Gek hé. Zo een afgesloten hoofdstuk. Ik kan er nog niet aan wennen. Zijn jullie al jullie kilo's al kwijt? Ik zit alweer op mijn eigen gewicht en pas alweer enkele broeken. Dat ging een stuk sneller dan voorgaande zwangerschappen. Oké m'n buik ziet er nog wel uit alsof ik 20 weken zwanger ben
Sorry nog steeds erg druk met R. Vandaar dat ik ook weinig reageer enz. Ik zit ook echt te wachten tot het weekend is en dan pas kan ik goed rusten/bijkomen. Lichamelijk en mentaal. Met de nieuwe voeding gaat het wel een stuk beter en ze slaapt meer. Maar nu is het wel veel duidelijker geworden dat ze echt last heeft van reflux. Eerder sliep ze niet maar nu huilt ze tijdens en na de voeding maar valt wel sneller in slaap. vannacht was het wel weer mis gegaan maar gelukkig was mijn man vrij vandaag dus wij konden omwisselen zodat ik ook even wat slaap kon pakken. gister ben ik voor het eerst met r eruit geweest. Naar de supermarkt en ik heb super erg van genoten! Maar heb helaas veel last van mijn bekken. Door gister is het ook verergerd. Ik doe nu wel de oefeningen thuis. Maar soms kan ik de grote boodschap niet ophouden. En sinds vandaag als ik al ga bukken doet het zo pijn. Ik wacht het weekend nog even af en als dan niet beter gaat dan maar even naar de fysio. Mijn man heeft na volgende week 2 weken vakantie. Dan ga ik een afspraak maken bij de huisarts voor anticonceptie. Ik had al super snel mijn oude figuur weer terug. Met een week leek het al alsof ik nooit zwanger was geweest. Maar ik pas niet alles meer. Maar ik moet zeggen broeken vindt ik nu nog echt niet fijn zitten omdat nog beetje opgezwollen is bij mijn wond. Heupen zijn breder geworden. Dus ik moet shoppen haha. Ik hoop dat ik snel een ritme krijg en lichamelijk snel beter gaat. Maar kost tijd maar tijd gaat zo snel! Ik heb geen besef van tijd of dagen. Is dit normaal dat ik het zo meemaak? Mentaal gaat het gelukkig goed met mij! Geen depressieve klachten meer dus met de hormonen gaat het ook de goede kant op!
Vind t inderdaad heel raar dat niet meer zwanger zijn! Ik heb t gehaat, maar toch is t vreemd dat iedereen nu haar kindje heeft en dat t voor sommige ook echt de laatste was. Ik ben 7 kilo lichter als voor mijn zwangerschap en val nog steeds af. Al mijn broeken zijn dus ook te groot. Maar ik ga niks kopen nu want wil nog meer afvallen dus ik hijs voorlopig nog even met me broeken
In principe pas ik mijn broeken ook al weer, heb nog wel wat van een buikje maar kan mijn broeken niet comfortabel aan door het litteken van de keizersnede dus draag vooral joggingbroeken ben ook niet alle kilo's al kwijt maar dat vind ik niet erg.
@miikka dat gebrek aan besef van tijd etc klinkt wel herkenbaar. Tijd gaat snel, zeker als je veel bezig bent met de kleine.
R heeft net een hele zware reflux aanval gehad. Ik dacht even dat het niet erger kon. En over het algemeen gaat het beter met de voeding want ze slaapt beter en minder krampjes. Maar toch zit het mij niet lekker ben er nog niet gerust op. Het was echt super naar om te zien. Kokhalzen en niet eens melk spugen maar gewoon maagzuur. Ik dacht ga het even proeven aan haar speen. Ben nu eigenlijk sinds mijn laatste vorige bericht al bezig met haar en ze heeft net weer een voeding gehad dus ik slaap voorlopig weer niet. Want ze blijft onrustig. Ik voel mij zo machteloos... ik kan haar pijn niet wegnemen. En je weet gewoon niet wat je moet doen. En ben zo moe. Weet gewoon even niet meer wat ik moet doen.
@Ilse84 Kilo’s: geen idee, de hele zwangerschap (en erna) niet gewogen Ik pas mijn eigen kleding wel, maar de strakkere dingen zitten nog niet zo mooi. De vorige keer duurde ‘t ook best lang voor mijn buik weer helemaal naar oud formaat was geslonken. Hou ‘t voor nu dus maar op wat wijdere kleding Heb me voorgenomen goed te gaan lijnen/sporten maar ik wacht maar even de feestdagen af, merk al dat het zinloos is nu, ik heb totaal geen ruggengraat als het gaat om pepernoten, banketstaaf, gebak, oliebollen, etc Ach @miikka, wat zielig voor jullie meisje, maar ook ontzettend rot voor jullie Kan me je gevoel van onmacht onwijs goed voorstellen.... Is er een volgende stap? Medicatie bijvoorbeeld? Sterkte..... Rot om te horen van je bekken ook, helemaal niet fijn Hoop dat de fysio je goed helpen kan!
Wat ontzettend moeilijk voor jullie. Ik snap dat je t even allemaal niet meer weet! Ik hoop dat de klachten snel gaan verminderen!
@miikka oh wat naar! Kan me de hulpeloosheid goed voorstellen. Hier merk ik dat ik moet wennen aan de nieuwe situatie. Ben sowieso iemand die niet goed tegen verandering kan.. D doet het over het algemeen goed. Vooral snachts dat die ligt te spoken. Met name last van darmkrampjes. Heeft een van jullie de gouden tip? Ik ben nu op een chocola vrij dieet gezet door mn vent omdat ik bv geef en hij daar krampjes van kan krijgen.. aan de ene kant hoop ik dat dat de oplossing is, aan de andere kant niet want ik ben chocolade verslaafd haha. Zometeen naar de acupunctuur voor ondersteuning van mn bloed opbouw. Eerste keer weer in de auto en zolang van D weg. Hij is nu gewoon alweer 3 weken!
Ohja en de kilo's ben ik op 3kg na kwijt! Alleen ik ben volgens mij uitgedijd (is dat een woord..?) Pas mn eigen broeken met moeite en mn verlovingsring kan ik nog steeds niet om! Heb wel een flubberbuik nog . En zo gaaf als dat mn buik is gebleven zonder strepen, zo erg zijn mn borsten onder de strepen sinds mn borstvoeding. Lijk wel een tijger
@miikka als je het gevoel hebt dat het niet klopt en idd reflux is misschien naar de huisarts? Die schrijven misschien sneller iets voor. Je moedergevoel zit altijd goed, tenminste dat is mijn ervaring. @Labby helaas horen darmkrampjes er gewoon bij in de eerste drie maanden. Uit ervaring (bij mijn eerste) alles uit het dieet gelaten van ui kruiden tot chocolade, en niets hielp... Krampen hebben te maken met de ontwikkeling van de darmen en niet per se wat je eet. Mits je kindje een allergie heeft natuurlijk. Ik ben uiteindelijk sab simplex gaan gebruiken. Dat is geen wondermiddel, maar helpt wel. En... Als ze erge krampjes heeft kies is ervoor om een speentje te geven. Aan de borst heeft een averechts effect met loslaten en weer aanhappen en onrust, waardoor er meer lucht naar binnen komt en daardoor weer meer darmkrampen. Als een speentje niet gepakt wordt, kun je ook je pink geven. Wel ff goed handig wassen om spruw geen kans te geven. Hoop dat je wat aan deze tips hebt, blijft lastig en naar om te zien, gelukkig is deze fase echt zo voorbij!
Ik heb contact gehad met de huisarts. vannacht was het weer mis gegaan. Geen medicatie maar totaal ander advies. Wat mijn gevoel altijd al zei. Voed op verzoek. Laat haar slapen en prikkel haar niet verder dan nodig. Laat haar drinken wat ze wil. Of ze wil meer drinken of minder. Ik moet het wel bijhouden. tevens heb ik een afspraak gemaakt bij een osteopaat. Heeft wel een wachtlijst maar ik sta op de afzeglijst zodra er snel plek vrij komt dan ben ik eerder aan de beurt. Een kennis van ons had eigenlijk precies hetzelfde met haar baby. nu heb ik meer rust. Uiteindelijk is het gewoon het beste om je moeder gevoel te volgen! En niet wat volgens de regeltjes moet gebeuren.
Beetje late reactie maar heb inderdaad even contact gehad en ze gaf me wat tips die zouden moeten helpen maar die proberen we al. Kleinere speen, andere fles, rechtop voeden enzo Ik kon dus wel Hero comfort gaan proberen en dan om en om aangezien F voeding op basis van geit krijgt. Nou de eerste comfort fles vond ie zo smerig dat ie em niet nam dus ben gaan mengen 3 schepjes geit + 1 comfort en dat ging prima naar binnen. En een uurtje daarna ontroostbaar, nog meer last van krampen dan ooit tevoren. Nou is het logisch dat hij moet wennen maar na een paar flesjes op deze manier en een slapeloze nacht, vandaag maar weer gewoon op geit gegaan. Ik ben bang dat we er even doorheen moeten dus
Hou het even goed in de gaten, wij kregen voor H van de diëtist namelijk te horen dat geit qua eiwitten veel overeenkomsten had met koemelkeiwitten, wij dachten namelijk daarop iver te stapppen als alternatief wanneer de voeding niet vergoed zou worden. Omdat het een volwaardige vervanger is en H ook niet tegen soya kan.
F krijgt al vanaf het begin af aan geitenmelk. Maar het kan bijv bij kma vaak nog steeds niet gebruikt worden inderdaad.
Wat naar zeg snap je machteloosheid heel goed.. kun je het misschien bespreken met de huisarts of het cb ofzo of er naar gekeken kan worden of eventueel medicatie?
Ik lees je laatste berichtje nu, fijn dat je even contact hebt gehad met de huisarts, hopelijk werkt het en wie weet kan de osteopaat ook wat voor jullie betekenen.