@svv, wat fijn dat je dit topic hebt aangemaakt, was wel gezellig kletsen met elkaar in het 'aftel-topic'. Hier ben ik 13 december bevallen van een meisje Elena met 39w2d. Mijn bevallingsverhaal heb ik nog niet uitgeschreven, twijfel ook of ik dat wel wil gaan doen, maar heb er tot nu toe gewoon de tijd nog niet voor gevonden. Heb wel een subtotaalruptuur opgelopen bij de bevalling, maar daar heb ik gelukkig niet heel veel last van. Heb een aantal dagen wat moeilijker kunnen zitten en opstaan was wat vervelender maar nu gaat het weer helemaal goed en heb ik weinig last. Wel sinds vandaag weer wat meer bloedverlies terwijl ik dacht dat dat al zo goed als over was (alleen nog wat bruinverlies), of zou dit de eerste ongesteldheid alweer kunnen zijn? Drinkschema heeft onze meid nog niet echt, ene keer komt ze na 3 uur dan weer na 4 uur en soms al na een anderhalf uur. De nachten doet ze gelukkig wel redelijk goed, al gaat het de ene nacht beter dan de andere maar met een beetje mazzel zit er zo'n 8 uur tussen de voedingen. Geef wel borstvoeding maar ik kolf het af omdat ik een halve strijd hebt met mijn dochter over het aanhappen en ze laat telkens weer los. Eerste dagen ging dat super, maar toen ze zo'n 5 dagen oud was wilde ze opeens niet meer. Boertjes laten doet ze ook heel weinig, ze valt vaak in slaap tegen de tijd dat haar flesje op is en dan een half uurtje later word ze wakker van de hik, heel zielig want ze word er ook heel huilerig van. Scheetjes laten doet ze ook best veel, maar dat lijkt ze minder last van te hebben. Woensdag 8 jan hebben we de eerste afspraak bij het consultatie bureau, kan iemand me vertellen wat ik daarvan moet verwachten, waar ik aan moet denken om mee te nemen en andere tips? Zie er namelijk nogal tegenop en moet er alleen heen want manlief is dan alweer aan het werk.
Onze mooie kindjes Siertje2981 - 14 november 2013 - ♥Femke♥ Flowerpower - 25 november 2013 - ♥Roos♥ Pline - 5 december 2013 - ♥Anna♥ Anousje - 6 december 2013 - ♥Semih♥ Echtniet27 - 10 december 2013 - ♥Esmee♥ WanneBeMommy - 13 december 2013 - ♥Elena♥ Cinderellea - 20 december 2013 - ♥Niké Florine♥ SVV - 23 december 2013 - zoon: ♥Sebastiaan♥ Heb de lijst maar even bijgewerkt, is het misschien leuk om hier ook de afspraken bij het CB bij te houden of het gewicht/lengte?
T wordt al gezellig hier. Leuk! Echtniet, wat een schatje is Esmee! Leuk om je bevallingsverhaal te lezen. Pline, wat groeit Anna goed! Fijn dat ze het zo goed doet. Kolf je de overige BV? Omdat je zoveel hebt.. Wel fijn, beter te veel dan te weinig. Flowerpower, klinkt heel heftig, de start van Roos. Fijn dat ze het inmiddels wel goed doet. Hier wordt Niké ook niet uit zichzelf wakker snachts, wij maken haar zelf wel nog om de 3 uur wakker. Hoe veel weegt Roos nu? Wannebemommy, goed dat je nog steeds borstvoeding geeft! Geen ervaring nog met het consultatiebureau, ben zelf ook wel nieuwsgierig! Misschien lengte en gewicht bijhouden in de tabel? Huisarts is vandaag langs geweest en ze is weer gewogen en gemeten. Weer ietsje afgevallen, maar wel 1cm gegroeid! We moeten het wel goed in de gaten gaan houden nu, ze mag nu niet nog meer afvallen, anders moet ze weer terug naar het ziekenhuis. Hier ook weinig boertjes trouwens. We doen wel 2 keer een poging tot boeren tijdens de fles. Soms komt er wel een boertje, soms niet. Wel heeft ze heel veel last van krampjes en vind het zo zielig.
@wannabemommy: leuk dat je die lijst met onze schatjes hebt gemaakt. @pline: gezellig nog een mama erbij. @cinderellea: ik hoop dat ze aankomt zodat jullie thuis kunnen blijven.
@ Cinderellea: Ik kolf enkel af als mijn borsten te vol zijn en pijnlijk aanvoelen. Als ik te veel zou afkolven nu, dan zou productie enkel nog toenemen en dat is niet echt de bedoeling. Te veel melk is ook niet ideaal dus, vooral niet omdat ik een sterke toeschietreflex heb en Anna zich daarin soms verslikt Moet van de vk ook oppassen voor een borstontsteking! Ik hoop dat Niké Florine snel aankomt en jullie niet naar het ziekenhuis moeten. @ WannaBeMommy: Hier is het bloeden gestopt, nog wat geelverlies. Men heft me wel verteld dat het bij borstvoeding soms plots weer kan toenemen! Het lijkt me sterk dat dat al ongesteldheid zou zijn gezien je borstvoeding geeft en je eigenlijk dan al een eisprong zou moeten gehad hebben enkele dagen na de bevalling? @ allen: Ook hier loopt het boeren soms vlot en soms minder vlot. En dus ook last van de hik en krampjes etc. Hier trouwens ook nog geen drinkschema. Hoe hebben jullie die lange nachten er zo snel ingekregen?? Anna komt overdag om de 1.5 tot 2.5 uur, en s nachts is er met een beetje geluk een blok van 4 uur en een blok van 3.5 uur (sinds 2 nachten althans ). Het is echt wel vermoeiend vooral omdat ze s nachts soms klaarwakker is en het even duurt eer ik haar terug in slaap heb gekregen. Sinds enkele dagen zit Anna af en toe te glimlachen, maar sinds vandaag zijn we er van overtuigd dat het ook echt al intentioneel is. Ze schaterde toen we haar een badje gaven en naar haar lachten. Heeft ze in de namiddag op bed ook herhaald. Zalig gevoel!
@Pline, lijkt me ook sterk dat ik al een eisprong heb gehad, maar ik heb/had pcos dus ik word ook gewoon ongesteld zonder eisprong. De eisprong waarvan ik zwanger ben geraakt van ons meisje is mijn eerste eisprong in lange tijd (misschien wel de eerste ooit) geweest. Terwijl ik daarvoor ook wel ongesteld was. Mijn hormoonhuishouding is niet wat het hoort te zijn. Maar had nog nooit gehoord dat het door borstvoeding opeens weer erger kon worden, dus dat is nieuw voor mij. Die lange nachten zijn hier vanzelf gegaan, op een gegeven moment duurde het gewoon 6 uur voordat ze weer kwam (na 5 dagen al) dus daar schrokken we zelfs een beetje van en waren bang dat dat helemaal niet goed was, maar sindsdien maakt ze met regelmaat wat langere nachten (6-8 uur) en hebben we nog af en toe wat moeilijkere nachten en dan kunnen we ook echt uren met haar op zitten want dan wil ze alleen maar bij ons zijn en zodra je haar dan weglegt begint ze weer te huilen. Glimlachen doet Elena al langer, ben er alleen nog niet achter of ze het bewust doet. Had wel ergens gelezen dat ze contact met je proberen te maken als ze hun tongetje uitsteken, en Elena steekt dus ook haar tong terug uit als je dat naar haar doet, kan echt een paar keer over en weer gaan. Echt heel schattig. @echtniet, lijst had iemand anders al gemaakt, heb hem alleen maar bijgewerkt .
Pline, hm misschien is teveel inderdaad toch ook niet alles. Lastig dat ze zich er soms ook in verslikt. Borstvoeding kindjes drinken sowieso vaker toch? Wel zwaar lijkt me inderdaad, zo vaak voeden. Hier de fles, dus vriend geeft snachts 1 flesje en ik ook eentje. We maken haar wel echt om de 3 uur wakker, dus hier ook geen lange nachten. En wat super schattig dat ze al bewust lacht, ik kan niet wachten op dat moment. Lief! Wannebemommy, wat lekker dat ze al zo snel wat langer door ging slapen! Lief dat Elena ook al zoveel aan het lachen is. Net heeft vriend er de gehele 60cc ingekregen! Nu ligt ze alweer lekker te tukken. Ze geeft wel vaker een mondje terug de laatste 2 dagen. Morgen hebben we weer een drukke dag met visites. Vind het super gezellig, maar na morgen gaan even een paar dagen rust nemen. Hoelang kregen jullie veel kraamvisite? Hier was Niké trouwens 45 cm en 2750 gram bij de geboorte. Vandaag was ze 46 cm en 2410 gram.
Zo hehe gevonden! Ik zat te zoeken naar dit topic en kon het niet meer vinden! Zojuist alles ff gelezen. @wannabemommy wat heerlijk dat je kleintje al zo lang slaapt! Lijkt me zo lekker een nacht slapen zonder tussendoor eruit moeten voor voeding (al doe ik het met liefde). Mijn kleintje slaapt 'snachts gelukkig wel goed, overdag is hij meestal wel wakker. Maar als Semih overdag voor mijn gevoel teveel slaapt dan hou ik hem wakker anders slaapt hij 'snachts niet. Rond 22.00-23.00 krijgt hij de laatste fles en dan komt hij tussen 2-3 en daarna weer rond 6 uur en dan komt hij meestal rond 9 uur weer en dan blijft hij wakker. @cinderella leuk dat je veel visite krijgt! Hier valt het vies tegen en dat vind ik eigenlijk wel jammer. Mijn familie woont 100km verder op dus die komen verspreid maar de meeste zijn al langs geweest, ook van m'n werk heb ik bezoek gehad. Nu is het wel zo dat ik 4 dagen in het ZH was (dag van inleiden, dag van de bevalling en daarna nog 2 dagen) en dat van mijn man zijn familie/vrienden allemaal in het ZH langs zijn gekomen maar ik had het wel leuk gevonden als ze ook bij ons thuis langs zouden komen. En voor de krampjes kun je misschien infacol proberen. Dat gebruik ik ook voor mijn zoontje en het werkt goed, sinds ik dar gebruik heeft hij geen last meer van krampjes. Het kan geen kwaad en mag vanaf de geboorte gebruikt worden. Hier gaat alles verder prima. Vandaag bij CB geweest en hij groeit goed! Bij de geboorte 50cm en 3235 gram en vandaag 56,2cm en 4260 gram.
Zo he! Hahahah! Wat een hoop bij te lezen @bevalling: ik ben met 40+3 voor de eerste keer gestript, geen resultaat. Met 40+6 voor de tweede keer. Dat was rond half 2. Rond half 4 begonnen de harde buiken, uurtje later werden het weeën, maar nig niet te timen. Rond half 6 kwamen ze om de 2,5 a 3 min en duurde langer dan een minuut. Om 8 uit had ik 3cm en heeft de vk m'n vliezen gebroken. Kleintje had in het vruchtwater gepoept dus gelijk door naar het ziekenhuis. Om 10 uur had ik 5 cm. Gyn vond dat niet snel genoeg gaan dus werd aan de weeë opwekkers gehangen. Gelijk ook een ruggenprik gevraagd. Moet zeggen dat de uren daarna een feestje waten . 12 uur 8 cm en om 2:00 volledige ontsluiting. Kleintje was wel ingedaald, maar lag nog te hoog dus een uurtje rustig mee geperst en vanaf 3:00 volle kracht vooruit . Na 1,5 uur persen ben ik toch naar de ok gebracht voor een ks aangezien de kleine totaal niet wilde zakken en er dus niet uit zich zelf uit wilde komen. Om 5:02 is ze ter wereld gekomen. Gelijk werd duidelijk waarom ze er niet zelf uit wilde, ze was 4240 en 54cm en een sterrekijker! @herstel: ik herstel echt super goed van de ks. Na een week liep ik al m'n eerste rondje buiten. Nu elke dag 1,5 tot 2 uur. Wond geneest prima en mag weer gaan sporten. Ben nu 13 kg van de 20 kg kwijt. O ja en ik weet ook weer hoe het is om ongesteld te zijn hahahahah!!! @drinkschema: Femke krijgt 5 flessen van 150/5. (Bv kwam totaal niet op gang en ze was zo onrustig dat we na 2 dagen hebben besloten om fv te geven). Dus om de 4 uur. Laatste fles krijgt ze rond 23:00 en dan komt ze zelf tussen 7:00 en 8:00. Hebben haar zelfs al eens om 8:30 wakker moeten maken hihihi! @consultatiebureau: met 4 weken was ze 4720 gr en 57 cm. Volgende week donderdag weer en dan krijgt ze ook haar eerste prikjes. Ben daar wel een beetje bang voor. Zetpillen staan al klaar hihihi! @verder: redelijk wat last van krampjes. Hebben de fles van dr Brown, sab simplex in haar fles en sinds gister dikken we haar flessen een beetje in ivm veel terug geven van voeding en maagzuur wat omhoog komt. Moet zeggen dat ze daar, vooralsnog, goed op reageerd. @mijzelf: soms mis ik m'n oude leventje... Zit al vanaf eind juli thuis ivm bi en ben het wel een beetje zat... Ml zijn leven gaat gewoon door en dat van mij lijkt al maanden stil te staan. Moet heel eerlijk bekennen dat ik nog geen roze wolk heb gezien . Maar goed, dat komt echt wel, als ik alle verhalen hier op het forum moet geloven. Dan word het echt leuk met een maand of 3 a 4! Kan ook niet wachten im weer te gaan werken. 4 feb begin ik weer. Ik werk 4 dagen, ml ook en daardoor hoeft Femke maar 2 dagen naar de opvang. Hoe doen jullie dat? Moet echt zeggen dat dat lachen echt helemaal geweldig is!!! Wat is ze dan mooi. Je ziet heel haar gezichtje oplichten en haar ogen glinsteren , geweldig!!!
Zooo ff een beetje bijgelezen. Lekker druk geweest de laatste dagen, maar alleen maar met leuke dingen Ik probeer even op iedereen te reageren en post daarna mn bevallingsverhaal (van het andere topic gekopieerd). Welkom @pline! Ik denk dat je de nachten er niet in krijgt, maar dat ze daar zelf in groeien. Maar echt een nacht doorslapen hoef je pas vanaf 3 maanden te verwachten van je kindje, hoor! Leuk dat ze al lacht! Vanaf 4 weken kan dat inderdaad. Lijkt me een geweldig moment. Sebastiaan heeft wel ontzettend veel lachstuipjes. Soms echt met zon hikje tussendoor alsof ie de grootste lol heeft! @wannabemommy Spannend inderdaad zon eerste keer naar het cb! Ik hoef er zelf nog niet heen, dus kan je helaas geen tips geven. Wat moet ik me voorstellen bij een subtotaalruptuur? Ik had alleen linkervaginawandruptuur (wat een woord), maar ik merk er eigenlijk niks van. Het enige wat echt pijn deed/doet is de wond van de knip. Jammer dat de bv toch niet helemaal gaat zoals je had verwacht. Maar als het zo met het kolven wel gaat is het ook prima toch? Krijgt ze iig nog wel jouw melk. Ik heb ook PCOS, althans, veel symptomen ervan. Ben ook met hormoonbehandeling zwanger geraakt, want een eisprong komt er niet. Ik ga het er toch ook niet op wagen om niet aan de anticonceptie te gaan. Best apart trouwens dat de vk er nu al over begint, haha! Grappig wat je zegt over het tongetje. Dat ga ik eens in de gaten houden/proberen! @boeren dat doet mn jongen toch best oké. De ene keer sneller dan de andere keer, maar het komt er meestal wel. De hik heeft ie wel heeeeel vaak. Maar dat heeft ie echt van mij haha! Tijdens mn zwangerschap had hij ook wel 6x per dag de hik, irritaaaant! @cinderellea dat is wel even uitkijken ja, dat ze niet teveel afvalt. Ik moet zeggen dat ik het wel fijn vind dat je bij allerlei instanties terecht kunt met je vragen. Het idee stelt me al gerust dat ik het cb gewoon 24 uur per dag kan bellen als dat nodig is. Die drukte van kraambezoek vind ik af en toe wel irritant. Gelukkig blijven de meesten hooguit een uur/anderhalf uur. Maar ml en ik hebben afgesproken maximaal 2 bezoeken per dag. Dat geeft wel rust. En ook soms een dagje/avondje niks. Moet je echt doen! De opkomst kan lang blijven (broer en schoonzus na bijna 3 maanden nog!), al neemt het wel weer af. Ligt er denk ik aan wanneer de kaartjes verstuurd zijn. Vriendin van me heeft m vandaag pas gehad. @anousje fijn dat ie goed groeit! Houden zo Infacol heb ik ook van gehoord. Venkelthee schijnt ook te helpen (mits je bv geeft natuurlijk). @siertje je bevallingsverhaal had ik in het afteltopic al gelezen. Pff wat leefde ik toen met je mee (niet wetende dat ik zelf een dramabevalling zou krijgen ) Lekker joh dat je alweer mag sporten en weer lekker fit bent. Ik ben ook na een week naar buiten gegaan en eigenlijk elke dag gedaan. Dat frist zo lekker op! Heb ook helemaal geen last van duizeligheid gehad ofzo, dus dat is ook wel prettig. Jammer dat je je oude leven zo mist, dat je geen roze wolk hebt (gehad). @werk Ik werk nog steeds op invalbasis in het onderwijs, dus ik kan zelf inplannen welke dagen ik beschikbaar ben en welke niet. s Maandags is ml standaard vrij, dus dan kan ik werken. Verder draait hij ook avond- en nachtdiensten, dus dan kan ik ook gewoon werken. Dat weet hij al 2 maanden van te voren, dus kan het mooi plannen. Pfjieuw wat een verhaal! Gisteren is Wie Is De Mol weer begonnen, kijkt iemand van jullie dat? Ik vind het geweldig. Onze hele familie kijkt ernaar en dan doen we altijd een poule. Net zat ik even op de pc en ik zag buiten steeds flitsen. Ik hoorde geen gedonder dus ik vroeg ml of het onweerde. Hij dacht van wel. 5 minuten later: POEF!!! Alles donker. Ik dacht dat ik in één klap blind was geworden. De hele wijk (en nog een andere wijk in de stad, inclusief bioscoop haha) he-lemaal donker. Stroomuitval door de storm. Ik vond niet eens dat het zo hard ging! Gauw alle kaarsjes aan. Het eten was net klaar. Dus lekker zitten dineren bij kaarslicht haha! Na 20 minuten sprong het weer aan. Dit heb ik echt nog nooit meegemaakt!
Nou hier komt mijn worst scenario bevalstory. Je bent gewaarschuwd! Haha Ik had natuurlijk al even voorweeën zondag- en maandagnacht, dus ik had gedacht dat strippen wel goed werk zou verrichten. Donderdag liepen we na het strippen de deur uit en ik kreeg gelijk van die menstruatieachtige pijnen in mn rug en buik. Zelfs al best snel achter elkaar. Helaas zakte het rond etenstijd af, om vervolgens om 23.00uur in bed weer verder te gaan. Hele nacht wakker geweest van de voorweeën en 's ochtends was alles weer weg. Om een uur of tien ging het dan weer verder en elke dag ging hetzelfde. Op vrijdag trok ik de gebroken nachten echt niet meer en heb ik een nacht in het ziekenhuis geslapen. Héérlijk! Maar.. 's ochtends was alles weer weg. De gyn heeft zoveel dingen gezegd, over doorpakken enzo, maar als puntje bij paaltje kwam ging het feest steeds niet door. Toen we zaterdag het zh uitliepen begon het echter weer. 's avonds werd het steeds heftiger. De weeën deden steeds meer pijn en kwamen max. Na 9 minuten terug. In bed kon ik ze eerst nog aardig opvangen. De vk was geweest: ik had 2 cm! Yes! Maar... wederom gingen ze niks doen. De weeën werden daarna echt woest. Ik kon ze op geen enkele manier opvangen behalve op handen en knieën. Na een paar uur weer de vk gebeld. Ik had krap 4 cm, dus zij zou er wel ff 4 cm van maken Auuuuuuu! Daarna bleven de weeën zo heftig en zat ik onder de douche te janken dat ik dit echt niet meer vol ging houden. Zulke heftige weeën en zo weinig vooruitgang, hoe lang moest dit nog gaan duren?! Ik wilde naar het zh aan de pomp. De vk kwam weer snel en gaf meteen toe: dit gaat m niet worden. Ik had nog steeds 4 cm. Eenmaal in het zh controleerde de gyn en ik had al 6 cm! Ruggenprik was haast geen optie want voordat dat ding geplaatst is ben ik misschien al 7 cm en dat is te ver. Dus ik mocht aan de pomp. Werd meteen zo stoned als een garnaal, heerlijk! Voor mijn gevoel duurde het drie kwartier, maar bijna 2 uur later kwam de gyn weer controleren. Ik zat op 9,5 cm! Als ik persweeen zou krijgen mocht ik nog niks doen, behalve zacht meeduwen. Ze was de deur nog niet uit of ik kreeg mee daar een persdrang! Ml aan de bel hangen, zuster kwam meteen en begeleidde me een beetje, kwartier later kwam de gyn, heeft die laatste halve cm er nog bij gefrummeld en ik kon beginnen. Nou toen begon ook de ellende. Ik persen tot ik een ons woog, maar na een half uur was hij nog niet voorbij mn schaambeen. Ik voelde dat draadje van de elektrode op zijn hoofdje na iedere perspoging weer terugzakken. Toen hoorde ik ze smoezen dat de grote fontanel op de plek zat waar die niet hoort. De gyn maakte een gebaar dat hij er niet goed voorlag. Steeds meer personeel kwam meekijken en ze begonnen op een gegeven moment over de vacuümpomp. Ja daaag echt niet! Ml zei voor de volgende perswee: maak je heel boos, denk gewoon aan mn vader. Whaha dat ie dat zei en ik dat zelf nog niet eens had bedacht! maar na drie weeën en een vette knip had ik een prachtexemplaar van een baby op mn buik! Ik schrok er gewoon van, dat ie er ineens wél was. Bijna anderhalf uur heb ik geperst. Maar alles voor het goede doel. De kleine maakt het héél goed! Hij kreeg een apgar score 10! Vannacht heeft ie heel goed geslapen. Om de drie uur alleen maar wakker voor zn drinken. Daarna lekker verder slapen. Hij drinkt heel goed en zit de hele dag overal op te sabbelen. Ik ben helemaal verliefd op m! Voorlopig gaat er niks meer in of uit mijn lichaam, haha, maar dit maakt alles weer goed...
Anousje. Wat jammer dat het bezoek zo tegenvalt. Komen er wel vrienden/kennissen op bezoek? Zou dat ook niet zo leuk vinden, je wilt natuurlijk wel met je kindje showen! Hier hebben we al het bezoek afgehouden tijdens de ziekenhuisperiode. Alleen beide ouders waren welkom. En wat groeit hij goed! Siertje. Wat heftig je bevalling. Maar wat fijn dat je zo goed hersteld en zo lekker veel buiten komt nu. Wat heeft Femke aan in de kinderwagen? Heb je andere topic ook gelezen en vervelend dat je je zo voelt. Spreek je je vrienden nog veel? Kun je daar niet mee afspreken dat jullie wat leuks gaan doen? Eventueel met Femke erbij? SVV. Wat een prachtig mannetje heb je, wauw! Maar wat een ontzettend heftig bevallingsverhaal, jeetje.. Hier geen wie is de mol trouwens, nog nooit gekeken ook. Maar hoor er zoveel mensen over dat ik misschien toch maar eens moet beginnen. Haha en wat erg van de stroom, wel fijn dat het na 20 minuten alweer aan ging, je zal maar een paar dagen zonder zitten. @werk. Ik werk niet maar studeer nog fulltime. Ben ook tot 2 dagen voor de bevalling nog gewoon bij college's geweest. Wil ook zo snel mogelijk weer gaan beginnen om zo min mogelijk studie vertraging op te lopen. Ga morgen voor het eerst ook weer eens de boeken in duiken. En begin volgende week ga ik m'n meisje showen op de uni Qua opvang is het dus wat lastig, want mijn dagen zijn erg onregelmatig. Vriend werkt 5 dagen per week, ik heb meestal 4 dagen per week college. Wij hebben via een site een (ex)studente gevonden. Ze is 23, in bezit van een kinderehbo, heel veel ervaring met kinderen en doet een tussenjaar van de studie. Ze komt gewoon bij ons thuis en is erg flexibel, precies wat we nodig hebben! Dus erg blij met haar. @hier. Vandaag weer een hoop bezoek gehad, erg gezellig maar ook dodelijk vermoeiend. Ook schoonmoeder loopt hier (onaangekondigd) de deur plat. Ben eigenlijk nog een beetje boos op haar, in het ziekenhuis heeft ze een paar opmerkingen gemaakt die niet zo lekker vielen ('Achja, jij hebt in ieder geval geen laatste loodjes gehad, die zijn het zwaarst.' En 'Stel je niet zo aan, zoveel te vroeg is ze toch niet, komt echt wel goed.' en 'Maar je kan tenminste wel de hele nacht slapen!' Terwijl dochter het hartstikke moeilijk had in het begin. En ik veel liever nachten wakker blijf met m'n dochter thuis dan m'n dochter achterlaat in het ziekenhuis:x Even m'n frustraties eruit haha) Vandaag wel voor het eerst wat langer buiten geweest. Naar het centrum gelopen en daar in onze stamkroeg een drankje gedronken. Was erg gezellig en Niké deed het ook goed. Wel 2 kruiken in de wagen, maar nauwelijks temperatuurverschil. Ik heb trouwens een foto van Niké in een afgeschermd fotoalbum hier op zp staan. Als je een vriendschapsverzoek verstuurt kun je hem zien, voor de geïnteresseerden. Zal straks het lijstje aanpassen met gewicht en lengte erbij!
@cinderella: ik heb een wrapper van lodger in de wagenbak liggen. Een bunker van lodger geloof ik. Is twee lagen en dus lekker warm. Ze hoeft dan alleen maar een jasje aan en blijft super goed warm. Spreek ook wel met vrienden, maar door de weeks is het tot afspreken omdat zij werken. Beste vriendin is op vrijdag vrij, maar dan heb ik geen auto. Met de trein is het 1,5 uur, dat vind ik nu echt nog teveel. Komt allemaal wel goed hoor! Voel me nu, geestelijk, een stuk beter als vanochtend! Femke voelt denk dat ik me niet lekker voel en is zoooooo lief!!!! Veel slapen en lachen, heerlijk!!! Heb al een week of 2 dat ik aan het kwakkelen ben, hoofdpijn en keelpijn... Maar goed, ook dit overleven we wel
@ svv: Wat een mooi ventje! Inderdaad een heftige bevalling... Vind de uitspraak van je man over zijn vader wel de moeite @ cinderella en Siertje: heb ook een wrapper van lodger, ideaal!! Ik heb je een vrienschapsverzoek gestuurd. Zal binnenkort ook wat fotos uploaden! Het combineren van mama zijn met een studie lijkt me een hele uitdaging, laat je maar genoeg helpen! En schoonmoeders, tja, daar heb ik ook ervaring mee @ anousje: Wat goed dat je ventje ook zo goed groeit! Vandaag heb ik de fotos van na de bevalling terug gezien en ik vind het ongelooflijk hoe Anna al veranderd en gegroeid is. De tijd gaat zo zo snel!! @ Wannabemommy: Dat van die bloeding en bv is me door de vk verteld, en klopte bij mij ook zo. Enkel als het helderrood is of met stolsels zou het iets anders zijn. De tong uitsteken heeft mijn man al succesvol geprobeerd met Anna. Je moet je baby wel wat tijd geven want de imitatie komt meestal met vertraging. @ kraambezoek: wij wonen sinds een jaar in Engeland voor ons werk en hebben daarom niet veel kraambezoek gehad. Onze ouders zijn wel overgekomen en verder zijn er collegas/vrienden langsgekomen, maar daar is het bij gebleven. En daar ben ik niet rouwig om, de eerste weken waren best heftig en ml en ik hebben in alle rust kunnen genieten . @ Siertje: Ik hoop dat je je snel wat beter voelt. Misschien is het een goed idee om wat tijd voor jezelf te nemen? @ werk: Ik heb officieel tot 39 weken gewerkt, en nog emails beantwoord toen ik al weeen had. Ik blijf 6 maanden thuis (standaard hier), maar begin nu stilletjesaan terug wat te werken... Ik vind het moeilijk om volledig afstand te doen van het werk. ML neemt na mijn verlof dan vakantie en vaderschapsverlof op. We hebben normaal pas opvang vanaf augustus en die is ook superduur in de streek waar we wonen (1100 euro per maand....) dus we stellen het zoveel mogelijk uit!!
@cinderellea wat vervelend van je schoonmoeder! Ik hoop dat je het haar op een of andere manier toch aan dr verstand kan krijgen dat het niet leuk is wat ze doet. @siertje ooh bah.. beterschap! @pline wat grappig dat je in engeland woont maar toch lekker hier meekletst. Had mn verhaal gekopieerd van het andere topic, dus sommigen snappen die uitspraak wel. In het kort: afgelopen augustus is mijn schoonmoeder overleden na een ziekbed. Toen ze in het hospice lag begon de stiefpa van mn man ineens vreemd te doen en die heeft mijn man en zn broer ook laten vallen. We zijn dus ontzettend pissed. Hij neemt hen alles af wat van hun moeder was. Als je dat verhaal ook wilt weten zal ik m ff linken als ik op de pc ben. Vanavond lekker met mn kleine jongen op de bank languit. Hij ligt al vanaf half 9 op mn borst te slapen. We hebben we're the millers gekeken. Wat een geweldige film! Ik heb blauw gelegen van het lachen! Nog plannen voor dit weekend?
@ svv wat een leuk mannetje zeg!! @ cindrella, zeker jammer. Ik zei ook tegen mijn man dat ik liever niet zoveel mensen in het ZH wou omdat ik wil dat mensen bij ons thuis zouden komen. Maar daar had niemand gehoor aan want het was echt super druk qua bezoek, is niet erg maar was wel leuk als ze ook bij ons thuis langs zouden komen (een paar zijn wel gekomen). Van mijn familie is wel bijna iedereen gekomen gelukkig. Morgen komt mijn tante en nog een paar familieleden komen langs maar die wonen 100km verder dus die gaan nog komen. Wel vervelend van je SM. Ik zou haar erop aanspreken misschien heeft ze het zelf niet zo door of is het geen opzet maar kan me voorstellen dat het vervelend is. @ pline, ja gek he mijn mannetje is ook al zo veranderd. Als ik terug denk van hoe hij er 4 weken terug uitzag dan kan ik het niet eens meer voor me halen, maar gelukkig bestaan foto's 😃. Maar wat heb je lang gewerkt zeg! Dat je dat volgehouden hebt... Vind je het niet jammer dat je zo snel weer aan het werk gaat? 6 maanden verlof lijkt me heerlijk! Ik mis mijn werk totaal niet, maar wanneer ik weer in dat ritme kom zal ik het vast wel fijn vinden om weer even van de blauwe wolk af te zijn.
@ Anousje: ik word niet verplicht om te werken, maar het is voor mijn carrière niet goed om 6 maanden stil te staan (ik word niet yvervangen). Nu ben ik niet van plan om veel te doen (is ook niet mogelijk met een baby en het huishouden ), maar wel om bij te blijven met lopende projecten etc. Het voordeel van mijn job is dat er enorm veel flexibiliteit is en dat ik,binnen bepaalde grenzen, kan werken waar en wanneer ik wil. Zo heb ik het de laatste weken van de zwangerschap ook volgehouden! Foto's van Anna staan in mijn privé-album!!
@anousje dankje @pline wat voor baan heb je? Hier vanmiddag lekker geshopt met (o)ma. Sebastiaan hield het goed vol! Aldoor maar lekker liggen slapen in de kinderwagen. Gewoon wat klein spul gekocht. Ik moest bijv nog een zachte nagelvijl hebben want hij heeft al zulke lange nagels! En verder nog prutjes als handcreme, make-upremover en maandverband (dat kraamverband zit heerlijk, maar ben nu die dikke matrasjes wel zat zoveel bloedverlies heb ik ook niet meer). Wanneer hield bij jullie het bloeden op? Of nog steeds wel wat? Na 6 weken moet het volgens mij echt klaar zijn. De kraamverzorgster adviseerde vorige week om nog iets langer door te lopen met kraamverband omdat maandverband wat ruwer is en zit veel plastic in wat niet bevorderlijk is voor de wond, maar ga nu toch maar over.. Zelfs nog koffie gedronken met een appeltaartje. Heerlijk om er weer ff uit te zijn! Jullie nog dingen gedaan vandaag?
Siertje. Dankjewel, we hebben zo getwijfeld toen omdat we al twee koeka dekens gekocht hadden. Maar misschien toch nog maar eens in verdiepen. Fijn trouwens dat Femke zo lief was en jij je iets beter voelt! Pline, wat een prachtige dochter heb je en wat een bos haar! Wauw! Wat gaaf dat je in Engeland woont. Ik heb daar als aupair gewerkt en zo mijn vriend leren kennen, die zat toen voor werk in het buitenland. We gaan er dus nog vaak heen, omdat we allebei veel mensen kennen daar. Bevalt het goed? Woon je in een grote stad? SVV. Wat rot van je stiefvader, snap wel dat iedereen dan boos is. Lekker dat jullie er vandaag even uit geweest zijn. Hier is het bloeden praktisch gestopt. Gelukkig maar, want voel me zo vies dan. Anousje. Jammer dat ze niet geluisterd hebben naar je wensen. Maar heel veel plezier morgen met je familie, leuk dat ze langskomen! Hier heb ik vandaag college's online teruggekeken. Ook zijn we weer even naar buiten geweest, vind het heerlijk achter de kinderwagen lopen. Wij zijn ook even langs de winkels gelopen. Nog wat extra kleertjes in maatje 50 gekocht, had ik maar een paar pakjes in namelijk. Nu zit ze nog in 44.. Drinken gaat iets beter, ze is wat vaker wakker nu. Hoe doen jullie het trouwens met flesjes, koken jullie die elke keer uit? Of 1x per dag?