Ach, wat onwijs rot dat je je zo voelt Ik denk dat je twijfel óf je er iets mee moet doen al voldoende reden is om er iets mee te doen. Misschien is met een buitenstaander (je huisarts?) praten wel fijn en zijn er eventuele vervolgstappen die je kunnen helpen. Pas goed op jezelf!
Ik denk vooral dat de stap van 1 naar 2 kindjes heftiger is dan ik eerst dacht.. vooral angst om te falen in het aandacht verdelen, in het verkeerd opvoeden ofzo. Heb nog een gesprek met m'n man gehad en lijkt ons ook beter om aan de bel te trekken... over 2 weken ga ik weer werken en alhoewel ik er tegenop zie denk ik dat het ook wel goed is om weer te gaan.
@Spectre Heel eerlijk qua gevoel, ik heb best wel wat momenten dat ik het idee heb terug te zakken in de ppd van na H. Aan de andere kant heb ik zeker niet de hevige dwang zoals na H. Maar hier wel regelmatig angst en paniekaanvallen. Voor mijn gevoel meer dan voorheen maar mijn man en mijn therapeut van na H zien niet echt een verergering. Ik heb dus wel terug contact met mijn therapeut van toen omdat ik wel bang ben voor een terugval en de situatie nu (corona, lockdown, winterweer) maar ook de tijd (februari is de maand dat wij een bbz bleken te hebben en ik door het oog van de naald ben gekropen maar ook de maand dat mijn neefje overleed). Ik heb van de week de oudste bewust thuis gehouden op maandag, puur uit angst vanwege de gladheid en sneeuw maar ook echt wel vanwege de corona. Heb dat ook naar school aangegeven en een heel goed gesprek met de juf en directrice gehad. Deed me ook echt even goed. En ik vind de combinatie met 3 in deze leeftijden soms best wel even lastig te combineren. Met H was dat voor mijn gevoel makkelijker omdat ik dan eerst zorgde dat de oudste naar school kon en als daar de spullen voor klaar waren kon ik op mijn gemak H doen. Man zat toen natuurlijk nog op kantoor en ging rond 7 uur weg dus dan had ik tijd genoeg, nu gaat de wekker pas om half 8 want hij werkt toch thuis. Vraag me nu soms echt af waar we aan begonnen zijn wat dat betreft. Heb nu wel met de therapeut en mijn man afgesproken dat ik af en toe echt even me-time nodig heb om de dingen te doen die ik graag wil doen. Over het algemeen zijn dat alsnog dingen voor de kids maar hey dat is een detail en eerlijk ik snak op de een of andere manier echt naar even een avondje voor mij en mijn man of een dagje sauna ofzo. Qua aankleden, het komt regelmatig voor dat ik dermate druk ben met H en L dat ik pas in de middag mijn kleding aan doe en de voorkeur heeft momenteel toch echt praktisch en warm Kort gezegd, snap je gevoelens eigenlijk wel en er over praten met iemand anders kan echt wel helpen om het meer te relativeren maar ook om er anders mee om te gaan.
Wat is het stil hier de laatste tijd, hoop dat het goed gaat met alle ukkies en met jullie! Hier nog even aan het genieten van de laatste twee weken verlof, 1 maart mag ik weer werken. Beetje mixed feelings, maar weet van de vorige keren dat de eerste dag even errug wennen en vermoeiend is en het daarna wel weer fijn is Vandaag alvast wat potjes gekookt en ingevroren. Sperziebonen, doperwtjes, pompoen, sperziebonen+aardappel en doperwtjes+aardappel staan al klaar Donderdag met de boodschappen komen de bio worteltjes, courgette en broccoli, dan maak ik daar ook alvast wat potjes van, waaronder ook alvast wat met aardappel/rijst/couscous. Mooi voorraadje voor een week of 7-8 dan alvast, wel zo fijn
Ja hier wat stiller... erg druk met R. Last van een sprongetje. en druk weekend gehad! Ik probeer nog te genieten van mijn laatste 2 weken verlof. Maar zie er echt tegenop om weer te gaan werken. gister ook even naar mijn vader geweest. Schijnheilig mens. Super enthousiast doen om R te zien. Naar zijn eigen dochter kijkt hij niet eens naar om. En hij heeft al ruim 2 maand zijn kleindochter niet gezien. En ik ging R verschonen en mee spelen. Pakte zijn vriendin zo ineens R op zonder te vragen. Ik was in shock. Maar toen ging R ineens huilen. Ik moest mijn lach inhouden. Ik dacht ik zeg niks. Maar kreeg ineens R snel terug. Ja als een baby huilt is het ineens niet meer leuk. Moet je maar niet een baby behandelen alsof ze een pop. sorry iedereen dat ik wat stiller was. @Spectre ik kan mij iets bij voorstellen! Maar het is ook niet niks en kost tijd om van alles te herstellen en ook mentaal. Leg de druk niet te hoog! En soms is het even nodig om te praten met iemand van buitenaf. Als je liever niet naar een arts wil kan je altijd even een prive berichtje sturen.
ik heb morgen mn eerste werkdag Als je t me nu zou vragen zou ik acuut de toko dicht gooien en niet meer gaan werken . Maarja ik weet ook dat ik mijn werk ook echt leuk vind. Maar vind t nu gewoon erg lastig. pff softy geworden door zo'n klein hummeltje. als gaston hier morgen voor de deur staat stop ik alsnog met werken
Ik heb contact gehad met de huisarts, hij heeft een gesprek bij de praktijkondersteuner aangevraagd voor me.. als het goed is hoor ik daar deze week nog wat van. Nouja die stap is in ieder geval gezet. En vandaag was weer een betere dag gelukkig.
Succes alvast zal weer even wennen zijn. Ik vond het bij de oudste ook heel lastig in het begin toen ik weer moest werken en zal nu niet anders zijn denk ik.. gelukkig went het.
Hier ook wat stiller, het is vakantie hier dus druk met 3 kids ik zit in principe vanaf deze week in de wia, 2e jaarskeuring zit ik alleen nog op te wachten maar ze lopen enorm uit vanwege corona. (Had voor half januari al gekeurd moeten zijn eigenlijk, dus krijg nu voorschotten) de vraag is nu voor welk percentage en is hij definitief of moet ik om de zoveel jaar opnieuw gekeurd. Ik zat na de 1e jaarskeuring op 66% afgekeurd maar de verwachting is nu dat het percentage boven de 80% is. Financieel gezien maakt het enkel verschil voor de hypotheek, een definitieve zonder herkeuring mogen ze dan wel als inkomen meenemen en diegene met herkeuring niet. De fotoshoot vandaag gaat niet door, is verplaatst naar volgende week omdat de fotograaf snotterde En gisteren zijn we verblijd met het bericht dat mijn neef en zijn vrouw zwanger zijn van nummer 2 ik reageerde alleen een beetje te enthousiast tijdens het voedden waardoor L weer wakker schrok
J gaat aan de leiding denk ik! 6435 gram en 59.5 cm ! Bestaat er iets waarmee je de groei kan remmen (ik vraag dit voor een vriend)
@hibiscusje R. Word morgen gewogen en gemeten. Ben zo benieuwd. En go J. Wat doet hij t goed! R. Is wel langer dan jouw knappe J.
Wat grappig nu lijkt t net alsof J een bolle baby is wat reuze mee valt. Prikjes waren even heel hard gillen en heeft daarna heel veel geslapen nu ligt hij in bed maar is onrustig Hoop dat hij zo lekker in slaap valt en dat hij niet veel last er van krijgt. Hij wou ook 40 cc minder de laatste 2 flessen. Ga zo als hij onrustig blijft nog wel even kijken of hij nog wat wilt.
Nee is hij zeker niet. Mijn J is erg lang voor haar gewicht! Hopen dat hij niet teveel last krijgt van de prikjes. Hoe gaan bij jullie het voeden? Hier gaat het moeizaam. Borst weigert ze nog steeds. Flessen drinkt ze beter, maar vaak maar 50-70 cc per fles en dan bieden we een uur later nog eens aan en dan drinkt ze de rest. In totaal 120 cc. Vervolgens leggen we haar op bed en wordt ze krijsend wakker omdat er voeding omhoog komt of ze moet toch nog een boer. In de nacht momenteel ook drama. Krijzend wakker worden zeker vier keer per nacht... Bedje gaat wel steeds beter! Ze gaat vaak zonder morren slapen voor 45 min met een beetje mazzel wat langer. Super fijn!
Neejoh! Elk kindje is anders qua verhoudingen Plus een ander kindje kan net een lengte-groeispurtje hebben gehad, terwijl J bijv net een gewicht-groeispurtje heeft gehad. Het zegt allemaal zo weinig Hoe is de nacht gegaan?
De nacht is goed gegaan! van 23:00 tot 07:00 heeft hij geslapen. Vanochtend wel 38 graden dus ben aan t buidelen. Hij is wel beetje gepikeerd maar t valt nog mee! @Ilse84 vervelend dat het zo lastig gaat met de voeding! Ik heb sinds een week net genoeg of te weinig. Dus ga denk ik 1 fles per dag kunstvoeding geven. Baal er wel van maar ik ga mezelf niet in allemaal bochten wringen om de productie te verhogen. T kost al heel veel tijd het kolven dus vind het goed zo.