Ja, ik heb ‘m er nog in zitten, die probeer ik er zo lang mogelijk in te houden. Het schuim hebben we er vorige week wel uitgehaald, daarmee lag ze echt niet meer prettig. Van lengte heb ik geen idee (58cm oid?), maar E weegt nu zo’n 5,3kg.
Ik laat hem er ook nog maar even inzitten, misschien dat ik hem nog wat naar boven kan schuiven.. voor haar hoofdje vind ik je nog te onstabiel zonder verkleiner.
Het gaat goed hier! E. lijkt ein-de-lijk uit haar 2e sprongetje te zijn, dus ze is weer een heel stuk vrolijker en slaapt overdag weer wat beter. Ze was al aan het kraaien/brabbelen, maar er komen nu echt hele ‘verhalen’ uit, super schattig Je kan echt een soort gesprekje voeren met haar, haha, ze antwoord als je tegen haar praat. Vannacht heeft ze voor het eerst klokje rond geslapen van 20.00-08.00 Even zien hoe ze nu uitkomt met haar voedingen; de oudsten gingen over op 4 flesjes vanaf het moment dat ze >12 uur gingen slapen ‘s nachts. Ik denk dat dat E. ook zou helpen met iets meer structuur (het is nu overdag nogal wisselend hoeveel tijd ze tussen de voedingen laat en ze ‘propt’ dus 5 voedingen in een redelijk klein blok) waardoor het slapen overdag in het algemeen en vooral het in bed slapen misschien beter gaat. Vandaag eens zien hoe het gaat. Met onze oudste gaat het ook goed. Nu wekelijks telefonisch contact met een van de artsen en we zijn nog in afwachting van wat oproepen voor vervolgonderzoeken en consulten, die zullen gewoon in het ziekenhuis plaatsvinden. Ik hoop van harte dat het gerucht klopt dat de scholen/kdv’en de 25e open mogen. Ze is de 26e jarig, dus ze zou dan nog precies mooi een laatste dagje naar de creche kunnen om afscheid te nemen en daarna starten op de basisschool. Ben zelf ook wel toe aan wat rust om me heen, vind het best pittig zo met een bijna-4 jarige, een bijna-3 jarige en een baby van ruim 2 maanden
Het gaat hier prima, er staan steeds meer dozen in de woonkamer. We hebben alles geregeld, huur van een busje etc, dus nu even een rustig weekje. Heb ook een eettafel kunnen bestellen en de eetkamerstoelen zijn ook al binnen, wel lastig allemaal dat dat zo via internet moet. F doet het prima, zit in 2e sprongetje, alleen 's avonds is ze wat aanhankelijker rest van de dag gaat goed. Mag dinsdag voor een echo voor haar heupjes ivm stuitligging en mijn voorgeschiedenis (ik heb spreidbroekje gehad). Altijd spannend. Ik lees nog wel mee hier hoor Maxi cosi hebben we de verkleiner er nog wel in, F is nu 4200 gram gok ik (zal straks eens wegen). En ze heeft een klein hoofdje dus dat scheelt wel. Haar hoofd is wel immens gegroeid dit 2e sprongetje, ze heeft bolle wangen en een onderkin gekregen, hahaha!
Ik ben al aan het oefenen met vroeg opstaan, over 3,5 week moet ik weer werken F naar het kinderdagverblijf....slik....
Hier zit de verkleinder er nog volledig in! Maar eerlijk gezegd niet echt goed gekeken hoe het nog zit. Haha Ben even benieuwd. Hoe het met jullie en het slapen van jullie baby gaat. Hier is het echt een drama namelijk. Alleen de slaapzak gaat goed, maar dan moet ik wel in beweging blijven. In bed slaapt ze uiteindelijk 15 minuutjes maar dan zijn we ook zeker 15 minuten bezig om haar in slaap te krijgen. In de nacht gaat het tot een uur of vijf prima daarna is het ook onrustig. Morgen 7 weken dus die sprong moet nu toch wel voorbij zijn?
Oeff dan komt het ineens dichtbij hè... ik begin 1 maart weer. Ergens wel zin om weer te gaan werken en m'n collega's weer te zien, maar de tijd thuis vind ik nu ook heerlijk.
Ja het is ook wel weer gezellig met mijn collega's straks hoor. Maar ben dan echt net verhuisd en ga dan in 1 x door, gaat een beetje snel allemaal.
Overdag slaapt E. erg wisselend. Van onze drie kinderen is ze overdag wel de slechtste slaper. De oudste twee zaten deze leeftijd al op twee vaste, lange slaapjes per dag, maar E. heeft meestal nog korte hazenslaapjes, lijkt erg licht te slapen overdag en wordt daardoor van het minste geluid wakker (en geluid is er nogal met een peuter en kleuter in huis....). Ze valt bijv. buiten in de kinderwagen lekker in slaap, maar zodra we thuis zijn en de wagen dus stilstaat, is ze héél snel weer wakker. En lekker mopperig vaak In bed slapen overdag blijven we proberen, maar da’s meestal geen succes. Vaak wordt het dus de box of de Mamaroo. In de draagzak of bij mij op schoot slaapt ze heerlijk, maar dat is ook niet altijd ideaal... Er zijn ook goede dagen qua slapen overdag, maar doorgaans is het vrij rommelig en lijkt ze weleens oververmoeid te zijn. ‘S nachts slaapt ze gelukkig wel heel erg goed. Ze valt eigenlijk al vanaf de geboorte zelf in slaap in haar eigen bed en slaapt nu sinds een week of vijf door (als in: minstens acht uur aaneengesloten) waarvan de laatste twee weken tien uur of langer aaneengesloten. Vannacht dus voor het eerst zelfs twaalf uur aaneengesloten.
Het wisselt hier per dag met Y. 's Nachts gaat het super, slaapt ze aan 1 stuk door van 23u tot 6/7u met uitschieters tot half 8/ 8 uur. Ze krijgt dan een fles en daarna gaat ze nog even terug in bed tot 9/10 uur. Is ook dat we met z'n allen nog thuis zijn en moet zeggen dat we zelf ook niet echt vroeg opstaan momenteel Ze kan ook maar max 1,5 uur wakker zijn en dan gaat ze wat jammeren van vermoeidheid... we proberen daar wel op te letten en haar op tijd in bed te leggen. Eind van de middag zou ze ook nog even moeten slapen, maar dat lukt nooit zo goed. De avonden wil ze ook niet in haar eigen bed, dan is het echt op de arm... dus zo rond 4uur begint ze onrustig te worden en dat houdt wel de hele avond aan. Heb haar nu net boven te slapen gelegd, ben benieuwd hoe lang ze het volhoudt
Vanmiddag (eindelijk) voor de eerste keer bij het CB geweest, alles prima, Y. nu 4.9kilo en 55cm Ze heeft wel een lichte voorkeurshouding dus moeten we even mee gaan oefenen.
We proberen Y. nu telkens te draaien naar niet voorkeurshouding, maar ze draait automatisch weer terug. Heb haar wiegje andersom gezet gister avond, dacht mss draait ze naar het licht... maar nee. Nouja we blijven nog maar proberen, maar maak me er gelijk een beetje zorgen om merk ik, omdat haar hoofdje al licht afgeplat is liet de arts gister zien.. Voelde me direct stom dat ik dat zelf niet door had, maarja door de dikke bos met haar zie je het niet goed.
Heb je al eens gekeken naar een zijslaapkussen? Dat kan evt nog een optie zijn, dan kan ze niet terug draaien naar haar voorkeurshouding. Hier vandaag naar de arts, ben benieuwd.
Ohh daar ben ik helemaal niet bekend mee haha bedankt voor de tip! Ga er één bestellen. Succes bij de arts!