November 2020 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door mum2be2, 15 nov 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sado

    Sado VIP lid

    16 mei 2016
    17.749
    15.179
    113
    Ja, hondjes en slippers zijn natuurlijk wel super cool :D :D

    Gaat snel, he? Dat eerste jaar is echt in 3 keer knipperen voorbij.

    Voor we het weten krijgen we een grote mond en rijden ze op hun scooters weg:rolleyes:
     
  2. hibiscusje

    hibiscusje Fanatiek lid

    31 mrt 2020
    2.200
    3.250
    113
    Vrouw
    in de afgelopen 5 minuten is hij er ook achter dat hij lades kan open trekken.... Opzoek naar kinderslotjes:|
    Tips?
     
    miikka, Maev en Sado vinden dit leuk.
  3. Sado

    Sado VIP lid

    16 mei 2016
    17.749
    15.179
    113
    Brace yourself:roflmao::roflmao:

    Ikea heeft hele fijne spullen om je huis kindproof te maken!
    Traphekjes heb ik van Prenatal, maar zaken als stopcontactafdekkers, la-stoppers, etc, allemaal van Ikea.
     
    hibiscusje vindt dit leuk.
  4. Spectre

    Spectre VIP lid

    5 nov 2015
    17.850
    16.878
    113
    Vrouw
    Nouja wat willen ze dan? Alleen maar stille, niet huilende en zelf spelende baby's ?:|
     
    Sado vindt dit leuk.
  5. Maev

    Maev VIP lid

    4 dec 2014
    6.071
    5.553
    113
    Olvarit is ook niet allemaal koemelkvrij helaas.
    Het is echt opletten welke je pakt en kiest. Zeker nu ze ouder worden, zijn er steeds minder potjes koemelkvrij helaas. Veel van die potjes kan je wel zelf maken en dan de melk en kaas vervangen voor koemelkvrij, ik heb nu zelfs koemelkvrije kaas gevonden bij de jumbo. Letwel op met zakjes en pakjes voor je eigen voeding want het is echt verbazingwekkend in hoeveel daarvan toch nog melk of melkpoeder zit. Qua lasagne heb ik er nu eindelijk 1 gevonden zonder, na alle pakjes te hebben gelezen. En dan doel ik dus op kruidenpakjes.
    Wat de dietist hier altijd als tip gaf was om bij vervangende melk altijd wel de versie met extra calcium te pakken en als het geen soja is 2 tot 3 plakjes worst of kipfilet extra te geven. Soja wordt na het 2e jaar als volwaardige vervanging gezien, de rest zoals kokosmelk, amandelmelk, havermelk, rijstemelk etc niet.

    En wat @hibiscusje zegt het duurt even voor ze gestabiliseerd zijn zeg maar. Al merk je vaak in het begin al wel wat verschil, het volledig klachtenvrij kan helaas langer duren. Het nadeel van laat overstappen op voeding zolas pepti is dat de kindjes smaken herkennen en daardoor dus weigeren (is al vanaf 5/6 maanden). Bij L hebben we er bijna een maand over gedaan om haar over te zetten op de nutramigen en heeft het echt een paar weken geduurd voor ze helemaal klachtenvrij was. H is met pepti nooit helemaal klachtenvrij geweest, maar wel een flinke verbetering.
     
    miikka vindt dit leuk.
  6. Maev

    Maev VIP lid

    4 dec 2014
    6.071
    5.553
    113
    Hier was het even flink hectisch...
    Met L gaat het goed, ze buikschuift nu maar kruipt ook op knieën en handen. Ze begint zich nu ook overal aan op te trekken dus dat gaat vast leuk worden op de camping straks :| en vanuit het kruipen probeert ze ook steeds in zit stand te komen, wordt vervolgens heel boos als het niet lukt, maar zit ons met proberen echt aan te kijken en te roepen van kijk mij kijk mij.
    Vind het ook zo grappig om te zien dat ze echt met een doel ergens naar yoe kruipt of schuift en als ze het dan heeft op haar rug rolt om ermee te spelen :roflmao:

    D. Had van de week zijn laatste dagen op de basisschool dus maandag eindmusical voor ons, dinsdag voor de andere klassen. Toen moest er toch nog een cadeautje voor de juf en meester en stagiair en woensdag uitzwaaien en gisteravond eindfeest. Vandaag kennismaking met de mentor en rt-er op de middelbare, dus ben benieuwd.

    H. Moest gisteren naar de kinderarts om vervolgens door te gaan naar het bloedprikken. Vorige keer konden ze haar niet aanprikken en moesten er 4 buisjes via haar vinger, wat dus 1 groot drama was. Nu konden ze gelukkig wel aanprikken, gaf ze op dat moment even een piep om vervolgens heel geinteresseerd te kijken hoe het bloed via het naaldje en slangetje de buisjes in liep. :eek: mocht uit het bloed en de ontlasting niks komen dan krijgt ze verdere onderzoeken. Maar die zijn ook wat heftiger dus eerst kijken of dit nog veranderingen weer geeft. Ben wel benieuwd of haar lever en nierwaarde nu beter is dan vorige keer. Maar ook haar witte bloedlichaampjes, want die waren vorige keer ook niet helemaal top. Dat er iets echt niet goed gaat bij haar is duidelijk, nu alleen de oorzaak nog.
     
    Sado vindt dit leuk.
  7. miikka

    miikka Bekend lid

    7 feb 2020
    520
    1.017
    93
    Vrouw
    Nou bij de opvang is het vandaag super goed gegaan! Eindelijk voor het eerst in maanden!

    en heb ook ander goed nieuws! Eindelijk een nieuwe baan! Heel spannend!
     
    86Hoop, Sado, Maev en 2 anderen vinden dit leuk.
  8. Spectre

    Spectre VIP lid

    5 nov 2015
    17.850
    16.878
    113
    Vrouw
    Fijn dat het goed is gegaan bij de opvang! En gefeliciteerd met je nieuwe baan
     
    miikka vindt dit leuk.
  9. Maev

    Maev VIP lid

    4 dec 2014
    6.071
    5.553
    113
    Gefeliciteerd met je nieuwe baan!
    Wanneer mag je beginnen?

    En natuurlijk super dat het goed gegaan is bij de opvang. Zit ze op een kdv of bij een gastouder?
     
    miikka vindt dit leuk.
  10. Sado

    Sado VIP lid

    16 mei 2016
    17.749
    15.179
    113
    Gefeliciteerd met je nieuwe baan!
     
    miikka vindt dit leuk.
  11. Sado

    Sado VIP lid

    16 mei 2016
    17.749
    15.179
    113
    Ik had het goed ingeschat, vanmorgen zat ze opeens in de woonkamer! :D Zelf gaan zitten.

    Voor kruipen heeft ze ook een interessante methode ontdekt, ze hupst met 2 knieën tegelijk naar voren. Net een konijntje:roflmao:
     
    86Hoop, miikka, mum2be2 en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  12. mum2be2

    mum2be2 Fanatiek lid

    4 jan 2010
    3.894
    3.375
    113
    Vrouw
    Hier ook een beetje een lastige fase.... draaien en door je bedje kruipen en dan telkens vast komen te liggen.....
    Oh men.... we lopen tig keer naar haar toe om haar weer om te draaien....
    Voordat ze slaapt ben je zo een half uur verder :rolleyes:
     
  13. miikka

    miikka Bekend lid

    7 feb 2020
    520
    1.017
    93
    Vrouw
    Over 5 weekjes begin ik bij mijn nieuwe werkgever.
    Heel spannend! Want heb er voor gestudeerd maar jaren lang niet meer als doktersassistente gewerkt.

    r zit bij kinderdagverblijf. Maar soms zitten wij wel te twijfelen om naar een gastouder te gaan.
     
    Spectre en Sado vinden dit leuk.
  14. hibiscusje

    hibiscusje Fanatiek lid

    31 mrt 2020
    2.200
    3.250
    113
    Vrouw
    Vandaag hebben we kippenei geïntroduceerd in het ziekenhuis en dat is tot nu toe goed gegaan! Dus hoop dat het zo blijft.
    Dan kunnen we over een week of 2 de koemelk weer eens gaan testen.
     
    Maev, 86Hoop, mum2be2 en 2 anderen vinden dit leuk.
  15. Sado

    Sado VIP lid

    16 mei 2016
    17.749
    15.179
    113
  16. Sado

    Sado VIP lid

    16 mei 2016
    17.749
    15.179
    113
  17. hibiscusje

    hibiscusje Fanatiek lid

    31 mrt 2020
    2.200
    3.250
    113
    Vrouw
    de afgelopen 2 nachten viel het mee :D rond 12 uur 4 uur en 5 uur.

    Maar ik denk dat hij vooral in die slaap regressie zit. Dus we bikkelen effe door.
     
    Sado vindt dit leuk.
  18. Maev

    Maev VIP lid

    4 dec 2014
    6.071
    5.553
    113
    Fijn dat de kippenei tot nu toe goed ging. Vingers crossed dat het ook goed gaat met de koemelk. Mag ik vragen hoe ze dat geïntroduceerd hebben? Wij mogen met H 31 augustus gaan bespreken om het te herintroduceren omdat het niet uit haar bloed kwam maar ze wel een heftige reactie kreeg. Zojuist gebeld door de kinderarts dat het bloedbeeld in principe redelijk is, wel had ze een parasiet daar wordt ze nu voor behandeld in de hoop dat dat de oplossing is voor de diaree, maar helaas geen garantie. De rest wordt 31 augustus besproken.

    Met L zijn we sinds gisteren begonnen met terug over gaan naar koemelk. Gisteren 1 schepje per fles vandaag zitten we op 2 en tot nu toe gaat het goed. Het is wel een andere aanpak dan we van H gewend waren. Daar moesten we gelijk met standaard gaan mengen 3 dagen 1 schepje, 3 dagen 3 schepjes en dan volledig. Nu moeten we per dag 1 schepje wisselen en eerst met extra care van kruidvat voor we naar de standaard gaan. Voelt wel beter gezien onze ervaring met H.
     
  19. hibiscusje

    hibiscusje Fanatiek lid

    31 mrt 2020
    2.200
    3.250
    113
    Vrouw
    Je bedoelt kippenei?
    Dat ging via het zelfde schema als dat ik de pinda moest doen alleen in plaats van in 2 dagen was elke stap met een half uur.
    Dus om
    09:00 1/2 theelepel uit potje 1
    09:30 1 1/2 theelepel uit potje 1
    10:00 1 eetlepel uit potje 1
    10:30 3 eetlepels uit potje 1
    11:00 2 eetlepels uit potje 2
    11:30 4 eetlepels uit potje 2

    om half 9 hebben ze zijn temperatuur bloeddruk hartslag ademhaling en huid na gekeken en 2 uur na de laatste stap weer.
    hij heeft iets droge huid op z'n benen maar ik denk zelf niet dat het van de kippenei komt. Hij is natuurlijk eczeem gevoelig dus denk meer beetje toeval.

    De koemelk gaan wij nog even over kijken hoe te doen. Want als ik het weer ga eten en hij reageert erop is het niet direct uit mijn borstvoeding. Dus mijn idee is de pepti rustig te mengen met de prosyneo dat is gedeeltelijk geknipte koemelk eiwitten. Maar 2 augustus word ik gebeld door de kinderarts dus dan doen we t even bespreken.
     

    Bijgevoegde bestanden:

  20. hibiscusje

    hibiscusje Fanatiek lid

    31 mrt 2020
    2.200
    3.250
    113
    Vrouw
    @Maev
    Jeetje wat laten ze je lang sukkelen met h...
    31 augustus pas :(
    Ik vind het nogal wat... waarom gaan niet alle alarmbellen af bij zo'n arts als zo'n guppie maar niet aankomt.
     

Deel Deze Pagina