November 2020 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door mum2be2, 15 nov 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Spectre

Spectre VIP lid

5 nov 2015
    19.840
    18.590
    113
    Vrouw
    Het gaat de laatste tijd mentaal eigenlijk helemaal niet goed.. meer die daar last van hebben?
    Ik probeer het altijd maar te ontkennen, maar soms wordt het te veel :$ de dagen voelen als een sleur en alles lijkt me te irriteren.. Hopelijk zijn het 'gewoon' nog de hormonen en gaat dit gevoel vanzelf weer weg.

2. Labby

Labby Actief lid

16 mrt 2020
    345
    742
    93
    Vrouw
    Hier huilen.. door alle stress is mn borstvoeding teruggelopen naar bijna niks.. dus nu verplicht over op de kunst. Ben er niet tegen, zeker niet. Maar ben heel verdrietig onder dat de bv nu over is.

3. miikka

miikka Bekend lid

7 feb 2020
    520
    1.019
    93
    Vrouw
    @Spectre is normaal! En geef er ook aan toe, dat is helemaal niet erg! Het is soms ook teveel. Lichamelijk en mentaal doet het ook veel met ons. Het is ook 9 maanden ontzwangeren.
    En niet alles loopt perfect. Erover praten als het even tegenzit helpt al veel!

@Labby aah wat jammer zeg! Maar je kan er zelf echt niks aan doen

Spectre en Labby vinden dit leuk.
  4. hibiscusje

hibiscusje Fanatiek lid

31 mrt 2020
    2.225
    3.264
    113
    Vrouw
    @86Hoop leuk om weer wat van je te horen. Helaas kan ik je geen tip geven over t live voeden. J hapte niet goed aan en raakte gefrustreerd wanneer t niet lukte. En heb redelijk platte tepels dus dat maakte t helaas praktisch onmogelijk. Ik doe nu fulltime kolven dus hij staat wel volledig op bv alleen helaas niet live. Zou het je niet zo aanraden kost enorm veel tijd ipv voeden verschonen moet je extra nog kolven. Kost hoop tijd maar ik krijg t niet over me hart om te stoppen. Dus hou t vol zolang t me lukt.

@Spectre
    ik weet niet wat normaal is ik heb al maanden dit soort dagen en de ene dag is beter als de andere... enige tip die ik je kan geven is om niet erin te blijven hangen. Huilen boos zijn en geïrriteerd en daarna iets doen met je handen of lezen. Even weg uit die gedachten.
    Voor mij "werkt" het om daarna te kunnen relativeren. anders blijf ik mezelf gek maken.

@Labby wat vervelend dat t zo terug is gelopen.
    Als je t terug omhoog zou willen krikken heb in evt nog wel wat advies maar alleen als je daar op zit te wachten.

:( t is soms ook gewoon even zwaar allemaal!

J heeft net zn 1e vaccinatie gehad.
    Dus hebben samen potje zitten blèren!
    En zijn nu samen in bed gaan liggen effe niks meer vandaag

86Hoop en Spectre vinden dit leuk.
  5. miikka

miikka Bekend lid

7 feb 2020
    520
    1.019
    93
    Vrouw
    Net weer een wereldreis gemaakt naar Groningen voor controle. Wondgenezing van r lipbandje en tongriempje gaat perfect! Ziet er super goed uit! Het voeden gaat ook goed. Ze zei dat ik therapeutisch voeden aan het doen ben. Haha dat wist ik dus niet dat het therapeutisch voeden was. Maar eigenlijk kreeg ik dus echt complimenten.

heel fijn om bevestiging te krijgen, dat je moedergevoel het goed heeft en dat moet volgen.

Vanochtend heb ik zelfs opgezocht hoe ik een opleiding kan doen tot lactasieverpleegkundige. Want vind het zo interessant allemaal. Maar lactasieverpleegkundige waar ik net bij was zei dat ik hiervoor verpleegkundige opleiding gedaan moest hebben. Maar heb helaas alleen diploma voor doktersassistente.... maar ze zei je kan altijd proberen. Want met medische kennis met beide beroepen komt het veel overeen.

het heeft iig mijn interesse gewekt dus wie weet..

86Hoop, Spectre, Labby en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  6. Ilse84

Ilse84 Fanatiek lid

25 nov 2016
    1.278
    755
    113
    Thanks voor de lieve berichtjes meiden! Wat wordt er lekker veel gekletst. Soms niet de tijd om meteen te reageren, want het is best druk met thuisonderwijs en een newborn die vind dat slapen iets is van 2020.

@Labby wat heftig zo een kleintje onder het mes! Weet je al wanneer je mag?

@miikka super lief berichtje. Op zich kan ik goed met m'n zus praten hoop dat ik met haar even lekker kan wandelen. En zelf weer een beetje m'n sociale netwerk proberen op te bouwen. Maar dat is lastig in deze tijd. Moet ook zeggen dat ik met veel mensen geen zin meer heb ik contact.

Jij hebt het ook niet makkelijk met je familie. Weet precies waar je vandaan komt. Ik hbe ook zo een lastige relatie met m'n biologische vader.

@86Hoop geen tekenen van spruw? En laat idd de tongriem en liobandje checken en een voeding mee laten kijken door een lactatiekundige!

Dikke knuffel voor alle meiden die het even lastig hebben!

86Hoop, Maev, miikka en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  7. miikka

miikka Bekend lid

7 feb 2020
    520
    1.019
    93
    Vrouw
    ik snap het heel goed dat je eigenlijk geen behoefte hebt aan contact met veel mensen. Dat is soms wel fijn ook al heb je geen zin. Soms is het ook fijn om met mensen te praten die je weinig ziet of spreekt. Maar je moet er zelf ook moeite voor doen maar krijg je we veel voor terug!
    Zelf moet ik ook nog beetje sociale contacten opbouwen. Dus ik herken het wel allemaal een beetje. Ben verhuisd van een stad naar een dorp. En dat is soms wel lastig als het allemaal even niet lekker loopt!

Het is jammer als het niet even lekker loopt met familie! Maar gelukkig hebben wij ons eigen mooie gezinnetje ❤️

Ilse84 vindt dit leuk.
  8. Spectre

Spectre VIP lid

5 nov 2015
    19.840
    18.590
    113
    Vrouw
    @Ilse84 lijkt me ook heel druk die combinatie.. succes! Niet makkelijk allemaal en zeker begrijpelijk dat je geen tijd hebt om hier ook nog alles bij te houden!

9. Spectre

Spectre VIP lid

5 nov 2015
    19.840
    18.590
    113
    Vrouw
    Nou hier ook weer geweldige timing.... zou vandaag eindelijk naar cb moeten (4 weken consult) en morgen de na controle bij de vk, maar ben met keelpijn en koorts wakker geworden dus kan het weer gaan afbellen :( achja Y doet het goed verder, de volgende afspraak is de 2 maanden consult dus kunnen we daar net zo goed op wachten.. maar was wel benieuwd naar haar gewicht.

10. miikka

miikka Bekend lid

7 feb 2020
    520
    1.019
    93
    Vrouw
    hoe gaat het nu met je? Beterschap!

11. Spectre

Spectre VIP lid

5 nov 2015
    19.840
    18.590
    113
    Vrouw
    Dankjewel! Het gaat wel beter gelukkig, goed verkouden maar gelukkig geen koorts meer..

Labby en miikka vinden dit leuk.
  12. miikka

miikka Bekend lid

7 feb 2020
    520
    1.019
    93
    Vrouw
    gelukkig maar :)

13. Spectre

Spectre VIP lid

5 nov 2015
    19.840
    18.590
    113
    Vrouw
    En verder gaat het ook wel, ene dag gaat beter dan de ander merk ik :) vandaag was een goede dag.
    Hoe is het bij jullie?

14. Spectre

Spectre VIP lid

5 nov 2015
    19.840
    18.590
    113
    Vrouw
    Nu is m'n meisje ook verkouden :( zo sneu en vind het helemaal niets.. Jullie nog tips wat kan helpen? Is er überhaupt iets wat je al mag gebruiken? Zoutoplossing? Mijn zoontje heeft het eigenlijk nooit gehad toen hij nog zo klein was.

15. hibiscusje

hibiscusje Fanatiek lid

31 mrt 2020
    2.225
    3.264
    113
    Vrouw
    Agh jeetje wat ontzettend vervelend :( ik heb geen tips. beterschap ❤

Spectre vindt dit leuk.
  16. 86Hoop

86Hoop Actief lid

8 feb 2020
    167
    318
    63
    Vrouw
    Thanks voor jullie bv tips, maar lactatiekundigen al 2 gezien dus lijkt verder niets afwijkends, maar ik wil dus nog nummer 3 gaan vragen. Kan geen kwaad ;)

Mbt stemming: Ik heb ook zo mijn momenten, verschilt vaak per dag: soms hele dag zeker en rustig, soms hele dag snel verdrietig en onzeker. Echt met wakker worden is dat al duidelijk, heel gek. Normaal nooit zo gehad, dus i blame it on the hormones...

miikka, Maev en Spectre vinden dit leuk.
  17. Maev

Maev VIP lid

4 dec 2014
    6.071
    5.553
    113
    Zoutoplossing mag sowieso, verder het bedje een beetje schuin zetten helpt ook met een verkoudheid evt een halve ui in een bakje water vlakbij haar bedje (als hij in het water ligt is hij minder scherp). Evt als ze moeite heeft met drinken meerdere keren kleinere hoeveelheden aanbieden. En als ze gaat neusvleugelen of je vertrouwt het niet aan de bel trekken, het is ook het seizoen voor rs dus liever 1x teveel laten controleren dan 1x te weinig.

Beterschap voor je kleine meisje.

18. Spectre

Spectre VIP lid

5 nov 2015
    19.840
    18.590
    113
    Vrouw
    Dankjewel! We houden het goed in de gaten. Tot nu lijkt ze er nog niet al te veel last van te hebben gelukkig. Haar temp is goed en ze heeft goed gedronken vanmorgen.
    Vandaag nog maar een zoutoplossing kopen en hopelijk knapt ze snel weer op.

19. Ilse84

Ilse84 Fanatiek lid

25 nov 2016
    1.278
    755
    113
    Er zijn dan die peertjes, daarmee kun je het snot uit het neusje zuigen
    Zag laatst dat je daar ook een electrische variant van hebt. Kleine baby's ademen nog niet door hun mond dus dat geeft vaak verlichting. Je hebt ook een soort neusdouche voor baby's. Flink wat zoutoplossing erdoor heen spoelen help dan. Heb het thuidliggen van m'n zus maar heb het alleen zelf nog niet gebruikt, dus geen ervaring.

https://www.deonlinedrogist.nl/drogist/physiomer-baby-spray-135ml.htm?channable=00de4f69640038373732370b&cross=0&gclid=CjwKCAiAxeX_BRASEiwAc1QdkRrd-b0ewvJ2hGFQBqBjwwcsSXoqta1-MAqLbvjI2mUbOWjuihrV8hoCq2sQAvD_BwE

20. Ilse84

Ilse84 Fanatiek lid

25 nov 2016
    1.278
    755
    113
    Succes trouwens. Zo sneu.

Deel Deze Pagina