Ohja anticonceptie.. volgende week maandag gelijk even regelen Hier een oplossing gevonden voor de onrust en Y niet weg kunnen leggen... inbakeren in een omslagdeken, haha soms kan het zo simpel zijn.
Hier kwam vandaag alsnog de uitslag binnen van de hielprik, helemaal goed. Ook de nacontrole telefonisch gehad, mochten we nog een keer zwanger raken, wat ze eigenlijk afraden dan moeten we echt onder controle bij de gyn en in het zkh bevallen. Dat de placenta los liet was vermoedelijk door een zwakke plek in mijn baarmoeder door de operatie en curretage vanwege de bbz. En voor mijn staartbeen of hoe dat ding ook heet moet ik langs de fysio. Ze vermoedde dat het van de week toch een menstruatie was mocht ik er over een week nog steeds last van hebben dan moet de huisarts in ieder geval blaasontsteking uitsluiten en willen ze toch even kijken.
Hier een heel huilerig jongetje, zelfs mijn man kan em niet troosten. Wil ook vaak de fles vandaag. Bij mij is ie nog redelijk rustig maar slapen zit er niet echt in hopelijk valt ie zo toch in slaap na de laatste fles
Hmm balen zeg! Hopelijk vandaag een betere dag? Ok, lees net een artikel over Jan Dulles. Dat had ik niet moeten lezen..
Erg he, het zou je maar gebeuren, wat een gruwelijke nachtmerrie... Ik probeer de berichten verder te vermijden, ben er helemaal naar van
Tot nu toe gelukkig wel. Ook een hele goede nacht gehad dus dat was super ❤️ He bah ik las het nu ook net, verschrikkelijk
Ik las het ook, wat een nachtmerrie. Angst van elke ouder. Ik ga me gelijk wel afvragen wat de oorzaak is .. was ze al ziek? Had ze wat onderliggends? Ergens wil je dat weten voor geruststelling want het is de angst van elke ouder dat je kind plotseling overlijd... Hier doet Ri het goed ik lees af en toe met jullie mee dames maar ben gewoon nog niet thuis in de mama praat hahha. Geen idee wat te melden <3
Had het ook gelezen, voelde me er ook naar onder, misschien ook wel omdat zowel deze zwangerschap als de vorige tegelijk met hen was. L slaapt overigens een stuk beter met de swaddle hopelijk blijft dat zo.
Hoe gaan jullie Kids om met de kleine? Hier zijn ze nog net zo enthousiast als op dag 1.ze zijn heel betrokken. De oudste zegt steeds hoe blij ze is dat J is geboren. Als er een huiktje is sprinten ze naar haar toe om een speen te geven of te troosten. Er zit ook een klein nadeel aan. Ze zijn soms zoooo verstikkend naar J. Daarnaast zijn ze soms enorm lomp. Vandaag kreeg ze een camera op haar hoofd en zo gebeuren er meer dingen. En dat sta ik contact in de waak en waarschuw stand en bescherm ik J met m'n hele lichaam. Hoe gaat dat bij jullie thuis. Hebben jullie afspraken gemaakt? . We hebben een aantal regels opgesteld. We zijn voorzichtig in de buurt van J. We stoeien dan niet. We zitten maar met een hand tegelijk aan haar hoofdje en we klimmen niet in de box als J erin ligt. Maar dan nog heeft J het soms zwaar te verduren
@Ilse84 hier is ons zoontje ook nog steeds super trots en behulpzaam. Overal waar hij komt verteld hij dat hij een zusje heeft en dat ze heel lief is, zo schattig. Het scheelt misschien dat hij alleen is, maar in de omgang met Y. is hij niet druk ofzo. Soms vraagt hij of hij haar mag vasthouden en dan helpen we een beetje, of hij geeft haar een knuffel, gaat altijd zachtjes maar we zijn er wel altijd bij.. Kusjes geven doet hij ook graag, maar mag niet op haar mondje. Verder gaat het super goed, geen jaloers gedrag oid. Afgelopen dagen heeft Y. wel veel gehuild en was ik steeds in de weer met haar. Vond dat dan akelig voor m'n zoontje omdat ik hem niet de aandacht kon geven, en dat merk je dan soms, dan gaat hij negatieve aandacht vragen.. Gelukkig is nu m'n man de komende weken thuis zodat we het kunnen verdelen.
Hier ook nog steeds super enthousiast en lief: ze zijn beide echt helemaal verliefd op hun kleine zusje Ik word niet meer als eerste begroet als ze thuiskomen van de creche/opa en oma/met papa even ergens heen/buitenspelen, nee ze rennen meteen op E af en daarna krijg ik pas een knuffel Onze oudste is heel voorzichtig, ze knuffelt graag met haar, houdt haar graag op schoot (doen we af en toe, als ze er naar vraagt), gaat naast haar liggen op het speelkleed, kletst veel met haar, etc. Onze middelste, tja, hij is een jongen van 2,5 jaar Hij bedoelt het allemaal heel lief, maar hij is wat lomper. Hij wil haar het liefst de hele dag knuffelen, maar duikt soms een beetje hard bovenop haar en knuffelt haar soms wel heel hard Hij deelt ook heel graag zijn speelgoed met haar, dan gooit ie opeens een Buzz Lightyear pop in de box, dat soort dingen Dan zegt-ie wel heel lief “Kijk, E, hier mag jij mee spelen”, maar pfff, ze zou het maar op haar hoofd krijgen. Gelukkig is er nog niets gebeurd (als in: echt geraakt door speelgoed oid) maar ik heb wel het gevoel er echt als een havik op te moeten blijven letten.
@Ilse84 hier zijn ze beide ook nog steeds enthousiast en enorm zorgzaam. De oudste is super trots en wilde perse beide zusjes bij het online kerstontbijt laten zien. Is heel voorzichtig met de jongste en helpt de middelste wanneer ze wil helpen met de baby (luier weggooien etc) de middelste is eigenlijk constant in de modus dat de kleine bij haar moet zitten, zodra ik ga voeden gaat ze pontificaal naast me zitten met een kussen op schoot en een houding van zo nu is het mijn beurt dat doet ze ook als de kleine bij opa of oma zit of bij haar broer of haar vader. Ze staan er overigens beide als de kippen bij zodra ze een kraai geeft in de box en de jongste heeft ook de neiging dat als we bijv naar de wc zijn en L begint geluid te maken om keihard bij de deur te roepen dat de baby wakku is. Ze laat ook wel merken graag te willen spelen en wil haar speelgoed ook met haar delen maar tot dusver nog niks in de box gegooid, terwijl als wij of haar broer iets van haar pakt het vooral mij mij mij is. Hier kijken ze overigens ook beide eerst bij de baby als ze thuiskomen of op woensdag als we bij mijn ouders eten dan is het niet meer yeah papa en mama maar yeah baby en als wij de baby verschonen, voeden of in bad doen dan doet zij dat met haar pop. Als ik aan het kolven ben dan wil zij de andere kolf op haar borst (zonder apparaat uiteraard). Het negatieve aandacht zoeken doet ze voornamelijk wanneer de kleine niet in slaap lan komen of er iets dwars zit dat is wel vermoeiend en vervelend momenteel want door haar gegil krijgen we L dan ook moeilijk rustiger.
Leuk om te lezen dat de baby's populairder zijn dan papa en mama op dit moment bij de broertjes en zusjes, heerlijk! Hier net zo, de oudste geeft haar altijd een aai over haar bolletje en de middelste die doet van alles, flesjes geven, mij helpen met spullen pakken, achter de kinderwagen lopen met wandelen, hij vindt alles leuk om te doen. Wij doen wat flesjes van F wat omhoog, ze komt elke keer zo snel overdag met een knorrend buikje. Dus nu 120 cc per fles, kijken hoe dat gaat overdag ('s avonds deden we dat al).
Y. zit op 6x 120 nu.. maar ze is overdag en 's avonds zo onrustig. We twijfelen of het gewoon een fase is om doorheen te moeten of dat we iets moeten aanpassen.. maar dat laatste wil ik ook niet zomaar doen aangezien dat ook weer voor meer onrust kan zorgen. Het lijkt erop dat ze erg veel last heeft van haar darmpjes en zuur wat omhoog komt... ze heeft vaak de hik en ze wordt ook vaak wakker en is dan aan het kreunen en persen en schrapen met haar keel zo klinkt het... omdat ze steeds gestoord wordt in haar slaap raakt ze oververmoeid en eind van de dag resulteert dat in huilen en krijsen en bijna niks helpt dan Ik vind het zo sneu, ze zit hierdoor ook helemaal niet lekker in haar vel. We weten ook niet goed wat te doen dus mss dat ik morgen het cb bel voor tips ofzo..
Haha herkenbaar dus bij jullie. Enige verschil is hier dat ze oudste van 5 ook lomp is. En dat er dus regelmatig speelgoed op haar komt of dat er iets anders gebeurt.. Idd als een havik opletten.