Ja L wil dus echt geen speentje, laatst lagen H en L even bij ons op bed en had H haar speen nog, maar dan trekt L hem eruit kijkt er eens naar en gooit hem vervolgens weg
wat fijn dat het jullie bespaart blijft J doet sporadisch lange slaapjes dus die doet gemiddeld 3 x 3 kwartier slapen. En als ik probeer naar 2 slaapjes tr gaan valt hij gewoon op z'n kleed box of kinderwagen in slaap Hijs nog niet van minder maar langere slaapjes te doen.
Mooi E. is van de 3 wel het minst geïnteresseerd in haar speen, ze heeft ‘m ‘s nachts niet standaard (eigenlijk dus alleen als ze wakker wordt en zelf niet meer in slaap valt) en overdag meestal alleen als we gaan wandelen rond haar ochtendslaapje (want anders is overal naar kijken veel interessanter ). Vooral de oudste was een stuk gehechter aan haar speen. Scheelt straks weer na E’s 1e verjaardag, dan willen we stoppen met de speen, hebben we bij de middelste ook zo gedaan en ging probleemloos.
E probeert al een tijdje een beetje te buikschuiven maar sinds gisteren gaat het opeens echt vlot Zo schattig
Geweldig he, L gaat nu op haar knieën zitten en met haar benen komt ze vooruit alleen haar armen doet ze naar achter, wordt vervolgens boos en gaat terug op haar knieën om van die snoekduiken te maken is ook een manier uiteraard. En ze probeert te gaan staan gaat veel te snel zo
Ik zie dit helemaal voor me, gossie E. gaat sinds het weekend ook vaak op knieeen en handen zitten (dus verwacht dat het buikschuiven gauw kruipen wordt), was ze gisteren hard op haar gezicht gevallen Staan al, wat goed! Dat zie ik hier voorlopig nog niet gebeuren, haha. Het kan natuurlijk ineens heel snel gaan, maar de oudsten liepen redelijk gelijk op, grof motorisch gezien, en zij stonden met 10-11 maanden
L lijkt wat dat betreft wel meer op haar broer (al liep die met 8 maanden al), h was langzamer maar goed die had een klompvoetje natuurlijk en ging daarna heel hard. Fijn motorisch gaan de meiden wel gelijk op en heel veel sneller als hun broer.
@hibiscusje, wat vervelend van de nacht zo... hopelijk snel weer wat meer slapen. Hier slaapt ze nog wel 3x per dag en de nacht ook helemaal door, slaapkoppie. En ze gaat dus op handjes en knietjes zitten en wiebelen met haar kontje, zo'n schattig gezicht, voorbode van kruipen. Buikschuivend komt ze al de hele kamer door, maar wel in zijn achteruit .
Hier is R sinds gister ook aan het buikschuiven maar naar achteren toe. Ze is nog niet helemaal fit maar eigenlijk sinds gister is ze meer zich zelf. Sinds weken weer aan het schaterlachen. Kan meer spelen. maar vanmiddag pfff maar zag dat ze weer harde poep had. Ondanks 3 zakjes op een dag... maar goed komt wel goed
Haha leuk al die buikschuivertjes E. gaat netjes naar voren (en snel), een mooi spoor van troep achterlatend van speelgoed wat ze her en der pakt en neersmijt. Gister was haar grote broer boos omdat ze met 1 van zijn ToetToet auto’s wilde spelen. De creche stuurt net een filmpje dat ze met een vorkje haar boterham eet. Gaat allemaal te snel, hoor
Ja zo netjes doen we thuis niet hoor Ik leg een stuk brood (snij in boterham in 4en of 6en) voor haar neer en dat pakt ze gewoon met haar hand en eet ze op.
Hier ook al een maand of 3 gebroken nachten. Tot 4 maanden was het meestal 12 tot 6 of 7u sochtends slapen. Met dan in de avond makkelijk in slaap vallen 2-3 uur op de bank, net als overdag hier en daar 40-60 min slapen bij het wandelen, in de box. Ook op gegeven moment in bedje boven gelegd voor routine overdag. Maar hoe meer hij ging kunnen hoe vermoeider hij savonds ging lijken. En ook meer drukker gedrag tegen de avond nu. Dus dan lijkt t heel logisch om gewoon naar bed te doen. Maar bij tig keer 19 of 20u naar bed is ie 1-2 uur later echt wakker. Dus toch vaak pas 21u naar bed doen dan. Maar dan is het veelal rond onze bedtijd om middernacht nog een keer voeden en helaas ook nog 3-4u in de ochtend. En als hij lekker ligt om middernacht komt ie ook om 3 uur. En als je hem wakker maakt om middernacht omdat ie dan missch wel tot 6-7 weer wil slapen komt ie ook om 3 uur haha. CB zegt dat bij borstvoedingkids heel normaal is. Dat geef jij ook nog @hibiscusje ? Magoed, 1 op de 4 nachten wordt er wel van 1 tot 7 geslapen en dan voel je je heerlijk ietsje minder moe oh en na 6-7u is het na hard kletsen en wat rollen en doen vaak nog 2-3 uur slapen als we niet weg hoeven; of bij de oppas 1.5 uurtje tukken als ie er even is. tip van CB is vaste routine, slaapritueel. Dat doen we dus bij die eerste keer wegleggen, maar maakt voor die gebroken nacht niets uit. hier ook al een paar weken buikschuiven in zn achteruit en sinds een week heen en weren op handen en knieën. Ook wordt er al flink bewogen op muziek (heen en weer wiegen, zo schattig) of andere harde geluiden (stofzuiger danst ie ook mee )
Oeff dat klinkt pittig.. Hier gaat slapen eigenlijk best goed. Soms wordt ze laat in de avond even huilend wakker, maar na een aai over haar bol en haar speentje geven valt ze weer in slaap.. dit heeft ze ook van vroeg in de ochtend (ergens tussen 5 en 6). Overdag gaan de slaapjes wisselend. Ze slaapt 's ochtends nog een klein uurtje of soms helemaal niet.. rond 12u gaat ze er dan weer in en om half 2 moet ik haar eruit halen omdat ik dan m'n zoontje moet ophalen uit school. Eind van de middag ook nog een klein dutje van een uur.
Sorry meiden ik vergat te reageren Ja geef nog steeds gekolfde borstvoeding. Maar hij sliep eerder van 21/22 tot 7 door. En nu dus elk uur wakker . Nou moet ik zeggen vannacht ging t al stuk beter hij heeft 1 keer 3 uur doorgeslapen. Dus hopelijk zit er een stijgende lijn in. Krijg net bericht dat t dochtertje van 10 maanden van mijn nicht een hersenvliesontsteking heeft
Slaapt hij met een knuffeltje? Rond deze leeftijd kunnen ze ook behoefte krijgen aan wat “troost” van een knuffel. Ik bedacht me dat mijn oudste ook een fase had dat het opeens moeizamer ging met slapen (ik meen rond 9 maanden), toen hebben we haar eens een knuffel gegeven en toen was ‘t eigenlijk over. Als ze wakker werd ging ze met haar konijn knuffelen/spelen en even later viel ze weer in slaap. Dat is nu nog steeds haar vaste slaapknuffel Kan natuurlijk van alles en nog wat betekenen, een periode van slechter slapen (ook “gewoon” een fase) maar moest hier opeens aan denken. Wat onwijs rot voor je nicht en haar dochter…. Hoop dat ze gauw mag opknappen!