November 2020 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door mum2be2, 15 nov 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Maev

    Maev VIP lid

    4 dec 2014
    6.071
    5.553
    113
    @Sado vergat het bij mijn vrige berichtje, gefeliciteerd!
     
    Sado vindt dit leuk.
  2. Labby

    Labby Actief lid

    16 mrt 2020
    345
    742
    93
    Vrouw
    @Maev sterkte ermee vrouwke! Knap hoe je het allemaal doet.
     
  3. 86Hoop

    86Hoop Actief lid

    8 feb 2020
    167
    318
    63
    Vrouw
    Pff probeer nu ‘s nachts flesje gekolfde melk te geven. Zou man eigenlijk doen maar die heeft erg lange dag morgen en ik was al zomaar wakker. Eerst dan blèren als ik boertje tussendoor wil laten gebeuren. En op zich voldaan na 110 cc, maar dan wakkerdewakker.
    Dus tijdje lopen (rug trekt dat nauwelijks) en daarna neerleggen, maar weer blèren ;)
    Dus weer lopen en daarna neerleggen (blèren vanzelfsprekend).
    Dus weer lopen, maar dit keer naar de stoel om toch de borst te geven, en dan op je arm gauw in slaap pfff.
    Nu nog het bedje zien te bereiken zonder opnieuw blèren hihi
     
  4. Labby

    Labby Actief lid

    16 mrt 2020
    345
    742
    93
    Vrouw
    Och jeetje! Zou het gewoon pech geweest zijn? Onze kleine man slaapt namelijk al een paar weken heerlijk in de nacht. Wakker voor voeding, voeding en weer slapen. Maar vannacht was rommelige nacht. Hij werd veel wakker, heb 2x gevoed.. en nu ligt die natuurlijk te slapen haha
     
  5. Labby

    Labby Actief lid

    16 mrt 2020
    345
    742
    93
    Vrouw
    Ik heb altijd veel last rond volle maan met slapen. Dus dacht net zal eens googelen en ja hoor. Volle maan vandaag ;)
     
  6. 86Hoop

    86Hoop Actief lid

    8 feb 2020
    167
    318
    63
    Vrouw
    Volle maan idd en was prachtig! Zagen we toen we vlak voor 21 nog even buiten waren :)
     
    Labby en Spectre vinden dit leuk.
  7. hibiscusje

    hibiscusje Fanatiek lid

    31 mrt 2020
    2.201
    3.255
    113
    Vrouw
    J slaapt snachts prima.
    Alleen overdag gewoon niet!
    Ik mag blij zijn als hij een half uurtje overdag slaapt.
    T is alleen erg lastig want hij word er zo ontzettend mopperig van. Die paar uurtjes nachtrust is natuurlijk niet voldoende voor een baby.
    T vervelendste is dat hij na de fles acuut in slaap valt maar in 10 minuten weer wakker is.
    De mammaroo stoel
    Doomoo swing
    box
    kinderwagen
    maxicosi
    Wiegje
    bed
    Niks is goed.
    Ik ga m zo maar weer in de draagzak stoppen en hopelijk doet hij dan even een dutje maar ik ben er bang voor.

    Als iemand tips heeft hoor ik het graag!
    Momenteel doen we t zo :

    06 uur wakker voor fles 07:00 slapen tot 09:00
    09:00 fles valt daarna in slaap leg hem in bed binnen 5 minuten klaar wakker.
    Ga dan met hem naar beneden in de box tummytime of gewoon lekker bij me.
    Zodra hij gaapt of in z'n ogen wrijft leg ik hem in bed. Dat is altijd direct huilen.
    12 uur weer fles en dan begint t ritueel van 9 uur weer en om 3 uur idem dito.
    Heb al geprobeerd meer voeding te geven of tussen door iets extra maar hij weigert te slapen.
     
  8. Spectre

    Spectre VIP lid

    5 nov 2015
    17.977
    17.015
    113
    Vrouw
    Vervelend dat hij overdag zo slecht slaapt. Lastig zeg, heb ook niet echt tips helaas.. slaapt hij in de draagzak wel? Of als je gaat wandelen bijv?
    Hier was het tot kort ook drama overdag, maar komt steeds meer een ritme in nu. Het heeft hier wel geholpen om proberen vol te houden of niet gelijk er naar toe te gaan. Dan legden we haar rond 12 uur op bed 's middags, als ze ging huilen gingen we er naar toe om even te troosten maar haalden haar niet uit bed.. tenzij ze echt zo aan het huilen was dat niks hielp.. ze lijkt het nu door te hebben, heb ook het idee dat ze wakker wordt bij slaapovergangen.. soms hoor je haar dan even jammeren en vervolgens valt ze zelf weer in slaap.
    's avonds wil ze dan wel weer alleen bij ons zijn beneden, pas na haar fles van 20.30/20.45 gaat ze in haar eigen bed, dan jammert ze eerst wat en valt in slaap.
     
  9. Spectre

    Spectre VIP lid

    5 nov 2015
    17.977
    17.015
    113
    Vrouw
    Hier gaat het wel weer, was een beetje in een dip geraakt en had last van rare angstaanvallen.. denk hormonen icm al het negatieve corona nieuws. Gaat nu wel weer beter gelukkig, alleen 's avonds op bed kan ik echt liggen malen..

    Vandaag contact gehad met m'n werk, nog 4 weekjes en dan weer aan de slag.
    Het is zó bizar snel gegaan allemaal!:$

    Met Y gaat het super goed, ze is uit haar sprongetje en dat is te merken :) :thumup:
    Gister waren we weer bij het CB. Ze is nu 5,2 kg en sinds deze week over naar maatje 62.
    Enige mopper momentje is 's avonds maar dat is ook oké. Ze krijgt nu rond half 9 de laatste fles en daarna slaapt ze door tot de volgende ochtend 7 uur / half 8. :)
     
    Labby, Maev en Sado vinden dit leuk.
  10. Spectre

    Spectre VIP lid

    5 nov 2015
    17.977
    17.015
    113
    Vrouw
    @hibiscusje wat me nog te binnen schoot.. heeft hij z'n sprong al gehad? Als je uitgaat van de uitgerekende datum?
     
  11. Sado

    Sado VIP lid

    16 mei 2016
    17.870
    15.310
    113
    #1091 Sado, 28 jan 2021
    Laatst bewerkt: 28 jan 2021
    @hibiscusje Wilde ongeveer hetzelfde typen als @Spectre, overdag slapen was hier (bijna) altijd ook een ramp.
    We zijn het wel steeds blijven proberen (ook zoals Spectre omschrijft) en het ging op een gegeven moment elke keer ietsjes beter (hoewel we ook weleens weer een flinke stap terug hadden ;)).
    Ik kan nu sinds een dag of 10 zeggen dat het slapen overdag echt goed gaat, daarvoor ook een hoop aanrommelen met die slaapjes, dus.

    Het klinkt alsof je al best een vast ritme hebt, dat is fijn en hebben die kleintjes ook echt baat bij. Zou het blijven proberen en het de tijd geven, het komt uiteindelijk goed.
     
    hibiscusje vindt dit leuk.
  12. hibiscusje

    hibiscusje Fanatiek lid

    31 mrt 2020
    2.201
    3.255
    113
    Vrouw
    vanaf uitgerekende datum is hij nu 10 weken ongeveer.
    Maar zn sprongetje heb ik wel bewust mee gemaakt maar lijkt nog niet helemaal over.
    Nu moet ik zeggen dat hij vandaag nog een stukje erger is en ruim 150 cc meer gedronken heeft in totaal.
    (borstvoeding dus geen probleem)
    Hoop morgen wat meer rust.
     
    Spectre vindt dit leuk.
  13. Maev

    Maev VIP lid

    4 dec 2014
    6.071
    5.553
    113
    @hibiscusje wij doen eigenlijk met het middagslaapje een zelfde ritueel als in de avond. Dat lijkt voor nu te werken.
    Vandaag is L voor het eerst een dagje naar mijn ouders geweest zonder ons. Ging super goed alleen het kolven was echt bizar weinig :( dus ga nu na iedere voeding nakolven. Vandaag veel spullen richting stort gebracht en thuis flink wat spullen uitgezocht, morgen krijgen we een tijdelijke nieuwe auto en dan begint man maandag bij zijn nieuwe baan, de rest van de spullen zijn gisteren ingeleverd. Belt vandaag het afdelingshoofd dat hij gisteren het cadeau van de collega's/afdeling vergeten is te geven, of het goed is als hij morgen even langs komt thuis :eek: is ook mijn oude afdelingshoofd en ik denk dat ik serieus mijn mond moet houden om geen opmerking te maken dat het wel een rijkelijk late kraamvisite is aangezien H al bijna 2,5 is :| (hij zou nog steeds op kraamvisite komen :cool:) maar goed van iemand die er een opmerking bij maakt dat ik dan in mijn onesie zeler op de bank zit verwacht ik niet anders, hij gaf me ook geen vast contract omdat ik vanwege mijn rolstoel en handicap in zijn ogen niet mobiel genoeg was. (Zo dat is er even uit)

    Gisteren begonnen met de nexium, het was gelijk al een wereld van verschil en dat na 1 dosis, vandaag de tweede. :D
     
    Ilse84, mum2be2, hibiscusje en 2 anderen vinden dit leuk.
  14. Spectre

    Spectre VIP lid

    5 nov 2015
    17.977
    17.015
    113
    Vrouw
    @Maev fijn dat de nexium z'n werk doet!!

    @Puckebell hoe is het met jou en met de verhuizing naar Portugal? Kan dat gewoon allemaal doorgaan enz?
     
    Maev vindt dit leuk.
  15. Sado

    Sado VIP lid

    16 mei 2016
    17.870
    15.310
    113
    Ook benieuwd naar @Puckebell
    @mum2be2 Voor jullie komt de verhuizing ook al in zicht, toch?
     
  16. mum2be2

    mum2be2 Fanatiek lid

    4 jan 2010
    3.896
    3.378
    113
    Vrouw
    Wij gaan maandag verhuizen! Dus morgen de laatste rustige dag, van het weekend alles uit elkaar halen en de laatste dingen inpakken.
    Maandag en dinsdag verhuizen. Dinsdag slapen we in het nieuwe huis.

    F heeft vanmiddag haar Pavlik Bandage gekregen. Ze heeft rechts een subluxatie (heupje naast kommetje) en links een heupdysplasie. Ze moet de bandage nu 3 weken lang 24 uur per dag dragen. Ze mag ook niet in badje. (Alleen wassen met washandje)
    Na 3 weken een foto om te kijken of het heupje weer in het kommetje valt. Daarna nog maandenlang de bandage om de heupdysplasie op te lossen.
    In het ziekenhuis ging alles prima, eenmaal thuis was ze wel erg verdrietig.
    Na het flesje van 19 uur is ze in slaap gevallen en ik laat haar nu even lekker slapen tot ze vanzelf wakker wordt.
    Hopelijk went het snel voor haar.
    Ze past gelukkig nog wel in de maxi cosi en wagenbak.
     
    Sado vindt dit leuk.
  17. Spectre

    Spectre VIP lid

    5 nov 2015
    17.977
    17.015
    113
    Vrouw
    Ach dat is ook niet niks.. hopelijk is ze er snel aan gewend.. veel succes met de verhuizing!
     
    mum2be2 vindt dit leuk.
  18. mum2be2

    mum2be2 Fanatiek lid

    4 jan 2010
    3.896
    3.378
    113
    Vrouw
    @hibiscusje, he wat vervelend dat slapen overdag nog niet zo lekker gaat.

    @Maev, fijn dat de nexium helpt!
    Ik snap dat je niet echt op zo'n afdelingshoofd bezoekje zit te wachten, klinkt als een hork zeg :|
     
  19. mum2be2

    mum2be2 Fanatiek lid

    4 jan 2010
    3.896
    3.378
    113
    Vrouw
    @Spectre, fijn dat je je weer wat beter voelt :thumup:
     
    Spectre vindt dit leuk.
  20. Maev

    Maev VIP lid

    4 dec 2014
    6.071
    5.553
    113
    Fijn dat het toch diegene is van je voorkeur.
    Mocht je trouwens problemen hebben met de maxi cosi, via maxi cosi zelf kun je een aangepaste krijgen (althans huren maar zou bij ons vergoed worden door de ziekenfonds bij H met haar brace, was ook voor kindjes met een spreidbroekje etc). Bij H geen last van gehad doe was zo klein dat het makkelijk kon.
     
    mum2be2 vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina