November 2020 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door mum2be2, 15 nov 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sado

Sado VIP lid

16 mei 2016
    19.067
    17.022
    113
    Blauw en oranje:o:
    Ik wilde roze:roflmao:

2. hibiscusje

hibiscusje Fanatiek lid

31 mrt 2020
    2.225
    3.264
    113
    Vrouw
    Hahaha ik durf niet te bestellen omdat ik dus bang ben roze of paars te krijgen :roflmao:

3. Sado

Sado VIP lid

16 mei 2016
    19.067
    17.022
    113
    Ik snap ook niet waarom je niet kiezen kan. Maar echt op elke site waar het te bestellen is staat dat je een willekeurige kleur krijgto_O

Misschien heeft Prenatal het ook wel in de winkel?

4. hibiscusje

hibiscusje Fanatiek lid

31 mrt 2020
    2.225
    3.264
    113
    Vrouw
    prenatal is hier gesloten tijdens mn zwangerschap :( Maar de rietjesbeker van kruidvat gaat voorlopig ook nog prima :D

Sado vindt dit leuk.
  5. hibiscusje

hibiscusje Fanatiek lid

31 mrt 2020
    2.225
    3.264
    113
    Vrouw
    Bij mamaloes kan je kiezen!

Sado vindt dit leuk.
  6. Sado

Sado VIP lid

16 mei 2016
    19.067
    17.022
    113
    Oh dat had ik eerder moeten weten:roflmao:
    Maar goed om te onthouden voor als ze aan vervanging toe zijn!

7. Ilse84

Ilse84 Fanatiek lid

25 nov 2016
    1.278
    755
    113
    Ja! Maar nog geen reactie vanwege vakantie denk ik.

Sado vindt dit leuk.
  8. Ilse84

Ilse84 Fanatiek lid

25 nov 2016
    1.278
    755
    113
    Je bracht me op een idee gewoon water via de fles, helaas vind J het een minder goed idee. Ze werd me toch kwaad...

9. hibiscusje

hibiscusje Fanatiek lid

31 mrt 2020
    2.225
    3.264
    113
    Vrouw
    Hahaha die voelde zich gefopt :|

Ilse84 vindt dit leuk.
  10. Maev

Maev VIP lid

4 dec 2014
    6.071
    5.553
    113
    @Spectre eigenlijk alleen op het stukje met de huurtenten, incl de villatenten op palen.
    @Ilse84 ik heb het niet zo op muizen, maar vind ze vooral vies.
    We zouden eigenlijk tot vokgende vrijdag hier staan maar hebben besloten maandag of dinsdag naar huis te gaan. Het is dat de meiden het echt enorm naar hun zin hebben, maar wij slapen dus amper omdat we bang zijn dat ze in de bedjes van de meiden komen. Zoon heeft geen last van muizen in zijn tent gelukkig, die had al voorgesteld dat de middelste wel bij hem mocht slapen in de tent. Maar vind het prima als we eerder naar huis gaan.
    Hebben nu ook definitief besloten een tent te kopen, wordt diegene van de foto. Hebben we een ruime binnentent en 6 slaapplekken. Nu nog een aanhanger met fietsendragers zoeken.

Bijgevoegde bestanden:

Ilse84 en Spectre vinden dit leuk.
  11. mum2be2

mum2be2 Fanatiek lid

4 jan 2010
    3.916
    3.396
    113
    Vrouw
    F heeft gisteren gewoon witlof gegeten :D, ze wou bij ons aan tafel zitten en wij aten dat, dus heb haar wat hapjes gegeven en ze at het zo op, zonder blikken of blozen, vreetzakje :p.

Ilse84, Maev en Sado vinden dit leuk.
  12. Ilse84

Ilse84 Fanatiek lid

25 nov 2016
    1.278
    755
    113
    Mooie tent! Hebben jullie vast veel plezier van :)

13. Maev

Maev VIP lid

4 dec 2014
    6.071
    5.553
    113
    Dat verwachten wij ook, hebben nu al zin in de vakantie volgend jaar :D
    Gewoon onze eigen spullen. We hebben nu ook online een navaroo gezien van redwood zowel gewone versie als air versie dus nu twijfelen we weer. Dat is het nadeel als je met mijn vader gaat babbelen over een tent kopen :roflmao:
    In oktober gaan we in ieder geval naar de kampeerbeurs, kijken of we nog leuke handigheidjes kunnen vinden.:D

mum2be2 vindt dit leuk.
  14. Sado

Sado VIP lid

16 mei 2016
    19.067
    17.022
    113
    Zo, E is nu 76cm lang en weegt 9,6kg. :D

Maev, miikka, mum2be2 en 2 anderen vinden dit leuk.
  15. Sado

Sado VIP lid

16 mei 2016
    19.067
    17.022
    113
    #1955 Sado, 18 aug 2021
    Laatst bewerkt: 18 aug 2021
    Verder ook alles helemaal prima bij het CB:thumup: Qua grof motorische ontwikkeling doet ze het “lekker vlot” en ze ontwikkelt zich verder ook helemaal prima :)

Advies wat betreft koemelk is om +/- 12 maanden aan te houden omdat er nog belangrijke voedingsstoffen uit de opvolgmelk worden gehaald (logisch!). We zouden met 11 maanden wel mogen proberen hoe ze koemelk vindt. Volgens het dossier deden we dat ook bij de oudsten zo, dus schijnbaar vergiste ik me gewoon in de tijdlijn:roflmao:
    Hoewel het wel klopte wanneer ze volledig van de opvolgmelk af waren. Oudste kleine 13 maanden en middelste 1 jaar + 1 dag:thumup:

Maev, miikka en hibiscusje vinden dit leuk.
  16. hibiscusje

hibiscusje Fanatiek lid

31 mrt 2020
    2.225
    3.264
    113
    Vrouw
    Zo lekker gegroeid die E! Ik ga ook maar eens een afspraak maken bij t cb ik ben rete benieuwd hoe veel J gegroeid is. Hij ziet er top uit en heeft lekkere spekbeentjes maar past van de Hema zelfs de 62 nog :| Hij groeit wel maar ik geloof nooit dat hij boven de 9 kilo weegt.

Wat grappig ik dacht altijd dat ze tussen 1 en 2 nog 1 a 2 flesjes kregen! dat hoeft dus helemaal niet?

Sado vindt dit leuk.
  17. Sado

Sado VIP lid

16 mei 2016
    19.067
    17.022
    113
    Neehoor! Je zal op een gegeven moment alleen het flesje voor het slapengaan hebben en het verschilt per kind wanneer ze daar geen behoefte meer aan hebben.

Bij mijn oudste hebben we die fles afgebouwd vanaf haar 1e verjaardag. Ik was alweer hoogzwanger van onze zoon en we wilden proberen of ze die fles volledig afgebouwd kon hebben voor zijn geboorte. Ging eigenlijk vanzelf en 3 weken later hoefde ze het helemaal niet meer.

Mijn zoon was vanaf een maand of 10 al niet zo’n fan meer van die fles, steeds wegduwen, meer spelen dan drinken. Tot z’n verjaardag bleven we ‘t wel aanbieden, maar de dag erna dachten we: ok, klaar met het gedoe elke avond. En prima, vanaf toen gewoon zonder flesje gaan slapen:thumup:

Verwacht eigenlijk bij E het zelfde, ze is ook behoorlijk aan het klieren met die fles en drinkt ‘m al lang niet meer leeg.

Zal denk ik ook wel meespelen hoeveel het kindje overdag aan vast voedsel eet. Kan me voorstellen als ‘echte’ maaltijden nog wat moeizaam gaan, dat de behoefte aan het flesje nog wel even blijft :) Zal echt per kindje verschillen.

hibiscusje vindt dit leuk.
  18. Spectre

Spectre VIP lid

5 nov 2015
    19.832
    18.554
    113
    Vrouw
    Hier krijgt Y. nog 3 flesjes, maar ze laat wel steeds wat staan de afgelopen dagen, ook nu ze niet ziek meer is. We blijven nog wel even zo doorgaan, maar volgende maand eens kijken hoe of wat, denk dat we dan ook gaan starten met in de ochtend een boterham en dan zo langzaamaan naar 2 flessen.
    Water is nog steeds niet haar favoriet.. de tuitbeker vindt ze ook niks, uit een gewone beker vindt ze wel interessant dus gaan we dat maar wat vaker oefenen haha.

Verder gaat het echt super. Ze is lekker vrolijk, tijgert de hele kamer door en daarbij vindt ze het vooral leuk om achter de poes aan te gaan of richting het speelgoed van haar broer (wat hij wat minder leuk vindt :p). Ze heeft nu ook ontdekt dat laatjes open kunnen en er spullen onderop de salontafel liggen.. allemaal heel interessant om uit te proberen. De box vindt ze NIET leuk, zeker als ze juist een hele tijd op onderzoek is geweest door de kamer en je haar in de box legt, wordt ze heel boos :rolleyes:een echte dame hoor, ze kan ook lekker gillen.

Sado vindt dit leuk.
  19. Sado

Sado VIP lid

16 mei 2016
    19.067
    17.022
    113
    #1959 Sado, 20 aug 2021
    Laatst bewerkt: 20 aug 2021
    Bedoel je dat je dan brood ipv de fles gaat geven en dan iets anders te drinken ipv de opvolgmelk?

Ik weet even niet zo goed hoe ik het aan moet pakken. Ik denk dan toch straks met 12 maanden cold turkey de fles bij het ontbijt en de lunch vervangen door een beker melk. Geloof dat we het bij de oudsten ook zo deden…
    Hoewel zij alleen bij het ontbijt nog melk drinken (of drinkyoghurt, oid) en weet eigenlijk niet meer vanaf wanneer ze bij de lunch “gewoon drinken” ipv melk kregen. Misschien stopten wij ook wel gewoon met de fles bij de lunch en vervingen we dat gewoon direct door ander drinken en niet door melk. Stom hoe je dat soort dingen vergeet, weet het echt niet meer:rolleyes:

E. is in elk geval klaarrrr met de opvolgmelk. Denk dat ze er nog geen 350ml per dag van binnenkrijgt nu. Gelukkig drinkt ze wel goed water/thee, dus qua vochtiname zit ‘t wel goed.
    Tuitbeker is hier ook geen succes… De munchkin rietjesbeker gaat erg wisselend. Ze krijgt er zeker drinken uit maar het heeft duidelijk niet de voorkeur :p

20. Sado

Sado VIP lid

16 mei 2016
    19.067
    17.022
    113
    Oh en fijn dat het zo goed gaat! :D Heerlijk he, dat op onderzoek gaan (behalve dan de ravage die achterblijft:roflmao:). Vind dit zo’n leuke leeftijd!

Spectre vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina