Leuk al die verhaaltjes hier! @Sado, klinkt heerlijk die baby spa, fijn dat ze zo genoten heeft, hier hebben ze er dus ook 1, heb al info opgezocht, maar ik vind F nog zo klein (nog geen 3 kg) dus ik wacht nog even. En kan je nagaan dat jullie meisje alweer bijna een maand is, wow! De weken vliegen voorbij . @Maev, wat heb je veel gedaan gisteren...doe je nog wel voorzichtig zo na de KS . @Spectre, sterkte met de stuwing, ik vond het killing!!! Duurde bij mijn ook echt een ruime week helaas... Nu zijn ze weer normaal gelukkig, wat een verademing. @miikka , gaat lekker bij jullie zo te lezen, wat ontzettend fijn! @Ilse84, oh dat is een eng momentje inderdaad, gelukkig ging het goed. Balen dat het voeden zo'n pijn doet, hopelijk snel verbetering en succes morgen met het tongbandje, lijkt me zo eng, gelukkig heb je ervaring. @Banoe, de kleine groeit super bij jou! Hier gisteren een rommeldagje, begon in de nacht al en is niet meer goed gekomen . Vandaag gelukkig 100x beter. Voor het eerst een wat grotere hoeveelheid fles gemaakt, maar dat wou ons dametje echt niet. Ze drinkt 70 ml per keer, nou prima, ze is ook nog zo klein. (ik zag in het boekje van mijn middelste dat die zelfs nog minder dronk) Heb net een rekening voor F geopend, we hebben naast allemaal cadeaus ook al zoveel geld gekregen, stort ik mooi daarop.
@mum2be2 gisteren was echt wat te extreem, heb vandaag een dagje niks doen op wat helpen met de surprise van de oudste na althans. En mental support voor mijn man want er zit er 1 te rotte op zijn werk, wat dat betreft is goed te merken dat ze bezig zijn met een reorganisatie en desbetreffende is duidelijk bang voor zijn baan. Het ging vandaag zover dat man volgende week een gesprek heeft gepland bij een andere werkgever waarvan hij weet dat er al jaren veel interesse is om hem binnen te halen. Vanmiddag ook echt even geslapen want ben nog wel kapot van gisteren.
@Sado die babyspa klinkt geweldig! @Maev oeh ja, die rustig aan hoor! Klinkt als een pittige dag @Banoe ja we zijn hier terug op 100% bv! Vandaag nieuwe kv gekregen (ivm dat we verlening hebben gekregen ivm gewicht enzo). Fantastische vrouw! Ze dacht volgens mij het eerste half uur dat ze in een 'probleemgezin' terecht was gekomen. Om vervolgens te concluderen dat alles hier super gaat, alleen die stomme protocollen ons in de weg zitten. Ze heeft meteen geadviseerd om te stoppen met bijvoeden en met kolven. Wat een rust hier weer in huis! En onze frummel is nog net zo tevree. Ze heeft mij echt weer vertrouwen in mijn eigen gevoel gegeven. Wel een domper gisteren te horen gekregen. Ivm mijn enorme bloedverlies tijdens de bevalling mag een eventuele volgende bevalling niet thuis.. nouja, daar maak ik mij tegen die tijd wel weer druk om, maar heel grappig is het niet.
In dit topic ook zo stil! Iedereen lekker aan het genieten van de baby’s? Het was duidelijk een sprongetje de afgelopen dagen... E is sinds vandaag opeens véél langer achter elkaar wakker en meer alert, er komen af en toe wat kraaitjes uit haar mond en het allerleukste: sinds vanmiddag zien we af en toe wat bewuste lachjes❤️. Lachstuipjes waren er natuurlijk al veel langer, maar ohhh die bewuste, wakkere lachjes, zo mooi en zo lief! Heb het nog niet op de foto kunnen krijgen maar dat komt hopelijk gauw Heb net ook de babyspa weer geboekt voor eind volgende maand, we vonden het zo leuk
Ik geloof niet dat ik al had meegeschreven hier! J doet t super hij moppert als er wat is en in de tussentijd slaapt hij of kijkt hij rond. In t begin had hij nogal moeite met in slaap komen maar met de puckababy slaapzak op aanraden van de kz is dat helemaal goed gekomen. Zijn handjes zijn te wild voor zijn doen dus maait hij zichzelf wakker. In t ziekenhuis hebben we geprobeerd hem aan te leggen. Daar werd hij zo onrustig van omdat het hem niet lukte dat ik op dag 2 zelf heb gevraagd om fles voeding erbij te geven (ik vond het te spannend om langer te wachten in verband met zijn niertje) Wel gekolfd vanaf dag 1 maar in 1e instantie had ik een paar druppels en op dag 2 na de echo gaf ik geen druppel meer. Ben blijven kolven en toen ik thuis kwam kwam het ineens op gang. Sinds 3 dagen krijgt J volledig borstvoeding maar niet live. Ik vind t fijn om te weten wat er precies in gaat en dat mijn vriend de fles kan geven. Ik heb hem nog een paar keer geprobeerd aan te leggen maar dat lukt dus gewoon niet goed en J raakt enorm nerveus als die t wel proeft maar niet eruit krijgt. Dus doen we t lekker zo! Ik had overigens nooit verwacht dat ik zo me best zou doen voor de borstvoeding. Maar ik heb er een goed gevoel bij en het idee dat dit is wat ik voor hem kan doen! Dinsdag was de kz hier voor t laatst. Oh als ik die vrouw had kunnen opnemen in ons gezin had ik het gedaan. Wat een geweldig mens is dat! Op die dag was J al 50 gram boven zijn geboorte gewicht! Gisteren is het consultatiebureau langs geweest en was hij weer met 60 gram gegroeid dus hij doet t super. ik zelf lig wat meer in de kreukels en kan 1.keer per dag een trap op en af en daarna is het klaar. Hoop snel wat fitter te worden! Ik ga me best doen hier wat actiever weer mee te schrijven
Ik kreeg geen meldingen @Sado aah die lachjes, kan niet wachten tot dat F dat bewust gaat doen! Haha wat leuk dat het zo goed beviel. Misschien moeten wij ook maar es een Spa dagje boeken voor F. @hibiscusje Wat fijn dat je toch door middel van kolven die kleine volledig op bv hebt en dat je voor jezelf de rust hebt om te weten hoeveel hij binnen krijgt! Groeien gaat dus ook super goed zo te lezen, dat is altijd fijn! Hopelijk herstel je zelf weer een beetje snel! Hier zitten we denk ik ook in een sprongetje, F wil sinds gister alleen maar bij mij liggen dus ik kom nergens aan toe. Gister ook de hele dag willen drinken. Zodra ik em even weg leg is hij ook echt overstuur dus aan een stuk door knuffelen hier! Meneer groeit ook ineens als kool en past sinds vandaag zijn eerste pakje niet meer
Oh ik moet er niet aan denken dat hij ineens ze kleertjes niet meer past! Ik heb t tot nu toe alleen met een klein vallend maat 50 rompertje gehad dat ik m niet fijn vond zitten bij hem. Van mij mag hij nog wel even maat 50 passen hoor
Haha hier een flinke dame, al past maat 50 nog goed hoor, maar voor de noppies pakjes heeft ze iets te veel vetjes
Hier wordt ook alleen grote maat 50 gedragen. Madame was bij de geboorte 56 cm Qua breedte past ze makkelijk maat 50 Vandaag is het tongriempje van j. Gekliefd. Wow wat een wereld van verschil!!! Voeden is meteen minder pijnlijk. Ondanks de kloven en de stuwing die daar vrijwel direct op volgde!
Wooow maatje 50 hebben wij hier overgeslagen.. niks paste.. onze flinke knul! Vandaag de laatste dag kraamhulp gekregen, kijk echt naar morgen dat we de hele dag gewoon lekker niets hoeven!
Ik zie daar ook echt naar uit.. morgen en zondag komt ze nog enkel in de ochtenden en dan gaan we het ook zelf doen, lekker in ons eigen ritme. M'n man is volgende week nog een paar dagen thuis, heerlijk eventjes tijd met z'n 4en.
wat grappig te lezen dat jullie zo opgelucht zijn als ze kraamzorg weg is . Ik heb echt tranen met tuiten gehuild en vond t verschrikkelijk dat ze weg ging. Ze was zo lief zorgzaam en zo'n fijne steun. Wist zoveel en heeft ons echt een kickstart gegeven. als t aan mij lag bleef ze 6 weken!
E. zit nog mooi in maatje 50, 56 is nog wat ruim (afhankelijk van het merk), ze weegt nu een kleine 4kg.
Haha eens @hibiscusje! Van mij had de kraamverzorgster ook alle keren langer mogen blijven. Ze voelt ergens een beetje als een tweede moeder of grote zus ofzo voor me in die periode, haha! Daarnaast: de hoeveelheid was met een gezin van 5 is nietttt grappig. Heerlijk dat ik dat niet zelfde hoefde te doen @Ilse84 Fijn dat het voeden nu zoveel fijner gaat!
Ik volg het trouwens even niet... Wie van ons is nu degene die op FB postte op 26-11 om 08:07 bevallen te zijn? Niet @gerdia want die is om 00.00 bevallen maar verder is niemand op de 26e bevallen, toch? Is het nog mijn zwangerschapsbrein die mij hier in de steek laat? Help
Maatje 50 past ie nog een paar dagen denk ik, eerste pakje was eerder een maatje 44 zo klein viel die. Maar het gaat wel snel