November 2020 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door mum2be2, 15 nov 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. hibiscusje

    hibiscusje Fanatiek lid

    31 mrt 2020
    2.201
    3.255
    113
    Vrouw
    Das een goede ! ik ga dat proberen hijs gek op knuffeltjes dus ga dat gewoon eens proberen.
     
    Sado vindt dit leuk.
  2. Spectre

    Spectre VIP lid

    5 nov 2015
    18.027
    17.040
    113
    Vrouw
    Bah wat naar zeg :( hopelijk knapt ze snel op.
     
  3. mum2be2

    mum2be2 Fanatiek lid

    4 jan 2010
    3.896
    3.378
    113
    Vrouw
    @hibiscusje, he getsie wat vreselijk!!! Veel sterkte voor jullie en de familie.

    Hier slaapt F ook met een knuffeltje, zo schattig.
     
  4. Ilse84

    Ilse84 Fanatiek lid

    25 nov 2016
    1.278
    755
    113
    Hi meiden.

    Pff echt heel veel gemist en heb het allemaal net even bijgelezen. Ik kreeg geen meldingen meer.

    @miikka hoop dat de pepti wst voor jullie gaat doen.
    @hibiscusje wat een naar nieuws zeg!

    Hier gaat het allemaal wel lekker. Geen tandjes nog maar aan de aggresieve ontlasting en de bobbels op haar tandvlees te zien gaat het binnenkort vast gebeuren.

    Ik geef j ook nog afgekolfde bv. Kolf nog zes a zeven keer per dag anders hou ik het niet bij. In de ochtend lukt het me om haar aan te leggen. Dan drinkt ze kort en is er nog genoeg melk.

    Verder blijft ze erg lui. Ik weet dat ze kan rollen, maar ze doet het simpelweg gewoon niet, volgens mij omdst ze het lastig vindt. Als ze ergens niet bij kan rekt ze er een keer naartoe en stopt er dan mee. Op de buik liggen vindt ze niet fijn... Ik merk dst ze er wat gefrustreerd van raakt en ze vindt het niet fij meer in de box. Ze wil het liefste op schoot... Zittend, maar dar doe ik dus zo min mogelijk anders gaat ze het nooit leren.
     
    miikka vindt dit leuk.
  5. Maev

    Maev VIP lid

    4 dec 2014
    6.071
    5.553
    113
    @hibiscusje wat enorm schrikken en spannend betreffende het dochtertje van je nichtje. Hopelijk is er adequaat en snel gehandeld en herstelt ze snel en goed.
    Betreffende het knuffeltje, L slaapt al een tijdje echt met haar knuffeltje en als ze hem in haar slaap niet kan vinden wordt ze een beetje wakker. Als ze hem snel te pakken heeft (9 van de 10 keer) dan slaapt ze ook gelijk weer verder.
    Ze legt hem overigens ook steeds over haar hoofd als ze gaat slapen, maar dat kan dus geen kwaad.
     
  6. Sado

    Sado VIP lid

    16 mei 2016
    17.913
    15.362
    113
    Oh dat vind ik zo eng:oops: Daarom slaapt E ook nog niet met een knuffel, die doet dat ook vaak met knuffels
    Slaat eigenlijk nergens op, die angst, want ze rolt alle kanten op in bed en kan prima iets van haar gezicht af halen, maar toch.
     
  7. mum2be2

    mum2be2 Fanatiek lid

    4 jan 2010
    3.896
    3.378
    113
    Vrouw
    F legt ook haar knuffel over haar hoofdje, ik check gewoon extra vaak even, in de nacht ligt ie altijd naast haar.
     
  8. Spectre

    Spectre VIP lid

    5 nov 2015
    18.027
    17.040
    113
    Vrouw
    Hier slaapt Y. ook met een knuffeltje. Ze trekt hem zelf van haar hoofd af. Nu ze wat ouder is vind ik het niet meer zo eng, dekens vind ik enger haha.
    Ze heeft wel echt haar knuffel nodig om in slaap te vallen.
     
  9. Maev

    Maev VIP lid

    4 dec 2014
    6.071
    5.553
    113
    Vind dat ook nog steeds eng maar ze trekt hem er dan ook af, gaat dan een soort van verstoppertje spelen tot ze in slaap valt :roflmao: best hilarisch om te zien via de camera.
     
  10. miikka

    miikka Bekend lid

    7 feb 2020
    520
    1.017
    93
    Vrouw
    Even een update met pepti:

    spugen is al veel minder.

    maar ze begint nu de fles te weigeren...
    ontlasting gaat ook nog niet goed.

    ooh ben het zo zat. bel morgen zelf wel naar de kinderarts. vannacht hele nacht wakker geweest romy was ook zo moe en kapot maar ze had last van haar buik en slaapt zo slecht. Maar overdag gaat slapen wel goed.

    Heb zelfs even contact opgenomen met natuurgeneeskundige want romy’s humeur is gewoon niet zo leuk meer.

    Kinderopvang doet nu ook moeilijk... ja wat moet ik dan? Stoppen met werken kan financieel niet, en heb morgen zelfs een sollicitatiegesprek.

    zijn er ook potjes waar geen koemelk in zit? Of maakt dat niet veel uit?

    Ik weet het even allemaal niet meer...... bijna 2 weken meer laxeermiddel.. en bijna 1 week pepti en wat alleen beter gaat is het spugen. Maar ze vind de voeding denk ik niet zo lekker....

    Ik zit er ff doorheen
     
  11. hibiscusje

    hibiscusje Fanatiek lid

    31 mrt 2020
    2.201
    3.255
    113
    Vrouw

    He wat vervelend.

    De Pepti staat er wel om bekend dat het niet zo smakelijk is. Wij zijn ruim 2 maanden bezig geweest om hem puur pepti te kunnen laten drinken.

    Daarnaast weet ik dat het zo'n 3 tot 4 weken kan duren voordat alle eiwitten uit een lijfje zijn dus een week is wel wat kort om te zeggen of het wel of niet werkt.

    potjes bedoel je dan groenten en fruit ? want de meeste bestaan puur uit groenten en fruit en geen melk.

    Wij geven nu ook van olvarit de kokosmelk yoghurt dat bevalt hem ook prima.
     
  12. Spectre

    Spectre VIP lid

    5 nov 2015
    18.027
    17.040
    113
    Vrouw
    @miikka wat vervelend zeg.. kun je niet op zoek naar een diëtist die ervaring heeft met dit soort dingen bij kleine kindjes? Bijv welke bijvoeding geschikt is etc. Lijkt me heel lastig zeg.. knuffel !
     
  13. Sado

    Sado VIP lid

    16 mei 2016
    17.913
    15.362
    113
    Rot dat het nog niet goed gaat zoals je graag zou willen…. :( Misschien Pepti niet voldoende of is kma niet de juiste richting? Wat zegt de kinderarts?

    Volgens mij bevatten potjes met groenten en fruit geen (koe)melk? Ja er zijn sommige potjes met yoghurt/kokosmelk oid, maar dat bedoel je niet, denk ik?

    Waarom doet de kinderopvang moeilijk?:eek:
     
  14. Sado

    Sado VIP lid

    16 mei 2016
    17.913
    15.362
    113
    De 9 maanden zijn alweer in zicht:eek: E. is nu alweer iets langer uit mijn buik dan dat ze erin was.

    Ze kan sinds maandag opeens helemaal stabiel en goed zitten. Ze gaat nog niet zelf zitten, maar gezien ze de halve dag in kruiphouding zit (op mini-stukjes kruipen na gaat ze wel nog liever rollen of buikschuiven) en soms al een beetje op haar kont zakt, zie ik dat wel gauw gebeuren:D

    Gisteren voor het eerst iets gevonden wat ze écht niet wilde eten: hutspot (recept uit Opperdepop). Mijn oudsten waren er dollll op als baby (en vind dit recept zelf ook best lekker eigenlijk :p). Nou E. at 1 hap zielig kijkend op, de 2 happen daarna werden meteen weer uit haar mond gevist en daarna was het huilen en niet meer willen eten:roflmao:
    Geen succes
     
    Spectre en hibiscusje vinden dit leuk.
  15. hibiscusje

    hibiscusje Fanatiek lid

    31 mrt 2020
    2.201
    3.255
    113
    Vrouw
    Ja bizar he ! ik vond die zwangerschap zo lang duren en deze maanden zijn echt voorbij gevlogen!

    Hahahaha geen hutspot voor E.!
    J gaat nog steeds kokhalzen op de doperwten:roflmao: ook uit een potje hij moet ze gewoon echt niet.
     
    Sado vindt dit leuk.
  16. miikka

    miikka Bekend lid

    7 feb 2020
    520
    1.017
    93
    Vrouw
    Ooh fijn dat ik het weet dat het 3/4 weken gaat duren!

    van sommige merken zijn potjes namelijk niet koemelk vrij... olvarit is wel koemelkvrij

    ik had het 1x gezien maar weet niet welk merk dat was.

    Ben al blij dat het spugen beter gaat. Misschien dat ze daardoor minder trek heeft.

    kinderopvang doet moeilijk omdat romy al paar maanden namelijk niet zo makkelijk kindje is. Meer huilen en wil niet alleen spelen.
    Wordt nog wat als ik word aangenomen heb net sollicitatie gesprek gehad en dan moet ik nog extra dag aanvragen bij de opvang
     
  17. hibiscusje

    hibiscusje Fanatiek lid

    31 mrt 2020
    2.201
    3.255
    113
    Vrouw
    wat bot!
    Elk kindje is toch anders en je doet er alles aan om er achter te komen waar het aan zou kunnen liggen. beetje begrip mogen ze wel hebben...
     
  18. Sado

    Sado VIP lid

    16 mei 2016
    17.913
    15.362
    113
    o_O Wat verwachten ze dan? Perfecte kindjes die nooit huilen en nooit aandacht vragen? Wat bizar….

    Ging je sollicitatiegesprek goed?
     
  19. Sado

    Sado VIP lid

    16 mei 2016
    17.913
    15.362
    113
    Misschien heeft ze ook wel gelijk, het is eigenlijk ook niet het weer voor hutspot:roflmao::roflmao:

    Hahaha gossie. E wordt echt zielsgelukkig van doperwten:roflmao: Eigenlijk van alles, vreetzak eersteklas:o:
     
    hibiscusje vindt dit leuk.
  20. hibiscusje

    hibiscusje Fanatiek lid

    31 mrt 2020
    2.201
    3.255
    113
    Vrouw
    ja t is hier ook over met de rust Meneertje heeft sinds t weekend een tandje. En heeft vandaag uitgevonden hoe dat buikschuiven je nu eigenlijk iets leuks kan brengen. Heb hem in de afgelopen 30 minuten al 7 keer bij de bench van de honden weg moeten halen en had net een slipper in z'n mond.
    WAAR IS MN BABYTJE GEBLEVEN :cry:
     
    86Hoop, Spectre en Sado vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina