november/december 2013 baby's

Discussie in 'De mama's' gestart door mamba25, 1 jan 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. chantal85

chantal85 Fanatiek lid

2 jan 2012
    3.310
    1
    38
    gezondheidszorg
    Nogmaals sorry vd quotes vanaf nu ga ik weer reageren zoals ik dat normaal ook doe. Maar nu eerst mn moppie verschonen want hoorde wat sspuiten, dan aan de borst, hopen dat ze in slaap valt, poging doen haar in bedje te leggen en dan hopelijk zelf nog ff tukken. Vanmiddag zet ik het avontuur van de borst- en bm ontsteking wel even op mn weblog. Succes met opstarten allemaal vandaag!

2. Taco

Taco Actief lid

11 dec 2012
    433
    35
    28
    @chantal zo dat was even flink terug lezen met jou;) nee dit is mijn tweede kindje, de eerste bevalling ging toe ook wel erg snel wilde toen in het ziekenhuis bevallen maar moest toen uiteindelijk thuis bevallen omdat ik al 9 cm ontsluiting had toen de vk kwam. ik poep ze dus echt letterlijk uit;)
    hier heeft tijl in het begin ook wel af en toe op mijn buik geslapen als hij niet meer zijn bedje in wilde snachts. is denk ik 3 a 4 keer voor gekomen dus gewoon aan toegeven. met het slapen snachts komt het echt allemaal wel goed. ze is nog maar 1 week.. wel zielig he dat ze zo verkouden kunnen zijn. probeer haar neusje goed open te houden met neusspray met zoutoplossing dit kan geen kwaad.
    wat vervelend zeg dat je een borstontsteking hebt lijkt me inderdaad erg pijnlijk. hopelijk voel je je snel beter dat je fijn met de kleine naar buiten kan.

hier werk ik zelf in de gehandicaptenzorg. heb dan ook onregelmatige diensten. ik werkte eerst 24 uur maar ga nu 16uur werken neem 8 uur ouderschapsverlof op. ze gaan straks 2 dagdelen flexibel naar het kinderdagverblijf en eventueel past mijn moeder op en in het weekend is ml er.
    ik vind het kinderdagverblijf ook wel iets goed. de oudste gaat daar nu 2 dagen heen en je merkt dat ze daar toch wel erg sociaal van worden en ook leren delen. ook al nemen ze alle kinderziektes en verkoudheden mee naar huis. dat is dan wel weer het nadeel. het hele gezin is hier elke maand wel een keer verkouden ;) we bouwen allemaal weer een weerstand op waar je u tegen zegt.

echtniet, gelukkig is het geen blindedarmontsteking maar wat je nu hebt is ook geen pretje lijkt me. sterkte..

amaranthas. dat lijkt me nu zo erg als je je kindje zo aan al die draden ziet liggen in het ziekenhuis, krijg er gewoon kippenvel van. dat ie maar weer snel opknapt en met jullie mee naar huis mag

3. Strandbal

Strandbal VIP lid

3 mei 2013
    8.890
    3.414
    113
    Zo ben 2 daagjes niet geweest, het is een beetje teveel om overal op te reageren maar ik heb (bijna) alles gelezen 😁.

Echtniet27 wat vervelend zeg! Hoop dat de pijnstilling zal helpen.

Amaranthas jee wat heftig! Veel sterkte en hopelijk zal het snel beter gaan!

Chantal85 veel beterschap!

Hier gaat gelukkig alles prima! Mijn zoontje had iedere keer na voeding last van de hik en hij had steeds spuug (van dat zurige) in z'n mondje. Heel vervelend voor hem maar nu ben ik van de avent fles overgestapt op difrax en nu spuugt hij al een stuk minder en hij boert ook beter. Alleen vlak na de voeding geeft hij nog weleens wat terug (zowel melk als zurig) maar daarna is het spugen gelijk over.
    Hoe slapen jullie baby's 'snachts? Gelukkig slaapt mijn kleintje goed hij krijgt rond 11 uur laatste fles en dan komt hij nog 1keer ipv 2 keer. Meestal slaapt hij dan tot 8-9uur. Heerlijk!
    Alleen valt hjj altijd bij mij in slaap want als ik hem nog wakker in z'n bedje leg dan blijft hij wakker en gaat huilen maar als ik hem dan bij me neem dan valt hij in slaap en kan ik hem wel wegleggen. Hoe doen jullie dat?

4. chantal85

chantal85 Fanatiek lid

2 jan 2012
    3.310
    1
    38
    gezondheidszorg
    @taco: de meeste last heb ik van de baarmoederontsteking. die is ook het gevaarlijkste. heb het geluk dat ze goed anhapt en leegdrinkt, ga wel door de grond maar bevallen is nog steeds pijnlijker :) ik heb een uitzuiger van otrivin, echt met zon slangetje waar je zelf aan moet zuigen. die heb ik vannacht uitgeprobeerd, was eerst beetje spannend want ja hoe hard zuig je en past dat dingetje wel in dr neus... maar bij de 2e x verschonen toch weer een poging en kwam heel veel uit. Je zag haar erna gewoon opgelucht kijken. Mijn zus is in aug bevallen van een tweeling en cb arts zei dit:

Bij mijn cb zei de arts. ..
    Kind liggen en dan voor elk neusgat een watje met zout water houden. Dan gaat er een druppeltje langzaam in.....
    Niet heel zout ong als een traan.

dus dat gaan we ook maar proberen.

5. mamba25

mamba25 Fanatiek lid

4 okt 2012
    1.281
    1
    38
    @chantal wat een hoop hechtingen! Maar wel prettig dat je daar niks van gevoeld hebt. Bij mij waren ze een half uur-drie kwartier bezig, heb geen idee hoeveel het er zijn maar het deed nog even behoorlijk pijn! (Denk je alles te hebben gehad :p )

@slapen gaaaaaaaaaaaaap... wat een nacht..... meneertje heeft lopen spoken! Niet normaal! Dit heb ik in die twee weken nog niet eerder gehad. Ben nu dus best behoorlijk moe :(

6. chantal85

chantal85 Fanatiek lid

2 jan 2012
    3.310
    1
    38
    gezondheidszorg
    Meiden, wat vinden jullie ervan om hier op korte termijnneen besloten kletsclubje van te maken? Dat kunnen de moderators geloof ik doen. Vind t persoijk wel fijn, dan kan ik ook meer gegevens neerzetten en foto's eventueel en is het niet traceerbaar via google. hoef ik ook niet moelijk met . te werken in de naam. Ben benieuwd wat jullie daarvan vinden!
    Misschien nog even wachten of er zich meer bij ons voegen? Ik had t vorige topic opgestart en was de laatste die daar beviel.

7. Cinderellea

Cinderellea Niet meer actief

Jeetje wat moest ik veel bijlezen.

Taco. Agos, in paniek raken is natuurlijk niet de bedoeling. Fijn dat de osteopaat wat kan helpen. Hoe gaat het slapen vandaag?

SVV. Leuk, boodschappen doen. Was het de eerste keer als gezinnetje? Ik vind het altijd wel leuk, lekker door de Appie struinen. Hopelijk slaapt Sebastiaan vanavond weer wat beter. Kun je overdag niet een dutje doen?

Echtniet. Hè wat rot. Hopelijk valt het allemaal erg mee. Staat het al vast dat je een kijkoperatie moet? Hopelijk herstel je snel!!

Amaranthas. Ook al zulk rot nieuws. Wat ontzettend naar dat Wouter ter observatie in het ziekenhuis ligt. Mag je bij hem blijven slapen? Is een rot gezicht hè? Je kind in zo'n bedje zien liggen en met al die slangetjes etc. Ik kon ook elke keer wel janken bij het aanzicht van Niké toen ze nog in het ziekenhuis lag. Hopelijk is er snel meer duidelijkheid en gaat het snel beter met je kleine mannetje.

Ram. Hier ook flesvoeding. Niké krijgt 8 flesjes van 50cc. Heeft ze nog veel moeite mee en drinkt nog niet alles op, dus we mogen nog niet ophogen. Heb gehoord dat het gemiddeld 150cc per kilo lichaamsgewicht, per dag moet zijn.

Chantal. Welkom, gezellig. We hebben uiteindelijk nog 9 uur kraamzorg gehad, verspreid over 3 dagen. Dus dat was wel erg lekker. Handig dat jullie vaste bezoektijden hebben, hier is het een beetje een rotzooitje. Ben nooit goed geweest in plannen haha.

Anousje. Fijn dat door het overstappen de flessen beter gaan. Gek hem dat dat zoveel kan schelen. Hier komt Niké nu soms uit zichzelf snachts, anders maken we haar nog om de drie uur wakker. Als ze gegeten heeft houden we haar nog kwartiertje rechtop, zodat alles goed kan zakken. Meestal is ze dan inderdaad al weer vertrokken en leg ik haar al slapend over in haar wiegje. Maar wat heeeeerlijk dat Semih al zo goed uitslaapt.

@besloten clubje. Van mij hoeft dat niet perse. Vind de clubs er onoverzichtelijk en vergeet ze altijd :D Maar mocht de rest enthousiast zijn verhuis ik natuurlijk wel graag mee.

Hier weer een prima nacht gehad. We gaan vandaag proberen alle flesjes 60cc te geven, benieuwd hoe dat gaat. Vandaag een rustige dag, vriend is aan het werk en wij krijgen een hoop bezoek. Lig nu al de hele ochtend op de bank te tutten met Niké en LAW en order, heerlijk! Jullie nog plannen voor vandaag?

8. Ram24

Ram24 Lid

16 aug 2009
    62
    0
    0
    Melbourne/Australie
    Zo ik ben blij dat ik nu nog even bij gelezen heb voor ik ga slapen. Met die 10 uur tijdverschil had ik anders morgenvroeg heel veel te lezen ;)

@echtniet; hopelijk slaan de medicijnen al een beetje aan?
    @chantal; bm en borst ontsteking..pffff zit je niet mee!
    @svv; balen! Hopelijk kun je tussendoor nog een dutje doen??

Hier heeft er iemand weer haar wakkere uurtjes.. Altijd rond de klok van 22.00 uur is ze klaar wakker! Kijken hoe lang het deze keer duurt voor ze gaat slapen. Overdag hoor je ze niet, haha. Ze slaapt bij ons op de kamer. Hoe lang laten jullie ze op je kamer slapen?

Werk: ik werk niet en kan dus heerlijk voor onze 2 kindjes zorgen. De bedoeling was om begin vorig jaar werk te gaan zoeken, alleen had ons zoontje best last van verlatingsangst sinds we zijn verhuisd naar Australië, woedebuien etc... Daarom uitgesteld en uitgesteld en toen was ik zwanger. En nu weet ik het eerlijk gezegd nog niet. Nog even lekker genieten zo. Eerlijk gezegd had ik verwacht dat ik het werk heel erg zou gaan missen, maar tot nu toe bevalt het me zo nog prima!

Difrax fles: ik lees veel goede verhalen over de difrax fles. Denk dat ik deze maar eens op moet gaan laten sturen door mijn moeder.

9. chantal85

chantal85 Fanatiek lid

2 jan 2012
    3.310
    1
    38
    gezondheidszorg
    ik heb nog nooit in een club gezeten maar kan je dan ook niet kiezen voor 'abbonneren op dit onderwerp' bovenaan het topic rechts bij "onderwerptools"
    Zo doe ik dat wel altijd met de gewone topics. Dan ga ik naar zp, naar gebruikerinstellingen (moet je wel ingelogd zijn) en dan heb ik hele overzicht op alle abbo's en waar nieuw geschreven is de titel dikgedrukt van. Voordeel is dat je een topic nooit kwijt raakt,ook niet als de moderators m verplaatsen

10. echtniet27

echtniet27 Niet meer actief

Hallo mama's,

heb geprobeerd alles terug te lezen en denk dat het goed gelukt is.

@Amaranthas: Hoe gaat het nu met je zoontje en jou?

@Chantal85:Zo heftig zeg die ontstekingen,gaat het al wat beter met je? Over de flesvoeding,ik kreeg de tip om de fles minder strak aan te draaien en nu lukt het boeren wel. Esmee is ook verkouden,maar ben naar de dokter geweest omdat ze ook erg hijgerig klinkt,vooral na haar fles. Maar haar longen waren schoon dus daar hoef ik me geen zorgen om te maken. Ik hoop dat je binnenkort kan gaan wandelen,dat is echt leuk. ik ben zelf teamleider en mijn man is machinevoerder. We werken allebei in ploegen en hebben het zo kunnen regelen dat we 1x in de 3 weken voor 2 middagen een oppas nodig hebben. Verder doen we het zelf.

@Ram24":ik zit op 6 voedingen en geef 110ml flesvoeding.

@Anousje:ik leg in de avond als ik haar uit bed haal voor de fles een kruik in onder haar dekens. Als ze dan na de fles bij mij in slaap valt en ik leg haar in bed dan voelt ze nog steeds warmte. Bij mij wilde ze eerst ook niet terug in bed na de fles maar die kruik doet wonderen bij ons.Misschien een idee om uit te proberen?

@Cinderealla: lekker hoor een goede nachtrust;). Heb je genoten van het bank hangen? Veel plezier met de visite en succes met de fles geven.

@svv:bedankt voor de beterschap wensen.

Vandaag is de pijn minder maar heb ook eindelijk weer is kunnen slapen. Esmee was erg huilerig en ontroostbaar de afgelopen 2 nachten. Maar vannacht heeft ze goed geslapen zoals ze eerst ook deed. En ben zelf ook vroeg naar bed gegaan dus heb lekker wat extra uurtjes kunnen pakken.
    Volgende week dus die kijk operatie en dan zien we verder wat er moet gebeuren.

Ff wat anders maar hebben jullie ook haarverlies?Ik weet dat het erbij hoort maar iedere keer als ik me haar borstel dan heb ik hele plukken in mn hand. En mn haar is heel statisch hebben jullie dat ook?

Ik had van het weekend een broek gepast bij de superstar.Ik dacht laat ik is wat anders proberen.Zag er van de voorkant heel leuk uit maar toen ik me omdraaide om te kijken hoe de rest er uit zag:$ Leek wel of ik een luier aan had. Echt geen gezicht hahahaha.

Verder iedereen een leuke dag gehad?

11. pline

pline Actief lid

25 dec 2012
    472
    108
    43
    NULL
    @ echtniet27: Goed te horen dat je je wat beter voelt! Vergeet niet op tijd hulp in te schakelen hè? Ik heb nog geen haarverlies opgemerkt, maar dat komt wel. Wel merk ik dat mijn been- en okselhaartjes minder snel groeien dan tijdens de zwangerschap (hoera!). Hier nog niet gaan shoppen voor nieuwe broeken. Ik wacht het nog even af en draag nog mijn zwangerschapsbroeken, ziet toch niemand ;). Vandaag een mooie wandeling gemaakt en wat in huis gerommeld en foto's gesorteerd!

@ chantal: Een borst- en baarmoederontsteking lijkt me best heftig. Hopelijk heb je het met medicatie onder controle en kan je snel aan je herstel beginnen! Hier trouwens ook een behoorlijk aantal hechtingen gehad en ben nog niet helemaal hersteld down under…

@ verkoudheden: Wat het neusje betreft, ik spel dat hier met Sterimar voor baby's. Anna moet daarna meestal niezen en dan is alles er uit!

@besloten clubje: prima voor mij!

@ram24: Hier is het wakkere uurtje om 2 uur 's nachts. Vannacht zat ze te schaterlachen en dan moet ik echt mijn best doen om er niet in mee te gaan omdat ze dan helemaal wakker is. Het duurt dan echt lang eer ze in slaap is. White Noise doet wel wonderen :)

@ Anousje: Anna wilt ook niet in slaap vallen in haar wiegje. Ze slaapt in een co-sleeper naast mij, maar valt altijd in slaap in onze warmen. Heel soms lukt het met een muziekje of white noise ook in haar wiegje, maar dat was eerder toevallig.

@ Amaranthas: Veel beterschap voor Wouter!

12. echtniet27

@pline: als het nodig is kan ik altijd wel iemand bellen om te helpen en mijn man is deze week iedere dag om 14:30 thuis. Ik moet nog 8 kilo afvallen en dan zit ik weer op mn gewicht voor de zwangerschap. Maar die broek was mmar 15 euro en anders dan wat ik normaal draag dus wilde het proberen maar nu ben ik nog meer gemotiveerd om die laatste 8 kilo eraf te trainen want het zag er echt niet uit hahahaha.

Is het gelukt met je foto"s sorteren?

@besloten clubje:ik vind het ook goed hoor.

13. Cinderellea

Ram. Wat lekker dat je gewoon thuis kan blijven. Hoe gaat het nu met je oudste en hoe reageert hij op Rosy?

Chantal. Haha ja klopt, kan wel maar vind het gewoon niet overzichtelijk. Ook jammer omdat je geen banners ziet enzo. Maar ik verhuis gewoon mee hoor, als we besloten gaan:)

Echtniet. Fijn dat de pijn vandaag iets minder is. Maar wat een tegenvaller, zo vlak na de bevalling. Hier ook een klein beetje last van haar verlies, gelukkig geen hele plukken.

Pline. Lekker dat je bent wezen wandelen. Wat ontzettend lief, dat schaterlachen. Beetje jammer natuurlijk dat het om 2 uur snachts is, maar kan niet wachten tot het hier begint.

14. Taco

Taco Actief lid

11 dec 2012
    433
    35
    28
    Hier even een ego berichtje vanuit mij. Tijl is vanmiddag opgenomen in het zkh. Zijn saturatie was 80 terwijl deze 95/100moet zijn. Hij ligt dan nu ook aan het zuurstof, ze denken aan het rsvirus, dus even afwachten. Gelukkig mag ik wel in het ziekenhuis blijven slapen. Hopelijk is ie snel weer opgeknapt.

15. echtniet27

Jeetje wat heftig. Dikke knuffel en beterschap toegewenst.

16. mamba25

mamba25 Fanatiek lid

4 okt 2012
    1.281
    1
    38
    @taco da's niet ego, da's alleen maar heel vervelend (zacht uitgedrukt). Sterkte en hopen dat ie er gauw bovenop komt.

Ik zit op mijn mobiel dus is ff lastig om op iedereen te reageren. Zal het morgen doen. Ben nu alleen maar stuitermoe van afgelopen nacht. Lekker de oogjes toe dus... welterusten!

17. Strandbal

Strandbal VIP lid

3 mei 2013
    8.890
    3.414
    113
    Jeetje wat erg! Veel sterkte!

18. Cinderellea

Wat ontzettend rot Taco! Hopelijk knapt Tijl snel een beetje op!

Hier ook een erg verkouden meisje sinds begin deze avond. Ze begint ook met hoesten en heeft waterige oogjes, erg zielig.
    Ga haar nu weer in dr eigen bedje leggen en slapen. Fijne nacht!

19. chantal85

chantal85 Fanatiek lid

2 jan 2012
    3.310
    1
    38
    gezondheidszorg
    Taco wat schrikken hey! Een sat van 80 is idd erg laag. hopelijk mag hij snel een beetje opknappen!

Hier een wakker meisje sinds 00.15
    Hou alle voedingen enz bij in de agenda van mn telefoon;
    00.15 li borst +plasluier
    00.55 toetje re borst in zijlig + zout water druppels in neus
    01.05 projectielbraken. Alles eruit op matras
    Op bedje gelegd. Bleef huilen. Neus meerdere keren uitgezogen.
    01.40 uit bedje gehaald
    01.45 bv li 5min en tegen me aangelegd maar is klaarwakker... Neusje blijft vol lopen...
    02.30 nog steeds wakker. Ingebakerd en op voedingskussen tussen ons in

ze wil veel drinken maar ik heb gewoon zoveel voeding dat ze overvol raakt en dan moet spugen. maar geef ik haar kort, dan blijft ze zoeken en vragen. We doen nu al af en toe de speen na advies kraamzorg. ze heeft zuigbehoefte maar zit eigenlijk al binnen paar min vol. Denk dat ik de toetjes maar even ga proberen over te slaan vandaag...
    Dit is al de 2e nacht dat ze zo wakker is. want ze kijkt nu echt superwakker en wijs van zich af. we zijn nu al ruim 2,5u wakker en lijkt er niet op dat madame gaat slapen. vriend is vannacht ook wakker, heb m gister laten slapen. hij neemt haar nu bij zich dus ik ga proberen te slapen...

20. Ram24

Ram24 Lid

16 aug 2009
    62
    0
    0
    Melbourne/Australie

Esmee heeft het gewoon in de gaten gehad en dacht laat ik mama maar eens lekker uitrusten ;) En wat leuk dat je al bent gaan winkelen zeg! Hier word het nu eindelijk echt zomer, de komende dagen rond de 25-30 graden, dus de zomer jurkjes kunnen uit de kast komen.
    Ik ben al onder mijn gewicht voor mijn zwangerschap. Was ook maar 4 kg aangekomen (in het begin van de zwangerschap 6 kg verloren, dus eigenlijk 10 kg) En moet je nagaan dat ik normaal echt moeite moet doen om af te vallen…

Is hier iedereen veel aangekomen tijdens de zwangerschap?

@ Pline: Whaha, Down Under.. sorry daar moest ik even om schaterlachen ;) Ik zal White Noise ook eens gaan proberen. Zeker na deze afgelopen nacht, Rosy wilde maar niet slapen..
    Maar kan ook niet wachten tot het schaterlachen begint.

@Cinderella; Rick is echt heel lief voor zijn zusje. Het is toch altijd wel even afwachten hoe ze er op reageren. Vooral omdat er de laatste tijd zoveel veranderingen voor hem zijn geweest. Gelukkig gaat het heel goed, we proberen hem ook echt overal goed bij te betrekken. Heeft natuurlijk ook een cadeautje gehad van zijn kleine zusje toen ze geboren is :)

@ Taco: Oh nee…..Ontzettend veel sterkte. We zullen aan je denken. Beterschap.

@Chantal: ik hoop dat je nu lekker ligt te slapen en wat uit kan rusten!

Ik ben net in mijn schriftje aan het kijken en zie dat Rosy gisteren en eergisteren opeens maar aan 5 voedingen komt van 90ml.. Zou dit te weinig zijn? Morgen maar eens vragen aan Maternal Health.
    Ben zo benieuwd, want morgen gaan ze haar ook weer wegen, dit is nu al anderhalve week geleden dus echt spannend!

Deel Deze Pagina