November 2020 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door mum2be2, 15 nov 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. miikka

miikka Bekend lid

7 feb 2020
    520
    1.019
    93
    Vrouw
    hier gaat ook de ene dag beter dan de andere dag! R is ook beetje verkouden maar ik merk als ik haar snot weg haal dan is ze stuk vrolijker.

Ik heb vannacht in coma gelegen haha. Heb 1 keer mijn man wakker gemaakt dat hij voor R moest zorgen en hij zou dan verschonen en ik voeden. Uhm hij heeft alles gedaan en ik sliep zo verder oeps. Normaal kan ik nooit slapen als ze wakker is!

Spectre vindt dit leuk.
  2. Ilse84

Ilse84 Fanatiek lid

25 nov 2016
    1.278
    755
    113
    Haha dat mag ook wel een keertje toch?

Hier zitten we nog volop in de eerste sprong. Pff lijkt geen einde aan te komen! We leggen haar neer en na een paar minuten wordt ze weer wakker van haar speen die eruit floept. Aan het experimenteren met verschillende inbakerzakken maar ze blijft wakker worden na een paar minuten. Zijn laaange dagen.

Meh.....

3. Maev

Maev VIP lid

4 dec 2014
    6.071
    5.553
    113
    Even onze frustratie uitten. Wij hebben van de week van de huisarts een verwijzing gekregen voor de kinderarts voor L. Vanwege het zuur. Krokgen we net de brief binnen mogen we komende woensdag al langskomen, super fijn natuurlijk. Maar 1 verplicht een id-kaart (hoe dan alles is dicht) en 2 we zijn ingepland bij de kinderarts die bij H beweerde dat ze geen koemelkallergie had en we haar maar een danoontje moesten geven want wij stelde ons als ouders aan. (Bij de second opinion in het wkz kwam eruit dat ze wel allergisch was en haar slokdarm volledig geirriteerd en ontstoken was door de reactie, we zijn sindsdien dus ook bezig om het te stabiliseren en haar voldoende te laten groeien, artsen team uit het wkz had geen goed woord over voor de conclusie van deze arts en de handelswijze. Hun vaststelling van de allergie is bovendien gebasseerd op dezelfde onderzoeken en uitslagen als haar er zijn door hen enkel aanvullende onderzoeken gedaan om onder andere glutenallergie uit te sluiten). Ik heb zo geen behoefte om met L naar haar toe te gaan terwijl ze dus zo met H omgegaan is. Juist omdat de huisarts niet durft uit te sluiten dat het gedeeltelijk toch een reactie is op koemelk terwijl ik dat zelf nauwelijks gebruik (hoogstens in een koekje of bijvoorbeeld bij pannenkoeken etc).
    Ik denk dat ik maandag eerst maar eens bel of we niet bij een ander terecht kunnen, mocht dat niet kunnen dan ga ik bij het begin wel aangeven dat ze het bij H totaal verkeerd had en H daar nog steeds problemen door ondervind.

4. miikka

miikka Bekend lid

7 feb 2020
    520
    1.019
    93
    Vrouw
    @Ilse84 ja zijn lange dagen zo! Maar wat bij ons werkt is as je haar neerlegt in box of bedje eerst voorverwarmen. Ze houden van warmte. En evt hartslagkussen erbij leggen of white noise geluiden. Dan krijgen ze idee dat ze niet alleen zijn.

@Maev wat een gedoe zeg! Gewoon bellen voor een andere arts! Daar heb jij alle recht op! En beetje vaag verplicht id kaart? Ze heeft een bsn nummer en dat moet voldoende zijn.

Ik heb nu voor het eerst kleertjes besteld via vinted! Ik wist niet dat er zoveel leuke dingen op staan oeps. R zit in maat 50 maar sommige dingen worden iets korter. Terwijl ze nog zo smal is. Dus dan maar 56, wat nog aardig ruim valt.

Spectre en hibiscusje vinden dit leuk.
  5. hibiscusje

hibiscusje Fanatiek lid

31 mrt 2020
    2.225
    3.264
    113
    Vrouw
    Hier ook wat dingen via vinted besteld.
    Van de week 6 setjes maat 56/62 voor 12 euro ziet er nog helemaal gaaf uit. Leuke bezigheid om te spitten tussen de kleding.
    Heb vandaag ook maar alle goede maat 50 setjes en pyjamas erop gezet. Wie weet verkoop ik nog wat :)

Spectre en Labby vinden dit leuk.
  6. Labby

Labby Actief lid

16 mrt 2020
    345
    742
    93
    Vrouw
    @Maev wat vervelend! Wij mogen donderdag naar het radboud. Stond ook dat ik een id moet meenemen. Had gebeld maar bsn is ook voldoende. Wellicht bij jullie ook?
    Succes ermee verder!

7. Spectre

Spectre VIP lid

5 nov 2015
    19.849
    18.596
    113
    Vrouw
    @Maev begrijpelijk dat je bij een andere arts wil, hoop dat ze niet te moeilijk gaan doen..

@hibiscusje @miikka hier ook al een aantal dingen gekocht en verkocht via vinted. Echt een super uitvinding en vind het beter werken dan bijv marktplaats haha

miikka vindt dit leuk.
  8. Maev

Maev VIP lid

4 dec 2014
    6.071
    5.553
    113
    Hoop het wel, vind het sowieso belachelijk als ik alleen al kijk naar hoe ze in die 8 weken veranderd is :eek: van smal klein koppie naar een dik koppie met een dubbeke onderkin :roflmao:
    Bij H moesten we wekelijks en werd er toen niet echt moeilijk gedaan hebben hem toen aangevraagd toen ze een maand of 3 was omdat we naar België zouden gaan voor een weekendje, maar nu begonnen ze al te koeren toen ik belde met de vraag hoe we haar dossier konden linken met dat van ons digitaal. En er zit echt een papier bij met een hele uitleg dat het verplicht is. Wil dat best regelen, zodra alles weer gewoon open is, daarbij is er bij de gemeente sowieso al een wachttijd vanwege de corona maatregelen. Zelfs als ik hem met spoed wil aanvragen ben ik niet op tijd, buiten dat ik dan alsnog geen pasfoto heb. Je zou toch verwachten dat ze in het zkh ook beseffen dat alles dicht is en je vlak na je bevalling niet even op je dooie akkertje naar een fotograaf gaat voor een pasfoto zodat je een id-kaart aan kan vragen. We hebben haar zorgpas nog niet eens ontvangen, staat er wel bij digitaal.

Labby vindt dit leuk.
  9. miikka

miikka Bekend lid

7 feb 2020
    520
    1.019
    93
    Vrouw
    @Maev, ze kunnen toch wel begrijpen dat met corona beetje lastig gaat om zo snel een id kaart te laten maken? Met bsn nummer moeten ze genoeg hebben. Zorg gaat altijd voor! Ze mogen niet het zorg ontzeggen omdat je niet zo snel een id kaart kan regelen.

Wij hebben toch ook niet onze id kaart in het ziekenhuis moeten laten zien tijdens onze bevalling of als wij überhaupt naar het ziekenhuis gaan.

10. Maev

Maev VIP lid

4 dec 2014
    6.071
    5.553
    113
    Ik toevallig weer toen we de 1e afspraak hadden voor de iui vorig jaar, daarvoor was geloof ik aan het begin van het traject voor H oftewel 2016 ofzo :roflmao: alleen bij het inleveren en ophalen van de semen voor de iui moest je je altijd legitimeren. Voor H heb ik nog nooit haar legitimatie hoeven laten zien overigens, althans hier in het zkh en daar kwamen we toch redelijk vaak. Bij het wkz hebben we hem wel moeten laten zien bij de 1e afspraak maar die doen er totaal niet moeilijk over, als ik mij als ouder kan legitimeren was dat ook goed.

11. hibiscusje

hibiscusje Fanatiek lid

31 mrt 2020
    2.225
    3.264
    113
    Vrouw
    Hoe gaat t met jullie?

J is vandaag 8 weken! En man... hij zit middenin zn 2e sprongetje!
    Slapen? alleen bij mama!
    Leg ik m in ze bed dan huilt hij niet maar slapen doet hij ook niet alleen maar woelen en zuchten enz...
    gelukkig slaapt hij snachts wel maar gisteren heeft hij overdag maar 2 uurtjes echt geslapen.

Ik ben blij dat hij niet huilt of gilt maar zou m die rust om gewoon een dutje te doen zo gunnen :rolleyes:

Labby vindt dit leuk.
  12. Spectre

Spectre VIP lid

5 nov 2015
    19.849
    18.596
    113
    Vrouw
    Balen dat hij zo weinig slaapt overdag momenteel, het is indd zoals je zegt; gun het ze dan zo dat ze hun ogen even dicht kunnen doen.. Herken het wel van Y. van de week, je zag dat ze moe was, maar slapen lukte niet.. gevolg was dat ze constant aan het huilen was van vermoeidheid. Succes! Hopelijk zit hij snel weer goed in z'n vel.

Hier lijkt er weer wat verbetering te zitten in het slapen overdag.. gister en vandaag gaan wandelen in de middag en bij thuiskomt sliep ze zo verder in de wagen tot aan haar volgende fles.. eind van de middag en avond blijft ze wat onrustig, maar ach, ook daar komt vast vanzelf verbetering in.

Labby, Maev, miikka en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  13. Maev

Maev VIP lid

4 dec 2014
    6.071
    5.553
    113
    Hier slaapt ze overdag steeds korte slaapjes, wordt vervolgens wakker van het zuur wat dwars zit. Maar de nachten slaapt ze vervolgens van half 10/10 uur tot een uur of 5 of 6.
    Ze is overdag wel duidelijk bezig met wat ze allemaal ziet en hoort, lijkt ook tegen de muziekmobiel bij de box te brabbelen, komt af en toe een kraai uit en dan ligt ze te lachen dat is wel heel leuk om te zien. En als ze bij ons ligt/zit dan doet ze ook echt veel moeite om rond te kijken, ze is echt enorm sterk in haar nekje.

86Hoop, hibiscusje, miikka en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  14. Spectre

Spectre VIP lid

5 nov 2015
    19.849
    18.596
    113
    Vrouw
    Hier ook zo'n wakkere dame tussen de slaapjes door. Ze wil het liefst rechtop zitten anders gaat ze echt jammeren, de tv vindt ze ook reuze interessant :p ze probeert ook telkens geluidjes te maken, maar het lukt nog niet echt.. zo schattig om te zien.

86Hoop, hibiscusje, Maev en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  15. miikka

miikka Bekend lid

7 feb 2020
    520
    1.019
    93
    Vrouw
    Sinds gister is R weer wat onrustiger. Gelukkig heeft ze de nacht wel doorgeslapen.

Maar ze kwijlt en spuugt erg veel. Dus ik kijken in haar mond en volgens mij zie ik een tandje doorheen komen.

net bij cb geweest voor weging en ze is nu 3,9 kg! Ze groeit goed! En ja hoor ze keek er ook naar en ze zag ook haar eerste tandje... 7 weken oud. Ze is vroeg haha

86Hoop, hibiscusje, Labby en 2 anderen vinden dit leuk.
  16. Maev

Maev VIP lid

4 dec 2014
    6.071
    5.553
    113
    Vandaag het zkh gebeld, geen ID-kaart was geen probleem. Helaas kunnen we niet bij een andere arts terecht op korte termijn, dan zouden we pas over 3 weken terecht kunnen en dat vinden we geen optie. Wel hebben we de mogelijkheid om nadien over gezet te worden naar een andere arts of als we dat willen naar het wkz waar H ook loopt.

86Hoop, hibiscusje, Labby en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  17. Spectre

Spectre VIP lid

5 nov 2015
    19.849
    18.596
    113
    Vrouw
    Wauw ze is er vroeg bij!! Haha

Maev en miikka vinden dit leuk.
  18. Spectre

Spectre VIP lid

5 nov 2015
    19.849
    18.596
    113
    Vrouw
    Fijn dat je zonder id terecht kunt.. wel jammer dat je niet direct bij een andere arts kunt

19. Ilse84

Ilse84 Fanatiek lid

25 nov 2016
    1.278
    755
    113
    Wow dat is snel voor tandjes!

miikka vindt dit leuk.
  20. Spectre

Spectre VIP lid

5 nov 2015
    19.849
    18.596
    113
    Vrouw
    Hebben jullie de verkleiner nog in de maxicosi zitten? We hebben een cabriofix en ik vind dat Y niet meer goed in de verkleiner past... maar zonder lijkt ook weer zo losjes voor haar hoofd. Heb al wel het schuim eruit gehaald, maar ze komt aan de bovenkant echt met haar hoofd tegen de verkleiner

Deel Deze Pagina