November 2020 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door mum2be2, 15 nov 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Spectre

Spectre VIP lid

5 nov 2015
    19.832
    18.554
    113
    Vrouw
    Ik heb nog geen idee welke fles eraf gaat en hoe:roflmao: voor nu vind ik het qua vocht inname nog prima om 3 flessen te blijven geven, omdat ze geen water wil drinken. Ze krijgt natuurlijk ook wel haar fruit en groente (waar ook vocht in zit) maar dan naar 2 flessen is wel spannend.
    Welke fles doe jij er als eerst af?
    Vind het ook lastig qua tijd in de ochtend als ik moet werken. Boterham duurt wel wat langer en als ze dan ook nog een fles moet... lastig weer en inderdaad ook geen idee meer hoe ik het bij de oudste deed:roflmao:
    Hij is trouwens nooit echt een fan van melk geweest.. drinkt altijd water bij het ontbijt.

Sado vindt dit leuk.
  2. Sado

Sado VIP lid

16 mei 2016
    19.067
    17.022
    113
    Ontbijt- en lunchfles er tegelijkertijd af, zodra dat mag :)
    ‘S Morgens krijgt ze dan gewone melk. Lunch moet ik nog even voor graven hoe ik dat bij de oudsten deed. Die drinken nu iig geen beker melk meer bij de lunch maar volgens mij kregen ze dat wel nog nog even na het stoppen met de flesvoeding.

Het is inderdaad qua tijd even zoeken he, als je iets aanpast.
    Wij zetten E. gewoon direct aan tafel sinds ze ook brood krijgt bij het ontbijt. Dan krijgt ze om en om melk en brood. De oudsten zijn ook niet even vlot altijd, dus het levert eigenlijk geen tijdverlies op zo :)

Spectre vindt dit leuk.
  3. Sado

Sado VIP lid

16 mei 2016
    19.067
    17.022
    113
    Ok, E zet nu ook een paar stapjes (naar voren en opzij) als ze ergens aan staat:eek::D

Maev, miikka en mum2be2 vinden dit leuk.
  4. Areca

Areca Bekend lid

20 mrt 2020
    807
    1.338
    93
    Vrouw
    Wauw wat knap van E.

Ik lees nog wel mee hoor dames maar reageer weinig :) dus zal even een update geven over ons moppie.

R. Zit nu in maat 74/80 (vooral in de lengte, in gewicht niet hahahah. Heel lang en dun) verder tijgert ze de kamer door. Interesse in meer is er nog niet. Ze kan klein beetje zitten als je er neer zet maar daar blijft het bij. Kleine wallie is lekker lui dus hahaha.

Verder qua flessen drinkt ze 3 flessen meestal :) ze snapt nog niet helemaal hoe ze water /diksap moet drinken en vind dat ook erg vies. Daarnaast heeft madame al 8! Tandjes.

Hopelijk gaat het goed met alle babies hier <3

Maev, mum2be2, Spectre en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  5. hibiscusje

hibiscusje Fanatiek lid

31 mrt 2020
    2.225
    3.264
    113
    Vrouw
    Zoooo R heeft al een Colgate smile!

Leuk om weer even wat van je te horen!

6. Spectre

Spectre VIP lid

5 nov 2015
    19.832
    18.554
    113
    Vrouw
    Ga je dan van 3 flessen naar 1 fles in 1 keer?
    Ook nog een optie natuurlijk. Het is vooral de dagen dat ze naar de opvang moeten rennen en vliegen. Maar goed.. dat is gewoon weer even inkomen.

Sado vindt dit leuk.
  7. Sado

Sado VIP lid

16 mei 2016
    19.067
    17.022
    113
    #1967 Sado, 22 aug 2021
    Laatst bewerkt: 22 aug 2021
    Zo heb ik het wel bij de oudsten gedaan! En dat ging prima, dus denk dat we dat nu ook gaan doen :) Maar we hebben nog 2 maanden, haha.
    Qua voeding zit het wel goed om straks gewoon te stoppen met opvolgmelk, E eet bij het ontbijt gemiddeld 1 boterham en bij de lunch 1-1,5.

Ze drinkt nu +/- 100ml opvolgmelk bij zowel ontbijt als lunch. We bieden haar 150/5 aan, maar dat gaat dus niet op :).
    Voor het slapen geven we nog 180/6 maar die drinkt ze heeeeeel wisselend. Soms is ie zo leeg en soms gaat ze na 30ml al klieren en is het eigenlijk wel klaar.

mum2be2 en Spectre vinden dit leuk.
  8. Sado

Sado VIP lid

16 mei 2016
    19.067
    17.022
    113
    8 tandjes al, wow! :D
    E heeft er nu 3.

mum2be2 vindt dit leuk.
  9. mum2be2

mum2be2 Fanatiek lid

4 jan 2010
    3.916
    3.396
    113
    Vrouw
    Wow 8 tandjes, dat gaat vlot.

10. mum2be2

mum2be2 Fanatiek lid

4 jan 2010
    3.916
    3.396
    113
    Vrouw
    Hier gisteren voor het eerst op de fiets geweest, superleuk! F genoot ervan.

Ze staat nu ook, aan de box bijvoorbeeld, papa oefent stapjes met haar, LOL.
    Donderdag stond ze rechtop in haar bed, schrok me rot, ineens zo'n hoofdje boven het bedje uit.
    (Alles stond gelukkig gelukkig al even naar beneden)

Areca, Spectre en Sado vinden dit leuk.
  11. Areca

Areca Bekend lid

20 mrt 2020
    807
    1.338
    93
    Vrouw
    Wat knap allemaal haha. Allemaal zo vlot. :p vind het soms wel lastig hoor als ik dan al die kindjes zooo hard zien gaan en R doet nog weinig (en maakt ook niet bepaald aanstalten) ik was zelf ook heel langzaam als baby haha. Je weet ieder kind eigen tempo maar onbewust maakt het je zo onzeker allemaal hihi.

Ilse84 en Sado vinden dit leuk.
  12. Sado

Sado VIP lid

16 mei 2016
    19.067
    17.022
    113
    Ik snap je, hoor! Voor mij is dit allemaal ook best ‘nieuw’, mijn oudere kinderen waren véél langzamer met alles dan E.
    Zeker bij de oudste dacht ik ook wel vaak “oh, komt dit wel goed, ontwikkelt ze zich wel ok” :$
    En dan las ik ook in het groepje op ‘t forum hier dat de andere baby’tjes (o.a. die van @Spectre :D) al konden zitten/staan/lopen/praten terwijl die van mij dat in de verste verte nog niet deed en dan voelde ik me ook weleens jaloers. Rationeel weet je dat ‘t uiteindelijk wel goed komt, maar toch:o: Denk dat het een normaal gevoel is.

mum2be2 en Spectre vinden dit leuk.
  13. Spectre

Spectre VIP lid

5 nov 2015
    19.832
    18.554
    113
    Vrouw
    Hahah ja en nu is het hier andersom, de oudste liep met 9 maanden achter z'n loopwagentje.. nou dat zie ik Y nog niet doen :D maar komt zeker helemaal goed

Sado vindt dit leuk.
  14. mum2be2

mum2be2 Fanatiek lid

4 jan 2010
    3.916
    3.396
    113
    Vrouw
    Superleuk!!!

Sado vindt dit leuk.
  15. mum2be2

mum2be2 Fanatiek lid

4 jan 2010
    3.916
    3.396
    113
    Vrouw
    Hier waren de jongens ook heel anders die hebben nooit gekropen bijvoorbeeld en F wel, dus daar kun je dan lekker achteraan :D.

Sado vindt dit leuk.
  16. Ilse84

Ilse84 Fanatiek lid

25 nov 2016
    1.278
    755
    113
    Ik snap je ook helemaal. J heeft nog geen tandjes, rolt nog niet, zit nog aan de volle hoeveelheid flessen want drinkt nog niet goed uit bekers,ondanks dat het m'n derde is, blijft het me onzeker maken.

Afgelopen week is de fysio langs geweest. We hebben oefeningen meegekregen die we moeten doen. Over twee weken belt ze, want ze verwacht dat J dan wel uit haarzelf gaat rollen. Mooie verwachting haha.

Vandaag ook. Wil ze een speeltje wat buiten haar bereik lijkt te liggen. Ze doet een aanstalten om te rollen. Ik stond helemaal klaar voor groots applaus. Op het laatste dacht ze toch dat ze er op haar rug bij kom. Haha ook lekker lui dus.

miikka, Sado, mum2be2 en 2 anderen vinden dit leuk.
  17. miikka

miikka Bekend lid

7 feb 2020
    520
    1.019
    93
    Vrouw
    Ik schreef elke keer een bericht maar vergat elke keer te versturen haha.

R kan al goed kruipen, heeft 2 tandjes, kan zelfstandig zitten. Zegt al paar weken mama. Begint nu af en toe ook bijna papa te zeggen.
    Ze eet super goed maar omdat wij alles koemelk vrij doen krijgt ze nog geen toetje na groentehap maar vaak extra broodje. Laatst geprobeerd met magere kwark maar meteen super veel spugen!
    Met groentehap ontwijken nu wij eigen alles wat oranje is. Ze spuugt veel van wortels en zoete aardappel. Dat is te zwaar voor haar maagje.
    Ze krijgt ook geen maisstengels meer want daardoor krijgt ze nog meer verstopping.

dus ze eet soms 2 a 3 broodjes per dag al.
    Sinds het broodje extra slaapt ze zoveel beter!
    Slaapt gewoon van 19.00 tot 7!

Wij hebben nu een heel ander baby! Onze vakantie is dus echt super nu! Wij hebben nu alle tijd om te ontdekken wat goed werkt voor R.

vorige week was ik trouwens een week overtijd… ik was er ff bang voor haha. Ook al doen we veilig maar je weet maar nooit!

R zit nu ook in 74/80. Maat 74 gaat ze niet lang mee doen. Eigenlijk lijkt het wel dat ze direct doorgaat naar maat 80!

Spectre, mum2be2, Sado en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  18. hibiscusje

hibiscusje Fanatiek lid

31 mrt 2020
    2.225
    3.264
    113
    Vrouw
    Wij geven deze trouwens! gewoon bij de ah of jumbo te koop.

Fijn om te horen dat t zoveel beter gaat!

Bijgevoegde bestanden:

miikka vindt dit leuk.
  19. miikka

miikka Bekend lid

7 feb 2020
    520
    1.019
    93
    Vrouw
    super! Bedankt voor de tip! Ga ik morgen direct kopen!

20. hibiscusje

hibiscusje Fanatiek lid

31 mrt 2020
    2.225
    3.264
    113
    Vrouw
    hier wel een positieve test... alleen dan de corona zelftest:( was nog niet gevaccineerd omdat ik nog borstvoeding geef. Nu vind ik het best wel spannend heb koorts keelpijn en flauw gevoel. Ik hoop dat het hier bij blijft. Morgen de test van de ggd doen.

Deel Deze Pagina