November 2020 mama's

Discussion in 'De mama's' started by mum2be2, Nov 15, 2020.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. hibiscusje

hibiscusje Fanatiek lid

Mar 31, 2020
    2,225
    3,264
    113
    Female
    Ik vind dit ook zo eng! verder dan korstje sabbelen komen we dus ook niet! Zodra hij een stukje brood heeft afgesabbeld gaan die ook lopen kokhalzen. doodeng!

2. Spectre

Spectre VIP lid

Nov 5, 2015
    19,824
    18,545
    113
    Female
    Jaaa ik snap je helemaal!
    Ik probeer erop te vertrouwen dat het kokhalzen erbij hoort, vanwege het reflex op de tong. Maar ik vind het ook niks en zal blij zijn als ze gaat leren om normaal te kauwen haha.

3. Maev

Maev VIP lid

Dec 4, 2014
    6,071
    5,553
    113
    Ik geef het brood net als het lepeltje gewoon voorin de mond zeg maar. Hier eet ze nu bijna een hele boterham in de middag dus binnenkort gaan we ook in de ochtend proberen te starten met brood.

Gisteren de uitvaart van mijn oom gehad, was echt een hele mooie en bijzondere uitvaart, ook door de locatie. Maar die 1,5m afstand houden tijdens een begrafenis vond ik echt niks. Dus heb mijn tante en nicht en neef gewoon echt een dikke knuffel gegeven, met hun goedkeuring uiteraard.

Spectre likes this.
  4. Sado

Sado VIP lid

May 16, 2016
    19,052
    17,015
    113
    Ik leg ook stukjes brood op haar tong, met het beleg naar beneden. Korstjes soms ook zo (in kleine stukjes gesneden) of een heel korstje in haar hand.

5. Sado

Sado VIP lid

May 16, 2016
    19,052
    17,015
    113
    @Maev Fijn dat de uitvaart mooi was!
    Kan me voorstellen dat de 1,5m maatregel een hele moeilijke is op een uitvaart, je wil elkaar toch kunnen troosten..

6. Maev

Maev VIP lid

Dec 4, 2014
    6,071
    5,553
    113
    Nou dat laatste inderdaad, nou scheelde het wel dat het gebouw afgesloten was en men dus niet kon zien wat er binnen gebeurde maar vanuit de uitvaartonderneming werd er best wel opgelet (en het gros had gezien de leeftijd al 2 prikken gehad).

7. 86Hoop

86Hoop Actief lid

Feb 8, 2020
    167
    318
    63
    Female
    Kreeg heel lang geen melding meer en was ook druk, maar weer bijgelezen :) @Maev heftige tijd zo, sterkte

Erg fijn om te lezen over alle eet- en drinkpatronen. Toch lastig om zelf goed te weten wat kan en mag, ondanks 2 boekjes over babyvoeding in huis. Nergens staan dingen als hoe vaak ze mogen per dag en wanneer minder aan de borst drinken dan okay is, hhh.. dus superblij met al jullie verhalen.

hier nog volledige borstvoeding, valt wel erg zwaar op werkdagen. Heb ook het idee dat die hersenen nog niet optimaal werken door de hormonen.. tempo maken is normaal al lastig en nu helemaal. Ik zit dus best een beetje te wachten op het moment dat vastere voeding borstvoeding 1-2x kan vervangen. Maar tot nu toe was het vaak alsnog even vaak drinken :S vaak nog wel 5-6x op verzoek. Maar nu ik lees hoeveel jullie kids al aten met deze termijn gaan we gewoon vaker aanbieden.
    Verder wordt er gerold en beetje achteruit geschoven en af en toe op hoofd en voeten gestaan (bizar! Als die yoga-pose haha). En zitten gaat redelijk stabiel, dus de tripptrapp met babyzitje is al in gebruik korte momenten, met wat extra steun ertussen.
    Hoe geven jullie die boterhammen? In kleine stukjes? En hoe klein? Cm?

Spectre likes this.
  8. Sado

Sado VIP lid

May 16, 2016
    19,052
    17,015
    113
    @86Hoop Ik geef de boterhammen in stukjes, tja hoeveel cm:roflmao: het zijn best grote “blokjes” ondertussen, maar het waren op het begin meer grote kruimels, zegmaar.
    Korstjes geef ik soms in de hand, soms die ook in kleine stukjes.
    Ze eet ‘s morgens meestal een halve boterham en ‘s middags 2/3 tot een hele.

Als je twijfelt kan je ook altijd het CB even bellen voor advies, ze kunnen met je meedenken :)

86Hoop likes this.
  9. Maev

Maev VIP lid

Dec 4, 2014
    6,071
    5,553
    113
    Ik heb van het cb een gekopieerde lijst in alle boekjes zitten qua voedingsschema (hou die eerlijk gezegd alleen als basis richtlijn aan, bij D en H werkte dat overigens totaal niet die aten beide veel meer dan op het lijstje)

86Hoop likes this.
  10. Sado

Sado VIP lid

May 16, 2016
    19,052
    17,015
    113
    E. zit nu voor het eerst in de grote-meiden-Trip Trap te eten. Een heel klein beetje wiebelig maar ze zit er eigenlijk hartstikke netjes in! :D

We merken dat ze nu vooral in een communicatie vaardigheden ontwikkeling zit. Er komen de laatste tijd regelmatig meer klanken bij, zo leuk! Ze begint nu ook al op haar niveau wat “woordjes” te gebruiken (bijv “ammm” als ze nog een hapje eten wil).
    Ben benieuwd welke kant ze qua spraak uitgaat: onze zoon en ik waren allebei heel erg vlot met praten. Onze dochter en mijn man waren dan weer behoorlijk laat.

Grof motorisch waren we alle 4 wat lui en laat, dus dat zal zij ook wel zijn:roflmao: Zelfstandig los zitten zie ik bijv voorlopig nog niet gebeuren.

Spectre and Maev like this.
  11. Maev

Maev VIP lid

Dec 4, 2014
    6,071
    5,553
    113
    Die ontwikkeling qua spraak merken wij ook, sinds de val is ze ineens hele verhalen aan het brabbelen.

Sado likes this.
  12. Sado

Sado VIP lid

May 16, 2016
    19,052
    17,015
    113
    #1692 Sado, Jun 20, 2021
    Last edited: Jun 20, 2021
    @86Hoop Sta een broodje te smeren voor E, dus dacht, ik maak een foto om je vraag te beantwoorden :p Dit is het formaat stukjes dat wij nu geven (heb een halve boterham gesneden)
    Vanmorgen voor het eerst de stukjes voor haar neergelegd zodat ze zelf kon eten, vond ze leuk en ging best goed. :)
    Voorheen gaven we haar alleen een deel van de korst los in haar hand en legden we de rest zelf in haar mond.
    93D0CA94-02F8-4F3C-BA40-900BA0BE0559.jpeg

86Hoop, mum2be2 and Maev like this.
  13. mum2be2

mum2be2 Fanatiek lid

Jan 4, 2010
    3,916
    3,396
    113
    Female
    @Maev, wat zal dat schrikken zijn geweest die val, fijn dat het weer goed gaat.

Wat betreft broodje eten, hier eet F een boterhammetje in stukken van 1,5 cm x 1,5 cm ongeveer, gaat goed. Ze ging van flink kokhalzen ineens naar goed eten, kan dus zo omslaan.

Het gaat supergoed met haar heupjes, staat qua ontwikkeling totaal niet stil, kan ineens sinds vorige week los zitten :eek: en ze doet aan billen schuiven, zo komt ze naar voren. Wow, gaat snel. Over 2 weken de laatste controle, dan mag de bandage 's nachts ook af waarschijnlijk, heel fijn. Vind die ontwikkeling i.c.m met haar heupjes wel eng, maar ik kan het ook niet tegenhouden.

F is heel beweeglijk, ze swingt echt op je schoot bij liedjes op tv, dan wipt ze onwijs heen en weer. Daardoor kan ze nog niet in de kinderstoel, levensgevaarlijk door dat gewiebel.
    Ze rolt zo op haar buik, alleen terug doet ze niet dus dat levert vooral op het KDV nog wel eens wat moppers op, dan rollen ze haar terug en binnen 1 seconde ligt ze weer op haar buik, LOL, ze zijn er erg druk mee.:D

Nog steeds geen tandjes hier te bekennen.

Hier nu zonder keuken al 10 dagen, de nieuwe keuken is geleverd en staat klaar voor montage, ze zouden vandaag komen maar de monteur is ziek :(.
    Hopelijk snel weer beter, dan kunnen we uit de troep.

@Ilse84 , weet jij al wanneer je naar de Orthopeed moet?

86Hoop, Spectre and Sado like this.
  14. mum2be2

mum2be2 Fanatiek lid

Jan 4, 2010
    3,916
    3,396
    113
    Female
    Hier is het nu zo trouwens:
    - flesje
    - fruit
    - boterham en sap
    - flesje
    - overgebleven fruit of koekje/maisknabbel en sap
    - warm eten
    - papfles

F houdt meer van eten dan van flesjes. We zijn nooit hoger gekomen dan 150 ml + 5 schepjes. Dit redt ze nu al helemaal niet meer. Ik denk dat ze nu 300 cc melk drinkt per dag ongeveer. Ze groeit daarentegen als kool. Zit nu in 68 en paar dingen maat 74 al.
    7 kilo nu denk ik.

86Hoop, Spectre and Sado like this.
  15. Spectre

Spectre VIP lid

Nov 5, 2015
    19,824
    18,545
    113
    Female
    Dat viel me hier ook al op! :D ze zit vaak soort van bellen te blazen en klanken als 'dadada' komen er nu uit

Sado likes this.
  16. Spectre

Spectre VIP lid

Nov 5, 2015
    19,824
    18,545
    113
    Female
    @mum2be2 hopelijk kunnen ze snel aan de slag met de keuken! Lijkt me vervelend zo..

Hier nog volop in de flessen. Op de dagen dat ik thuis ben probeer ik haar te laten wennen aan boterham eten. Inderdaad formaat 'grote kruimels' haha. Ik vertrouw het nog niet bij een ander , wil er eerst zelf bij zijn tot ze niet meer zo gaat kokhalzen..

Verder is het blijven liggen op1 plek wel klaar nu. Mijn man appte mij vanmiddag op het werk dat ze de hele kamer was doorgerold? en de ventilator had omgetrokken :rolleyes:(mijn man was in de keuken bezig) Dusja, haar alleen op de grond op het speelkleed laten liggen gaat niet meer.
    Echt stabiel zitten doet ze nog niet. Ze kukelt om naar voren of naar de zijkant:roflmao:

hibiscusje and Sado like this.
  17. Sado

Sado VIP lid

May 16, 2016
    19,052
    17,015
    113
    Hahahaha:roflmao:

Spectre likes this.
  18. miikka

miikka Bekend lid

Feb 7, 2020
    520
    1,019
    93
    Female
    Ik kreeg nu ook geen meldingen meer.

hier weer veel gebeurd maar ik heb nu contact met mijn vader verbroken. Hij is te ver gegaan.
    Het is even kut maar gaat goed verder met mij!

r. die rolt ook overal naar toe. Ook in bed.. rollen over dwars etc. Zitten gaat ook steeds beter. Ondanks obstipatie want ben nog aan het uitvogelen hoeveel ze nodig heeft gaat het beter met r. Alleen gisteravond... krijsen/huilen en zo ken ik haar niet. Dus ik moest haar even helpen met poepen. En ze was meteen rustig.

Dus nu maar iets (veel meer) lactulose.

19. Maev

Maev VIP lid

Dec 4, 2014
    6,071
    5,553
    113
    Vandaag voor het eerst een ander soort beleg gegeven, pompoen/mango nou dat ging erin als zoete koek. Moet wel wennen dat ik bij L het beleg niet dubbel hoef te doen zoals bij H. Die krijgt een dubbele portie beleg op haar boterham vanwege haar gewicht.
    L is bijna 8 kilo en 74 is nu steeds meer te klein 80 past wel goed.

Hier schrok de oudste vandaag even heel erg, hij had vannacht een appje van zijn beste vriendje gekregen die op kamp was (geen telefoons toegestaan), dat hij zijn arm gebroken had. Blijkt zijn elleboog te zijn en hij is vanmorgen nog geopereerd, kon dus niet slapen van de pijn vanmacht.

20. Spectre

Spectre VIP lid

Nov 5, 2015
    19,824
    18,545
    113
    Female
    Voor degene die van 4 naar 3 flessen zijn gegaan, wanneer was dat en welke fles is er vanaf?
    Het gaat nu steeds beter met brood eten met Y, ze vindt het super lekker en kauwen gaat nu ook goed, geen kokhalzen meer :) gister middag ook een maïs vinger geprobeerd en dat vond ze ook wel wat. (Ze kijkt echt al ons eten uit de mond en gister middag sloeg ze haar handje naar de tucjes dus vond het zielig dat zij niks had:rolleyes:)
    Maar ik merk dat het soms wat veel wordt allemaal met fruit, groente, boterham, flessen...
    Wat is jullie schema?

Bij Y. is het nu ongeveer zo;

7.00 / 7.30 fles 180/6
    10.00 /10.30 fruit
    11.00 /11.30 fles 180/6
    14.30 fles
    17.30 groente
    18.30 fles

Ik dacht om nu rond 11.30 een boterham te doen. Maar dan de fles van 11.00 er af (of deze na haar boterham)? Of die van 14.30 ? En dan nog wat fruit / maisvinger en water?

Sado likes this.

Share This Page