November 2020 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door mum2be2, 15 nov 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sado

    Sado VIP lid

    16 mei 2016
    17.855
    15.292
    113
    Wat vervelend dat het mentaal niet gaat goed! Hoop dat je je gauw fijner mag voelen.
     
    Spectre vindt dit leuk.
  2. Ilse84

    Ilse84 Fanatiek lid

    25 nov 2016
    1.278
    755
    113
    Vervelend @Spectre.. Hoop dat je snel wat beter in je vel zit

    Hier is het rollen nog laaaaang niet in zicht. Ik heb luie baby's... Rollen doen ze bij mij pas rond een maand of zeven of later....
     
    Spectre vindt dit leuk.
  3. Sado

    Sado VIP lid

    16 mei 2016
    17.855
    15.292
    113
    Haha! :roflmao:
    Het verschilt ook allemaal zo per kind, he.

    Mijn oudste ging rollen met 7 maanden, zitten met 10 maanden, direct daarna billenschuiven (heeft nooit gekropen). Stond toen een beste tijd “stil” en ging met 15 maanden in een periode van 10 dagen aan dingen staan, aan dingen lopen en los lopen.

    Mijn middelste ging rollen met 4 maanden, zitten met 7 maanden, kruipen met 8 maanden, aan dingen staan met 10 maanden, aan dingen lopen met 11 maanden en los lopen ook met “pas” bijna 15 maanden.

    Eigenlijk merk ik in elk opzicht echt een groot verschil tussen de twee. Die gemiddelden van het CB zeggen me daarom ook heel weinig.... :)
    Zo ging de oudste laat praten, vlak voor haar 3e verjaardag kwamen er pas een beetje echte zinnen uit.
    Terwijl de middelste al met 10 maanden zeker 25 woordjes gebruikte en ruimschoots voor zijn 2e verjaardag al in volledige zinnen maakte, die ook altijd grammaticaal correct waren.
    Daarentegen moet ik hem er nu nog vaak aan herinneren alsjeblieft een vork te gebruiken, terwijl ik me al niet eens meer kan herinneren hoe lang de oudste met vork én mes eet:roflmao:
    Zindelijk is de oudste al sinds vlak na haar tweede verjaardag terwijl de middelste (wordt over 2 weken 3 jaar :)) daar nog behoorlijk moeite mee heeft.

    Kan nog wel doorgaan:roflmao: Leuk juist, al die verschillende kindjes :D
     
    86Hoop en Spectre vinden dit leuk.
  4. Spectre

    Spectre VIP lid

    5 nov 2015
    17.949
    16.996
    113
    Vrouw
    Ik vind het lastig te achterhalen waar het daadwerkelijk vandaan komt. Denk een combinatie van alles ... daarbij kan ik slecht omgaan met veranderingen en onzekerheid. En dat is in deze tijd niet altijd handig:roflmao:

    Hoe is het gegaan met J vandaag bij de opvang?
     
  5. hibiscusje

    hibiscusje Fanatiek lid

    31 mrt 2020
    2.201
    3.255
    113
    Vrouw
    Hmmm deze tijd maakt t inderdaad lastig .

    Stukje beter als vorige keer! 1e voeding kregen ze er maar 70 cc in bij de 2e voeding is het gelukt alles te geven :thumup: Hij heeft 3 x kort geslapen en heb m om 3 uur opgehaald:)
     
    mum2be2, Maev en Spectre vinden dit leuk.
  6. Spectre

    Spectre VIP lid

    5 nov 2015
    17.949
    16.996
    113
    Vrouw
    Fijn dat het beter ging dan de vorige keer! En hoe was het voor jezelf?
     
  7. hibiscusje

    hibiscusje Fanatiek lid

    31 mrt 2020
    2.201
    3.255
    113
    Vrouw
    Moeilijk :|

    Ze hebben regelmatig een update gestuurd en heb 2 keer gebeld. Maar vond t echt lastig.
    Ik werk aan huis dus als ik even naar binnen loop voor een kop thee ofzo is t zo raar dat hij hier niet is.
    Maar ik ben nu 5 dagen vrij en donderdag pas weer naar de opvang.
    Stukje bij beetje komt t vast goed maar vind t echt wel een ding hoor :oops:
     
    Maev, mum2be2 en Spectre vinden dit leuk.
  8. Sado

    Sado VIP lid

    16 mei 2016
    17.855
    15.292
    113
    E weegt nu 7,2kg en is 69cm lang, wooow gaat snel
    Kleine reus :D
     
    Maev, Spectre, mum2be2 en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  9. Sado

    Sado VIP lid

    16 mei 2016
    17.855
    15.292
    113
    Prikjes gingen ook goed, ze was super stoer!
    Nu hopen dat ze er minder last van krijgt dan de vorige keer:$
     
    mum2be2, Maev, Spectre en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  10. miikka

    miikka Bekend lid

    7 feb 2020
    520
    1.017
    93
    Vrouw
    Heb eindelijk even alles nagelezen!
    @Spectre jammer dat het even niet zo lekker gaat! Hopelijk gaat het snel beter!

    @Sado wat vliegt de tijd!

    ik heb gister een naaimachine gekocht!! Ik ga zelf babykleertjes maken. Nooit met een naaimachine gewerkt maar gister hele avond mee bezig geweest en gelijk een broek kunnen maken. Super leuk om te doen.
    Dit is iets wat ik al langere tijd in gedachten had. Zodra ik iets heb gemaakt laat ik het op facebook wel zien. Ik zie namelijk zoveel leuke kleertjes maar vind ze echt duur dus dan maak ik ze liever zelf haha! Iig proberen! En het is echt handig om een naaimachine te hebben!

    hier gaat het op en af met R. Ze slaapt onrustig(alweer). Met de voeding zijn wij zoekende vanwege haar reflux. Jbm stoppen wij ermee vanwege verstopping.
     
    mum2be2, Ilse84, hibiscusje en 2 anderen vinden dit leuk.
  11. hibiscusje

    hibiscusje Fanatiek lid

    31 mrt 2020
    2.201
    3.255
    113
    Vrouw
    Wat leuk van die kleertjes ! ben zeer benieuwd!
     
  12. Ilse84

    Ilse84 Fanatiek lid

    25 nov 2016
    1.278
    755
    113
    Wat super leuk!!

    Ik maak momenteel de kleding van mijn meiden zelf. Zo ontzettend leuk om te doen! Pas maar op je bent zo verslaafd. Heb je het gratis oliver broekje van Emma en mona al gespot?

    Als je voor betaalde patronen wilt gaan, kijk dan eens bij sofilantjes. Tot zo ver dit ongevraagd advies. Haha
     
  13. mum2be2

    mum2be2 Fanatiek lid

    4 jan 2010
    3.896
    3.378
    113
    Vrouw
    Wow!!!
    Hier 5900 gram en 59 cm, onze mini :roflmao:
     
    Spectre vindt dit leuk.
  14. Maev

    Maev VIP lid

    4 dec 2014
    6.071
    5.553
    113
    @miikka hier ook een naaimachine, al tig jaar, is redelijk met de paplepel ingegoten aangezien al mijn broeken, jurken en rokken altijd ingekort moesten en moeten worden :roflmao:
    Moet zeggen dat dat de afgelopen 3 jaar ook het enige is wat er mee gemaakt is op wat vlaggenlijntjes na. Heb allemaal stofjes liggen en genoeg patronen maar kom er totaal niet aan toe. Hoop binnenkort als de meiden bij oma zijn even wat luiers te naaien voor de poppen van H. Maar goed dat roep ik momenteel al enkele maanden :|
     
    Spectre en miikka vinden dit leuk.
  15. Maev

    Maev VIP lid

    4 dec 2014
    6.071
    5.553
    113
    Hier lijkt bij L het weer helemaal los te zijn qua verkoudheid, ze klinkt ook flink benauwd steeds dus morgen maar weer naar de huisarts. Vermoed zelf dat ze het rs virus heeft. H overigens idem dito dus het is een hele dag jammeren zowel om en om als beide tegelijk. :cry:
     
  16. mum2be2

    mum2be2 Fanatiek lid

    4 jan 2010
    3.896
    3.378
    113
    Vrouw
    Beterschap voor L, wij hadden vorig weekend het vermoeden op longontsteking bij F, nog naar de HAP geweest op zaterdag, gelukkig was alles goed, longen prima en geen Corona.
    Ze is nu ook eindelijk beter na wel 3 weken verkouden zijn.
     
  17. hibiscusje

    hibiscusje Fanatiek lid

    31 mrt 2020
    2.201
    3.255
    113
    Vrouw
    Hier pruttelen we ook mee.
    J flink verkouden en gisteren avond ineens weer koorts,vanochtend alweer gezakt maar toch.
    Hap gebeld en morgen even afspraak maken bij de huisarts. Even voor de zekerheid maar na kijken die kleine bink.
     
  18. mum2be2

    mum2be2 Fanatiek lid

    4 jan 2010
    3.896
    3.378
    113
    Vrouw
    hibiscusje vindt dit leuk.
  19. hibiscusje

    hibiscusje Fanatiek lid

    31 mrt 2020
    2.201
    3.255
    113
    Vrouw
    Vanmiddag gaan we toch even maar de huisarts even na laten kijken :).

    En voor t eerst heeft J van 9 tot 9 geslapen! Hoe zuur dat ik er zelf 2 keer uit moest om te kolven en hij heerlijk lag te ronken! En met die verkoudheid klinkt t alsof ik tussen 2 volwassen mannen lig man wat een snurk orkest :roflmao:
     
    86Hoop, Maev en Spectre vinden dit leuk.
  20. Sado

    Sado VIP lid

    16 mei 2016
    17.855
    15.292
    113
    #1440 Sado, 12 apr 2021
    Laatst bewerkt: 12 apr 2021
    Beterschap met alle zieke kindjes!

    Hier ook een goed verkouden baby op het moment, gelukkig is ze nog vrolijk.:)
     

Deel Deze Pagina