Vriend heeft haar tot 5.00 op borst gehad en is wakker gebleven. Net weer bv gegeven en neus uitgezogen + zoutwater druppels. Nu ligt ze bij mij op borst, kan vriend weer even slapen. Heb zo te doen met haar, ze is echt beroerd. Ik ook niet fit, 38gr dus blijf koortsig.
oh wat zielig al die verkouden baby's. Succes iedereen!! En Chantal85 dan zelf ook niet helemaal fit.. Beterschap
Hier een club aangemaakt. Als jullie me een berichtje sturen kan ik jullie uitnodigen. Ik dacht: als we daar nou foto's plaatsen en privé dingen bespreken maar het algemene gewoon hier houden? Dan kunnen nieuwe mensen ons ook makkelijk vinden! Chantal. Wat een heftige nacht. Hoe is het nu? Drinkt ze wel gewoon goed? Hier begint Niké weer te klooien met de flesjes en spuugt veel uit. Ga haar zo ook even tempen, vanochtend was er nog niets aan de hand, maar nu voelt ze toch wel een beetje warm Ram. Wat fijn dat Rick zo lief is tegen zijn zusje. Zal inderdaad wel spannend geweest zijn hoe hij zou reageren, maar fijn dat hij niet jaloers is. Helpt hij ook met kleine dingetjes? Had hem laatst ook gepost geloof ik, maar je kindje moet ongeveer zijn lichaamsgewicht in kilo's keer 150 krijgen. Dus stel Rosy is 3500 gram dan is het 3,5 x 150 = 525cc voeding verspreid over 24 uur. Hier toch wel onzeker over Niké nu. Ze heeft weer moeite met haar flessen en geeft ook weer veel terug na de voeding. Heb al een paar keer haar neusje uitgezogen, maat het helpt weinig. Vind het zo sneu. Kijk het nog een paar uurtjes aan en anders bel ik de huisarts. (Normaal ben ik niet zo van het snelle bellen, maar ze mag niet nog meer afvallen, vandaar)
Hallo Dames, Leuk dit topic, ik join! 15 november bevallen van een dochtertje! Heel apart is het gegaan, heb er geen trauma aan over gehouden & wil nu zelfs een tweede.. Niet meteen, maar wel begin 2015. Mijn verhaal: Met 41 weken incl. weeën zat ik in het ziekenhuis. Ter bespreking wanneer ik zou worden ingeleid. Dezelfde avond, zat ik thuis op de bank, tegenover mij mijn vader. Zelf zat ik te puffen en mijn vader deed gezellig mee. (Met mijn vader had ik nooit een super goede band tot die dag.. hij zat niet alleen mee te puffen maar 2 dagen voor de bevalling ging hij ineens niet meer werken, terwijl hij zei, ik ga gewoon werken.. dus niet. Hij kwam hier zitten, dronk een pilsje (weliswaar zelf mee gebracht) en pufte vrolijk met mij mee. ) Tegen 9 uur ging mijn vader weer naar huis. Hij had genoeg van het puffen. Om half 10 sprong ik onder de douche en schreeuwde ik dat mijn moeder moest komen. (Woont naast ons). Ik hield aanvankelijk strikt die 2-3 minuten aan. Dacht dat het zo hoorde te gaan. De dag ervoor had ik pas 1 cm ontsluiting. Toen mijn moeder kwam, zei zij meteen belde de vk. En ja hoor, om half 11 ging ik langzaam eens naar boven en kwam de verloskundige. Mijn weeën duurden uiteindelijk inclusief de bevalling 6 uur. Om half 10 werd het serieus en om 03:57 werd ons dochtertje geboren. De vk was erg tevreden. Manlief en ik waren een goed team. Op de een of andere manier, heb ik niet veel mee gekregen . van alles. Ik was melig, lachte om alles en vooral tussen de weeën door. Naar het schijnt heb ik zelfs een kwartier geslapen. Vlak voordat de pers weeën begonnen. Helaas wel een beetje ingescheurd omdat ik niet meer kon wachten met persen. Vk heeft mij erbij geholpen, en daardoor scheurde ik een stukje in. De hechtingen die erin gingen heb ik gevoeld. Als ik terug denk aan alles, is er niets wat ik me kan bedenken dat enorme pijn deed (weeën & bevalling zelf). De pijn van de hechtingen na de bevalling deden het meest zeer, vooral omdat het plassen niet super ging. Mijn wens dat mijn moeder bij mijn bevalling aanwezig zou zijn kwam uit. Ze wilde eigenlijk gaan, maar dat mocht niet van mij. Ik had mijn moeder nodig, dankzij haar kon ik uiteindelijk toch door zetten. Bij de volgende wil ik ook weer mijn moeder erbij. Ons dochtertje kreeg de naam Celine. Ze woog bij de geboorte 3410 gram & was 49 cm lang. Eerste keer bij CB, was het kleine dametje al 55 cm lang & woog zij 4020. De 14e januari eerste keer spuitjes. Ik ben benieuwd hoeveel ze weegt en hoelang ze nu al is. Ben wel enorm trots op ons meisje. En op mezelf, zonder medicatie thuis bevallen in onze eigen slaapkamer. Ja, dat doen we de volgende keer weer.
beterschap met taco. vervelend als ze zo ziek zijn... hier is het wat beter, alhoewel er net weer een voeding is uitgekomen. dat na bijna twee dagen niet...... heb ook het idee dat ze weert wat voller zit en weer meer gaat hoesten....... ook sterkte met nike, beter te veel bellen dan te weinig. zeker omdat ze al teveel is afgevallen! wat betreft besloten club goed idee! nog steeds geen tijd dus om bij te lezen met de zieke roos bij mij op schoot en proberen genoeg voeding te geven tussen slapen en hoesten door.
♥ Onze mooie kindjes ♥ 14 november 2013 - Siertje2981 - ♥ Femke ♥ 14 november 2013 - Taco - ♥ Tijl ♥ 15 november 2013 - Ickuzz - ♥ Celine ♥ 25 november 2013 - Flowerpower - ♥ Roos ♥ 05 december 2013 - Pline - ♥ Anna ♥ 06 december 2013 - Anousje - ♥ Semih ♥ 10 december 2013 - Echtniet27 - ♥ Esmee ♥ 12 december 2013 - Amaranthas - ♥ Wouter ♥ 13 december 2013 - WanneBeMommy - ♥ Elena ♥ 20 december 2013 - Cinderellea - ♥ Niké Florine ♥ 23 december 2013 - SVV - ♥ Sebastiaan ♥ 26 december 2013 - Ram24 - ♥ Rosy ♥ 28 december 2013 - Chantal85 - ♥ K.ristel ♥ We wilden ook gewicht bij houden toch? Als iedereen hier de geboortegewicht en lengte neerzet en de huidige metingen (met datum erbij) dan maak ik er een lijstje van!
Ben al even niet meer langs geweest, ben sinds deze week alleen thuis met onze kleine meid en we moeten er allebei nog een beetje aan wennen. Merk dat het erg druk is zo, als ik haar eten geef en daarna nog ga kolven ben ik alles bij elkaar anderhalf tot 2 uur verder, en dan heb ik nog een uurtje over en dan komt ze alweer. Dus we houden weinig tijd over om langs te komen op het forum. Heb wel mee gelezen afgelopen dagen maar het reageren werd wat lastig. Hebben hier het eerste bezoekje bij het cb gehad vandaag. Ze is goed gegroeit! Geboortegewicht was 3710 en lengte 49cm en nu woog ze 4175 en was ze 55cm. Verder was ook alles goed, ze heeft alleen een hartruisje. De arts maakte zich er niet gelijk zorgen over (heel veel mensen hebben een hartruisje zonder daar ooit last van te hebben) maar ik wel een beetje. Heb een oom en tante die allebei zijn geboren met een hartafwijking, dus vind het wel een beetje eng en vind ook wel dat ze het even in de gaten moeten houden. @besloten clubje, vind dat wel een fijn idee, kun je toch wat meer delen zonder dat iedereen gelijk mee kan lezen. @Cinderellea, bij geboorte 3710 en 49cm en vandaag, 8 januari, 4175 en 55cm.
@chantal85, mag je geen speen geven als er nog zuigbehoefte is? Zelf geef ik FV dus ik weet niet hoe jet boj BV zit maar Semih geef ik dan gewoon een speen en dat vind 'ie dan prima. @ram24, wat heerlijk die temperaturen! Ik ben jaloers! En wat betreft aankomen, ik ben ook maar weinig aangekomen tijdens zwangerschap. De eerste maanden was ik zelfs afgevallen rn 2 weken na de bevalling had ik mijn spijkerbroeken weer aan. Alleen mijn buik is nog slap vel dus ik hoop dat het bijtrekt. @cindrella, ik vind een club ook een goed idee maar waar vind ik die dan? Of word dit topic dan verplaatst ofzo? Misschien domme vraag maar heb geen idee hoe dat werkt 😁. En geboortegewicht was 3235gram en 50cm. 3januari woog hij 4260 en 56cm. @ickuzz, welkom!! @wannabemommy, wat fijn dat alles in orde is en dat ze alleen maar een onschuldig ruisje heeft! Hier geen bijzonderheden dus ik ga nu lekker koken .
Heb er al een aantal uitgenodigd om lid te worden van de club! Ickuzz. Welkom! Flowerpower. Fijn dat het weer wat beter ging, wel balen van de fles. Hoe is het de rest van de dag gegaan? Beterschap voor Roosje in ieder geval! Wannebemommy. Logisch toch? Ik vind het ook heel erg wennen hoor, ineens een leven met kindje. Hier is vriend ook al weer aan het werk. Leuk, eerste bezoek bij het cb. Waren ze een beetje aardig? Snap dat je je toch zorgen maakt om het hartruisje, heb je aangegeven dat het in de familie voorkomt? Wat zeiden ze daarover? Chantal. Las iets over inbakeren, maar dat mag toch pas vanaf 6 weken? Ram. Hier ook weinig aangekomen. Volgens mij was t iets van 6 kilo, in het begin 3 kilo afgevallen. Zit nu alweer op m'n oude gewicht en heb m'n oude spijkerbroeken ook alweer een paar dagen aan Ben inderdaad ook heel jaloers op de temperaturen bij jou! Anousje. Heb je uitgenodigd als het goed is. Als je de uitnodiging accepteert zie je de club vanzelf verschijnen als het goed is bij je cluboverzichten. (Boven in het balkje onder het knopje Netwerken). De berichten van hier verhuizen niet mee trouwens. Niké heeft lichte verhoging nu. We houden het nog even in de gaten en moeten gelijk aan de bel trekken als er iets veranderd. Flesjes gaan wisselend. Net heeft ze 30cc gedronken, maar de fles daarvoor dan weer 55cc. Ze is wel erg huilerig en kijkt ontzettend zielig uit haar oogjes, kan er zelf wel om janken. Ze ligt al de hele dag lekker op schoot, kan ik haar ook goed in de gaten houden. Ik weet gewoon niet zo goed wat ik moet en kan doen, word hier zo onzeker van..
Heb net even terug gelezen maar veel is er niet blijven hangen. Dus even een poging om te reageren op iedereen. @wannabemommy, hier had tijl ook een hartruisje moesten hiervoor meteen naar het ziekenhuis om het te laten controleren, was uiteindelijk niks. Maar wel goed in de gaten laten houden hoor als het voor je gevoel niet lekker zit. Je kunt het ook bij de huisarts naar laten luisteren. Meestal is het na 1a2 weken weer weg. @Ikuzz, welkom. Klinkt als een goede bevalling @cinderella hoe gaat het met nike, eet ze al beter of heb je de huisarts nog moeten bellen. Ken je gevoel ben ook helemaal niet van het snel bellen of naar de huisarts toe, zit er de afgelopen weken helaas wekelijks.. Soms ontkom je er helaas niet aan. @chantal, hoop voor je dat je vannacht een betere nacht hebt want dit is slopend en zeker als je zelf ook niet fit bent. @ hier tijl heeft zeker het rsvirus. Ze hebben de zuurstof net gehalveerd dus lijkt een klein beetje de goede kant op te gaan. Verder heeft hij nog wel flinke hoestbuien waarbij hij helemaal rood aanloopt, lijkt dan net of hij stikt. Is een eng gezicht dus hoop ook dat dit snel minder word. Hij eet gelukkig wel weer goed, heeft zijn flessen zelfs sneller leeg dan eerst dus de zuurstof doet hem goed.
♥ Onze mooie kindjes ♥ 14 november 2013 - Siertje2981 - ♥ Femke ♥ 14 november 2013 - Taco - ♥ Tijl ♥ 15 november 2013 - Ickuzz - ♥ Celine ♥ 25 november 2013 - Flowerpower - ♥ Roos ♥ 05 december 2013 - Pline - ♥ Anna ♥ 06 december 2013 - Anousje - ♥ Semih ♥ 10 december 2013 - Echtniet27 - ♥ Esmee ♥ 12 december 2013 - Amaranthas - ♥ Wouter ♥ 13 december 2013 - WanneBeMommy - ♥ Elena ♥ 20 december 2013 - Cinderellea - ♥ Niké Florine ♥ 23 december 2013 - SVV - ♥ Sebastiaan ♥ 26 december 2013 - Ram24 - ♥ Rosy ♥ 28 december 2013 - Chantal85 - ♥ K.ristel ♥ ♥ Gewicht en lengte ♥ Siertje - Femke 14-11-2013: Geboortegewicht - 4240 gram & Lengte - 54 cm. Taco - Tijl 14-11-2013: Geboortegewicht - & Lengte - Ickuzz - Celine 15-11-2013: Geboortegewicht - 3410 gram & Lengte - 49 cm. Flowerpower - Roos 25-11-2013: Geboortegewicht - 2950 gram & Lengte - 45 cm. Pline - Anna 05-12-2013: Geboortegewicht - 3100 gram & Lengte - ?? Anousje - Semih 06-12-2013: Geboortegewicht - 3235 gram & Lengte - 50 cm. 03-01-2014: Recentste gewicht - 4260 gram & Lengte - 56 cm. Echtniet27 - Esmee 10-12-2013: Geboortegewicht - 3460 gram & Lengte - 50 cm Amaranthas - Wouter 12-12-2013: Geboortegewicht - & Lengte - Wannebemommy - Elena 13-12-2013: Geboortegewicht - 3710 gram & Lengte - 49 cm. 08-01-2014: Recentste gewicht - 4175 gram & Lengte - 55 cm. Cinderellea - Niké 20-12-2013: Geboortegewicht - 2750 gram & Lengte - 45 cm. 06-01-2014: Recentste gewicht - 2435 gram & Lengte - 46 cm. SVV - Sebastiaan 23-12-2013: Geboortegewicht - & Lengte - Ram24 - Rosy 26-12-2013: Geboortegewicht - & Lengte - Chantal85 - K.ristel 28-12-2013: Geboortegewicht - & Lengte -
Hoi iedereen, Ik wil ff in het algemeen iedereen beterschap wensen. Veel zieke kindjes,wat balen. Ik hoop dat iedereen goed herstelt. Morgen ga ik naar het cb dan weet ik hoeveel ze gegroeid is. Met haar geboorte woog ze 3460 gram en 50 cm groot. Voor alle nieuwe dames:welkom! Ik hoop dat iedereen een goede nacht in gaat.
Even heel ego.. ik wilde vandaag reageren op alle berichtjes, maar ben er niet aan toegekomen. Heb een drukke maar gezellige dag achter de rug en de berichtjes vliegen erbij! Ik kruip morgen achter de pc en ga mijn huiswerk doen, dan heb ik namelijk even niemand over de vloer behalve (o)ma die Sebastiaan in bad wil doen Voor het lijstje: Sebastiaan was bij zijn geboorte 3020 gram en 49 cm. Afgelopen maandag woog hij 3430 gram, lengte niet gemeten (hadden we eerste keer zelf gedaan voor in het kaartje, tegenwoordig worden ze niet meer gemeten, althans... niet in het zh)
@svv: is niet ego hoor,heb zelf ook soms te weinig tijd om persoonlijk te reageren. Maar de bedoeling is er en dat telt toch. Voor nu slaap lekker iedereen en hopelijk tot morgen.
Ik reageer morgen ook uitgebreider. Ben wat ziekjes en heb zoveel mogelijk geslapen vandaag! Voor het lijstje: Anna woog vandaag 4350 gram (1.2 kg bijgekomen op 5 weken ) en meet ongeveer 55 cm (bij geboorte ongeveer 50 cm).
Geboortegewicht Rosy: 3305 en 50 cm En nu 9 januari : 3410 en 51 cm Vandaag cb geweest en alles was heel goed. Rosy heeft een dimple en ook dat zag er heel goed uit. Gelukkig, maakte me daar toch wel een beetje zorgen over. Ben even op telefoon bezig, niet zo handig. Zit in de kappersstoel, heerlijk! Dus reageer straks even verder op iedereen.
♥ Onze mooie kindjes ♥ 14 november 2013 - Siertje2981 - ♥ Femke ♥ 14 november 2013 - Taco - ♥ Tijl ♥ 15 november 2013 - Ickuzz - ♥ Celine ♥ 25 november 2013 - Flowerpower - ♥ Roos ♥ 05 december 2013 - Pline - ♥ Anna ♥ 06 december 2013 - Anousje - ♥ Semih ♥ 10 december 2013 - Echtniet27 - ♥ Esmee ♥ 12 december 2013 - Amaranthas - ♥ Wouter ♥ 13 december 2013 - WanneBeMommy - ♥ Elena ♥ 20 december 2013 - Cinderellea - ♥ Niké Florine ♥ 23 december 2013 - SVV - ♥ Sebastiaan ♥ 26 december 2013 - Ram24 - ♥ Rosy ♥ 28 december 2013 - Chantal85 - ♥ K.ristel ♥ ♥ Gewicht en lengte ♥ Siertje - Femke 14-11-2013: Geboortegewicht - 4240 gram & Lengte - 54 cm. Taco - Tijl 14-11-2013: Geboortegewicht - & Lengte - Ickuzz - Celine 15-11-2013: Geboortegewicht - 3410 gram & Lengte - 49 cm. Flowerpower - Roos 25-11-2013: Geboortegewicht - 2950 gram & Lengte - 45 cm. Pline - Anna 05-12-2013: Geboortegewicht - 3100 gram & Lengte - ?? Anousje - Semih 06-12-2013: Geboortegewicht - 3235 gram & Lengte - 50 cm. 03-01-2014: Recentste gewicht - 4260 gram & Lengte - 56 cm. Echtniet27 - Esmee 10-12-2013: Geboortegewicht - 3460 gram & Lengte - 50 cm Amaranthas - Wouter 12-12-2013: Geboortegewicht - & Lengte - Wannebemommy - Elena 13-12-2013: Geboortegewicht - 3710 gram & Lengte - 49 cm. 08-01-2014: Recentste gewicht - 4175 gram & Lengte - 55 cm. Cinderellea - Niké 20-12-2013: Geboortegewicht - 2750 gram & Lengte - 45 cm. 06-01-2014: Recentste gewicht - 2435 gram & Lengte - 46 cm. SVV - Sebastiaan 23-12-2013: Geboortegewicht - & Lengte - Ram24 - Rosy 26-12-2013: Geboortegewicht - & Lengte - Chantal85 - K.ristel 28-12-2013: Geboortegewicht 3710 gram & Lengte 54 cm 06-01-2014: Recentste gewicht - 3820 gram & Lengte ?
Sorry had niet gelezen dst 1 persoon het bundelde. Kunnen we niet aan de modjes vragen of ze de berichten willen overzetten? Doen ze vaker toch dus missch ook wel naar clubs. Ik wacht rustig de uitnodiging af, krijg je die grwoon via deze pagina of via je mail? Verder reageer ik vanmiddag hoop ik al kan t ook vanavond worden. Mijn vader is vandaag jarig en we hebben een goede nacht gemaakt dus wil ik heeeel graag m verrassen dus wordt ons eerste uitstapje. Heb toestemming van vk mits t kort is en ik daarna mn bed weer inga. Vanmiddag komt mijn nieuwe manager die 2jan is begonnen op kraambezoek, heb hasr nog nooit gezien, best maf! Wel vast even een dikke knuffel voor Taco! Fijn dat de zuurstof gehalveerd mocht!! Lijkt me heel angstig om je kindje zo te zien. Sterkte!