November 2020 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door mum2be2, 15 nov 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mum2be2

    mum2be2 Fanatiek lid

    4 jan 2010
    3.896
    3.378
    113
    Vrouw
    Heb maar even alleen de KS erop gezet, anders wordt het veel te lang :p
     
    Labby vindt dit leuk.
  2. Labby

    Labby Actief lid

    16 mrt 2020
    345
    742
    93
    Vrouw
    Ha dames! Nou ik ben weer een klein beetje geland en heb net even alles bijgelezen. Mooi verhaal @mum2be2!

    Hier gaan we de 4e dag alweer in. Ik begin een beetje bij te komen van alles en te wennen aan de nieuwe situatie. Enige is dat onze Dion meer dan 10% is afgevallen en daardoor willen ze hem nu op 100% flesvoeding. Ik merk dat ik mij 0 zorgen maak, want hij doet het super (vind ik). Plast, poept, slaapt goed. Kei tevreden mannetje. Maarja nu lopen we te tobben met kunstvoeding, borstvoeding, borstvoeding in fles, kolven. Juiste flesje vinden (dr brown kon die niks mee). Pff merk dat ik er nu echt klaar mee ben. Het ging zo goed en nu weet ik het niet meer.. Nu al 3 voedingen volledig op fles en ben bang dat hij geen borstvoeding meer wil, dus wil dat heel graag zometeen weer gaan doen, maar ben ook bang voor wat er gebeurd als blijkt dat hij morgen nog meer is afgevallen. Wat een stomme stress, door zo'n door iemand bedachte grens. Misschien ben ik nu al een loedermoeder, maar ik maakte mij 0 druk, behalve nu door deze heisa.

    Zo, dat is eruit haha.

    Fijn om iedereen zn stukjes te lezen! Weet je dat je niet de enige bent :). En fijn om te lezen hoe het met iedereen gaat.
     
    86Hoop en Spectre vinden dit leuk.
  3. Maev

    Maev VIP lid

    4 dec 2014
    6.071
    5.553
    113
    @Labby hebben ze ook gekeken naar de tabellen en percentages voor bv? Want die 7 en 10% is eigenlijk gebaseerd op kv :| werd mij nadien door de lactatiekundige verteld. Eventueel een lactatiekundige inschakelen ook die kan een bijdrage leveren als ze teveel afvallen.

    Begrijp je overigens wel heel goed, is aardig herkenbaar van bij H.
     
  4. Labby

    Labby Actief lid

    16 mrt 2020
    345
    742
    93
    Vrouw
    Oh echt? Nee dat denk ik niet! Goeie tip, thanks! Ga morgen meteen eens vragen.

    Je hebt trouwens een heftige bevalling achter de rug ;). Hopelijk kun je het goed verwerken.
     
  5. Sado

    Sado VIP lid

    16 mei 2016
    17.873
    15.313
    113
    @Labby
    Heb ik ook zo begrepen! Mijn zoon werd op dag 8 door de kinderarts opgenomen na 11% te zijn afgevallen, maar mij werd toen ook verteld dat dat anders zou zijn geweest als hij borstvoeding had gekregen. Op flesvoeding ‘mogen’ ze minder afvallen dan op borstvoeding en is (veel) afvallen dus zorgelijker.
     
    Labby vindt dit leuk.
  6. Maev

    Maev VIP lid

    4 dec 2014
    6.071
    5.553
    113
    Ik dacht dat op de site van la leche league er een stukje over geschreven was, misschien handig om erbij te zoeken. ;)

    Als we lezen wat er allemaal is gebeurd en geconstateerd vinden we het wel heftig en hebben we onze vragen maar hebben het absoluut niet als heftig ervaren gelukkig. Ik denk mede omdat er ondanks dat er dus wel 'paniek' was iedereen echt extreem rustig bleef en vooral ook met ons bleef communiceren. Voor ons gevoel zijn we snel maar op een rustige manier richting OK gegaan, werd daar ook alles in gereedheid gebracht zoals ik van eerdere operaties gewend was dus niks gehaast of gestresst, enige verschil was dat ik nu een ruggenprik had en bij de andere operaties volledige narcose. Hetgeen ons wel enorm bij staat is toen ik de ruggenprik puur als pijnstilling kreeg de anesthesist echt een enorme hork was, dermate dat mijn man de neiging kreeg om te zeggen dat hij die naald lekker in zijn eigen rug moest zetten en de verpleegkundige zelfs een snauw naar hem gaf. Maar diezelfde anesthesist was bij de ruggenprik voor de keizersnede juist enorm meegaand en vriendelijk. Zij waren vooral bezorgd om mijn bloeddruk terwijl die vrij normaal was voor mij :roflmao: heeft hij in de tussentijd ook nog opgezocht omdat hij verbaasd was dat ik nog zo goed functioneerde en alert was, oh zegt hij dit is vrij normaal voor jou zonder zwangerschap. :oops: maar heb zelfs gelachen op de OK en de verkoever wat dat betreft komt onze ervaring en bekeving niet helemaal overheen met de ernst en heftigheid op dat moment.
    Het enige moment dat we even zoiets hadden van hmmm dit voelt heftig was toen ze vroegen hoe we zelf tegenover een keizersnede stonden want dat adviseerde ze ons wel, maar toen hebben we beide heel oprecht geantwoord dat we nog 2 kids hadden en we liever safe then sorry toepastte.
     
    Spectre, mum2be2 en Labby vinden dit leuk.
  7. Maev

    Maev VIP lid

    4 dec 2014
    6.071
    5.553
    113
    @Labby hier gaf de kinderarts overigens ook aan dat we nog niet hoefde bij te voeden ondanks dat we net boven de 7% zaten en we hoefde er ook niet voor te blijven want ik gaf bv. Met als opmerking dat als ik mij er beter bij voelde ik evt na de voedingen kon afkolven mocht ze nog veel verder zakken. Dat heb ik uiteibdelijk 1x gedaan in overleg met de kraamzorg thuis, zelfs geprobeerd te vingervoeden omdat ik zoveel kolfde maar mevrouw was toch echt voldaan. De andere keren kolven was echt om de druk eraf te halen.
     
    Labby vindt dit leuk.
  8. Labby

    Labby Actief lid

    16 mrt 2020
    345
    742
    93
    Vrouw
    Oooh.. ik ga morgen dan eens goed overleggen. Hier nu een tussenweg gekozen. Net bv gegeven en daarna kreeg hij een flesje met kunstvoeding. Hij is kei tevreden..
     
    Kikki1, Maev en mum2be2 vinden dit leuk.
  9. mum2be2

    mum2be2 Fanatiek lid

    4 jan 2010
    3.896
    3.378
    113
    Vrouw
    Verjaardagen:

    Oktober

    29 oktober - Sado - E. - 37+5

    November
    6 november - Puckebell - F. - 38+2
    11 november - mum2be2 - F. - 39.2
    12 november - Maev - L. - 38+6
    13 november - Bloem4 - M. - 37+6
    15 november - hibiscusje - J. - 39+2
    19 november - Areca - R. - 40+6
    19 november - Labby - D. - 40+1
    20 november - Banoe - P. - 40+4

    22 november - Spectre - Y. - 40+6
     
  10. Spectre

    Spectre VIP lid

    5 nov 2015
    17.982
    17.018
    113
    Vrouw
    Hoi dames, ik probeer hier binnenkort ook wat actiever mee te schrijven hoor :) voor nu nog even in de baby bubbel haha.
    Y. doet het super goed, is een tevreden meisje en drinkt goed haar flesjes !
    Kraamzorg is ook super en ze doet heel veel voor ons en in huis.
    Qua visite vind ik het eigenlijk wel heerlijk zo rustig :oops::) hebben we mooi de tijd om in ons ritme te komen en qua drukte kan ik ook nog helemaal niet veel verdragen.
    Volop aan het genieten dus ♡♡
     
    86Hoop, Maev, mum2be2 en 2 anderen vinden dit leuk.
  11. Maev

    Maev VIP lid

    4 dec 2014
    6.071
    5.553
    113
    @Spectre compleet herkenbaar hoor betreffende de bubbel en het in een ritme komen.

    Vandaag de intake van het cb telefonisch gehad, krikg nu steeds meer vragen want blijkbaar is er naar hen gecommuniceerd dat we nog iets van een afspraak hebben bij het maxima medisch centrum in veldhoven of het erasmus medisch centrum 6 weken na de bevalling? wij weten alleen van niks en zie het ook nergens in onze papieren staan. Morgen maar eens voor bellen dus.
     
  12. Sado

    Sado VIP lid

    16 mei 2016
    17.873
    15.313
    113
    Is dat niet gewoon je nacontrole? Da’s standaard toch, zo’n 6 weken na de bevalling?
    Ik wacht ook nog op de exacte datum, krijg daar binnenkort een brief over van ‘t ziekenhuis.
     
  13. Maev

    Maev VIP lid

    4 dec 2014
    6.071
    5.553
    113
    Die is telefonisch bij ons eigen zkh, was ook al ingepland voor we naar huis gingen. zowel maxima als erasmus staan wij niet onder controle. Erasmus hebben we voor H 1 icsi poging gehad en daarna door omstandigheden (lees: monsterfile) over gestapt naar het tweesteden/elisabeth in tilburg. En het maxima ken ik eigenlijk alleen omdat 1 van mijn vroegere projectlocaties ernaast stond :roflmao:
     
  14. mum2be2

    mum2be2 Fanatiek lid

    4 jan 2010
    3.896
    3.378
    113
    Vrouw
    Wij hebben ook met 6 weken een afspraak met de gynaecoloog voor nacontrole, wel telefonisch trouwens, prima!

    Wij hadden het CB vandaag aan huis, aardige vrouw, nou alles besproken wat ze wou weten, helemaal prima. Volgende week vrijdag mag ik echt naar het CB toe.
    Daarna weer telefonisch en met 3 maand de 1e prikjes.

    Verder doet F het echt zo goed :thumup:, ze groeit als kool. Komt maar 1x per nacht om half 4 en dan pas 8 uur weer. Ze slaapt goed en is ook heel helder wakker soms en dan kijkt ze zo wijs rond.
    De mw van het CB zei ook al, jeetje wat een wijs ding :D.
    Ik voel me zelf ook prima eigenlijk. Had dit niet durven dromen :oops:.
     
    Labby, Spectre, Puckebell en 2 anderen vinden dit leuk.
  15. Maev

    Maev VIP lid

    4 dec 2014
    6.071
    5.553
    113
    @mum2be2 wij hebben de 10e de eerste afspraak en dan zijn nummer 2 en 3 ook al ingepland. Controle bij de gyn is hier ook telefonisch overigens op de 18e en de 8e mogen we voor H op controle en dan de 25e nog een gesprek met de vk, was alleen verbaasd dat het op 1e kerstdag was.
     
    mum2be2 vindt dit leuk.
  16. mum2be2

    mum2be2 Fanatiek lid

    4 jan 2010
    3.896
    3.378
    113
    Vrouw
    @Puckebell , hoe is het bij jullie? Trekt de uitslag al wat weg?
     
    Puckebell vindt dit leuk.
  17. Puckebell

    Puckebell Fanatiek lid

    30 jan 2020
    1.073
    1.276
    113
    Vrouw
    Friesland
    Ben de afgelopen dagen behoorlijk moe, maar merk ook lichamelijk wel dat ik echt rustig aan moet doen nog aangezien de wond soms echt gevoelig is.
    Met die kleine gaat het goed maar hij is alleen niet van de regelmaat momenteel o_O de ene fles pakt ie 60 ml en de andere fles bijv weer 120. De ene nacht slaapt ie zomaar 5 uurtjes door en de andere nacht komt ie na 2 uurtjes alweer :o:
    De krampjes zijn wel al veel minder na het bezoekje aan de osteopaat en de combi met sab simplex.
    De eczeem/uitslag is grotendeels verdwenen gelukkig, hopelijk komt het niet weer terug.
     
    Ilse84, Labby, Spectre en 2 anderen vinden dit leuk.
  18. Areca

    Areca Bekend lid

    20 mrt 2020
    807
    1.338
    93
    Vrouw
    Hallo :) jeetje wat een rollercoaster de eerste week. Kraamtranen.. verwerking... Alles bij elkaar.
    Ben ook behoorlijk moe. Maar onze R.iley doet het perfect. Ben mega trots hihi. En bij onze kleine is er ook geen pijl op te trekken. Soms doet ze het op 60ml maar ze lijkt meer nodig te hebben.

    Morgen naar de kinderarts.... Ben benieuwd.
     
    Spectre vindt dit leuk.
  19. Sado

    Sado VIP lid

    16 mei 2016
    17.873
    15.313
    113
    Naar de kinderarts? Die heb ik even gemist denk ik! :eek: Waarom moeten jullie daar naar toe?

    Fijn dat ze het zo goed doet! :)
     
    Areca vindt dit leuk.
  20. Areca

    Areca Bekend lid

    20 mrt 2020
    807
    1.338
    93
    Vrouw
    Heb t even in een pb gezet <3
     
    Sado vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina