november/december 2013 baby's

Discussie in 'De mama's' gestart door mamba25, 1 jan 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. pline

pline Actief lid

25 dec 2012
    472
    108
    43
    NULL
    @ svv: Ik werk aan de universiteit (wetenschappelijk onderzoek), heel boeiend maar absoluut geen 9-to-5...
    Het bloeden is hier na 3 weken gestopt... Heb hier in Engeland dun kraamverband gekocht voor de laatste week, dus zonder plastiek maar ook zonder pampergevoel :D

@ Cinderellea: Bedankt, de haartjes heeft ze van mijn Italiaanse man :)
    We wonen in een middelgrote universiteitsstad. Het was echt heel erg wennen in het begin hier, we hebben veel pech gehad met de huisvesting en alles is ook peperduur maar nu zijn we het gewoon :) dus is het wel fijn!

2. mamba25

mamba25 Fanatiek lid

4 okt 2012
    1.281
    1
    38
    Chips... Ik had net een verhaal getypt maar ben t kwijt..

@flesje mij is verteld dat uitkoken niet meer hoeft. Uit onderzoek is gebleken dat er minder spruw bij kinderen voorkomt wanneer flesjes een speentjes gewoon worden afgewassen. Waarom? De bacteriën die toch nog achterblijven dragen bij aan de weerstand. Klinkt vrij logisch. Scheelt ook een hoop extra werk ;)

@cinderellea respect hoor, dat je zo vlot weer aan de bak gaat en ook zo lang bent doorgegaan. Ik ben zelf afgelopen zomer afgestudeerd, maar moet er nu echt niet aan denken! Knap van je!

@pline ohja dat lijkt me wel een pittige job ja..

3. Ram24

Ram24 Lid

16 aug 2009
    62
    0
    0
    Melbourne/Australie
    Hallo allemaal!
    Wat een gezellige boel hier, ook ik zou hier graag mee willen kletsen :) Wij zijn op 26 december ouders geworden van een prinsesje Rosy. We hebben al een zoontje van bijna 4 jaar (februari)

Bevallings verhaal: Ik was op 12 januari uitgerekend en bij 35 weken hebben ze pre eclampsia ontdekt, gelukkig nog wel in een begin stadium, omdat ik bij ons zoontje ook het help syndroom heb gehad werd besloten om me op 4 januari in te leiden. Gelukkig besloot de natuur om het op eigen kracht te doen ;) Op 2de kerstdag zijn om half 3 mijn vliezen gebroken, op ons gemak naar het ziekenhuis gereden (is ongeveer 3 kwartier rijden). Op dat moment had ik nog geen weeën, dus aan de monitor gelegd om te kijken of alles goed was met de baby. Alles was prima maar nog geen weeën, na overleg met de gynaecoloog werd besloten dat ik toch maar wel in het ziekenhuis moest blijven ivm hoge bloeddruk. ML had honger dus besloten we om even naar de overkant naar de MAc te gaan. Net besteld en toen begonnen de weeën. Dus hup weer terug, dit was toen 18.15 uur. En opeens gingen de weeën van niets naar heel heftig en om ca. 19.30 mocht ik gaan persen en om 20.16 was Rosy er. Dus allemaal heel snel gegaan. Ik mag dus zeker niet klagen.

Ik heb hier al wat heftige verhalen voorbij zien komen…
    Zal straks nog eens even alles goed gaan lezen, nu eerst even een dutje :)

4. Cinderellea

Cinderellea Niet meer actief

Onze mooie kindjes

Siertje2981 - 14 november 2013 - ♥Femke♥
    Flowerpower - 25 november 2013 - ♥Roos♥
    Pline - 5 december 2013 - ♥Anna♥
    Anousje - 6 december 2013 - ♥Semih♥
    Echtniet27 - 10 december 2013 - ♥Esmee♥
    WanneBeMommy - 13 december 2013 - ♥Elena♥
    Cinderellea - 20 december 2013 - ♥Niké Florine♥
    Ram24 - 26 december 2013 - ♥Rosy♥
    SVV - 23 december 2013 - zoon: ♥Sebastiaan♥

Ik kom strakjes bijlezen, ga nu lekker lunchen in het dorp. Het is zulk lekker weer!:D

5. flowerpower

flowerpower Bekend lid

7 feb 2011
    557
    0
    16
    #45 flowerpower, 5 jan 2014
    Laatst bewerkt: 5 jan 2014
    Heb proberen bij te lezen, maar niet gelukt. hier te druk met een zieke baby. ze is zodanig aan het spugen dat er niets meer in blijft, nu al een paar dagen lang, was afgelopen vrijdag bij de huisarts gisteren huisartsenpost en eerste hulp en vandaag weer. ze is gewogen en vanaf afgelopen maandag (consultatiebureau) 200 gram afgevallen.... ik ben dus druk in de weer met alles wassen en beetje voeden en hopen dat het erin blijft......
    bij de geboorte was ze 45 cm en 2950 afgelopen maandag 51,5 cm en 3990, gisteren 3790 en nu 3770.

@ cinderella hopelijk komt nike snel wat aan!

6. echtniet27

echtniet27 Niet meer actief

@flower power: beterschap toegewenst.

7. echtniet27

Ik heb geprobeerd terug te lezen. Had zelfs een memo blok zodat ik iedereen persoonlijk kon schrijven. Heb ik heel Mn verhaal getypt valt me internet weg.

En nu heb ik geen tijd omdat Esmee niet kan slapen,behalve in mijn armen.

Maar ik lees wel mee en als ik meer tijd heb zal ik wat meer van me laten horen.

@ram24: nog lekker geslapen?

8. mamba25

mamba25 Fanatiek lid

4 okt 2012
    1.281
    1
    38
    @ram24 welkom! Dat was dus wel spannend, maar gelukkig heeft de natuur je geholpen. Al met al dus wel een goede bevalling gehad?

@flowerpower ach ach.. sneu voor die kleintjes. Beterschap en jij succes! Hoop dat ze niet te veel afvalt.

@echt niet haha het is je vergeven ;)

9. Cinderellea

Flowerpower, hè wat naar. Maakt je ook zo onzeker hè, als ze zoveel afvallen. Hopelijk knapt Roos snel weer een beetje op, hoe gaat het nu?

Echtniet. Ik heb dat ook heel vaak, of dat de pagina ineens ververst. Geniet van je momentje met Esmee.

Ram. Woon je trouwens in Australië? Wat leuk! Is het daar anders dan hier wat betreft bevallen enzo?

Hier een klein meisje in melkcoma op m'n borst. Strakjes eventjes overleggen in haar wiegje. Ga morgen met haar naar het cb, even wegen en meten, ben benieuwd.
    Slapen jullie kindjes bij jullie op de kamer?

10. Ram24

Ram24 Lid

16 aug 2009
    62
    0
    0
    Melbourne/Australie
    @flowerpower: beterschap voor Roos! Hopelijk gaat het al iets beter. Zo erg als die kleintjes zoveel spugen.

@svv: mijn bevalling is zeker goed verlopen. Als ik dan hier de verhalen lees en mijn vriendin die gisteren een hele zware bevalling heeft gehad, mag ik echt niet klagen. De zwangerschap zelf mag dan zwaar zijn geweest, dat ben ik nu allemaal al weer "vergeten" ;)

@ cinderella: ik woon idd in Australië. Nu precies anderhalf jaar. Hier in Australië komen thuisbevallingen niet voor (ivm afstanden etc..) Bij elke controle die ik had bij de gyn kreeg ik een echo. Echt heel bijzonder! En heel veel testen tussendoor.. (nu moet ik wel zeggen dat we bij een privé ziekenhuis zaten) verder kennen ze hier geen kraamhulp, je blijft 4 nachten in het ziekenhuis. Oh ja en ze vinden het hier erg vreemd als je geen ruggenprik of lachgas wil tijdens de bevalling... Ze hebben wel een paar keer gevraagd of ik echt niks wilde hebben, haha.. Verder is het wel hetzelfde.

@ pline: Las dat jij in Engeland woont. Woon je er al lang?

Kraamvisite: dat mis ik nu wel een beetje! Onze kraamvisites zijn nu via Skype. Mijn schoonouders zijn op dit moment wel hier. Wel mis ik nu mijn moeder en mijn zusje verschrikkelijk. Dit soort momenten wil je toch heel graag met ze delen :( Hopelijk kan mijn moeder hier ook snel naartoe komen.

Geven jullie allemaal borstvoeding of zijn er ook die flesvoeding geven? Rosy krijgt de fles (lukte niet met bv) en ze is een zeer gulzige drinker en verslikt zich dan ook heel vaak en krijgt daarna bijna altijd de hik. Het gulzige is in het begin van de fles, tussendoor laten we haar dan boeren, maar dan valt ze vaak weer in slaap voordat ze de hele fles leeg heeft.. Eerst had ik de avent classic speen 1 en nu Dr Brown smal speen 1. Oh ja, ze heeft ook vaak zo'n piepend geluidje..Iemand nog tips?

11. echtniet27

@ram 24: ik geef ook fles omdat bv niet lukte. Misschien draai je de fles te strak aan?

@svv: dank je hahaha.

Ben vandaag naa de ha geweest. Esmee heeft een klein beetje spruw maar niet zo dat ze meficijnen nodig heeft.

Zelf heb ik erg veel pijn in mn onderrug en rechterheup wat uitstraalt. De dokter denkt dat ik een blindedarm ontsteking heb. Ik moet ook zo naar het zh. De pijn wordt ook erger.

Ik hoop dat het niks ernstigs is:(

12. Amaranthas

Amaranthas Fanatiek lid

29 nov 2013
    3.534
    3.869
    113
    Hallo dames, leuk zo`n topic om met moeders te kletsen die een baby hebben van ongeveer even oud.

Ik ben op 12 December bevallen van onze zoon Wouter.
    De bevalling verliep eigenlijk heel goed. Op de 12e in de ochtend om half 5 braken mijn vliezen. Na een controle in het ZH mocht ik het thuis verder lopen. Thuis kreeg ik rond half 12 in de middag rugweeen. Ze waren pijnlijk maar op mijn zij in bed liggend kon ik ze nog goed opvangen. Rond 17:00 werden ze toch wel pijnlijk en heeft ml wat geholpen met tegendruk geven wat ook goed ging.
    Rond 19:00 werd het allemaal toch iets te, en wilde ml dat we naar het zh zouden gaan, waar ik een uur aan de ctg heb gelegen. Daar was ik niet gelukkig mee want ik moest op mijn rug liggen en kon de weeen zo een stuk minder goed opvangen. Maar rond 20:00 kwam de vk en die constateerde 4 cm ( en tijdens het toucheren kreeg ik een wee, en was daar 5 cm :) )
    Ik kreeg toen op verzoek een morfinepompje om de ergste rugweeen op te vangen aangezien we dachten dat het nog wel even ging duren.
    Maar om 22:40 kreeg ik opeens persdrang en 22:52 was onze zoon er al :D
    Kortom, het was wel wat pijnlijk maar eigenlijk heb ik een topbevalling gehad.

Onze Wouter doet het super, een beetje geklooi met bv die niet op gang kwam, dus overgestapt op fv. Hij bleef hongerig op de Nutrilon HA, maar nu hij Friso standaard krijgt nergens geen last meer van.
    Hij is goed verzadigd, drinkt goed en heeft nagenoeg geen krampen.
    Wel kan hij enorm liggen kreunen en dan flinke scheten laten.
    Op dit moment ben ik ook wat drukker met hem want hij heeft nogal last van slijm en hoest ook flink slijm op. Hij drinkt sinds vandaag ook maar flesjes van 50 a 60 cc dus maak ik hem elke 3 uur wakker zodat hij niet te weinig eten krijgt.
    Huilen doet hij eigenlijk niet en hij heeft ook geen koorts. Wel is zijn spruw nog niet helemaal over.
    Maar morgen moet ik toch voor mezelf naar de ha ( Hier ook PCO maar ga toch aan de anticonceptie, je weet maar nooit) dus neem ik hem wel even mee.

13. Ram24

Ram24 Lid

16 aug 2009
    62
    0
    0
    Melbourne/Australie
    Ik dacht dat je de fles nou net wel strak aan moest draaien..verkeerd gedacht dus.. Zal eens proberen.

Succes zometeen in het ziekenhuis. Hoop voor je dat het geen blindedarmontsteking is!

14. mamba25

mamba25 Fanatiek lid

4 okt 2012
    1.281
    1
    38
    @cinderellea aaah lief is dat hè..

@ram dat piepende geluidje maakt mijn zoontje ook soms tijdens bv. Kraamzorg zei dat dat gewoon lucht is dat langs de stembanden gaat. Gewoon luidruchtig ademhalen zeg maar.

Hier nu ook een verzadigd kindje op mm borst. Het CBS is geweest voor de intake. Maakte me iets zorgen over z'n voeding. Twee kanten trekt ie niet, dan geeft ie over. Binnen een kwartier zit hij vol, maar.... hij groeit nog steeds als een tierelier, dus die voeding zit wel goed!

15. Taco

Taco Actief lid

11 dec 2012
    433
    35
    28
    Hallo allemaal,
    Het lijkt me gezellig om hier ook mee te kletsen. Ik ben 14-11 bevallen van mijn zoon Tijl. De bevalling is erg goed verlopen. Het was een snelle bevalling. Ik dacht savonds rond 10uur ik heb af en toe een harde buik het gaat een deze dagen misschien wel beginnen. Om 11uur maar bed gegaan. Werd om 12uur wakker en dacht volgens mij heb ik weeen. Kwartier later ml wakker gemaakt met het is begonnen. Half 1 de vk gebeld die was er om 10voor1. De weeen waren toen al flink toe genomen om de minuut. De vk voelen en toen had ik al volledige ontsluiting. Vk heeft de vliezen gebrokken en toen had ik al persdrang om 1.42 is tijl geboren. Heb daarna wel last gehad van naweeen maar was goed te doen.

Tijl is nog een onrustig mannetje, vind overdag slapen erg moeilijk, is druk aan het bewegen met zijn armen en benen, verder is ie al een paar weken erg verkouden. Eten doet ie best aardig, alleen vandaag alle flessen uitspugen dus hopelijk maar 1dagje. Verder is het gewoon een lekkerding:D

16. Taco

Taco Actief lid

11 dec 2012
    433
    35
    28
    Ik heb even proberen bij te lezen.
    Ram24 hier wil ie ook nog wel eens heel gulzig beginnen ik trek er dan altijd meteen de fles uit wacht een paar tellen en biedt het dan weer aan meestal drinkt ie dan wel rustiger.

Cinderella hier slaapt ie op zijn eigen kamer al vanaf het begin. Ik slaap anders zelf niet door al die geluidjes die ze maken in de slaap. Gelukkig slaapt ie snacht wel goed en komt ie alleen een keer voor de fles maar dit wordt langzaam aan ook steeds later dus hopelijl over een tijdje door slapen ;)

Echtniet. Wat vervellend misschien een blindedarmontsteking. Heb ik tijdens mijn zwangerschap gehad. Mij viel de operatie en daarna reuze mee, hopelijk bij jou ook, sterkte.

Amaranthas. Hier ook pco daarom de kids ook zo dicht op elkaar. Had na de eerste geen pil meer geslikt en hadden zo iets van we zien wel :) moet ook zeggen ben van de eerste zwanger geraakt door hormonen te spuiten dus ben blij dat dat nu niet hoefde. Het is hier een gezellige drukke boel. Nu wel meteen aan de pil gegaan, we zijn er beide overuit geen derde.

17. echtniet27

Dank je. We wachten op bloed en urine uitslag.

Ik dacht ook strak maar ik had hetzelfde met boeren en raar geluid en zei dat tegen de dokter. Die zei dus dat ik dat juist niet moet doen.

18. pline

pline Actief lid

25 dec 2012
    472
    108
    43
    NULL
    Sorry voor de late reactie… Had een baaldag gisteren maar voel me gelukkig terug wat beter vandaag!

@ Amaranthas en Taco: Welkom!

@ Taco: Inderdaad een vlotte bevalling die jij gehad hebt. Misschien is het een idee om Tijl overdag in te bakeren of een pucababy slaapzak te gebruiken?

@ echtniet27: Ik duim voor een goede uitslag! Hoe heb je spruw ontdekt bij Esmée? Anna drinkt vandaag erg onrustig, vandaar dat ik het vraag.

@ flowerpower: Hoe gaat het nu met Roos?

@ ram84: We wonen hier sinds oktober 2013. Dus ook hier vooral Skype kraamvisite ;). Ik vond de prenatale en postnatale zorg wel beperkt hier (op eht einde maar eens om de 2 weken controle bijvoorbeeld en maar 2 contacten na de bevalling). Er is hier immers ook geen kraamzorg maar ik werd wel al 24 uur na de bevalling naar huis gestuurd. En dan sta je daar met een pasgeboren baby! Gelukkig is mijn mama de dag na de bevalling naar Engeland gekomen en is ze hier een dike week gebleven om het huishouden te doen. Anders was het echt wel moeilijk geweest! Anna is trouwens ook gulzig aan de borst, dus het is niet noodzakelijk flesgerelateerd ;)

19. Cinderellea

Onze mooie kindjes

14 november 2013 - Siertje2981 - ♥Femke♥
    14 november 2013 - Taco - ♥Tijl♥
    25 november 2013 - Flowerpower - ♥Roos♥
    05 december 2013 - Pline - ♥Anna♥
    06 december 2013 - Anousje - ♥Semih♥
    10 december 2013 - Echtniet27 - ♥Esmee♥
    12 december 2013 - Amaranthas - ♥Wouter♥
    13 december 2013 - WanneBeMommy - ♥Elena♥
    20 december 2013 - Cinderellea - ♥Niké Florine♥
    23 december 2013 - SVV - ♥Sebastiaan♥
    26 december 2013 - Ram24 - ♥Rosy♥

20. Cinderellea

Ram. Wat grappig dat het hier dan zo anders is. Ben je inmiddels gewend aan het leven daar? Blijven jullie tijdelijk of voor goed? Snap dat je je familie erg mist, lijkt me ook lastig als je zo'n ingrijpende gebeurtenis niet met hen kan delen. Wel fijn dat je schoonouders er nu even zijn! Hier geven we ook de fles, wij hebben de avent Natural flessen. Alleen geen ervaring met gulzige drinker.

Echtniet. Fijn dat Esmee geen medicijnen nodig heeft tegen de spruw. Maar wat heftig dat ze denken dat je een blinde darm ontsteking hebt. Weet je ondertussen al meer?

Amaranthas. Welkom! Je bevalling klinkt pijnlijk, maar wel snel. En wat een leuke naam, Wouter! Fijn dat hij het zo goed doet over het algemeen. Maar vervelend dat hij last heeft van zoveel slijm nu, heb je zo'n neuspeertje?

SVV. Fijn dat alles weer goed was met Sebastiaan. Je hebt gewoon super Melk, dat hij met zo weinig toch zo goed aankomt. Geweldig toch?

Taco. Ook welkom! Wauw wat een snelle bevalling! Hij wilde er vast erg graag uit :D Heb je geprobeerd Tijl in te bakeren? Omdat hij zo onrustig is.. Mag vanaf 6 weken en schijnt heel goed te helpen tegen onrustige baby'tjes.

Pline. Fijn dat je vandaag wat beter voelt. Denk je dat Anna misschien spruw heeft?

Hier vanochtend naar het cb gewandeld. Ze is weer ietsje aangekomen, 20 hele gram, maar ben super trots. Blij dat ze eindelijk aan het aankomen is. Daarna zijn we met de auto naar de universiteit gereden. Had afgesproken dat ik tijdens een begeleidingsuur even langs mocht komen en het was zo gek om met mij dochter de uni binnen te lopen. Het was super gezellig en ontzettend leuk om iedereen weer te zien. Heb hele mooie cadeau's gekregen, echt heel blij mee.
    Daarna zijn we nog even in de Bijenkorf geweest, flink geshopt. Ook lekker in het restaurantje gezeten, Niké moest een flesje hebben, dus was een mooi excuus om een lekker stuk taart te eten :D
    Nu languit op de bank lekker filmpje kijken. Vriend komt rond 5 uur thuis en dan gaan we Thais bestellen, heb er al helemaal zin in.
    Jullie nog iets gedaan vandaag?

Deel Deze Pagina