November 2020 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door mum2be2, 15 nov 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Spectre

Spectre VIP lid

5 nov 2015
    19.838
    18.590
    113
    Vrouw
    Jaa echt doodeng hè!! Weet ook niet of het nu is van het zuur wat omhoog komt of gewoon speeksel omdat ze telkens heel hard haar best doet om geluidjes te maken. Vervolgens is er dan ook niks aan de hand, maar het klinkt niet fijn.

2. miikka

miikka Bekend lid

7 feb 2020
    520
    1.019
    93
    Vrouw
    @Spectre, dat klinkt inderdaad alsof Y idd gespannen is! En wij zien het beter, zit hele dagen bij onze baby. Mannen zijn vaak wat makkelijker!

@hibiscusje klinkt alsof hij overcompenseert met drinken! R dronk ook super snel. Te snel drinken is niet goed. Dan komt het melk te hard binnen in de maag. Wij hebben haar lipbandje en tongriempje laten laseren. En na een paar weken dronk ze veel rustiger en bijna alle reflux klachten zijn verdwenen.
    Dat geluid wat hij maakt klinkt alsof er iets dwars zit. Als je te snel drinkt dan drink je ook veel lucht mee. en bij te snel drinken gaan baby’s ook vaak veel spugen.

ik heb nu sinds gister dat R aanhappen aan de fles niet fijn vindt, ze gaat dan echt hard huilen. Totdat ze het keertje doorheeft dan drinkt ze... ze kwijlt ook. Zal nu haar 2e tandje doorheen komen? Gelukkig komt morgen de fysio!

3. Maev

Maev VIP lid

4 dec 2014
    6.071
    5.553
    113
    De jbpm zoals nutriton geeft vaak extra krampjes en obstipatie, wij hebben bij H altijd die van Jumbo gehad of die van de tuinen. Bij de nutriton krijste ze alles bij elkaar van de darmkrampjes en had ze gigantische obstipatie.
    Toen we voor de kma testen naar het zkh moesten kregen we daar van de verpleging te horen dat ze dat juist bij nutriton heel vaak horen.

Spectre vindt dit leuk.
  4. Maev

Maev VIP lid

4 dec 2014
    6.071
    5.553
    113
    Hier zojuist het studieadvies voor de oudste gehad... VWO it is... best vreemd om met zijn 5-en voor de computer te zitten de oudste een studieadvies krijgt en de jongste bijna 3 maanden is :roflmao: de juf vond het wel heel leuk om zo te zien :D
    School kon zich overigens helemaal vinden in zijn keuze voor school en niveau, hij gaat vwo topklas doen en de basisschool verwacht dat hij dit prima aan kan.
    Ben blij dat het geweest is kan hij nu in de nacht weer slapen ipv spoken, hij kon de afgelopen nachten amper slapen door de zenuwen...
    Nu op naar de inschrijving op school, is blijkbaar ook nogal groots hier (ken dat totaal niet van vroeger bij mij).

Labby, 86Hoop, mum2be2 en 4 anderen vinden dit leuk.
  5. Ilse84

Ilse84 Fanatiek lid

25 nov 2016
    1.278
    755
    113
    Super goed nieuws!

Maev vindt dit leuk.
  6. miikka

miikka Bekend lid

7 feb 2020
    520
    1.019
    93
    Vrouw
    Fysio is vandaag hier geweest. Wij gaan aan de slag met haar voorkeurshouding.

de spanning die ik heb tijdens de voeding is eventueel een lactasieverpleegkundige een optie. Maar osteopaat is ook goed om even erheen te gaan.

verder is ze lichamelijk helemaal in orde! Vrolijk alert meisje.
    Volgende week kom ze weer langs.

volgende week ook even naar de huisarts gesprek over anticonceptie. Heb nog geen idee!

Labby, Spectre en Maev vinden dit leuk.
  7. Spectre

Spectre VIP lid

5 nov 2015
    19.838
    18.590
    113
    Vrouw
    Hier echt een blegh gevoel.. Heel somber en nergens zin in.... zie als een berg op tegen 1 maart en ik weer moet gaan werken.. maar mss is het ook wel juist goed om weer te gaan.

Volgende week mag de oudste weer naar de opvang gelukkig en hij mag gaan wennen op school, dus hopelijk dan wat meer structuur. De oudste is de laatste tijd ook zeer druk, vraagt veel negatieve aandacht en luistert heel slecht, soms gaat hij maar door en door en wat je ook zegt, het komt niet bij hem binnen lijkt wel :$
    Hopen dat hij gewoon toe is aan school en het straks met meer structuur beter gaat :thumup:

Y zit volgens mij alweer in een sprongetje, ugh waarom? ze was vorige week juist zo vrolijk:p hopelijk duurt deze niet al te lang :)

8. Spectre

Spectre VIP lid

5 nov 2015
    19.838
    18.590
    113
    Vrouw
    Lieve @Sado ik las je bericht in een ander topic, dat je oudste dochter weer een aanval heeft gehad... jeetje wat naar voor jullie :(
    Hopelijk gaat het niet meer voorkomen met juiste? medicatie.... sterkte X

Sado vindt dit leuk.
  9. miikka

miikka Bekend lid

7 feb 2020
    520
    1.019
    93
    Vrouw
    @Sado veel sterkte❤️

@Spectre ik snap je gevoel! Ik heb er ook geen zin aan, heb mijn verlof ook nog weekje uitgesteld met vakantie! Ik begin 2 maart weer!

Zelf ben ik nu ook weer even gespannen. Mijn vader nam voor het eerst sinds lange tijd zelf contact op. Hij vroeg alleen naar mij en romy maar hij vroeg niet hoe het met mijn man gaat. hij nodige ons ineens uit om zondag langs te komen. Hij gaat zijn kleindochter weer eens zien en laatste keer is 2 maanden terug! Mij. Man is ook helemaal klaar mee. Nu ineens wel opa uithangen. Maar wij gaan wel even langs. Wij laten dan wel zien dat wij wel dat doen ondanks alles.
    ik voel mij meer schuldig om het idee dat ik het veel fijner heb zonder veel contact met mijn vader en eigenlijk niet eens erg vindt om hem zolang niet meer te zien.
    Maar nu dat ik hem zondag weer ga zien ga ik met zoveel tegenzin erheen!
    moest even het kwijt.

en ben net voor het eerst ongesteld geworden. Had gehoopt dat het niet zo heftig zou zijn haha

Sado vindt dit leuk.
  10. Sado

Sado VIP lid

16 mei 2016
    19.077
    17.034
    113
    Heel lief, dankjewel!!

11. Spectre

Spectre VIP lid

5 nov 2015
    19.838
    18.590
    113
    Vrouw
    @miikka dat lijkt me ook heel dubbel indd. Dat hij nu wel interesse toont ineens.. snap dat je er dan tegenop ziet om langs te gaan. Volg je gevoel, kijk hoe het gaat zondag en probeer je er niet schuldig over te voelen. Als ik het zo lees denk ik dat hij dat eerder zou moeten doen.

12. hibiscusje

hibiscusje Fanatiek lid

31 mrt 2020
    2.225
    3.264
    113
    Vrouw
    Ah nee @Sado wat een naar bericht! hoop dat je wat aan de tips hebt die je krijgt!

Sado vindt dit leuk.
  13. Spectre

Spectre VIP lid

5 nov 2015
    19.838
    18.590
    113
    Vrouw
    Ohh en ongesteld worden ja, ik ben het nog steeds niet !o_O wilde eerst m'n menstruatie afwachten voor ik met de pil zou starten, maar het duurt nu wel erg lang.... en we zijn wel voorzichtig maarja loop het risico liever niet haha

14. hibiscusje

hibiscusje Fanatiek lid

31 mrt 2020
    2.225
    3.264
    113
    Vrouw
    Lastig he als de band niet zo loopt als dat je voor ogen hebt.

Dit stukje is voor mij zeer herkenbaar.
    Ik heb t van de week nog uitgesproken bij de psycholoog. En die vertelde mij ook dat t helemaal niet erg is om mensen niet vaak of amper te willen zien.
    Het gaat erom hoe jij je er bij voelt.
    Bij mij is t stukje schuldig voelen vooral omdat ik het idee hebt dat ik mensen vaker hoor te willen zien omdat dat "normaal" is in mijn ogen.
    Maar dat is alleen maar omdat dat altijd van mij verwacht is. Kan t alleen moeilijk loslaten.

15. Ilse84

Ilse84 Fanatiek lid

25 nov 2016
    1.278
    755
    113
    Sado vindt dit leuk.
  16. hibiscusje

hibiscusje Fanatiek lid

31 mrt 2020
    2.225
    3.264
    113
    Vrouw
    Hoe gaat t met jullie?
    En vooral met de mama's met meer kindjes, vandaag lekker in de sneeuw spelen?

17. Spectre

Spectre VIP lid

5 nov 2015
    19.838
    18.590
    113
    Vrouw
    Heb vanmorgen even een rondje buiten gedaan met de oudste, die stond om half 7 al te stuiteren haha, nu lekker opwarmen binnen :)
    Y. blijft lekker binnen vandaag.. verder gaat het goed. Y. zit weer goed in haar vel en best vrolijk overdag. De oudste mag deze week weer naar het kdv en nog 2 dagen wennen op school dus nog even wat quality time alleen met m'n meisje! En voor de oudste fijn dat hij weer z'n vriendjes ziet en nog afscheid kan nemen erg trakteren bij de peutergroep.

Maev en hibiscusje vinden dit leuk.
  18. Sado

Sado VIP lid

16 mei 2016
    19.077
    17.034
    113
    Hier gaat het goed!
    Vanmorgen even een uurtje naar buiten de mega sneeuwberg in geweest (er ligt écht veel!). De oudsten samen op de slee en E. bij mij in de draagzak onder mijn jas, die vond het wel best, heeft lekker even geslapen.
    Hoe dik we ook aangekleed waren allemaal, HET WAS KOUDDDDD, jeetje!
    Na dat uurtje gauw weer naar huis gegaan, schone kleding aangetrokken en lekker opgewarmd met warme chocolademelk.
    De oudsten willen vanmiddag nog een keer naar buiten, maar even zien of mijn man daar zin in heeft, ik pas met deze kou, haha.

Morgen gaan de oudsten weer naar het kinderdagverblijf. Onze oudste dochter mag alleen de ochtend om afscheid te nemen en nog te trakteren. Vanaf dinsdag gaat ze meteen volledig naar school, wennen/oefenen slaan we dus over. Ze heeft er erg veel zin in!

Maev en hibiscusje vinden dit leuk.
  19. Areca

Areca Bekend lid

20 mrt 2020
    807
    1.338
    93
    Vrouw
    Hier ook naar buiten geweest. Zie fb voor de foto's. Vond het veel te koud. ;)

Maev, hibiscusje en Spectre vinden dit leuk.
  20. Maev

Maev VIP lid

4 dec 2014
    6.071
    5.553
    113
    Hier met de oudste wel naar buiten geweest, de jongste lekker binnen gehouden. Ik kan fysiek nauwelijks iets met dit weer en eigenlijk hoop ik nog op een berichtje dat de oudste niet naar school hoeft. Het is van ons naar school net een grote ijsbaan gecombineerd met sneeuw, vind dat onverantwoord met alle schoolspullen (curverbak vol). En de oudste wil ook liever niet, was al zo vanwege corona en nu met die sneeuw al helemaal.

Deel Deze Pagina