@ cinderella klinkt als een leuke dag. En lekker een stuk taart Inbakkeren heb ik al geprobeerd maar dat was helemaal paniek, ben ik zelf eigenlijk ook niet zo'n voorstander van maar het werkte ook niet. Zijn ook nog bezig bij een osteopaat. Vorige week eerste behandeling gehad en vrijdag nog een keer. Merk soms wat verschil. Zijn voorkeurshouding word wat minder en moet zeggen dat ie vandaag best aardig slaapt. Dus gaan de goede kant op... Hier verder weinig gedaan vandaag, net nog even gewandeld en de diertjes eten gegeven, vind dochter nu helemaal geweldig, probeert zelfs over het hek heen te klimmen
Ik heb een hoop bijgelezen (mijn laatste reactie was bij het plaatsen al niet meer up-to-date. Het CBS kwam en heb de pagina daarna niet meer ververst. Waren inmiddels weer wat berichten bij) @echtniet nou ik hoop voor je dat het niks ernstigs is! Succes @amaranthas en @Taco welkom! Beiden al met al wel een goede bevalling gehad dus? @cinderellea zozo druk dagje! Leuke dingen gedaan en leuk dat je zo verwend bent met cadeaus. Fijn dat ze weer is aangekomen. Alle kleine beetjes helpen Ik ben vandaag de wekelijkse boodschappen weer wezen doen. Met zn drietjes dan. Sebastiaan lag gewoon heerlijk te slapen in de wagen! Ik heb altijd zo'n hekel aan boodschappen doen, dus wij doen het altijd maar 1x per week. Thuisgekomen wel helemaal moe, dus lekker een aflevering van onze favoriete serie gekeken. Ik viel tegen het eind alleen wel in slaap haha! Lekker tot 6 uur liggen knorren op de bank. Héérlijk!
Hoi iedereen, Heb bloed en urnine test gehad. Daarna uitwendig en inwendige echo. Er lijkt nog iets in mn baarmoeder te zitten van de bevalling. Waarschijnlijk een stukje placenta. Nou krijg ik volgende week een kijkoperatie in mijn baarmoeder en dan wordt er verder besloten wat er moet gebeuren. Ik heb voor de pijn diflocinac gekregen. Ik hoop dat het werkt tegen de pijn. Nu ff iets eten en Esmee voeden dan hopelijk naar bed. Ben kapot. Fijne avond iedereen.
@echtniet aaaah shit! Dat méén je niet. Lijkt me echt balen! Denk hè alles achter de rug te hebben... sterkte meid. Slaap lekker!
Bedankt voor de welkom dames. @cinderellea/svv: opzich moet ik zeggen dat de pijn van de bevalling goed op te vangen was gedurende de dag. Het was pas begin van de avond dat ik toch wel even heb liggen jammeren. Maar het was vlug voorbij, kheb geen reden tot klagen. Ik was licht geschaafd en moest wel gehecht worden en dat hechten vond ik pijnlijker dan de uitdrijving om eerlijk te zijn @ echtniet: nou daar ben je mooi klaar mee. Toch ergens wel fijn dat ze weten wat het is maar leuk is het zeker niet. Hier zal er weinig actie zijn. Zoonlief is voor de zekerheid ter observatie opgenomen in het ziekenhuis omdat hij zo benauwd is en niet goed drinkt. Ze vermoeden het rs virus. Hij ligt nu aan de extra zuurstof en ze houden hem voor de zekerheid extra in de gaten. als hij niet elke 3 uur zijn flesje drinkt van min 50-65 dan krijgt hij een sonde. Ik blijf lekker bij hem en hij is in goede handen maar man, wat maakt het veel emoties los je kindje aan zoveel stekkers te zien. Ik hoop dat hij snel opknapt zodat we lekker naar huis kunnen.
@amaranthas hè dat is niet niks! Hoop dat het gauw beter gaat. Sterkte! Ik vond gek genoeg de uitdrijving ook niet echt pijnlijk. Het was meer een bevrijding dat het eind in zicht was. De weeën waren na 4 dagen echt ondraaglijk geworden. Achteraf best raar om te bedenken hoe hoog je pijngrens eigenlijk blijkt! Om tien uur mn zoontje gevoed, denk ik om kwart voor 11 lekker naar bed te gaan, wordt hij klaarwakker in zijn wiegje. Lig je dan dan maar even op zn buik leggen om met zn nekje te oefenen. Daarna lekker bij me gelegd en nu slaapt ie alweer. Ik doe dus ook mn oogjes dicht. Trusten dames!
Ha meiden daar ben ik ook weer. Ik moet ff terug gaan lezen maar zijn heftige dagen geweest hier vandaar dat ik even niet op zp was. Alles liep op rolletjes maar was erg slap door vele bloedverlies dus extra dagen kraamzorg gekregen. Ineens werd ik 5-1 om 19.30 doodziek. Na veel gedoe, bellen met vk& HAP kwam de arts vd HAP en bleek ik borst en baarmoeder ontsteking te hebben. Het hele verhaal gooi ik morgen op mn weblog. Ben flink ziek nu. Maar K.ristel doet t geweldig! Lees morgen ff bij!
Onze mooie kindjes 14 november 2013 - Siertje2981 - ♥Femke♥ 14 november 2013 - Taco - ♥Tijl♥ 25 november 2013 - Flowerpower - ♥Roos♥ 05 december 2013 - Pline - ♥Anna♥ 06 december 2013 - Anousje - ♥Semih♥ 10 december 2013 - Echtniet27 - ♥Esmee♥ 12 december 2013 - Amaranthas - ♥Wouter♥ 13 december 2013 - WanneBeMommy - ♥Elena♥ 20 december 2013 - Cinderellea - ♥Niké Florine♥ 23 december 2013 - SVV - ♥Sebastiaan♥ 26 december 2013 - Ram24 - ♥Rosy♥ 28 december 2013 - Chantal85 - ♥K.ristel♥ Persoonlijk zet ik de naam van mijn meisje hier bewust neer met een . ertussen Dan is t niet te traceren via google.
@echtniet: dat meen je niet! Ohh zo balen... Succes en hopen dat de pijnstillers een beetje zijn werk doen! @amaranthas: heftig zeg! We gaan voor je meeduimen dat hij snel opknapt. @chantal85: ook al zo'n heftig verhaal! Beterschap!! Hier: Rosy net haar flesje gegeven, alleen viel ze in slaap voordat ze alles op had... Ze krijgt nu trouwens 90ml, hoeveel geven jullie? (6 voedingen per dag) normaal heeft ze bijna altijd wel haar flesje leeg op 10ml soms na.
Ik ga even reageren via quotes, missch is dit al gezegd, maar geef je bv of flesv? Bij borstvoeding krijgen ze veel minder lucht binnen zei mijn kraamzorg. K.ristel boert ook weinig. Als je kunstv geeft kan infacol helpen; helpt je kindje om te boeren. ik had t in huis gehaald tegen krampjes, maar kraamzorg zei dat dat vooral is voor kindjes die flesvoeding krijgen (dus ook bv via fles). Missch een gerusstelling of heb je t idee dat ze er echt ladt van heeft? Mijn meidje heeft ook vaak de hik, had ze al in mijn buik. schijnt niet erg te zijn. Hier de kleine meid al een verstopt neusje, 1kant, al meer kleintjes last van?
K.ristel lag in sterrekijkerpositie en is op t laatste moment tijdens de laatste perswee nog zelf met dr koppie gedraaid. (zie voor hele verhaal mijn weblog op zp) daardoor heb ik een flinke inwendige ruptuur opgelopen waarvoor consult werd ingeroepen bij de gyn. vk dacht dat ik naar OK moest km te hechten, maar gyn durfde het wel aan in de verloskamer. Is wel iets van een uur bezig geweest, moest in laagjes gehecht ofzo. Daarnaast 2 ritssluitinkjes over de lengte links en rechts en 2 in perineum. Vk heeft gister op dag 10 een stuk of 15 verwijderd, rest kon ze niet bij, geloof dat ze schatte dat er nog stuk of 30 zaten inwendig en nog 2 uitwendig die erg vast zaten. Ben blij dat ik nog en werkende ruggeprik had tijdens t hechten. Niets van gevoeld. Met plassen brand het, kannetje water of een creatieve ontwijkende plashouding helpen wel Nu er een stel hechtingen uit zinn trekt t stuk minder en loopt en zit t ook fijner! 1e keer intlasting zag ik tegenop maar viel reuze mee! Tsja verder door heftige bloedverlies wegens complicaties na bevalling slapjss en witjes. 9e en 10e dag kraamzorg gekregen en vooral met de 10e dag was ik erg blij omdat toen dus die bm en borstontsteking erbij kwamen en ik ecjt niets meer kon. kon mn meisje niet eens meer optillen, alle kracht was weg, kon mn flesje water niet eens vasthouden. Maar nu de kuur en pijnstillers beginnen aan te slaan voel ik me stukke beter. K.ristel is al op geboortegewicht en hadden ons eigenlijk voorgenomen om gisteren naar buiten te gaan. Maar hoop nu dat dit eind vd week alsnog kan!
Stuwing kreeg ik op oudjaarsavond. very nice.... van mijn 4cupmaten gegroeide cup 75J ging ik die avond geloof ik naar L! Na 4 dgn waren de meeste verhardingen weg maar uiteindelijm dus toch borstontsteking. Ik kan me voorstellen dat je jezelf helemaal voorbij loopt als je kindje i het zkh ligt. Je hebt dan toch eeen hele andere kraamtijd. nog wel kraamzorg gehad? Ik was tm wk 39 15 kg aanhekomen, vanaf toen ging ik mega vocht vasthouden en kwam er nog 4kg bij ( waarsch toch al voorbode geweest van de zwangersch vergiftiging). Maandag bij thuiskomst, 2dgn na mn bevalling thuis op de weegschaal was er 3,5 kg af; man wat was ik teleurgesteld. zei tegen mn vriend; k.ristel woog jog meer, dan heb je je vruchtwater, placenta, ruim 1.5L bloed verloren.... kraamzorg hoorde me en kwam meteen naar boven " je hebt zwangersch vergiftiging gehad, een mega bloeding waarna ze je vol hebben gepompt met veel vocht en vanalles meer. het kkmt e ht goed!" Zaterdag, een week later weer op de weegschaal gestaan: -11kg. Vreugdedansje in de wc Heb me voorgenomen mezelf 1x pw te wegen.
Wat vervelend dat je nog geen rozr wolk hebt gezien zeg! Hopelijk veranderd dat snel. kan me wel voorstelle dat je t thuiszitten zat bent als je vanaf juli al thuiszit... Ik ben pas thuis sinds 25nov en moet echt nog niet dénken aan werken, terwijl ik altijd helemaal toegwijd ben aan mijn werk Wat voor werk doe jullie en hoe gaan jullie het doen straks; hoeveel dagen werken, hoe de opvang? Ik ben fysiotherapeut in een revlidatiecentrum. om continuiteit te bieden aan mijn revalidanten wil ik lroberen om 3,5 dag te gaan werken. Omdat wij tijdelijk in onze huidige woonplaats wonen, wil ik hier geen opvang regelen. De kans bestaat dat we eind maart, gelijk met het eind van mijn verlof, dit huis uit moeten dus zijn hard op zoek naar een mooie koopwoning. Stel dat we toch iets langer kunnen blijven, dan gaat in eerstr instantie mijn schoonmoeder 3dgn oppassen en mn vriend een halve dag thuis zijn. Als we ons stekkie hebben gevonden wil ik ook wel dat ze naar de opvang gaat, is volgens mij heel goed voor zo'n kleintje. Ben sowieso benieuwd hoe ik het ga ervaren dat mijn smoeder gaat oppassen. Ben benieuwd of onze visies overeen zullen komen we zullen zien!
Pff respect hoor, nu alweer in de boeken om te studeren! Mij hoofd is echt een zeef, zou niets blijven hangen Wat naar zeg van dat schoonloeder uhhhh moeder Rotopmerkingen, belachelijk!! Hier zijn het mijn ouders die onaangekondigd langskomen, lastig. Had t in deze frequentie ook niet verwacht omdat het al het 6e kleinkind is. Misschien komt het door mijn verleden, denk dat ze best bang zijn geweest dat ik nooit een kindje zou krijgen. Ze kwamen ook onaangekondigd zkndag toen ik ineens zo ziek werd. heb ze toen ook weggestuurd. Gelukkig snapte ze het wel. Wij hebben hier per dag 3 bezoektijden 11.00, 15.30&19.30, waarvan we er 2 volplannen.
Zie dat je in australie woont, daar zijn de afstanden idd wat groter zeg! Pff moet er niet aan denken dat het zkh 45min rijden is! Hier ook zwanmgerschapsvergiftiging gehad, mijn bevallingsverhaal kunnen jullie hier vinden: http://www.zwangerschapspagina.nl/blogs/chantal85/2399-geboortenieuws.html
Hier komt het cb donderdag langs. Ons meisje slaapt idd bij ons. Maar we hebben ook een bijzondere babykamer, die zit waar eerst mijn walk in closet zat. Kljnkt heel decadent, haha, maar de grote en kleinste slk zijn met elkaar verbonden door een open toog. Voor de komende 3mnd nog heel praktisch en das waarsch de periode dat wij hier nog zitten. Zieg er wel heel gezellig uit zo. Zal vanmiddag wel eens fotos in mijn album zetten, moeten jullie alleen vriendjes worden Mijn oude wieg staat naast het bed. Daar slaapt ze overdag prima in maar de nachten heel wisselend. Vannacht weer zo'n nacht. Ik heb 2 kraamverz gehad die beide zeiden dat we haar gewoon bij ons in bed moesten nemen dan. Ik heb 2voedingskussens waarvan 1 vrjj harde met piepschuim balletjes. Die leggen we in u vorm met aankleedkuasenhoes eroverheen en dan ist een mooi bedje. Ligt ze hoog en tussen ons in en kan ze niet stikken onder onze lakens. Maar vannacht wil dat niet, begint ontroostbaar te huilen als ik haar in bedje of op voedingskussn leg en wil alleen maar op borst van vriendlief of mij of tegen me aan liggen maar op mn zij vind mn bekken nog niet zo leuk. Mijn bed staat nog op klossen en is van zichzelf al hoge boxspring, moet nu met krukje bed in en moet er niet aan denken dat ik in slaap zou dommelen en ze naar beneden zou kletteren. Al zeggen de kraamverz dat je instinctief haar goed vasthoidt, ik vind t toch eng. Daarom ben ik nu al vanaf 3.00 wakker en denk dan ga ik iedereen maar beantw. Maar met zon zeefgeheugen lukt t me even niet zonder iedereen stuk voor stuk te quoten, normaal doe ik dat niet zo hoor, maar het waren al.zoveel berichten! Volgens de mraamverz ka je die kleintjes int begin niet verwennen met uit bed halen. Toch hoop ik dat ze wel weer helemaal in haar eigen bedje slaapt. Maar ze is sinds gisteravond ook ineens verkouden, het arme meissie, dus vannacht knuffel ik dr ff extra want ze heeft echt moeite met ademhalen...
Wat naar! Maar daaf verklaren ze wel die pijnklachten mee? Klonk mij meer als een slijmbeursontsteking of geirriteerde zenuw of blokkade van je si gewricht in de oren. Mocjten na de kijkOK de klachten aanhouden misschien toch een fysio bezoek overwegen. Sterkte met de operatie!
Ach wat vervelend zeg! Lijkt me heel erg om je kindje zo te zien liggen. Moet machteloos gevoel geven. Dikke knuffel voor jullie en hopelijk mag hij snel weer naar huis!