Haha dan ben ik ook een loedermoeder hoor. Hier 2 x per week lekker met mij douchen. Uiteraard was ik em wel elke dag. Hij vind het douchen of in badje heerlijk maar aangezien zijn huid zo gevoelig was doen we het dus niet te vaak.
Hier ook om de dag of 2 dagen in badje. F slaapt trouwens vanaf dag 1 in haar eigen ledikantje, wij hebben echt geen ruimte op onze kamer dus kan niet anders. Wij hebben onze grootste slaapkamer opgeofferd aan de jongens namelijk .
Hier nog geen precieze vaste tijden maar meestal rond 9 a 10 naar boven en om de dag in bad/douchen. Fles en dan even knuffelen in bed na half uur/uurtje in bed. Hoe lang zit er snachts tussen de voedingen bij jullie? @Maev moedermelk badje? hoeveel mm doe je erin dan ? verse? uit de vriezer? wil dat ook gaan proberen dan!
jij laat der zelf komen dus? Ik vind dat nog een beetje eng dus maak hem zelf wakker. Vandaar mij vraag Nu 5 uur tussen de voeding gelaten volgende wekker staat om 8 uur dus weer 5 uur.
Ja sinds een weekje laat ik haar zelf komen, toen durfde ik dat wel aan. Ik moest haar ook elke keer wakker maken, ik bleef ook wekkers zetten . Je moet gewoon doen wat zelf goed voelt .
We zitten hier in de eerste helft van de nacht doorgaans op zo’n 7 uur tussen voedingen, de 2e helft laat ze veel minder tussen (net zo veel tijd als overdag), ze wil haar ontbijt blijkbaar op tijd Een gemiddelde nacht bij ons is 20.30-03.30-08.00. Maar qua tijden gaat ook hier beide kanten nog op. Zo hebben we 2x een uitschieter naar (bijna) 8 uur gehad, maar aan de andere kant was het de afgelopen 2 nachten ‘maar’ 5,5 uur omdat ze moeilijk sliep door haar verkoudheid. Gelukkig gaat die nu de goede kant op en vandaag was het dus keurig weer 20.30-03.30. Heb zelf nog maar weinig aan de betere nachten, ik slaap nog altijd (sinds halverwege de zwangerschap) niet al te best. Ik slaap licht, word gauw wakker en val moeilijk weer in slaap. Daarnaast lig ik regelmatig nog een beetje panisch naar de babyfoon te luisteren als ze wat langer slaapt, van “gaat dit wel goed?!”. Stom, he.
Prima toch? Wij hebben E. de eerste twee weken bij ons gehad en sindsdien ligt ze in haar eigen kamer. Slapen we alledrie beter door De oudste twee hadden we korter op onze kamer, maar gezien wij nu op zolder slapen (en alle kinderkamers een verdieping lager zijn) vond ik het nu wat moeilijker. Wilde ook niet dat E. haar broer en zus wakker zou huilen Afkloppen, tot nu toe één keer gebeurd (onze zoon riep opeens met een hoog stemmetje “ooooh wat is er, E.?” Super schattig, hij doet dat met een hogere stem tegen haar praten echt na van volwassenen)
Hier in de nacht houdt ze gewoon het ritme van de dag aan, zo'n 4 à 5 uur ertussen... 22:00/22:30 de laatste fles.. dan komt ze rond 3:00 en dan vervolgens rond 7:00. Ze zit nu op 6 flessen van 120cc
@hibiscusje ik doe meestal tussen de 30 en 50cc in het badje. En het is maar net hoe het uitkomt qua bv wat ik erin gooi maar zorg wel dat het op kamertemp is als ik het erin gooi. Als het uit de koelkast komt dan zet ik het met opstaan eruit bijv. Heb nog niks uit de vriezer hoeven pakken en mijn productie is nog steeds hoog ondat ze heel veel drinkt dus kan tussen de voedingen door wel 30 tot 50cc kolven zonder dat ze er last van heeft bij een voeding. Qua slapen wij laten haar zelf komen met een max van 5-5,5 uur ertussen. Overdag komt ze overigens iedere 3uur ongeveer, maar ik voed op verzoek en dus alleen voor de nacht een max tijd ingesteld.
Precies de ochtend nadat ik het hier typte maakte ze die 2e helft langer 20.30 - 03.30 - 08.30 was het vandaag. Fijn!
@Ilse84 bah wat een nieuws! Hopelijk is de spruw snel over en heb je snel de uitslag van je mammografie. Snap dat je er toch mee zit. Hopelijk is het niks. @Sado wow! Als ik dan zie dat je nog 2 kids hebt, dan denk ik hoe doe jij dat. Hier gaat meneer op zondag en woensdag in bad (als ik geen vaste dag kies, ben ik zon type die het helemaal vergeet....oeps) en ik zou niet weten hoe ik dat iedere dag zou moeten doen (terwijl ik heb verder ook niks beters te doen). Clusteruurtje is hier gelukkig verplaatst naar tussen 21 en 23uur. Papa vermaakt hem dan, terwijl ik probeer te slapen. Overigens gaan wij om 21u met zn alle naar boven. Vervolgens geef ik hem nog een keer eten om 23:30 en daarna slaapt hij heerlijk tot 3/4u en daarna komt hij weer om 6/7uur. Ik wacht niet tot hij huilt, ik wordt al wakker van zn gekreun. Verder geen avondritueel, ben daar niet zo goed in merk ik, net als ritme en regelmaat enzo..
Haha! Misschien daarom juist! Mijn oudste 2 schelen nog geen 15 maanden, dus dan wordt je wel gedwongen dingen op een bepaalde manier (als in: redelijk op schema) te doen Het zit er gewoon ingebakken hier. Maar daarnaast: het scheelt héél erg dat mijn man volledig thuiswerkt ivm Corona. Een avond bij ons is dan redelijk rustig en fijn verdeelt Mijn man doet de oudsten 2 na het avondeten onder de douche, in die tijd ruim ik beneden alles op. Daarna met z’n allen (ook met E. erbij als ze wakker is) boekje lezen, knuffel en dan gaan ze naar bed. Dan is het gewoon bankhangen tot we E. in bad doen. Dat doet mijn man meestal ook, in die tijd maak ik het flesje voor na het badje en de thermoskan voor ‘s nachts. Een van ons geeft de fles en dan zijn we rond, alle kinders op bed We gaan nu nog tegelijk met E. naar boven (nog even in bed tv kijken oid), maar als ze zo goed blijft slapen durf ik het wel aan om langer beneden te blijven
Ik snap dit dus volledig! J ligt naast me in de cosleeper en ik lig dus met me gezicht tegen ze bedje aan. Ik moet er niet aan denken hem op zijn eigen kamer te leggen. Ik ben echt totaal t tegenovergestelde als dat ik verwacht had te worden als moeder. Vandaar dat ik m ook niet durf te laten slapen tot hij zelf komt. ga t maar proberen een beetje uit te bouwen wat betreft tijd ertussen.
Wat leuk om jullie ervaringen zo te lezen. En idd @Sado goed ritme zeg! Als je E neerlegt gaat ze dan ook slapen? Hier deed J. Dat de eerste weken. Maar dst kan ik nu op m'n buik schrijven. Op ons slaapt ze het beste. Dus ja. Dat scheelt zo een drie uur slaap per nacht dus we gaan daar maar in mee... Haha. Nu ze zo verkouden is kan ze ook echt niet plat liggen ze verstikt zich steeds in haar eigen slijm. Ze snurkt bijna net zo hard als haar vader... Wij beginnen ook pas over paar weken met ritme. Na de eerste sprongetjes.. Die vind ik altijd zo heftig dat ik het gevoel heb dat het geen zin heeft om ervoor met het slapen en ritme te beginnen alles wordt toch door elkaar geschopt door de sprongetjes.. Hier komt ze ook drie a vier x per nacht... Dus we slapen ook samen.
In principe wel Ze valt na de fles vrijwel direct in slaap (maar dat is dus bij een van ons) na het doen van een boertje. We houden haar daarna nog 10-15min overeind en in die tijd slaapt ze dus. Als we haar neerleggen wordt ze vrijwel direct weer wakker, ze zal dan nog niet diep genoeg slapen om door te slapen, denk ik. Ze valt vervolgens wel altijd zelf weer in slaap in haar bedje, soms na eventjes gekreun, soms stilletjes en (vrijwel) direct weer. Ze is in elk geval nooit aan het huilen oid Logisch wat je zegt qua sprongetjes! Die eerste zijn ook echt pittig. Vond vooral die eerste bij alle drie echt zwaar en was blij als ‘t er weer op zat
Qua slapen mogen we in elk geval zeer zeker niet klagen, bij alle 3 niet Yes heeft ze al gehad! Volgens de Oei Ik Groei app komt sprongetje nummer 2 er over een dag of 3 aan
Hier ook een makkelijker weglegger 's nachts. Ze wordt ook niet huilend wakker, beetje kreunend, flesje erin, wegleggen en ze slaapt zo weer verder , heb zoiets ook nog niet eerder meegemaakt hoor .