Ah wat fijn dat je dat lijntje al had met de arts! Heftig zeg met H! Wat verwacht je zelf wat de volgende stap gaat worden?
Ik hoop dat ze nu toch verder gaan kijken, we merkte zelf toen ze de inhaler weer had dat ze aankwam (hebben haar toen thuis gewogen en toen woog ze zwaarder als nu, thuis was hetzelfde vandaag als bij cb). We hebben beide het idee dat er meer aan de hand is en het klompvoetje dus ook niet op zichzelf staat zo gezegd. Maar aangezien het niet het fijnste is voor je kind hebben we eerst al het andere geprobeerd (en nog eens wat langer ivm corona en einde zwangerschap bij mij). En nu komen we natuurlijk helemaal nergens maar straks gaat ze naar de voorschool (zitten te wachten op de brief wanneer ze start) en het duurt nu al heel lang voor ze hersteld is de keren dat ze ziek is geweest, en dan ben ik al blij dat het niet zo vaak is, maar dat gaat met de voorschool en basisschool natuurlijk om de haverklap zijn. Dit keer een goede 1,5 maand, vorige keren tussen een maand en 1,5 maand. Zelfs L herstelde nog sneller. Herken dat stukje van het lange herstel ook alleen maar van mijn neefje, de rest van de kinderen in onze omgeving (en dat zijn er toch niet weinig) hersteld heel veel sneller max een week of 3 als ze goed ziek zijn. En dat baart mij zorgen. En merkte vandaag dat mijn ppd dan toch wel weer even zijn gezicht laat zien en ik weer zo bang ben om haar te verliezen omdat ik voor mijn gevoel de controle kwijt ben doordat ze niet goed groeit, terwijl ze eet als een bootwerker. In de ochtend begint ze met een fles van 180+8 en 2 boterhammen (dubbel belegd) dan 2 stuks fruit en een halve fles aanmaak/caloriebomdrankje, tussen de middag 2 of 3 boterhammen (dubbel belegd), 2 stukjes los vlees beleg en een fles van 120+5, na haar middagslaapje koekje met een hele fles aanmaak/caloriedrankje en qua avondeten gewoon een goed bord vol en een toetje. En met speciale dingen zoals taart/gebak hebben we voor haar iets vergelijkbaars maar dan koemelkvrij. Ze zit dus ruim boven hetgeen ze binnen moet krijgen. Voorheen hield ik heel krampachtig alles bij wat ze per dag at en hoeveel dat dan was volgens het lijstje van de diëtist, vandaag was een gemiddelde door de weekse dag en bewust besloten op te schrijven zodat we volgende week gelijk de 3-daagse kunnen doorgeven waarvan 1 weekend dag. Ik zou ook echt niet meer weten wanneer ik er nog iets bij moet doen ze zit qua indikking van de melk op max, qua caloriebommetjes op de max, beleg doen we al dubbel, toetjes doen we al diegene met meer calorieën etc. Dietist zei vorige keer al dat ze ook niet meer wist wat we zouden kunnen aanpassen dus ja hoe moet ik het dan weten. De meest nutridrankjes is ze of nog te jong voor of er zit koemelk in dus daarin zijn we ook beperkt. Zodra ze koemelk krijgt gaat ze qua gewicht zelfs afvallen dus dat willen we niet gaan proberen. Positief puntje als ze zo goed op het potje blijft gaan dan kan ze overdag zonder luier, plassen gaat goed nu nog het poepen maar dat doet ze eigenlijk standaard op 2 vaste momenten dus is te reguleren met een luier (bijkomend voordeel geen gedoe met plaszakjes meer als we urine in moeten leveren ).
Zo, het klinkt toch erg goed wat H eet en dan toch afvallen , lijkt me erg frustrerend voor jullie. Ik hoop ook dat ze verder willen kijken voor jullie, helemaal als je zelf ook het idee hebt dat er wat meer achter kan zitten. Wel heel goed van de zindelijkheid . Hier gisteren F een broodkorstje gegeven voor het eerst, nou dat vond ze wel wat, ze heeft op 3 stukjes gesabbeld. Zo lekker dat ze het vond.
@Maev Wat vervelend, dat niet willen aankomen, dat zie je natuurlijk graag anders Ik dacht altijd dat een klompvoetje echt een op zich staand iets was, maar je verwacht dus wel een link met het moeizaam aankomen? Wat vervelend... Ik hoop dat ze jullie verder kunnen helpen en het gauw de goede kant op gaat! Super knap van de zindelijkheid! Dat scheelt weer, he Zindelijkheid van onze zoon gaat ook top. Nu ruim een week zonder luier overdag. Op dag 1 heeft hij 2 ongelukjes gehad maar verder echt helemaal niets Een dezer dagen ook ‘s nachts maar zonder luier proberen, hij wordt al een dag of 5 met krukdroge luier wakker en gaat er netjes zelf uit om te plassen
Tijdje erg druk geweest en geen meldingen gehad, maar weer fijn om jullie verhalen te lezen allemaal. Aantal vervelende en ook gelukkig veel leuke ervaringen hoor ik. Hier denk ik, ondanks dat hij het laatst kwam, wel de grootste baby intussen: op de weegschaal met zn vader lijkt hij 8.5 kilo, en maat 74 zit precies pas, en bij zelf meten kom ik daar ook op uit. En hier ook druk met buikspieroefeningen hele dag, hij draait al vanaf 3 mnd op zn zij, paar weken daarna enkele keer op zn buik met arm klem, en vanaf 4.5 maand vloeiend naar zn buik. Sinds gister probeert ie terug te draaien vanaf buik naar rug, met die arm weer die hem blokkeert haha. We hebben ook veel geluk gehad met slapen; vaak iig van ca 24u tot 7u en langzaam die laatste voeding soms eraf en dan al slapen vanaf ca 22u. Laatste weken wel meer onrust, in de avond en sinds 2 dagen ‘s nachts, denk toch die sprong, want hij lijkt gewoon ook steeds meer te kunnen en zien. Hopelijk slaapt ie komende tijd weer lange stukken zoals we gewend waren; maar nergens vanuit gaan is wel het motto, zodat het niet te veel tegenvalt en eerder meevalt. Hij drinkt nog volledig de borst. Blij dat het me gelukt is door te gaan ondanks echt veel pijn. En we hebben al een weekje wortelhapje gegeven, maar vanwege huiduitslag (wat ook andere reden kon hebben), weer even gestopt. Maar we begrepen wisselende dingen erover: of een baby nou wel of niet met huid kan reageren op voedsel. Weet iemand van jullie dat? Anyway, pas met 6 mnd moet het, dus komende weken nog eens bekijken wat we gaan proberen.
Klompvoetje staat vaak wel op zichzelf, maar kan ook een afwijking zijn die voor komt bij een syndroom etc. We weten dat bijvoorbeeld bij het syndroom van mijn neefje, voetafwijkingen ook vaak voorkomt waaronder een klompvoetje of bijvoorbeeld 6e tenen zoals mijn neefje had. Net als dus problemen qua groei. Maar zo zijn er heel veel syndromen waarbij het voor kan komen. En behoorlijk vaak blijkt dat pas na een tijdje dat er toch meer aan de hand is dan alleen dat klompvoetje omdat het dan bijvoorbeeld niet op echo's te zien is of pas duidelijk wordt wanneer een kindje verder ontwikkeld is. Beetjr vergelijkbaar met adhd en epilepsie zeg maar, vaak wordt eerst de epilepsie duidelijk en pas later de adhd. Qua zindelijkheid in de nacht gaan we niet pushen, ze heeft in de nacht een brace tot haar 4e dus ze kan tot die tijd sowieso niet zelfstandig naar de wc, ze mag niet met de brace lopen. @mum2be2 wij willen binnenkort ook met de korstjes beginnen maar eerst maar eens starten met de nieuwe melk. Komt vandaag binnen gelukkig.
@86Hoop qua reacties op voeding is reactie van de huid vaak in combinatie met andere klachten. Ik weet niet of de onrust begon na de wortelhapjes maar dat zou bijvoorbeeld zo'n combi kunnen zijn, net als obstipatie, krijsen, overstrekken, krampjes etc.
nee de erge onrust (meer huilen alleen) is er na alweer even stoppen met de voeding, misschien mist hij het juist haha
Mijn zusje had als baby een kippeneiwitallergie en dat uitte zich in eczeem (wanneer zij dus ei of kip at). De eczeem was te zien in haar knieholtes en ellebogen (dat zie je bij kleintjes vaak terug als plekken waar eczeem als allergische reactie ontstaan). Zij was wel al wat ouder, zal rondom haar eerste verjaardag zijn geweest. Andere klachten had ze er niet van, trouwens. Ze js er later ook vanzelf overheen gegroeid. Fijn trouwens dat het verder zo goed gaat bij jullie!
Dat is wel mijn eigen ervaring bij mijn zoon met zijn koemelkallergie indd Eczeem, huilen, overstrekken, kramp, enorme onrust, spugen.
Dat zpu natuurlijk ook kunnen, wortels is vaak wel het meest veilige om het zo te zeggen. Doperwten, bonen, boontjes en veel van de fruitsoorten kunnen ook een kruisreactie geven. Hier krojgen zowel H als L ook een reactie op erwten, boontjes en bonen maar begreep van de dietist dat dit dus vaak samen hangt met de kma. H kan sinds kort overigens ook mandarijnen eten, ook dat heeft ze heel lang niet gekund vanwege de kruisreactie, geloof dat ik ergens nog een lijstje heb liggen (maar is op internet vast ook te vinden) met alle meest voorkomende kruisreacties. Wat dat betreft vind ik het advies van kippenei en pindalaas nog steeds vreemd, de onderzoeken zijn namelijk met de 'kruisstoffen' gedaan en die staan al minstens 12 jaar op het lijstje als begin hapjes. En hoppa, H krijgt vanavond dus met het ei eten een allergische reactie zoals het bij mij ooit begon (dikke lip en jeuk in de mond) en we hebben voor haar dus geen medicatie dus hoop dat water spoelen en lippenbalsem op haar lippen het wat verzacht. En ik voel gewoon wat zij nu voelt uit ervaring, terwijl ik dus geen ei op heb
Nou daar waren wij dus ook erg verbaasd over, zei al gelijk nou dit is wel absurd hebben het er net in de groep over gehad, daarbij ze kreeg pas ei naar de krasjestest, juist vanwege mijn reactie en daar had ze 0,0 reactie op. Nou was ik echt een paar jaar ouder met mijn eerste reactie (weet dat nog goed, voor het eerst in frankrijk op vakantie en bij zo'n boulangerie een grote merenque gekocht, mijn lippen waren nog meer opgezet dan ze met botox of fillers hoe noemen ze dat ooit voor elkaar krijgen ) maar die krasjes test daarna was echt enorm duidelijk. En nu zat ze aan haar eitje, wat we wekelijks doen al at ze die de laatste weken al niet goed ze vroeg er wel steeds om, en ze begint echt te jengelen heel de tijd proberen iets met haar vingers in de mond te doen. Dus ik kijk automatisch naar haar lip en die is helemaal opgezet, ze had 1 klein stukje ei op. Vanmorgen was de zwelling weg alleen het randje van haar lip is wat geïrriteerd en ze heeft het niet benauwd gehad. Maar ze klaagt er niet over. Begrijpen nu wel waarom ze bij specifiek eten dus moeilijk doet, zoals bami bijv. Dat kan ik vaak (afhankelijk waar we het vandaan hebben) ook niet eten. We hebben 1 restaurant die het zonder ei maken en daarvan kan ik het eten en at H het dus ook van de week.
Wij zijn van de week voor t eerst naar de kinderarts geweest vanwege j zijn niertje. Zijn nierfunctie is perfect urine ook op een miniscuul beetje eiwit. Omdat het zo weinig is is het verwaarloosbaar maar de arts wil liever hem over 3 of 4 maanden nogmaals zien en controleren juist omdat hij maar 1 nier heeft. Hele fijne arts die giga met ons mee denkt. We hebben een doorverwijzing gekregen voor de logopedist omdat zijn flessen sinds kort dramatisch verlopen. Ze wil omdat hij ook wat last heeft van eczeem eerst in zijn bloed kijken of ze daar iets van allergie kunnen vinden voor dat wij beginnen met pinda en ei. Als dat het geval is gaan we in het ziekenhuis er mee starten zodat als hij een reactie krijgt er direct een arts bij kan zijn. Ze begon zelf over 1 oogje wat soms een beetje loenst maar ze gaf ook aan dat dat kan komen door vermoeidheid e.d. maar dat we t de komende 3 maanden even in de gaten kunnen houden en we evt een doorverwijzing voor de oogarts kunnen krijgen.