November 2020 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door mum2be2, 15 nov 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Areca

    Areca Bekend lid

    20 mrt 2020
    807
    1.338
    93
    Vrouw
    En zooo gek dat bijna alle babies er zijn we hebben hier maanden naar uitgekeken !
     
    Spectre, Puckebell en Sado vinden dit leuk.
  2. Sado

    Sado VIP lid

    16 mei 2016
    17.868
    15.304
    113
    #102 Sado, 25 nov 2020
    Laatst bewerkt: 25 nov 2020
    Denk dat we hier in sprongetje nummer 1 aangekomen zijn. De nachten gaan nog steeds prima (we zitten doorgaans op 21.30-03.00-07.30) maar overdag is E. sinds gisteren echt nietttttt te genieten:o: Veel korte slaapjes overdag, wil eigenlijk alleen bij een van ons op schoot liggen en is zelfs dan niet altijd tevreden. Voor mij herkenbaar als typisch sprongetjesgedrag...
    Hopelijk knapt mevrouw op van haar spa-ochtendje morgen:roflmao:
    En anders; ik haal mijn oude mantra maar weer van stal: het is een fase, het is een fase :D
     
    Labby, Spectre, mum2be2 en 2 anderen vinden dit leuk.
  3. Areca

    Areca Bekend lid

    20 mrt 2020
    807
    1.338
    93
    Vrouw
    Hihi altijd fijn die sprongetjes (NOT) hopelijk gaat het snel over hihi
     
    Sado vindt dit leuk.
  4. Puckebell

    Puckebell Fanatiek lid

    30 jan 2020
    1.073
    1.276
    113
    Vrouw
    Friesland
    Haha het is ook wat zo’n kleintje, hopelijk doet de Spa haar goed :D
     
    Sado vindt dit leuk.
  5. Maev

    Maev VIP lid

    4 dec 2014
    6.071
    5.553
    113
    @Areca van waar dat je naar de kinderarts moet?

    @Sado altijd fijn die sprongetjes.
     
  6. Banoe

    Banoe Actief lid

    7 feb 2020
    187
    559
    93
    Vrouw
    @Labby hoe is het met de voedingen? Ik ben echt zo’n borstenmoeder :roflmao:

    Hier ook op dag 3 op 8% maar heb hem om de 2 uur aangelegd of anders nagekolfd. De vk had het ook over kunstvoeding en dat ga ik haar nog even terugkoppelen want dat slaat echt werkelijk nergens op! Ik heb namelijk gewoon doorgevoed tijdens mn zwangerschap en had op dag 1 al 7 voedingen aan P gegeven. Melk zat dus en daardoor poepte hij veel de eerste dagen en viel veel af. Maar waarom kunstvoeding als je voeding hebt en wilt geven (zei ook kraamzorg). Twee dagen later was hij 120gr aangekomen, dusss haha.
     
    Maev, Labby en Sado vinden dit leuk.
  7. Banoe

    Banoe Actief lid

    7 feb 2020
    187
    559
    93
    Vrouw
    Die smurf van ons doet het goed! Slaapt lekker veel.. Ik ga elke dag een stapje vooruit. De pijn wordt minder en met krukken lopen gaat gemakkelijker. Ik hoop dat ik dit weekend stukken zonder krukken kan en misschien ergens volgende week de trap af. De muren komen op me af hier! Maar je beseft wel goed wat je hebt. Vandaag met behulp van een stoel gedoucht. Zo fijn! Morgen laten we misschien de toiletstoel wel ophalen want ook mn ondergoed kan ik nu zelf aantrekken (ja zooo erg) dus ik ga weer vaker naar de badkamer. Ook de klossen zijn weg, kraamzorg vond het wel prima. Ze is er nog tot vrijdag en dan wordt het een definitief afscheid na het kramen bij mijn drie kinderen! Zo bijzonder ♡
     
    Maev, Labby, Spectre en 4 anderen vinden dit leuk.
  8. Spectre

    Spectre VIP lid

    5 nov 2015
    17.971
    17.011
    113
    Vrouw
    Word er soms wel wat emotioneel van hoor, vorige week zat ze gewoon nog in mijn buik! Zo'n gek idee, ze hoort er al helemaal bij ♡
     
    Maev, Puckebell en Sado vinden dit leuk.
  9. Spectre

    Spectre VIP lid

    5 nov 2015
    17.971
    17.011
    113
    Vrouw
    Hier gaat het ook goed. Kleine meid heeft wel wat last van krampjes, zo sneu. Ze heeft de hele dag alleen bij 1 van ons willen liggen, maar vind ik helemaal niet erg ♡ ze doet het verder super goed, om 22:00 uur haar laatste flesje en dan 1x 's nachts tussen 2 en 3 en dan weer om 7 uur. Tussendoor wel vaak even speentje geven, maar afgelopen nacht na de nachtvoeding in 1x door geslapen, ik werd om 6 uur wakker en toen lag ze nog steeds heerlijk te slapen.. ook wel fijn om zelf wat uurtjes slaap te kunnen pakken:oops:
    Wel wat last van de stuwing, hoofdpijn en wat verhoging, maar dat is ook het enige.. Lichamelijk gaat het verder goed, iedere dag een beetje meer energie :)
     
    Maev, Puckebell, mum2be2 en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  10. Labby

    Labby Actief lid

    16 mrt 2020
    345
    742
    93
    Vrouw
    Helemaal eens met je! Ik heb wel nagekolfd en kunstvoeding erbij gegeven op advies van hun. Ze wilde 100% flesvoeding. Ik ben daar 1 nacht een deel in meegegaan... werd zooo onzeker ervan. Daarna veel gelezen op internet erover. Ben niet zo blij als ik lees dat het inderdaad niet nodig is. Maarja kan het niet terugdraaien. Hij is nu 2 dagen op rij 20 gr aangekomen gelukkig. Ook ben ik meer borstvoeding op verzoek aan het geven en de bijvoeding is alleen nog bij de helft van de voedingen. Ben ook wel boos geworden. Heb gezegd dat er drama om niks wordt gemaakt en heb gezegd dat de eerste die zeikt over zn gewicht of geelheid (daar was ook nog veel over te doen) ik per direct de deur uit zet. Boodschap was duidelijk.

    Verder was vandaag onze kraamzorg voor het laatst, maar ivm de situatie hebben we verlening gekregen en komt er tot en met zaterdag nog iemand anders voor 3 uurtjes. Zodra ze begint te zeuren zet ik haar de deur uit :o:.

    Verder is hij zo ontzettend tevreden. Huilt nauwelijks, drinkt goed, poept goed. Enige is dat ik het nieuwe woord clusteren heb ontdekt en die kleine man van ons vind 12 uur snachts tot 3u snachts een mooie tijd hiervoor. Heb het nu proberen te vervroegen. Dus net dik anderhalf uur puur vertroeteluurtje. Hij ligt nu dik tevreden in zn bedje. Hopelijk slaapt hij tot half 2, voeding, en slaapt hij daarna weer in.
     
    Maev en Puckebell vinden dit leuk.
  11. Banoe

    Banoe Actief lid

    7 feb 2020
    187
    559
    93
    Vrouw
    Gelukkig zijn die flesjes kunstvoeding die hij heeft gehad ook hartstikke lekker en groeit hij goed! Nu weer fijn terug naar volledig borstvoeding (als jij dat wilt) en dat clusteren haha ohjee.. netflix erbij pakken dan maar? :roflmao::p
     
    Labby en Spectre vinden dit leuk.
  12. Spectre

    Spectre VIP lid

    5 nov 2015
    17.971
    17.011
    113
    Vrouw
    Hier is de stuwing op z'n toppunt, ze staan op standje ontploffen:o: hahah. Ook wat verhoging dus moet nu m'n urine voor de zekerheid laten controleren, maar denk echt dat het van de stuwing is.
    Ice packs erbij en hopen dat het snel afneemt :roflmao:
     
    Labby vindt dit leuk.
  13. Sado

    Sado VIP lid

    16 mei 2016
    17.868
    15.304
    113
    Ohhhhh zo naar stuwing, vreselijk! Misschien helpen gekoelde koolbladeren ook wel wat? Hielp hier icm paracetamol elke keer goed.
     
    Spectre vindt dit leuk.
  14. Sado

    Sado VIP lid

    16 mei 2016
    17.868
    15.304
    113
    Ohhhh wat was de babyspa leeeeuheuuuk, E heeft echt zo genoten :D Wij ook, trouwens, was geweldig om te zien! Even een half uurtje rustig zitten met een cappuchino, kijken hoe E heerlijk aan het dobberen was :)

    Na het floaten heeft E van mij een uitgebreide massage gekregen, met begeleiding en uitleg van de dame van de spa, vond ze ook fijn. Flesje olie meegekregen, dus we kunnen het thuis ook gaan doen :)
     
    Labby, mum2be2, Banoe en 2 anderen vinden dit leuk.
  15. Maev

    Maev VIP lid

    4 dec 2014
    6.071
    5.553
    113
    @Labby dat clusteren in de nacht is hier idd ook. Fijn dat hij lekker in de stijgende lijn zit. Zou haast denken dat je mijn kraamzorg van H hebt.

    Hier was L gisteren een goede 2800 gram en bij mij zijn er ondertussen 11 kilo af in 2 weken :D pas al weer een deel van mijn gewone kleren voor zover ze geen randjes hebben ter hoogte van mijn onderbuik (leggings etc gaat momenteel goed). Gisteren een beetje teveel gedaan, heb zelf beneden de stofzuiger gebruikt omdat ik me enorm irriteerde doordat er koek van H op de grond lag. Vervolgens een eerste rondje buiten gelopen met L en H, daarna naar de prenatal met een vol geladen auto (het past eigenlijk net niet comfortabel achterin gezien de grote van D) mijn moeder reed. Om vervokgens met de oudste een switch te gaan kopen bij de mediamarkt. Kreeg dan ook de rekening nadien wel van mijn lijf en lag compleet weg te dutten terwijl mijn moeder aan het koken was.
     
    Labby, Sado, Banoe en 2 anderen vinden dit leuk.
  16. Maev

    Maev VIP lid

    4 dec 2014
    6.071
    5.553
    113
    Zakjes met appelstroop in de vriezer, werkte hier perfect, had er 4 gemaakt en wisselde ze na iedere voeding en in de avond koolbladeren uit de koelkast.
     
    Spectre vindt dit leuk.
  17. miikka

    miikka Bekend lid

    7 feb 2020
    520
    1.017
    93
    Vrouw
    Zo nu ben ik er ook bij!

    R heeft een super nacht gehad. Wij hebben heerlijk geslapen ook! Al was ik na de 1 voeding in de nacht wakker want bleef haar aankijken. Ben zo verliefd!

    ze is vandaag voor het eerst aangekomen en 160 gram! Dus super trots! Vandaag haar voor het eerst in bad gedaan, vond ze heerlijk!

    Ook al zegt de kz en vlk dat ook met borstvoeding goed zou zijn gegaan maar mijn man en ik hebben het idee dat ze veel beter reageert op kv, minder prikkels en niet meer constant aan de borst willen. Ze is nu zoveel rustiger en slaapt beter.

    wij hebben gelukkig een fijne kraamzorg. Ze is echt van het aanpakken en ze doet echt alles!

    Ik zal nu niet alles meelezen, vergeet zelfs appjes te beantwoorden van mensen haha

    Ik hoop dat het met iedereen goed gaat❤️
     
    Labby, Puckebell, mum2be2 en 4 anderen vinden dit leuk.
  18. Ilse84

    Ilse84 Fanatiek lid

    25 nov 2016
    1.278
    755
    113
    Jaa ik mag me hier dus ook officeel melden. Ik las al eventjes mee natuurlijk!

    J. Is erg misselijk helaas. Daardoor maar de kolf gepakt vandaag. Ze stikte in haar slijm en liep blauw aan. Dus dat was wel even een momentje....

    Ondanks dat het mijn derde is loopt de bv dus best een beetje moeizaam. 'hopelijk' morgen stuwing en komt het echt op gang, en kan ze wat gaan aankomen.
    Ik heb pijn tijdens het voeden. Morgen komt de verloskundige om waarschijnlijk haar tongbandje te klieven. Bij mijn andere twee dochters ook gebeurd en het viel de kraamzorg op dat haar tongetje niet ver genoeg naar buiten komt.

    Al met al wat opstartproblemen, maar wel te doen!
     
    Labby vindt dit leuk.
  19. Banoe

    Banoe Actief lid

    7 feb 2020
    187
    559
    93
    Vrouw
    Heerlijke bubbel haha @miikka

    feest, want mn baarmoeder zit weer helemaal op zn plek en spekkoekje zit weer op zijn geboortegwicht. Morgen is hij alweer een week, een wéék!
     
    Labby, miikka, Puckebell en 2 anderen vinden dit leuk.
  20. Sado

    Sado VIP lid

    16 mei 2016
    17.868
    15.304
    113
    Spekkoekje! :roflmao: Geweldige bijnaam.

    En ohhhh een werk alweer! E is zondag een MAAND oud! Waarom gaat ‘t zo snel:cry:
     
    Labby en Maev vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina