterkte en beterschap!

20. Sado

Sado VIP lid

16 mei 2016
    19.065
    17.022
    113
    Mijn lieve, kleine baby is vandaag alweer 6 weken oud! ❤️
    En we vieren het met regeldagen of iets anders ongezelligs, haha! We hebben eerder deze week twee hele fijne nachten achter de rug (beide nachten eerst 7 uur aaneengesloten en daarna 5-5,5 uur) maar nu weer de tweede rommeligere nacht achter de rug met een stuk minder ertussen en ook de dagen gaan wat minder soepel :p Mogen nog niet klagen maar we konden even ruiken aan doorslapen, in de verte, en nu is dat weer weg:roflmao:
    Ach ‘t komt wanneer ‘t komt!

Verder gaat het hier echt z’n gangetje en denk ik soms “joh, pàs 6 weken?”. Het lijkt allemaal al zoveel langer en het voelt al allemaal zo vertrouwd. Ik had verwacht dat de overgang van 2 naar 3 kinderen pittig zou zijn, maar zo ervaren we het (afkloppen, tot nu toe) echt helemaal niet. Ik denk dat dit de makkelijkste overgang voor ons tot nu toe (dus makkelijker dan van 0 naar 1 kind en 1 naar 2 kinderen) is :)

De enige ‘maar’ is mijn rug/bekken. Ik heb op dagbasis nog altijd behoorlijk veel pijn en dat zorgt voor wat belemmeringen. Tijdens de zwangerschap al met de bekkenfysio besproken dat ik het tot 6 weken na de bevalling aankijken moest en bij aanhoudende pijn terug zou moeten komen. Helaas! dus gisteren weer een afspraak moeten maken.... Voor nu is er in de eerste week van januari pas plek, maar ik word gebeld als er eerder een gaatje vrijkomt, fingers crossed....

Ik merk dat het me behoorlijk bezighoudt. In de zwangerschap kon ik het goed relativeren: het is even rot maar het gaat over, als de baby er is zal de pijn overgaan. Maar nu begin ik langzaamaan bang te worden voor permanente schade aan mijn bekken en dus permanente pijn.... Ben ik toch te lang doorgegaan met werken? Toch teveel blijven doen tijdens de zwangerschap? :(
    Hoop gauw bij de fysio terecht te kunnen en dan horen we het wel.

Deel Deze Pagina